آموزش

بهترین CDN های سال 2020 برای بالا بردن سرعت بارگذاری سایت

یک شبکه تحویل محتوا (CDN) با ذخیره کردن فایل های آن در سرور های سراسر جهان تقریباً بارگذاری هر وب سایتی را تسریع می کند. اگرچه بازدید کننده شما از اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و یا هرجای دیگر آمده باشند، محتوا بطور خودکار از نزدیکترین مکان با سریعترین و بهترین سرعت ممکن ارائه می شود. اما بهترین CDN که می توان از آن استفاده نمود، کدام است؟

اگر تازه وارد دنیای فناوری شده اید، ممکن است کمی ترسناک بنظر برسد و شکی نیست که قیمت ها می توانند بالا باشند، اما اجازه ندهید این موارد کوچک کار شما را متوقف کند.

CDN مختص شرکت های عظیم نیست. شما می توانید در کمتر از پنج دقیقه ساده ترین خدمات را تنظیم کنید و اگر برنامه خود را عاقلانه انتخاب کنید، ممکن است به هیچ وجه برای شما هزینه ای نداشته باشد.

وب سایت شما از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک سایت گسترده برای یک کسب و کار بزرگ، ما در اینجا برخی از بهترین CDN های اطراف را برای کمک به شما در جهت گیری درست انتخاب کرده ایم. اگر این برای شما جالب به نظر می رسد، می توانید آن را امتحان کنید، می توانید بدون ارائه جزئیات پرداخت یا ثبت نام در هرگونه قرارداد، بسیاری از این CDN ها را به صورت رایگان بررسی کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا 10 مورد از بهترین CDN های موجود را به شما معرفی کنیم.

1. Cloudflare

Cloudflare
کلود فلر یکی از بزرگ ترین CDN های دنیا است.

پکیج CDN کلود فلر یکی از بهترین CDN هایی که خدمات رایگان خوبی ارائه می دهد.

  • برنامه رایگان و توانمند
  • ویژگی های فراوان
  • عملکرد عالی

یکی از بهترین CDN ها Cloudflare است که یک سرویس تحویل محتوای آمریکایی بسیار محبوب است که سهولت استفاده از آن تازه کار ها را با کارکرد های سطح متخصص در هم آمیخته است.

تنظیم آن ساده است، بدون نیاز به ویرایش. فقط کافی است سرور های DNS خود را به روز کنید تا Cloudflare و سرویس به صورت خودکار شروع به کار کنند، محتویات را ذخیره کرده و از نزدیکترین مکان آن را در اختیار بازدید کنندگان قرار می دهد.

اما موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد. فیلتر وب می تواند ربات ها را مسدود کند، اسپم محتوا را محدود کند، شما را از هکرها در امان نگه دارد یا حملات DDoS را شناسایی و کاهش دهد. بهینه سازی تصاویر هوشمند می تواند اندازه فایل های تصویر را تا 35٪ کاهش دهد و باعث بهبود بیشتر سرعت می شود.

پشتیبانی گسترده ای از استاندارد هایی مانند IPv6 ،HTTP / 2 و SPDY، قوانین صفحه هوشمندانه برای کمک به شما در دستکاری در ترافیک وجود دارد و یک REST API به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا کنترل کامل کارهایی را که انجام می دهند داشته باشند.

برنامه رایگان Cloudflare به شما امکان می دهد بدون اینکه هیچگونه تعهدی لازم باشد، مشاهده کنید که این سرویس چه کاری می تواند انجام دهد. بسیار قابل استفاده، با پهنای باند نامحدود و محدود کردن پیام های آزار دهنده برای مجبور کردن شما به ارتقاء.

ارتقاء برنامه به Pro هزینه معقول 20 دلار (16 پوند) در ماه دارد و امکان بهینه سازی تصویر، قابلیت تنظیم اضافی و پشتیبانی بهتر را می افزاید. Cloudflare عملکرد بسیار خوبی را به شما ارائه می دهد.

2. Fastly

Fastly

Fastly یکی دیگر از بهترین CDN هایی است که می توانید برای افزایش سرعت بارگذاری سایت خود، از آن استفاده کنید.

  • سرعت عالی ای را ارائه می دهد.
  • بسیار قابل تنظیم است.

به سرعت ترفند های CDN را برای برخی از سازمان های واقعاً بزرگ، از جمله مواردی مانند Spotify و Reddit فراهم می کند و این شرکت با نام خود زندگی می کند و سطح عملکرد بسیار چشمگیری را ارائه می دهد.

رتبه بندی CDNPerf نشان می دهد که Fastly دومین CDN سریع در انگلستان است و سرعت های جهانی نیز اکثراً خوب هستند.

با این حال شاید قویترین نکته Fastly این باشد که سرویسی با قابلیت پیکربندی زیاد است. به عنوان مثال پشتیبانی متنوعی از انواع مختلف حافظه پنهان ویدئویی و کنترل های سطح پایین برای کسانی که می خواهند به دلخواه دستکاری هدر های HTTP را انجام دهند تا بتوانند نحوه ارائه محتوا را سفارشی کنند، ارائه می دهد.

البته برخی از تنظیمات نیاز به دانش خاص خود دارد و افرادی که تازه وارد دنیای CDN شدند، بدون شک با بررسی همه گزینه های ارائه شده به اشتباه می افتند.

هزینه استفاده از این CDN با حداقل هزینه 50 دلار (37 پوند) در هر ماه کار می کند. علاوه بر این می توانید تا 50 دلار ترافیک را به صورت رایگان تست کنید.

3. KeyCDN

KeyCDN

یک سرویس با ارزش عالی با قیمت پایین ترافیک و SSL رایگان که جزو بهترین سرویس های CDN دنیاست.

  • قیمت های بسیار پایین
  • راه اندازی آسان
  • عملکرد متوسط

KeyCDN یکی از بهترین CDN های اقتصادی با کاربرد آسان است که ممکن است انتخاب خوبی برای کاربران تازه کار باشد.

شروع کار نمی تواند ساده تر از این باشد. با آدرس ایمیل خود ثبت نام کنید و 25GB فوری دریافت کنید، بدون نیاز به جزئیات پرداخت.

داشبورد وب به خوبی طراحی شده و می تواند اولین منطقه خود را با حداقل کلیک ایجاد کند و راهنماهایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا سرویس را با وردپرس و سایر برنامه ها ادغام کنید.

شایان ذکر است که از اواخر نوامبر 2018، KeyCDN کاملاً از IPv6 پشتیبانی می کند.

کاربران باتجربه تر گزینه هایی مانند Origin Shield را درک می کنند، این گزینه به شما امکان می دهد سرور KeyCDN را مشخص کنید تا مبدأ بروزرسانی ها به جای مبدأ باشد و باعث کاهش بار سرور شما شود.

شما می توانید هدر ها، حافظه های پنهان یا نوار کوکی را دستکاری کنید، یا یک robots.txt سفارشی تنظیم کنید.

پس از اجرای سرویس مجموعه ای از ابزار های گزارش دهی قادر به مشاهده عملکرد CDN در زمان واقعی هستند. همچنین کلیه مشتریان به ویژگی Image دسترسی دارند که برای بهینه سازی تصویر بسیار عالی است.

ویژگی برجسته KeyCDN باید قیمت پایین آن باشد. هزینه های پهنای باند از 0.04 دلار (0.032 £) در هر گیگابایت شروع می شود. حداقل استفاده 4 دلار (3/3 per) در هر ماه و حداقل پرداخت 49 دلار (38 پوند) است.

این شرکت حتی سعی در دریافت وجه اضافی ندارد، برای مثال ارائه SSL مشترک و سفارشی مجوز های SSL را به صورت رایگان رمزگذاری کنید.

4. MetaCDN

MetaCDN
  • باید عملکرد برتر را ارائه دهد
  • آسان برای استفاده
  • به ندرت گزینه های تنظیمات وجود دارد

MetaCDN یک شرکت استرالیایی است که CDN های Amazon Cloudfront ،Fastly و Verizon’s EdgeCast را با یک سرویس سریع ترکیب می کند.

چرا؟ این همه در مورد عملکرد است. هنگامی که یک بازدید کننده به سایت شما دسترسی پیدا می کند، MetaCDN دارای سه شبکه و بیش از 120 مکان برای انتخاب در دسترس است.

این مهم است زیرا هر CDN بهترین عملکرد خود را در مناطق مختلف ارائه می دهد. به عنوان مثال EdgeCast در آمریکای شمالی امتیازات بسیار خوبی دارد، اما در انگلستان سریعتر است.

MetaCDN به طور خودکار بهترین شبکه را برای مکان بازدید کنندگان انتخاب می کند و بهترین نقاط جهان را در اختیار شما قرار می دهد.

هنگامی که با یک CDN ثبت نام می کنید، می توانید به تمام تنظیمات و گزینه های فردی آن دسترسی پیدا کنید، اما ترکیب این سه معنی است که فقط تنظیماتی را دریافت می کنید که برای همه آن ها اعمال می شود که اساساً بدان معنی است که MetaCDN تقریباً هیچ گزینه پیکربندی جانبی ندارد.

با این وجود MetaCDN بسیار کاربر پسند است و اگر سرعت، اولویت اول شما باشد، می تواند انتخاب خوبی باشد.

قیمت گذاری پیچیده است (اگرچه برای دسترسی به CDN های سطح سازمانی بد نیست) و سه برنامه وجود دارد، Basic ،Lite و Pro. محبوب ترین آن Lite، به طور ماهانه 50 دلار است (همچنین می توانید نرخ سالانه را با 39 دلار در ماه انتخاب کنید).

5. StackPath

StackPath

CDN کاربر پسند با ویژگی های امنیتی پیشرفته

  • تنظیم آسان
  • ویژگی های امنیتی قدرتمند
  • فقدان مکان های خارج از اروپا و ایالات متحده

این ارائه دهنده CDN عمدتاً در غرب متمرکز است، با 14 نقطه حضور (PoP) در آمریکای شمالی و 9 نقطه در اروپا. در آسیا فقط 5 PoP وجود دارد و 2 مورد در استرالیا و آمریکای جنوبی (برزیل).

StackPath کاربر پسند است. با یک کنسول وب سر راست و کامل برای مدیریت تنظیمات شما، کامل است و اگر به مشکل بخورید، پشتیبانی فنی بسیار کارآمدی از طریق چت زنده یا تلفن در دسترس است.

به نظر می رسد عملکرد آن در ایالات متحده و انگلیس و در حقیقت اروپا خوب است، اما ممکن است با کمی فاصله از اوضاع دور شوید که با توجه به تمرکز فوق الذکر StackPath در ملل غربی، تعجب آور نیست.

قدرت دیگری که در اینجا وجود دارد در جبهه امنیتی است، این CDN به کاربران SSL مشترک می دهد. همچنین یک فناوری ضد DDoS، یک برنامه کاربردی وب Firewall و EdgeRules وجود دارد، ابزاری قدرتمند که به شما امکان می دهد تا رفتارهای CDN StackPath را در مراحل مختلف درخواست CDN شخصی سازی کنید.

در کل این یک برنامه وسوسه ‌انگیز با یک برنامه پایه است که 20 دلار (15.5 پوند) برای حداکثر 1 ترابایت پهنای باند در هر ماه شارژ دریافت می کند و ماه اول نیز رایگان است.

Akamai .6

Akamai

یک CDN قدرتمند که برای متخصصان بسیار مناسب است.

  • پوشش چشمگیر
  • عملکرد شگفت انگیز

Akamai یک ارائه دهنده قدیمی و محبوب سرویس CDN است که جزو بهترین هاست و طبق گفته این شرکت، آن ها تا 30٪ از کل ترافیک اینترنت را ارائه می دهند.

پوشش سرور آن ها با حدود 275،000 سرور در بیش از 135 کشور چشمگیر است. Akamai همچنین پشتیبانی عالی 24/7 را به مشتری ارائه می دهد.

تنظیمات آن ممکن است برای تازه واردان کمی مشکل ساز باشد. این بدان معنا نیست که تازه کارها نمی توانند این کار را انجام دهند یا این که آن ها خیلی مشکل دارند، فقط این سرویس برای کاربران پیشرفته راحت تر است.

Akamai ویژگی های خوبی نیز دارد و عملکرد بسیار چشمگیری دارد. قیمت گذاری کمی پیچیده است، زیرا هیچ اطلاعات قطعی در وب سایت آن ها وجود ندارد. این فقط بدان معنی است که برای به دست آوردن قیمت دقیق، باید مستقیماً با آن ها تماس بگیرید.

خوشبختانه آن ها راه ارتباطی آسانی دارند و می توانید با چت زنده، ایمیل یا تلفن اقدام کنید.

7. Amazon CloudFront

Amazon CloudFront

یکی از بهترین CDN های قدرتمند که قیمت مناسبی دارد.

  • بسیاری از ویژگی های پیشرفته
  • بسیار قابل تنظیم است
  • پشتیبانی فنی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت

Amazon CloudFront یک پروژه از CDN AWS ​​(خدمات وب آمازون) است، بنابراین مطمئناً بخشی از یک عملیات بزرگ است و در واقع CloudFront همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، مجموعه ای از ویژگی های پیشرفته را ارائه می دهد و می توانید همه نوع کار هایی مانند فعال کردن فشرده سازی خودکار GZip را برای سرعت های بالاتر سفارشی کنید.

یکی دیگر از نقاط قوت تجزیه و تحلیل های عمیق موجود است که جزئیاتی از نوع دستگاه بازدید کننده، سیستم عامل و موارد دیگر را نشان می دهد.

همچنین قابلیت تنظیم هشدار نیز وجود دارد، به این معنی که هنگام استفاده از انتقال داده ها از سطح مشخصی می توان هشدار داد.

نکته منفی برای همه گزینه های ارائه شده این است که تازه کاران ممکن است حداقل در ابتدا کنترل پنل CloudFront را کمی گیج کننده بدانند.

نکات مهم دیگر این است که محاسبه قیمت گذاری می تواند مسئله ای دشوار باشد و اگر شما یک کاربر با تجربه در زمینه اصول CDN نیستید، باید بدانید که پشتیبانی از فناوری رایگان نیست و اگر به کمک نیاز دارید، مجبور خواهید شد که هزینه آن را پرداخت کنید.

قیمت ها بسته به منطقه متفاوت است، اما خبر خوب این است که یک ردیف رایگان وجود دارد (که 50 گیگابایت داده در هر ماه برای یک سال به شما می دهد).

سطح عملکرد نیز نسبتاً متوسط ​​است، اما هیچ کس منکر قدرت و قابلیت تنظیم آن نیست.

8. Microsoft Azure CDN

Microsoft Azure CDN

یکی دیگر از بهترین CDN های قابل تنظیم برای کسانی که به ادغام مایکروسافت نیاز دارند.

  • گسترش متنوع مکان ها
  • عملکرد متوسط رو به خوب
  • تا حدودی کاربر پسند

همانطور که بدون شک می دانید، Microsoft Azure یک مجموعه بزرگ قدیمی از ابزار های ابری یکپارچه برای ساخت و مدیریت برنامه ها و خدمات است، با طیف گسترده ای از پوشش از جمله ارائه CDN که طبیعی است ما در اینجا روی آن تمرکز می کنیم.

توجه داشته باشید که این CDN از سرور های مایکروسافت استفاده نمی کند، بلکه از سه برنامه Standard Akamai ،Standard Verizon و Premium Verizon در شبکه CDN ها استفاده می کند.

شما یک داشبورد وب دریافت می کنید که دارای ویژگی های مختلف است، اگرچه مثل همیشه این بدان معنی است که استفاده از آن برای مبتدیان آسان نیست (و روند راه اندازی بسیار سخت است).

سطح عملکرد آن چشمگیر است و طبق CDNPerf سومین شبکه تحویل محتوا در ایالات متحده و چهارمین در سراسر جهان است.

اگر از سایر خدمات Azure استفاده می کنید، یا اگر یک توسعه دهنده هستید که از ویژگی های مدیریت NET. یا PowerShell استفاده می کنید، این یک چشم انداز وسوسه کننده است.

می توانید یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید و با 12 ماه خدمات رایگان شروع به کار کنید.

9. CDN77

CDN77

یکی دیگر از خدمات آسان با استفاده از قیمت های بسیار وسوسه انگیز

  • قیمت بسیار خوبی دارد
  • رمزگذاری مجوز SSL
  • بسیاری از تنظیمات پیشرفته نیست
  • عملکرد عالی نیست

CDN77 یک بازیگر بزرگ در بازی تحویل محتوا است که برخی از مشتریان بزرگ از جمله آژانس فضایی اروپا در آن ثبت نام کرده اند. این نشان می دهد که چرا این شبکه تحویل محتوا تدر لیست بهترین CDN های دنیا قرار دارد.

این شبکه دارای یک شبکه گسترده CDN با بیش از 30 دیتاسنتر در سراسر جهان است که بسیاری از آن ها در اروپا و ایالات متحده وجود دارند، اما مکان هایی نیز در آمریکای جنوبی، آسیا و در استرالیا وجود دارد.

رابط کنسول وب بسیار روان است و هرگونه ضعف را در حداقل ممکن نگه می دارد و آن را برای افراد تازه کار مناسب می کند.

نکته مهم این است که گزینه های زیادی وجود ندارد، اگرچه می توانید تنظیمات مختلفی را انجام دهید.

شما یک گواهی نامه رمزنگاری SSL رایگان دریافت می کنید و CDN77 از نظر قیمت هر گیگابایتی آن بسیار ارزش خوبی دارد، اگرچه ارزان ترین گزینه مورد نظر ما در اینجا نیست.

قیمت گذاری برای 0.04 دلار به ازای هر گیگابایت داده برای مکان های ایالات متحده و اروپا شروع می شود و قیمت آن برای آسیا و آمریکای لاتین گران تر است.

اگر می خواهید آن را آزمایش کنید، یک آزمایش 14 روزه بدون ریسک وجود دارد و نیازی به تهیه جزئیات پرداخت برای این کار نیست.

10. Leaseweb

Leaseweb

یکی دیگر از بهترین CDN های سطح بالا برای مطالبات کاربران تجاری

  • گزارش ها و آمار های عمیق
  • پر سرعت ترین سرویس نیست

این سرویس شامل یک کنسول هوشمندانه برای نظارت بر نیاز های CDN شما است، با تنظیمات گسترده و تنظیمات بالقوه، گزینه های بسیاری را در اختیار شما قرار می دهد که از خدمات متوسط ​​خود استفاده نمی کنید (مانند توانایی تنظیم هدر، کنترل حافظه پنهان، یا تعیین چگونگی پاسخ طولانی مدت به حافظه نهان 404).

همچنین یک بخش آمار عمیق وجود دارد که نمودار ها و آمار هایی را نشان می دهد که آمار های جالب بسیاری از جمله بازدید کنندگان و خرابی ترافیک، عملکرد حافظه پنهان و انواع فایل های برتر را نشان می دهد.

نکته برجسته عملکرد Leaseweb است که به نظر می رسد تا حدودی دور از نتایج CDNPerf نباشد، اگرچه دقیقاً نتیجه گیری دشوار است.

کاربرانی که می خواهند طیف قدرتمندی از ویژگی های CDN خود را داشته باشند، می توانند 30 روز آزمایش را برای اطلاع از این امر انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا