Seo

نحوه بررسی ترافیک وب سایت برای هر سایت و بهترین ابزار های آن

آیا می خواهید میزان بازدید های هر سایتی که می خواهید، از جمله وب سایت خود را بررسی کنید؟ بررسی ترافیک وب سایت به شما امکان می دهد تا ببینید که سایت شما چقدر عملکرد خوبی دارد و چگونه با رقبای شما مقایسه می شود. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از ابزار های مختلف آنلاین، ترافیک را برای هر وب سایتی بررسی کنید.

چرا باید ترافیک وب سایت خود را بررسی کنید؟

با بررسی آمار و ترافیک وب سایت خود، به راحتی می توانید عملکرد وب سایت خود را ببینید. داده های ترافیک وب سایت شما به شما نشان می دهد که ترافیک شما از کجا می آید، بازدید کنندگان با سایت شما چگونه درگیر می شوند و چه راهکار های بازاریابی دیجیتال کار می کنند.

اگر می خواهید مشترکان ایمیل بیشتری دریافت کنید، فروش بیشتری برای فروشگاه آنلاین خود داشته باشید یا فقط در کل بازدید بیشتری داشته باشید، پس باید مرتباً تجزیه و تحلیل وب سایت خود را بررسی کنید. با ردیابی ترافیک سایت خود، خواهید دانست که سایت شما در حال حاضر کجاست و می توانید برای بهبود آن چه کاری انجام دهید.

چرا باید ترافیک وب سایت رقیب خود را بررسی کنید؟

تجزیه و تحلیل و بررسی آمار ترافیک وب سایت رقیب شما می تواند بسیاری از اطلاعات مفید به شما بدهد که شامل موارد زیر می شود:

  • صفحات و پست ها بیشترین بازدید را برای رقبای شما ایجاد می کنند
  • رقبای شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شده اند
  • کانال هایی که بیشترین بازدید را برای آن ها ایجاد می کنند کدام اند

از همه این اطلاعات می توان برای بهبود استراتژی بازاریابی محتوا، ایجاد لینک، روند تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موارد دیگر استفاده کرد. با درک آنچه بیشترین میزان رقابت را در رقابت شما ایجاد می کند، قادر خواهید بود همان کلمات کلیدی و موضوعات مشابه را هدف قرار دهید تا ترافیک بیشتری برای وب سایت خود ایجاد کنید.

بهترین ابزار ها برای بررسی ترافیک وب سایت (از جمله رقبا)

ابزار های رایگان بررسی و پرداخت ترافیک رایگان وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. هرکدام ویژگی های منحصر به فردی دارند که آن ها را از هم متمایز می کند. اکثر کارشناسان از چندین ابزار برای بررسی تخمین میزان بازدید از وب سایت برای رقبای خود استفاده می کنند. ما همیشه به خوانندگان توصیه می کنیم که حداقل دو ابزار مختلف برای تجزیه و تحلیل آمار ترافیک وب را امتحان کنند.

با استفاده از ابزار های مختلف، می توانید خلاء ها را پر کرده و آمار دقیق تری برای هر وب سایت دریافت کنید. همانطور که وب سایت وردپرس و بودجه شما رشد می کند، می توانید روی چندین ابزار سرمایه گذاری کنید تا بینش بیشتری کسب کنید و بر بازار خود تسلط داشته باشید. با بیان این موارد، بیایید نگاهی به بهترین ابزار ها بیاندازیم تا میزان بازدید یک وب سایت را بررسی کنیم.

SEMRush

SEMRush ابزاری برای بررسی ترافیک وب سایت و تحقیقات رقابتی است. این بهترین ابزار برای بررسی و نظارت بر ترافیک برای هر وب سایت است. ما برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی و موارد دیگر از این ابزار در WPBeginner استفاده می کنیم.

پس از وارد کردن URL رقیب، به تفکیک کل بازدید کننده های رقیب خود دسترسی پیدا خواهید کرد. شما می توانید معیار های مهم وب سایت مانند حجم ترافیک ماهانه در طول زمان، توزیع ترافیک بر اساس کشور، کلمات کلیدی که بیشترین بازدید را برای آن ها ایجاد می کند و سایر موارد را مشاهده کنید.

برگه تجزیه و تحلیل ترافیک تعداد بازدید کنندگان منحصر به فرد، کل بازدید ها، میانگین مدت زمان بازدید، تعداد بازدید از صفحه و نرخ پرش سایت را به شما ارائه می دهد. این ویژگی مانند این است که به حساب Google Analytics رقیب خود نگاه کنید.

یکی دیگر از ویژگی های عالی به نام تجزیه و تحلیل ترافیک انبوه به شما امکان می دهد سطح ترافیک را برای چندین رقیب در یک زمان بررسی کنید. بسته به برنامه قیمت گذاری خود، می توانید 200 وب سایت را با یکدیگر مقایسه کنید. این به شما نمایی کلی از جایگاه خود، وب سایت هایی که بیشترین بازدید را دارند و هر فرصت ترافیکی که می توانید از آن استفاده کنید، می دهد.

همچنین گزارشات مفصل بررسی ترافیک را پیدا خواهید کرد که به شما اطلاعاتی می دهد مانند اینکه کدام سایت ها بیشترین میزان بازدید کننده را دارند، کدام صفحات در سایت آن ها با ارزش ترین و کدام مکان ها بیشترین بازدید را برای آن ها به همراه دارد. می توانید از دوره آزمایشی 14 روزه یا برنامه رایگان محدودی که به شما امکان دسترسی به داده های اصلی وب سایت را می دهد، استفاده کنید.

SimilarWeb

SimilarWebSembleWeb یک بررسی کننده ترافیک وب سایت آنلاین است که به شما نمای کلی از ترافیک رقیبتان می دهد و اینکه کدام کانال ها با ارزش ترین کانال ها هستند. به جای ارائه فقط بازدید از جستجو، گزارشات مفصلی از کل استراتژی ترافیک یک وب سایت دریافت خواهید کرد. هنگامی که یک وب سایت را از طریق این ابزار اجرا می کنید، به تفکیک میزان بازدید عمومی، از جمله گزارش کشور به کشور، دسترسی پیدا خواهید کرد.

شما معیار های تعامل مانند نرخ پرش، تعداد صفحات مشاهده شده در هر بازدید، متوسط مدت زمان بازدید و منابع برتر ترافیک برای آن وب سایت را دریافت خواهید کرد. فراتر از ترافیک جستجوی ارگانیک، خواهید فهمید که چه کلمات کلیدی پولی بازدیدکننده وب سایت را به ارمغان می آورد، کانال های اجتماعی با ارزش ترین کانال ها و شبکه های نمایشی است که سایت برای کسب درآمد استفاده می کند.

سرانجام، شما اطلاعات دقیق مخاطبان سایت، نوع دیگری از سایت های مورد علاقه آن ها، سایت های برتر ارجاع داده شده و لیستی از سایت های رقیب را برای تحقیقات بیشتر دریافت خواهید کرد. نسخه رایگان این ابزار اطلاعات مفید ترافیک را در اختیار شما قرار می دهد. اگر به گزارش های دقیق تری نیاز دارید، می توانید یک حساب سازمانی با قیمت گذاری سفارشی ایجاد کنید.

Google Search Console

Google Search Console ابزاری رایگان از Google است که به شما امکان می دهد ترافیک موتور جستجوی خود را بررسی کنید. این ابزار به شما تصویر کاملی از نحوه مشاهده وب سایت شما توسط موتور های جستجو می دهد.

این ابزار تعداد نمایش در نتایج گوگل، کلیک ها، نرخ کلیک (CTR) و میانگین موقعیت کلمات کلیدی شما در موتور های جستجو را نشان می دهد. این به شما کمک می کند بفهمید چه کلمات کلیدی را برای چه رتبه ای رتبه بندی می کنید و میزان جستجو را وارد می کنید. این اطلاعات می تواند به شما در بهبود بازدید شما کمک کند. به عنوان مثال، اگر متوجه شدید که در موقعیت 11 قرار دارید، می توانید پست وبلاگ را بهینه کنید و سعی کنید آن را به صفحه اول نتایج جستجو منتقل کنید.

همچنین می توانید صفحات را فهرست بندی کنید، در صورت وجود هر گونه خطا و موارد دیگر. هنگامی که سایت خود را به Google Search Console اضافه کردید، می توانید مشاهده داده های وب سایت خود را شروع کنید. ساده ترین راه اتصال حساب Google Search Console با All in One SEO است. همچنین می توانید برای مشاهده رتبه بندی کلمات کلیدی خود در داخل بخش مدیریت وردپرس با استفاده از داده های گوگل سرچ کنسول از ابزار MonsterInsights استفاده کنید.

Ubersuggest

Ubersuggest ابزاری رایگان و برتر از نیل پاتل است که تعداد زیادی داده مفید در مورد ترافیک وب سایت ارائه می دهد. استفاده از آن ساده است و رابط کاربری برای مبتدیان ساخته شده است. اگر قبلاً هرگز تحقیق کلمه کلیدی یا تجزیه و تحلیل ترافیک را انجام نداده اید، این ابزار آن را بسیار ساده می کند.

ویژگی بررسی ترافیک به شما تفکیک جزئی از میزان ترافیک رقیب خود را در طول زمان، بیشترین بازدید کلمات و محبوب ترین صفحات در سایت ارائه می دهد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که URL وب سایتی را که می خواهید تجزیه و تحلیل کنید وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید.

صفحه “نمای کلی ترافیک” به شما کل تعداد کلمات کلیدی ارگانیک را که سایت برای آن ها رتبه بندی می کند، میزان بازدید ماهانه ارگانیک، اعتبار دامنه و تعداد کل لینک ها را به شما ارائه می دهد. همچنین می توانید در هر قسمت از گزارش ترافیک بیشتر فرو بروید. به عنوان مثال، می توانید نتایج “Top Pages” را گسترش دهید تا به تفکیک هر صفحه منتشر شده در سایت و میزان تخمینی میزان بازدید آن در هر ماه بپردازید.

همچنین نتایج تخمینی تعداد بک لینک به همراه تعداد اشتراک های Facebook و Pinterest را به شما ارائه می دهد. این داده ها به شما یک نمای کلی می دهد که شما باید برای پیشی گرفتن از آن صفحه در SERP ها چه کاری انجام دهید.

نسخه رایگان این ابزار به شما امکان دسترسی به داده های 3 ماه گذشته را می دهد. برنامه های Premium با قیمت 29 دلار در ماه شروع می شوند و این امر را به یکی از ارزان ترین ابزار های این لیست تبدیل می کند.

افکار نهایی در مورد چگونگی بررسی ترافیک در وب سایت

انواع ابزار هایی وجود دارد که می توانید برای بررسی ترافیک وب سایت و بازدید از وب سایت رقیب خود استفاده کنید. از دیگر ابزار هایی که برای این کار استفاده می شوند می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • MonsterInsights
  • Ahrefs
  • Serpstat

بررسی ترافیک رقبا به شما اطلاعاتی در مورد بازار خود و آنچه می توانید برای به دست آوردن ترافیک بیشتر انجام دهید، می دهد. در حالی که، نظارت بر بازدید وب سایت به شما نشان می دهد که آیا SEO، رسانه های اجتماعی و سایر استراتژی های تولید ترافیک شما کار می کنند.

بهترین راه برای بررسی ترافیک وب سایت، استفاده از MonsterInsights است. با چند کلیک می توانید داده های ترافیک وب سایت خود را مستقیماً در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. اگر هدف شما انجام تحقیقات عمیق رقبا است و می خواهید بازدید از هر وب سایتی را بررسی کنید، SEMRush بهترین انتخاب است. نه تنها داده های دقیق بازدید را به شما ارائه می دهد، بلکه یکی از بهترین ابزار های جستجوگر در بازار است.

ما امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه ترافیک وب سایت را در هر سایتی بررسی کنید. همچنین ممکن است بخواهید نگاهی به ابزار ردیابی رتبه بندی سئو برای ردیابی کلمات کلیدی بیندازید که در آن کار با ابزار نام برده در بالا را نشان می دهد.

منتشر شده توسط
Melika Asgharzadeh