Seoآموزش

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزار هایی است که شما می توانید با استفاده از آن به بهترین شکل سایت خود را آنالیز کنید تمام مشکلاتی که احتمال وقوع در سایت شما است را بر طرف کنید.

با استفاده از این ابزار شما می توانید تمام نقاط ضعف و قوت و تمام فعالیت هایی که در طی روز سایت شما را مشغول می کند را مدیریت کنید.

این ابزار به طور کلی کار مدیریت سایت را انجام می دهد که آمار هایی به شما می دهد که باعث می شود رتبه سایت شما بهبود بیابد. آمار هایی که این ابزار به شما می دهد عبارتند از : آگاهی دادن از مشکلات احتمالی در سایت، آگاهی دادن از دسترسی ربات های گوگل به سایت شما، میزان ترافیک دریافتی، نمایش تاریخچه کلمات کلیدی، و آگاهی دادن لینک های دریافتی از سایت های دیگر. با بهره گیری از این موارد شما می توانید رتبه سایت خود را افزایش دهید.

با اتصال سایت به ابزار کنسول سرچ به صورت خود به خود سایت را به گوگل معرفی می کند. برای دسترسی به امکانات گوگل کنسول باید ابتدا سایت خود را به این ابزار متصل کنید.

پنج دلیل مهم برای استفاده از گوگل کنسول

دسترسی

روبات های گوگل به سایت شما دسترسی دارند می توانند محتوای سایت شما را بررسی کنند.

پاک کردن نتایج

با کمک این ابزار شما می توانید از گوگل درخواست کنید تا مطالبی که شما جدیدا به سایت خود اضافه کرده اید را بررسی و تحلیل کند و اگر شما مطالبی را که نمی خواهید را می تونید با درخواست کردن از سرویس گوگل آن ها را پاک کنید .

پیدا کردن محتوای جذاب

ایجاد نظاراتی که باعث می شود نتایج و ارائه های جذاب تری در سایت شما سایت شما بوجود بیاید.

حفظ و نگهداری سایت

شما می توانید با استفاده از این ابزار سایت خود را حفظ و نگهداری کنید بدون آنکه اختلالی در وضعیت سایت در نتیجه جستجو در گوگل ایجاد شود.

حل مشکلات احتمالی سایت

شما می توانید با استفاده از این ابزار کنسول مشکلاتی که ممکن است در کارایی کاربران و صحت کارکرد و رتبه سایت شما اختلال ایجاد کند شناسایی کنید و آن مشکل را برطرف کنید.

نحوه ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

نصب وردپرس بر روی سایت

اولین کاری که باید برای ثبت سایت بروی سرچ کنسول باید انجام دهید نصب وردپرس بروری سایت است. بعد از وارد شدن به وردپرس به منوی مدیریت رفته و بر روی تنظیمات کلیک کنید > به بخش خواندن پیشخوان در وردپرس بروید و گزینه نمایش موتور های جستجو را غیر فعال کنید.( مطابق شکل زیر)

موتور های جستجو

نصب افزونه Yoast SEO

نصب افزونه Yoast SEO

در این قسمت شما باید افزونه یوست را نصب کنید و بر روی وردپرس خود فعال کنید بعد از فعالسازی افزونه یوست منوی جدیدی در ورد پرس شما به نام سئو در پیشخوان شما اضافه می شود. سپس به تب ابزار های وبمستر بروید و طبق آموزش زیر عمل کنید.

بعد از انجام مراحل قبل به ابزار گوگل وبمستر بروید و با حساب گوگل یا (Gmail) خودتان به سیستم وارد شوید. در این مرحله باید سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. به اکانت تولز بروید و بر روی گزینه Add Property کلیک کنید. سپس آدرس سایت وردپرس خود را وارد و اضافه کنید. در صفحه بعد به تب وردپرس Alternate methods بروید و رادیو باکس HTML tag را انتخاب کنید.

اضافه کردن سایت به کنسول

شما می توانید فایلHTML را در پوشه اصلی وب سایت خود با استفاده از FTP آپلود کنید.

اگر از روش HTML Tag استفاده می کنید فقط کافی است کد زیر را از گوگل دریافت کنید.

<meta name="google-site-verification" content="کد گوگل در اینجا قرار دارد"/>

عبارتی که به جای کد گوگل در اینجا قرار دارد مشاهده می فرمایید را کپی کنید.

در پنل مدیریت وردپرس خودتان وارد بخش سئو > عمومی شوید. سپس کد متا را مانند تصویر زیر کپی کرده و در مسیر پیشخوان > سئو > عمومی > ابزار های وبمستر > کد تایید گوگل را جایگزینی کنید و بر روی ذخیر تغییرات کلیک کنید تا کار های شما ذخیره شود.

تایید ابزار های کنسول

سپس به صفحه کنسول گوگل رفته و بر روی دکمه ی verify کلیک کنید.

ساخت و تنظیم نقشه های XML سایت

زمانیکه وب سایت شما تایید شد کاری که باید انجام دهید ساخت نقشه سایت میباشد. سپس سایت مپ را از بخش sitemaps ثبت کرده و پس از پایان انجام این کار ممکن است زمانی طول بکشد تا داده های سایت برای گوگل نمایش داده شود.

پس از تاییدیه سایت خود به بخش سئو> عمومی> امکانات بروید و گزینه نقشه های XML سایت را روشن کنید. برای دیدن نقشه سایت روی علامت سوال کنار فیلد نقشه های XML سایت و روی لینک مشاهده نقشه سایت کلیک کنید.

 تنظیم نقشه های XML سایت

در آخرین مرحله مجددا وارد حساب کاربری کنسول جستجوی گوگل شوید و سایت خود را انتخاب کنید. بعد در سمت چپ به بخش Crawl /Sitemaps بروید و روی دکمه Add / Test Sitemap کلیک و URL Sitemap خود را اضافه کنید.

انتخاب سایت خود در گوگل

به همین راحتی با انجام دادن مراحل بالا شما می توانید لینک سایت خود را در گوگل سرچ کنسول ثبت کنید.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا