WordPress

نحوه انتخاب قالب وردپرس و بررسی باید ها و نباید های این کار

چالش برانگیز ترین بخش راه اندازی یک سایت وردپرس جدید یا تغییر دادن آن چیست؟ برخی می گویند انتخاب نام دامنه است. برخی دیگر می گویند که پیدا کردن سرویس میزبانی مناسب وردپرس است. اما انتخاب بین هزاران قالب چطور؟ به عنوان مثال، تنها در WordPress.org بیش از 4300 قالب وجود دارد. هیچ کس وقت ندارد این تعداد گزینه را بررسی کند، اما استفاده از اولین قالبی که می بینید احتمالاً کارساز نخواهد بود. ما نمی‌ توانیم بگوییم که کدام قالب وردپرس بهترین انتخاب برای وب‌ سایت شما است، اما به عنوان کارشناسان سرویس هاستینگ وردپرس، می‌ توانیم نکاتی را برای تصمیم‌ گیری به شما ارائه دهیم.

قالبی را انتخاب کنید که از آخرین نسخه وردپرس پشتیبانی کند

نکته اصلی هیچ ربطی به چیدمان یا فونت ندارد، این در مورد عملکرد و امنیت سایت است. قالبی که انتخاب می کنید باید با جدید ترین نسخه وردپرس کار کند، به سه دلیل:

  • اگر قالب شما با آخرین نسخه وردپرس سازگاری کامل نداشته باشد، ممکن است ویژگی‌ های سایت وردپرس شما آنطور که می‌ خواهید کار نکند.
  • اگر قالبی را انتخاب کنید که از نسخه‌ های جدید وردپرس پشتیبانی نمی‌ کند، ممکن است تصمیم بگیرید که به‌ روز رسانی وردپرس را متوقف کنید، و این می‌ تواند آسیب‌ پذیری‌ های امنیتی ایجاد کند که منجر به خرابی، نقض داده‌ ها، تخریب سایت و سایر مواردی شود که نمی‌ خواهید اتفاق بیوفتند.
  • اگر افزونه هایی که برای سایت خود استفاده می کنید به آخرین نسخه وردپرس نیاز داشته باشند و به دلیل قالب ناسازگار خود نتوانید آن را به روز کنید، مشکلات عملکرد سایت شما افزایش می یابد.

باکس اطلاعات این قالب به وضوح نشان می دهد که با کدام نسخه های وردپرس کار می کند.

قالبی را انتخاب نکنید که دیگر به‌ روز رسانی نمی‌ شود

مطابق با نکته اول که ذکر کردیم، مطمئن شوید که قالب های مورد نظر شما در چند ماه گذشته به روز شده اند. خط “آخرین به روز رسانی” را در کادر اطلاعات بررسی کنید.

قالبی که با نسخه فعلی وردپرس کار می‌ کند اما بیش از یک سال است که به‌ روز رسانی نشده است، ممکن است به‌ روز رسانی دیگری دریافت نکند، و این بدان معناست که دیر یا زود با جدید ترین نسخه وردپرس نیز کار نخواهد کرد.

قالبی را انتخاب کنید که برای اهداف سایت شما مناسب باشد

اسکرول کردن برای تماشای همه قالب ها بسیار آسان است، اما این می تواند باعث شود که از قالبی خوشتان بیاید که عالی به نظر می رسد اما واقعاً آنچه را که شما نیاز دارید انجام نمی دهد. با استفاده از فیلتر های WordPress.org تمرکز خود را حفظ کنید تا زمینه قالب هایی که نمایش داده می شوند را کمی محدود کنید:

نگران نباشید، شما هنوز انتخاب های زیادی در دسته خود خواهید داشت. شاید هنوز خیلی زیاد باشد.

یک قالب وردپرس را انتخاب کنید که روی گوشی ها عالی کار کند

تقریباً همه قالب های مدرن ریسپانسیو هستند (یا باید باشند)، به این معنی که در دستگاه‌ های مختلف به‌ طور متفاوتی نمایش داده می‌ شوند تا اندازه صفحه‌ نمایش، و اینکه کاربران برای تعامل کلیک می‌ کنند یا ضربه می‌ زنند، تأثیر بدی در نمایش وب سایت برای کاربران در دستگاه های مختلف نداشته باشد.. اما این بدان معنا نیست که همه قالب ها در گوشی به یک اندازه خوب به نظر می رسند.

چطور میتوانید تشخیص دهید؟ یکی از راه‌ ها این است که از صفحه WordPress.org آن به صفحه اصلی قالب بروید و روی گزینه نمایش زنده کلیک کنید.

اگر از گوشی خود استفاده می کنید، باید نسخه موبایل را ببینید. در دسکتاپ خود، اگر گزینه پیش‌ نمایش موبایل وجود ندارد، به منوی ابزار مرورگر خود بروید و «حالت طراحی ریسپانسیو» را پیدا کنید. همچنین می توانید نسخه آزمایشی رایگان آن را دانلود کرده و پیش نمایش آن را در وردپرس روی گوشی خود مشاهده کنید.

چرا انقدر روی موبایل تمرکز می کنیم؟ زیرا بیشترین ترافیک وب سایت ها از آنجاست؛ 54.8٪ بازدید ها در سه ماه اول سال 2021! ظاهر سایت شما روی دسکتاپ هنوز مهم است، اما تجربه کاربر موبایل اکنون کمی بیشتر اهمیت دارد و ممکن است در چند سال آینده اهمیت بیشتری نیز پیدا کند.

قالبی را انتخاب کنید که نظرات مثبت کاربران را داشته باشد

چند قالب مناسب وب سایت خود پیدا کرده‌ اید که در موبایل به روز هستند و ظاهر خوبی دارند؟ اکنون، نظرات کاربران را بررسی کنید. در WordPress.org، این موارد را در زیر کادر اطلاعات صفحه قالب پیدا خواهید کرد.

روی «مشاهده همه» کلیک کنید و می‌ توانید نظرات را برای کلمات کلیدی ای که برای شما مهم هستند جستجو کنید و برای خواندن بیشتر روی عنوان نظرات فردی کلیک کنید. صفحه بازبینی همچنین به موضوعات فعال و موضوعات حل‌ نشده لینک می‌ دهد، بنابراین می‌ توانید ببینید که مشکلات قالب (در صورت وجود) چیست و ناشر چقدر پاسخگو است.

قالب هایی که از منبع ناشناس نشر شده اند، انتخاب نکنید

قالبی را از منبع ناشناس انتخاب نکنید. تعداد زیادی ناشر قابل اعتماد وجود دارند که قالب های خود را در سایت های خود و در WordPress.org فهرست می کنند. برای جلوگیری از خطر دانلود قالب حاوی بد افزار، به این منابع پایبند باشید و نظرات را بررسی کنید.

یک قالب سبک انتخاب کنید

سبک در اینجا به چه معناست؟ این بدان معناست که قالب به گونه ای ساخته شده است که از منابع کمتری استفاده کند تا در هنگام بازدید افراد سریع بارگذاری شود. به عنوان مثال، Astra، یکی از محبوب ترین قالب های وردپرس است، که در 400 میلی ثانیه بارگیری می شود.

قالبی را انتخاب کنید که برای سئو بهینه شده است

استفاده از یک قالب مناسب سئو می تواند زمان زیادی را در بهینه سازی سایت در پشت صحنه صرفه جویی کند و به شما کمک کند زود تر در نتایج جستجو ظاهر شوید. چگونه متوجه می شوید که یک قالب برای سئو بهینه شده است؟ اغلب، توسعه‌ دهندگان قالب ویژگی‌ هایی را که برای سئو در نظر گرفته‌ اند، بیان می‌ کنند، مانند ساختار URL که کرال آن برای ربات‌ های جستجو آسان است، مخصوصاً زمان بارگذاری سریع و طراحی سازگار با موبایل.

قالب وردپرس را بر اساس کیفیت، نه فقط قیمت، انتخاب کنید!

در حال حاضر، ممکن است تعداد انگشت شماری از قالب ها را مد نظر داشته باشید که به طور جدی در حال بررسی آن ها باشید، از جمله برخی که دارای نسخه های رایگان و پولی هستند. اگر بودجه بسیار کمی دارید، یک قالب کاملا رایگان می تواند گزینه خوبی باشد.

با این حال، قالب پولی ویژگی هایی را در اختیار شما قرار می دهد که ممکن است برای رشد کسب و کارتان به آن نیاز داشته باشید و ممکن است گزینه های پشتیبانی مشتری بیشتری نسبت به نسخه رایگان داشته باشد. بنابراین، هنگام تصمیم‌ گیری، اهداف وب‌ سایت بلند مدت، سطح دانش وردپرس و ارزش وقت خود را در نظر بگیرید.

منبع: hostgator