Web Design

بهترین روش ها برای طراحی فوتر وب سایت

بهترین طراحی های منحصر به فرد فوتر افراد را تشویق می کند تا بیشتر با یک وب سایت تعامل داشته باشند. برای الهام گرفتن از بهترین طراحی های فوتر 2021، در ادامه 10 نمونه فوتر وب سایت را بررسی کرده ایم. به عنوان یک طراح، به راحتی می توان با اجزای اصلی طراحی وب آشنا شد. پس از چیدن همه عناصر، طرح‌بندی، قرار دادن پیمایش و اطمینان از اینکه همه چیز با هم به خوبی کار می‌کند، وقتی نوبت به فوتر می رسد، ممکن است آن را غیر فعال کنید.

اما یک طراحی اصولی فوتر وب سایت به عنوان گذرگاهی برای تعامل بیشتر کاربران به بهترین نحو عمل می کند. این روش های طراحی افراد را به صفحات مختلف انتقال می دهد. آن ها را وادار می کند که اقدام به عملی در سایت کنند، همچنین آن ها را در یک وب سایت نگه می دارد. قبل از اینکه به نمونه هایی از طراحی فوتر های منحصر به فرد نگاه کنیم، بیایید در مورد اینکه چرا فوتر ها مهم هستند بحث کنیم.

چرا طراحی فوتر سایت مهم است؟

footer سایت های مختلف را ببینید. بعد از گذراندن کلی زمان و تلاش برای طراحی یک وب سایت، بسیار وسوسه انگیز است که بخواهید از طراحی این قطعه نهایی غافل شوید. اگرچه فوتر یا همان پاورقی سایت ممکن است عنصری باشد که در انتهای صفحه وب قرار گرفته است و شاید توجه کمتری را جلب کند، اما به معنای پایان تجربه کاربری آن صفحه نیست. در عوض، فوتر می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای هدایت کاربران به سایر محتواها عمل کند، افزودن آیکون های شبکه های اجتماعی جذاب را در بر گیرد، آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کند و اطلاعاتی را که مردم باید بدانند را در اختیار آن ها بگذارد.

فوتر به معنای ناوبری بهتر وب سایت است

فرض کنید شخصی تمام محتوای صفحه فرود را بررسی کرده و به انتهای صفحه رسیده است. آن ها ممکن است سوالات بیشتری داشته باشند یا زمینه های دیگری را نیاز داشته باشند که بررسی کنند. بهترین روش های طراحی فوتر وب سایت مانند دنیای کوچکی از بقیه طراحی وب هستند که مهم ترین بخش های آن را در بر می گیرند و به افراد امکان دسترسی مستقیم با لیستی از گزینه های ناوبری را می دهند.

فوترهای وب سایت اطلاعات مربوطه را به مخاطب منتقل می کنند

هدف طراحی شما خواه یک شعار باشد یا خلاصه ای از محصولات یا خدمات یک برند باشد، فوتر آخرین و بهترین تاثیرگذاری را برای مخاطب وب سایت شما به جا می گذارد. این بخش می تواند تفاوت را در مورد اینکه آیا مخاطبان فراخوان برای اقدام وب سایت را دنبال می کنند یا بیشتر به بقیه قسمت های وب سایت می روند، مشخص کند. قطعه نهایی کپی رایت ممکن است فضای کوچکی را اشغال کند، اما می تواند تأثیر زیادی بر نحوه تعامل شخص با بقیه طرح داشته باشد.

فوتر ها همچنین مکانی را برای قرار دادن تمام اطلاعات تماس ضروری مانند آدرس فیزیکی، شماره تلفن، ثبت نام ایمیل و سایر جزئیاتی که ممکن است لازم باشد کسی بداند فراهم می کند. آن ها همچنین ممکن است حاوی اطلاعات قانونی و آیکون های حق کپی رایت باشند. پاورقی ها بخش ارزشمندی از طراحی هستند که اطلاعات کاربردی را ارائه می دهند که در هیچ جای دیگر سایت گنجانده نمی شوند.

فوتر ها آخرین کال تو اکشن سایت هستند

اگر می خواهید شخصی در یک خبرنامه ثبت نام کند، اشتراک یک محصول یا خدمات را شروع کند، یا آدرس های ایمیل را به روش دیگری جمع آوری کنید، طراحی اصولی فوتر وب سایت ممکن است آخرین و بهترین فرصت برای جمع آوری این اطلاعات مهم مشتری باشد. همه محتوای منتهی به این بخش ممکن است به خوبی شخصی را آماده کند تا آدرس ایمیل خود را وارد کند و به مشتری وفادار تبدیل شود.

فوتر ها می توانند بهینه سازی موتور جستجو را تقویت کنند

هنگامی که خزنده های وب گوگل یک وب سایت را اسکن می کنند، یکی از عواملی که آن ها تجزیه و تحلیل می کنند تعداد لینک های مرتبط است. ارائه نقشه سایت یا سایر پیوندهای درون خطی ساختار بهتری به آن ها می دهد تا به خزنده ها کمک کند دریابند طراحی وب شما در مورد چیست. قرار دادن پیوند های ناوبری در طراحی فوتر وب سایت ممکن است به سئو وب سایت شما کمک کند و آن را برای ظاهر شدن در نتایج موتور های جستجوی ارگانیک بهبود دهد.

10 طراحی منحصر به فرد فوتر وب سایت

این 10 وب سایت را که طراحی فوتر، به بهترین روش عمل کرده اند، بررسی کنید.

1. Avo

داده ها و تجزیه و تحلیل ها می توانند به یک شرکت کمک کنند تا به هدف برتر خود دست یابد. Avo به کسب و کارها یک پلتفرم قدرتمند برای مدیریت و گردآوری تمام داده های مهم آن ها می دهد. بله، اطلاعات فنی سنگینی در اینجا وجود دارد، اما این طراحی صفحه وب از افتادن در خلأ کسل کننده ای که بسیاری از مشاغل فناوری در آن قرار می گیرند جلوگیری می کند. تصاویر شیک، رنگ های فراوان و اندازه گیری های مختلف در سراسر آن دیده شده است و انرژی سرگرم کننده ای به آن می بخشد که جنبه های جدی تر محصول Avo را متعادل می کند.

بیایید نگاهی به فوتر آن بیندازیم. call to action بلافاصله با جمله «از امروز شروع به استفاده از Avo کنید» توجه شما را جلب می کند. دقیقاً در زیر آن فضایی برای وارد کردن یک آدرس ایمیل برای شروع این فرآیند وجود دارد. آن ها طرح‌بندی خود را با لینک‌های فوتر بیش از حد درون خطی پر نمی‌کنند و همه چیز را ساده نگه می‌دارند. آن ها عاشق آووکادو هستند که در سمت راست به یک ماجراجویی اقیانوسی به آن می‌پردازد، که نمادی از برداشتن اولین قدم به سمت شناساندن برند آن ها است.

آیکون های رسانه‌های اجتماعی در سمت راست یکی دیگر از عناصر طراحی خوب فوتر هستند و یک نگاه افقی در فضای صفحه، چشمان شما را مستقیماً به سمت آنها می‌آورد. با به حداقل رساندن تعداد لینک ها و ایجاد فضای تنفسی کافی در اطراف عناصر بصری مختلف، Avo با یک فوتر تمیز و ساده با محتوای مناسبی که باعث شناساندن شخصیت برند او به مخاطب می شود، موفق است.

2. Clade Design

طراحی این وب سایت پر از شکل های متضاد، ریز تعاملات جذاب و پالت جذابی از رنگ ها، این صفحه اصلی برای برند Clade Design از نظر خلاقیت عجیبی که دارد، متمایز است. یک شکل تکرار شده در این طراحی، موج پس زمینه است. ما آن را در بالا به رنگ آبی می بینیم و برای هر بخش چند رنگ پس زمینه متفاوت دارد. در پایین صفحه یک موج آبی مشابه وجود دارد، که این فوتر را به یک کتاب عالی برای قسمت بالای طراحی تبدیل می کند. حتی اگر توجه زیادی به وب سایت نمی‌کردید، به طور شهودی این حس را پیدا می‌کردید که در پایان بخش طراحی فوتر وب‌سایت هستید.

این نمونه طراحی فوتر، از بهترین روش هایی است که به ما درس ساده بودن طراحی وب سایت را می دهد. این نمونه شامل حداقل تعداد پیوند، یک دکمه تماس با ما برای اقدام در سمت چپ صفحه و یک بلوک آیکون رسانه اجتماعی کوتاه در سمت راست است. این فوتر با طرح بندی تمیز و فراخوانی واضح به خوبی با سایر قسمت های طراحی مطابقت دارد.

3. Designies

دادن فضای منفی فراوان به عناصر بصری آن و پر کردن صفحه وب با اشکال هندسی کارتونی سه بعدی، وب سایت Designies را به یک طراحی جذاب بصری تبدیل می کند. Designies به عنوان پورتالی برای اتصال طراحان و مشتریان به طور یکسان، از زیبایی شناسی جالب خود در طراحی هایش یاد می کند.

با طرح‌بندی وب‌سایت که پر از فضای سفید است، رنگ صورتی تیره فوتر بر روی رنگ‌های خاکستری تیره و مشکی طراحی تأثیر می‌گذارد. هنگام پیمایش به این بخش نهایی، پیمایش اصلی در بالا محو می‌شود و دکمه آبی تبدیل شدن به یک Designie در گوشه بالا سمت راست تنها باقی می‌ماند.

حذف منو باعث تمرکز روی این دکمه CTA می شود. پیوندهای درون خطی، ناوبری اصلی را به عهده می گیرند و اگر کسی بخواهد در قسمت های مختلف وب سایت سرمایه گذاری کند، به راحتی می توان پیوندی را پیدا کرد که او را به آنجا برساند. هیچ کس، بدون توجه به جایی که در آن هست، بدون عنصر ناوبری واضح معلق نمی ماند.

4. Think32

ما همیشه دوست داریم آژانس های بازاریابی تخصصی را ببینیم. تمرکز داشتن یک استراتژی قوی برای متمایز شدن از رقبا است. Think32، از استرالیا، یک آژانس بازاریابی برای خدمات دندانپزشکی است. تصاویر دندانپزشکی آن بسیار ظریف است، با طراحی کلی که سبک مدرنیته را نشان می دهد که هر نوع آژانس با کارایی بالا از آن استقبال می کند. ما مطمئن هستیم که از هر 10 طراح وب و دندانپزشک 9 نفر آن ها با طراحی این سایت موافق هستند.

در فوتر، call to action را درست در مرکز قرار داده و با یک دکمه اشتراک صورتی روشن در کنار فرم تماس ایمیل، تمرکز را مستقیماً روی آن قرار می دهد. ما همچنین گنجاندن “بازاریابی متفکرانه برای عمل های دندانپزشکی” را در فضای سمت چپ دوست داریم، که فلسفه نمایندگی آن ها را خلاصه می کند و بر تخصص آن ها تأکید بیشتری می کند.

5. Hologram

هولوگرام به کسب و کارها آنچه را که برای اتصال فناوری خود با شبکه های سلولی نیاز دارند، ارائه می دهد. خواه اسکوتر های برقی، هواپیماهای بدون سرنشین یا حسگر روی یک قطعه تجهیزات صنعتی باشد، هولوگرام و سیم کارت هایی که تولید می کنند به کسب و کارها کمک می کند تا فناوری خود را به هم مرتبط کنند.

درست مانند آنچه در وب سایت Designies دیدیم، این نمونه از بهترین طراحی های فوتر نیز عملیات ناپدید شدن ناوبری را انجام می دهد. سپس پیوند های درون خطی در پاورقی همه گزینه های ناوبری را ارائه می دهند.

درست در بالای فوتر، جعبه ای با گرادیانت بنفش و آبی و 2 دکمه کال تو اکشن می آوریم. تغییر رنگ جعبه از مربع یکدست آبی تیره در زیر آن متمایز است و این حس را به آن می دهد که روی یک لایه بالای فوتر قرار دارد. این کار در متمایز کردن این بلوک دعوت به اقدام از بقیه پاورقی بسیار خوب عمل می کند.

6. Savvy

این طرح دارای یک بلوک فوتر بزرگ در پایین صفحه وب با خطوط مستقیم و یک کادر کوچکتر با گوشه های گرد بالای آن است که حاوی دکمه بنفش call to action برای «شروع به کار» است. Savvy ابزارها و برنامه‌های سفارشی را برای کسب‌وکارهایی با کد کمتر می‌سازد و طرح‌بندی Z که قبل از این پاورقی قرار دارد، تمام کار هایی که آن ها انجام می‌دهند را نشان می‌دهد.

این مسیر از طریق طراحی وب مستقیماً به محتوای فوتر منتهی می شود، با پیوند های درون خطی که به مهم ترین صفحات منتهی می شوند و یک فرم اشتراک ایمیل به عنوان یک فراخوان ثانویه برای اقدام.

7. Astra

هک شدن وب سایت شما می تواند استرس زیادی ایجاد کند. ابتدا احتمال به خطر افتادن داده های حساس وجود دارد. سپس مهم‌ترین موردی است که شهرت آنلاین شما را به خطر می اندازد. نرم‌افزار Astra به کسب‌وکارها و سایرین که وب‌سایت‌ها را اجرا می‌کنند، کمک می‌کند تا در برابر حملات سایبری دفاع کنند.

این وب سایت می‌توانست برای هکرها غم و اندوه طولانی مدتی داشته باشد، اما در عوض طراحی بر روی خوش‌بینی رهایی از این نگرانی تمرکز دارد. با طرح رنگ آبی، نارنجی و زرد، این طراحی یک تجربه کاربری نشاط‌آور را ارائه می دهد. پاورقی با بلوک آبی سرمه ای خود، پس از شکل های روشن و چیدمان عناصری که به آن منتهی می شود، علامت توقف کامل را به کاربر می دهد.

این طراحی خطی فوتر با مجموعه ای یکنواخت از ستون ها، پیوندهای درون خطی به بقیه وب سایت و بلوک شبکه های اجتماعی مرتب، در تضاد با بقیه طراحی است و آن را به بهترین نقطه پایانی وب سایت تبدیل می کند.

8. Fiddler Labs

بیایید صادق باشیم، برای کسانی که با پیچیدگی های هوش مصنوعی و Data science آشنا نیستند، وب سایت Fiddler Labs ممکن است کمی ترسناک باشد. اگرچه این سایت دارای اطلاعات فنی زیادی است، اما این سایت به همان اندازه طراحی خلاقانه دارد. یک اسکرول کوتاه تصاویر لایه‌ای را نشان می‌دهد و به چیدمان آن حس منظمی می‌دهد و اسکرین‌شات‌های متحرک و دارای انیمیشن، نمادنگاری و سایر عناصر بصری اینگونه چیزها را جالب نگه می‌دارند.

پس از این عناصر جذاب، فوتر وجود دارد که به طور مستقیم ساختار سایت را نشان می دهد. ما از چیدمان فقط 2 مورد در هر ستون در ابتدا که به فرم ایمیل سمت راست می‌رسد، استقبال می کنیم. این یک قلاب بصری عالی است و شخص را مستقیماً به فرم اشتراک راهنمایی می کند.

9. Brass Hands

همانطور که در وب‌سایت آژانس برندسازی Brass Hands در حال گشت و گذار هستید، تجربه کاربری نرمی با متن‌های پیمایشی که به آرامی در جای خود قرار می‌گیرند، پروژه‌های برجسته‌ای که روی شناور بزرگ‌نمایی می‌کنند و سایر قطعات خوبی از طراحی به دست می‌آورید. هیچ چیز ناخوشایند یا نامناسبی در این طراحی نیست، زیرا کل چیدمان با یک حس سازگاری به هم متصل شده است.

هنگامی که به فوتر می رسید، فرود ملایمی را در وب سایت دارید. خط ساده «بیایید با هم کار کنیم» و پیوندهایی به رسانه‌های اجتماعی آن‌ها، این پاورقی را به پایانی برای صفحه فرود Brass Hands تبدیل می‌کند.

10. Vectornator

بسیاری از طراحان به روش‌های آزمایش شده و واقعی برای ساخت هنر مبتنی بر وکتور پایبند هستند و این اشکالی ندارد. اما دیدن شرکت‌های نرم‌افزاری مانند Vectornator همیشه جالب است. این وب‌سایت نمونه‌های خیره‌کننده زیادی از آنچه با ابزار آن ها ممکن است را به نمایش می‌گذارد. این چیدمان معاصر همچنین با انیمیشن های پر از ویرایش های سریع که فرآیند خلاقانه استفاده از Vectornator را به تصویر می کشد، سنگین است.

وقتی به طراحی فوتر می رسید، از قبل از بهترین امکانات خلاقانه وب سایت Vectornator آگاه شده اید. نیازی به بازخوانی چیزی که این نرم افزار را خاص می کند یا اضافه کردن چیز جدیدی در فوتر نیست. اسکرول کردن به پایین به سمت پاورقی باعث می شود پیمایش بالا محو شود و پیوندهای درون خطی موجود در آن به سمتی که می خواهید بروید نشان می دهد. این یک درس فوق العاده در نگهداری کاربر است، که نشان می دهد چگونه برخی از بهترین پاورقی ها ساده ترین طرح ها هستند.

منبع: webflow.com

منتشر شده توسط
H.Asadi