Securityآموزش

اصول و راهکار های امنیت سایبری برای شرکت ها و سازمان ها

در چند سال اخیر حملات سایبری موفق و بی شماری علیه حتی بهترین سازمانها و شرکت های بزرگ، که دارای اعتبار بالایی هستند، نشان می دهد که راهبردها و راه حلهای امنیت سایبری فعلی مؤثر نیستند. ما در این مقاله قصد داریم تا اصول و راهکار های امنیت سایبری برای شرکت ها و سازمان ها را برای صاحبین کسب و کار بیان نماییم. با ما همراه باشید.😉👇

در ممتازسرور ما با یک رویکرد بسیار منحصر به فرد برای امنیت سایبری پیش رو هستیم و احساس می کنیم مهم است که با شما در میان بگذاریم. اما سوال مهم اینجا است که این رویکرد چیست؟ در اینجا چند اصل امنیت سایبری وجود دارد که خدمات و وب سایت ها را در فضای اینترنت امن نگه میدارد.

اصول و راهکار های امنیت سایبری برای شرکت ها و سازمان ها

صرف نظر از پیچیده بودن امنیت سایبری پیشگیرانه و محیطی، باعث می شود که صاحبین کسب و کار از سرمایه گذاری و فعالیت در این زمینه منصرف شوند و به همین امنیت نه چندان صحیح، رضایت دهند که این باعث می شود مخربین امنیت سایبری مصمم به یافتن راه هایی برای نفوذ به سازمان ها را ادامه دهند.

امروزه، سوءاستفاده ها، امنیت نامناسب IT، پیکربندی نادرست IT، سخت افزار و نرم افزار ناامن، رفتار انسان و تهدیدات به خودی خود منجر به نفوذ می شود. این علل برای مهاجمین سایبری در آینده قابل پیش بینی و مؤثر خواهد بود.

تشخیص به جای پیشگیری

از نظر تاریخی، راه حل های امنیت سایبری بر روی پیشگیری از وقوع جرایم سایبری متمرکز شده است و در یک دنیای عالی، این بهترین راه حل خواهد بود. با این وجود، جلوگیری از همه روشهای ممکن برای نفوذ، امری غیرممکن می باشد.

بنابراین، باید یک راه حل موثر برای به دست آوردن هر چیزی که فایروال ها، سیستم های پیشگیری از نفوذ (IPS) و آنتی ویروس (A / V) شناسایی می کنند، به کار گرفته شود.

بر روی شناسایی عناصر مشترک فعالیت های مخرب متمرکز شوید، نه بدافزار!

نمونه هایی از عناصر مشترک عبارتند از: شمارش، گسترش جانبی و سازش حساب. به طور انحصاری روی شناسایی بدافزارها تمرکز نکنید که یک استراتژی ارتجاعی است زیرا بدافزار دائما در حال تکامل است و همانطور که در بالا مشخص شد، تنها راه حل جلوگیری از نفوذ نیست.

بازیگران سایبری مخرب آموخته اند که برای انجام حملات خود از ابزارهای مدیریت IT، تاکتیکها و فناوریها استفاده کنند. این استراتژی بسیار مؤثر است، زیرا کارآیی آسان و چالش برانگیز بسیاری از راه حلهای فعلی امنیت سایبری، برای کشف بسیار آسان است.

دانستن آنچه در نقطه پایانی اتفاق می افتد یک ضرورت است. بسیاری از راه حل های امنیت سایبری فقط به تحلیل ترافیک شبکه بستگی دارند. با این حال، اکثر ترافیک شبکه اکنون رمزگذاری شده است بنابراین تجزیه و تحلیل بسته های عمیق بی اثر است.

علاوه بر این، هنگامی که بازیگران سایبری مخرب از تکنیک های “زندگی در خارج از زمین یا iving-off-the-land ” استفاده می کنند، ترافیک شبکه اغلب یکسان یا بسیار شبیه به ترافیک برنامه ها و کاربران معتبر است.

تجزیه و تحلیل ورود به سیستم وقت گیر از نظر فنی و اغلب گران است

حتی وقتی یک نفوذ با موفقیت تشخیص داده شود، بررسی، همبستگی و تجمیع داده های فرا داده مربوط به انواع گزارش چالش برانگیز است و اغلب به تحلیلگران ماهر نیاز دارد.

دید دارایی برای امنیت سایبر موثر است

برای محافظت بهتر از زیرساخت های سازمان، ابتدا سازمان باید بداند چه چیزی به آن متصل است. با رشد گوشی های هوشمند، دستگاه های IP فعال و اینترنت اشیاء (IoT)، سازمان ها باید بدانند که چه دستگاه هایی به زیرساخت های آنها متصل اند، جایی که آن ها در آن قرار دارند و چه کارهایی که در زمان واقعی انجام می دهند.

نظارت و شناسایی مبتنی بر شبکه، راه حلی نزدیک برای امنیت IoT است

با تکثیر دستگاههای مجهز به IP در تمام صنایع و بخشهای مصرف کننده، تعداد دستگاههای IoT به صورت نمایی از تعداد دستگاههای سنتی فناوری اطلاعات فراتر می رود.

تنوع زیاد دستگاههای IoT و همچنین عدم وجود استانداردها، مقررات و سختی امنیتی توسط فروشندگان فعلی IoT بدان معنی است که یک رویکرد متمرکز به نقطه پایانی برای امنیت IoT در حال حاضر عملی نیست و ممکن است همیشه یک چالش باشد. بنابراین، نظارت و تشخیص دسترسی به دستگاه های IoT مقرون به صرفه ترین و کاربردی ترین استراتژی در حال حاضر می باشد.

امنیت IT و IoT باید یکپارچه باشند

در سازمانهای امروز، IoT / BAS / OT / ICS و زیرساختهای سنتی فناوری اطلاعات با هم در همزیستی هستند. عدم شناسایی تهدیدات در هر یک از شبکه ها می تواند منجر به فاجعه شود.

به عنوان مثال، در نقض بدنام Target، سازش از طرف IoT / BAS / OT / ICS از طریق یک سیستم HVAC نقض شده آغاز شده و بعداً به زیرساخت IT سرقت می شود تا اطلاعات پرداخت را سرقت کند.

پاسخگویی لازم است!

راه حل های امنیت سایبری در نظارت و شناسایی برتری دارند. با این حال، بسیاری از آنها توانایی پاسخ محدود یا بدون پاسخ دارند. سازمانها باید راه حلهای بیشتری اتخاذ كنند كه بتواند به طور مؤثر در برابر تهدیدهای نوظهور پاسخ دهد.

تشخیص و پاسخ باید سریعتر باشد

آمار به طور متوسط ​​بین مدت زمان مصالحه اولیه یک سازمان و تشخیص آن متفاوت است، اما مشخص شده است که حداقل چند ماه طول می کشد.

اگر سازمان ها قصد دارند در مبارزه سایبری پیروز شوند، این زمان شناسایی و پاسخ باید به ساعت ها، دقیقه ها و ثانیه ها کاهش یابد.

امنیت باید مقرون به صرفه باشد

اگر امنیت سایبری مقرون به صرفه باشد، به ویژه برای مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMB)، در این صورت سازمان ها می توانند راه حل های امنیت سایبری مؤثر تری داشته باشند و جرایم سایبری کمتر و کمتر می شود.

شرکت هایی با هر اندازه نیاز به محافظت در برابر فعالیت های مخرب سایبری دارند، هزینه آن نباید مانعی برای شرکت و یا کسب و کار باشد که نتواند امنیت را در سیستمش رعایت نماید.

مطالعه این مقاله برای کسانی که کسب و کارشان در معرض حملات سایبری قرار دارند توصیه می شود. 👇👇👇

اصول و راهکار های امنیت سایبری برای شرکت ها و سازمان ها

اهداف حملات و رعایت امنیت سایبری

با رعایت نکات ساده ای که در بالا گفته شد سازمان ها باید در حفظ امنیت سایبری سیستمشان بکوشند. امیدوارم از مطالعه مقاله اصول و راهکار های رعایت امنیت سایبری برای شرکت ها و سازمان ها نهایت استفاده را برده باشید.

در صورت رضایت می توانید این مقاله را به دوستان خود نیز، معرفی کنید تا آن ها هم به فکر امنیت سایبری سازمانشان باشند.😃👌

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا