آموزش

نحوه انتقال شاپیفای (Shopify) به ووکامرس (WooCommerce) مرحله به مرحله

آیا می خواهید فایل های خود را از شاپیفای به ووکامرس انتقال دهید؟ بسیاری از کاربران می خواهند از Shopify به WooCommerce منتقل شوند تا از هزینه های بیشتر جلوگیری کنند یا کنترل بیشتری بر فروشگاه های آنلاین خود داشته باشند. اما اگر نمی دانید shopify چیست ، ما قبلا به طور کامل در مورد آن صحبت کرده ایم و در این آموزش، قرار است ما به شما نحوه انتقال آسان از شاپیفای به ووکامرس را با دستورالعمل های مرحله به مرحله نشان می دهیم.

انتقال از شاپیفای به ووکامرس

شاپیفای و ووکامرس دو پلتفرم محبوب تجارت الکترونیک هستند. هر دو به شما امکان ایجاد یک فروشگاه آنلاین را می دهند، اما از جهات مختلف کاملاً متفاوت هستند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقایسه Shopify و WooCommerce را با مزایا و معایب هر پلتفرم مشاهده کنید.

به عنوان مثال، شاپیفای یک پلتفرم کاملاً میزبانی شده است که در آن نیازی به نگرانی در مورد پشتیبان گیری و به روز رسانی ندارید. با این حال، این امر با هزینه های کمی بالاتر و کنترل محدود بر وب سایت شما همراه است. از طرف دیگر، ووکامرس نرم افزاری متن باز است که باید بر روی هاست نصب شود. این بدان معناست که شما انعطاف پذیری بیشتری با فروشگاه آنلاین خود دارید و می توانید آن را به صورت دلخواه کاملاً سفارشی کنید.

با توجه به این تفاوت ها، کاربران شاپیفای اغلب وقتی متوجه هزینه ها و محدودیت های واقعی آن پلتفرم می شوند، کسب و کار خود را به ووکامرس انتقال می دهند. متأسفانه، شاپیفای راهی آسان برای انتقال دادن داده ها به قالب پشتیبانی شده وردپرس ارائه نمی دهد. برخی از خدمات انتقال Shopify به WooCommerce وجود دارد، اما آن ها هزینه زیادی را برای انجام این کار برای شما دریافت می کنند. قیمت آن ها برای انتقال کامل بر اساس تعداد محصولات، مشتریان، سفارشات و عوامل دیگر متفاوت است.

بنابراین ما یک ابزار وارد کننده آسان برای کمک به شما در انجام انتقال از Shopify به WooCommerce ایجاد کردیم. با توجه به این موارد، بیایید نگاهی به نحوه انتقال Shopify به WooCommerce بدون استخدام یک سرویس انتقال گران قیمت بیندازیم.

مرحله 1. راه اندازی WooCommerce

قبل از انتقال فروشگاه شاپیفای خود به ووکامرس باید ووکامرس را نصب و راه اندازی کنید. بر خلاف شاپیفای، ووکامرس یک پلت فرم خود میزبان است. این بدان معناست که برای راه اندازی ووکامرس به یک حساب میزبانی وب و نام دامنه نیاز دارید. توصیه می کنیم نگاهی به پلن های به صرفه ی ممتاز سرور بیندازید. ممتاز سرور ارائه دهنده خدمات امن هاستینگ می باشد که مزیت بزرگی مانند آپتایم 100% ارائه می دهد. با گرفتن یکی از پلن های ممتاز سرور شما می توانید بدون نگرانی در مورد قطعی سرور به بهینه سازی و راه اندازی وبسایت خود بپردازید.

برای شروع کافی است روی دکمه “ورود به وردپرس” کلیک کنید.

این شما را به پنل مدیریت وردپرس می رساند. اکنون می توانید به افزونه ها »افزودن صفحه جدید و جستجوی WooCommerce بروید. در مرحله بعد، روی دکمه Install Now در کنار WooCommerce کلیک کنید. وردپرس اکنون افزونه WooCommerce را برای شما نصب می کند. پس از آن، دکمه Install Now به Activate تبدیل می شود. برای ادامه باید روی دکمه فعالسازی کلیک کنید.

پس از فعال شدن، ووکامرس یک ویزارد راه اندازی را به شما نشان می دهد که در آن می توانید درگاه پرداخت را تنظیم کرده و اطلاعات فروشگاه خود و سایر اصول اولیه را وارد کنید. برای راه اندازی فروشگاه خود، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

مرحله 2. داده های شاپیفای خود را بارگیری کنید

در گذشته، هیچ روش قابل اعتمادی برای انتقال از شاپیفای به ووکامرس وجود نداشت. هیچ ابزار انتقال رایگانی برای خروجی گرفتن از داده های فروشگاه شما از شاپیفای و سپس وارد کردن آن ها به ووکامرس وجود نداشت. این بدان معناست که یا باید هزینه خدمات گران قیمت را بپردازید تا این کار را برای شما انجام دهد، یا باید هر محصول را از ابتدا، یک به یک تنظیم کنید. همچنین می توانید داده های مشتری قبلی مانند اطلاعات سفارش قبلی را از دست بدهید.

ما تصمیم گرفتیم این مشکل را حل کنیم و یک خروجی گیرنده شاپیفای به ووکامرس معرفی می کنیم. این به شما امکان می دهد داده های شاپیفای خود را در قالب استاندارد خروجی بگیرید و بعداً آن ها را با استفاده از یک افزونه همراه به ووکامرس وارد کنید.

از همه بهتر، این ابزار کاملاً رایگان است!

اجازه دهید نحوه انتقال داده ها از شاپیفای به ووکامرس را به شما نشان دهیم. ابتدا باید از وب سایت Shopify to WooCommerce دیدن کنید. از اینجا، باید آدرس وب سایت شاپیفای خود را وارد کرده و یک آدرس ایمیل ارائه دهید.

برای ادامه روی دکمه ارسال کلیک کنید. این شما را به بخش مدیر شاپیفای فروشگاه خود می برد، جایی که از شما خواسته می شود برنامه ای را نصب کنید که به طور خودکار یک کلید API Shopify برای انتقال داده ایجاد می کند. برای ادامه کافی است روی دکمه Install App در پایین کلیک کنید.

در صفحه بعدی، برنامه داده هایی را که با استفاده از API Shopify خروجی می گیرد به شما نشان می دهد. در حال حاضر، تمام داده های محصول، دسته بندی محصولات، داده های مشتری و سفارشات شما را خروجی می گیرد.

توجه: در حال حاضر، برنامه صفحات Shopify یا پست های وبلاگ شما را خروجی نمی گیرد. شما باید آن ها را به صورت دستی در وردپرس وارد کنید. شما باید یک آدرس ایمیل ارائه دهید که در آن لینکی برای بارگیری فایل خروجی دریافت خواهید کرد.

برای ادامه روی دکمه Start Export کلیک کنید.

این برنامه پیشرفت روند انتقال را به شما نشان می دهد. پس از اتمام کار، دکمه بارگیری را مشاهده خواهید کرد. همچنین ایمیلی با لینک فایل بارگیری دریافت خواهید کرد.

اکنون می توانید فایل خروجی را در رایانه خود بارگیری کنید.

مرحله 3. داده های شاپیفای را در ووکامرس وارد کنید

اکنون که داده های شاپیفای خود را خروجی گرفتید، مرحله بعدی وارد کردن آن ها به فروشگاه ووکامرس است. برای این کار، باید به قسمت مدیریت وب سایت وردپرس خود بروید. ابتدا باید افزونه Import Shopify To WP را نصب و فعال کنید.

پس از فعال سازی، باید به ابزار ها » Import Shopify To WP مراجعه کنید. از اینجا، روی دکمه “انتخاب فایل” کلیک کنید تا فایل خروجی ای را که قبلاً بارگیری کرده اید انتخاب کنید.

برای ادامه روی دکمه بارگذاری کلیک کنید.

در مرحله بعد، لیستی از محصولات خروجی گرفته شده را در بخش بارگذاری خود مشاهده خواهید کرد. برای شروع وارد کردن آن ها به فروشگاه ووکامرس خود، کافی است روی دکمه “شروع بارگذاری” کلیک کنید.

اکنون افزونه وارد کردن داده های شما را آغاز می کند. شما می توانید پیشرفت بارگذاری خود را روی صفحه مشاهده کنید. پس از اتمام، لیستی از افزونه های ووکامرس (همه آن ها رایگان هستند) را نشان می دهد که می توانید برای توسعه فروشگاه WooCommerce خود نصب کنید.

برای حرکت به جلو بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

اکنون می توانید محصولات وارد شده، سفارشات، وضعیت سفارش و دسته محصولات ووکامرس خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز وارد شده است.

مرحله 4. سفارشی کردن فروشگاه ووکامرس

اکنون که محصولات، سفارشات و سایر داده های فروشگاه خود را با موفقیت از شاپیفای به ووکامرس انتقال داده اید، وقت آن رسیده است که راه اندازی فروشگاه ووکامرس خود را به پایان برسانید. این شامل انتخاب قالب، نصب افزونه ها برای گزینه ها و عملکرد های اضافی و انتخاب ابزار هایی برای توسعه وب سایت وردپرس شما می شود.

یک قالب برای وب سایت خود انتخاب کنید

با یک فروشگاه ووکامرس، می توانید از بین هزاران قالب وردپرس انتخاب کنید. این قالب های حرفه ای طراحی شده فروشگاه ووکامرس شما را برجسته می کند و از گزینه های سفارشی سازی آسان استفاده می کند. قالب مورد علاقه ما برای ووکامرس Astra است، زیرا دارای قالب های مختلف و گزینه های سفارشی سازی است، بنابراین می توانید یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید.

اگر در انتخاب یک قالب به کمک نیاز دارید، به لیست انتخاب شده ما از بهترین قالب های وردپرس نگاهی بیندازید.

لندینگ پیج های خود را طراحی کنید

بسیاری از صاحبان فروشگاه ها می خواهند به سرعت لندینگ پیج سفارشی را برای سایت تجارت الکترونیکی خود ایجاد کنند. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید یک طرح سفارشی برای صفحه ورود یا پرداخت خود ایجاد کنید. خوشبختانه، شما به راحتی می توانید این کار را در ووکامرس انجام دهید.

به سادگی SeedProd را نصب و فعال کنید. این بهترین افزونه لندینگ پیج وردپرس است و دارای ده ها قالب زیبا و ابزار های ساده کشیدن و رها کردن برای طراحی صفحات محصول شما است. به راحتی می توانید محصولات را به هر لندینگ پیج اضافه کنید، صفحه پرداخت سفارشی ایجاد کنید، شبکه های محصول را نمایش دهید و موارد دیگر.

سئوی تجارت الکترونیک خود را بهبود بخشید

موتور های جستجو بزرگترین منبع ترافیک برای اکثر وب سایت های تجارت الکترونیک هستند. بهبود SEO به شما کمک می کند تا ترافیک رایگان را از موتور های جستجو دریافت کنید تا کسب و کار شما رشد کند.

برای بهبود SEO و افزایش ترافیک بیشتر، کافی است افزونه All in One SEO for WordPress یا Yaost SEO را نصب و فعال کنید. این ها بهترین افزونه های سئوی وردپرس هستند که به شما امکان می دهند به راحتی سئوی ووکامرس را بدون هیچ مهارت خاصی بهینه کنید.

تنظیم ردیابی تبدیل

آیا می خواهید بدانید مشتریان شما از کجا آمده اند و به چه چیزی نگاه می کنند؟ MonsterInsights به شما کمک می کند تا کاربران ووکامرس را به راحتی ردیابی کرده و آمار کامل تجارت الکترونیک را ارائه دهید. شما می توانید محصولات برتر، نرخ تبدیل، میانگین ارزش سفارش و موارد دیگر را از داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

افزایش تبدیل و فروش

آیا می دانستید که بیش از 75 درصد کاربران بدون افزودن محصولات به سبد خرید یا خرید خود از یک فروشگاه آنلاین خارج می شوند؟ این جایی است که OptinMonster وارد می شود. به شما امکان می دهد بازدید کنندگان وب سایت را به راحتی به مشترک و مشتری تبدیل کنید.

می توانید از OptinMonster برای نشان دادن پنجره های پاپ آپ، پنجره های کشویی، تایمر های شمارش معکوس، بنر های سرصفحه و پاورقی و موارد دیگر استفاده کنید.

مرحله 5. تنظیم ریدایرکت ها

اکنون که فروشگاه ووکامرس شما به طور کامل راه اندازی شده است و فایل ای خود را به راحتی از شاپیفای به ووکامرس انتقال داده اید، آخرین مرحله این است که مسیر های هدایت مناسب را از شاپیفای به ووکامرس تنظیم کنید. ریدایرکت به طور خودکار موتور های جستجو و بازدیدکنندگان را از وب سایت قدیمی شاپیفای شما به فروشگاه جدید ووکامرس شما ارسال می کند. به این ترتیب، اگر در نهایت به وب سایت اشتباهی برسید، هیچ مشتری ای را از دست نخواهید داد.

اگر فروشگاه شما دارای نام دامنه با نام تجاری شاپیفای (مثال: yourstore.myshopify.com) بود، پس نمی توانید تغییر مسیر های شخصی را تنظیم کنید. یک راه حل آسان برای مقابله با این مشکل افزودن لینک به فروشگاه جدید خود با ویرایش وب سایت شاپیفای است.

انتقال دامنه خود از شاپیفای به ووکامرس

اگر فروشگاه شاپیفای شما از نام دامنه سفارشی استفاده می کرد، می توانید آن را به فروشگاه ووکامرس خود نشان دهید و ریدایرکت ها را تنظیم کنید.

برای این کار باید تنظیمات DNS دامنه خود را تغییر دهید. ارائه دهنده میزبانی جدید شما آدرس های DNS سرور را که باید در تنظیمات دامنه خود وارد کنید به شما ارائه می دهد. آن ها معمولاً شبیه این هستند:

ns1.bluehost.com
ns2.bluehost.com

اگر دامنه شما از طریق شاپیفای ثبت شده است، می توانید به حساب خود وارد شوید و برای مدیریت تنظیمات DNS خود به فروشگاه آنلاین » دامنه ها بروید.

URL ها را در ووکاکرس به روز کنید

در مرحله بعد، ممکن است URL هایی در توضیحات محصول شما وجود داشته باشد که هنوز به دامنه برند تجاری قدیمی شاپیفای شما اشاره می کند. در اینجا است که می توانید همه آن نشانی های اینترنتی را به راحتی به روز کنید، به جای اینکه سعی کنید آن ها را یکی یکی پیدا کنید.

به سادگی افزونه Velvet Blues Update URLs را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، باید به صفحه ابزار ها »به روز رسانی URL ها مراجعه کنید. از اینجا باید آدرس فروشگاه شاپیفای خود را به عنوان URL قدیمی و نام دامنه ووکامرس خود را به عنوان URL جدید وارد کنید.

سپس، به سادگی روی دکمه “Update URLs NOW” در پایین کلیک کنید و تمام مشکلات لینک های شما در سایت شما برطرف می شود. هنگامی که آدرس های اینترنتی شما به روز می شوند، می توانید افزونه را از سایت خود حذف نصب کنید.

تنظیم تغییر مسیرها برای صفحات و پست های فردی

در نهایت، اگر پست یا صفحه ای در وبلاگ دارید، می خواهید بازدیدکنندگان و موتور های جستجو را به صفحه صحیح هدایت کنید. ابتدا باید افزونه Redirection را نصب و فعال کنید. پس از فعال سازی، باید به صفحه ابزار ها »ریدایرکت بروید. برای راه اندازی افزونه، کافی است دستورالعمل های جادوگر راه اندازی را دنبال کنید. پس از آن، باید روی دکمه افزودن جدید کلیک کنید تا اولین ریدایرکت خود را اضافه کنید. کافی است آدرس پست یا صفحه را در قسمت منبع URL وارد کنید و سپس آدرس جدید را در قسمت آدرس URL وارد کنید.

فراموش نکنید که روی دکمه “افزودن ریدایرکت” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

حالا شما فروشگاه جدید ووکامرس خود را با موفقیت راه اندازی کرده اید. امیدواریم این مقاله به شما در انتقال از شاپیفای به ووکامرس کمک کرده باشد.

منبع: wpbeginner.com