Seoآموزش

نحوه بهینه سازی تصاویر و بارگذاری در آن

بهینه سازی تصاویر برای وب سایت کار بسیار ساده ای است. اگر می خواهید مطمئن شوید که یک سئو عالی دارید، قبل از آپلود هرگونه تصویر در سایت خود، مواردی وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید و به آن ها توجه کنید.

به عنوان مثال، بهینه سازی یا فشرده سازی فایل های تصویری شما، می تواند زمان بارگیری را کاهش دهد. این امر باعث می شود که یک تجربه بهتر از لود شدن سایت ها داشته باشید.

در این مقاله، ما بیشتر در مورد اینکه چرا بهینه سازی تصاویر شما برای وب مهم است، صحبت خواهیم کرد.

چرا باید تصاویر خود را برای وب بهینه کنید

بهینه سازی تصاویر برای وب به معنای گرفتن عکس یا تصاویر بهتر نیست بلکه به این معنی است که اطمینان حاصل کنید که تصاویر استفاده شده تأثیر منفی بر تجربه کاربر نمی گذارد.

اگر یک لیست کوچک از بهینه سازی هایی را که برای هر تصویر انجام می دهید تهیه کنید، همیشه برای درست کردن تصاویر به آن مراجعه می کنید. مهمتر از همه اینکه به شما کمک می کند تا همیشه از تصاویر خود مطمئن شوید و این باعث می شود وب سایت شما بسیار حرفه ای تر به نظر برسد.

3 نکته برای آماده سازی تصاویر برای وب

تهیه تصاویر مناسب برای وب به آن اندازه که فکر می کنید زمان گیر نیست. بیشتر کارها قبل از آپلود تصاویر در وب سایت شما اتفاق می افتد. در اینجا چهار مرحله برای تهیه و بهینه سازی تصاویر شما بیان شده است.

1) قالب وب استاندارد را برای وب سایت خود انتخاب کنید

برای ساده نگه داشتن کارها، بهتر است از یک نوع فایل تصویری اولیه برای وب سایت خود استفاده کنید. در بیشتر موارد، JPEG یا PNG انتخاب می شود.

JPEG همان پسوندی است که فرمت پرونده “windy” نامیده می شود. وقتی JPEG ها را فشرده می کنید، کیفیت آنها کاهش می یابد. این باعث می شود اندازه پرونده ها کوچکتر شود که این بسیار خوب است.

تصویر 1 بهینه سازی تصاویر

اگر قصد استفاده از تصاویر كوچك را دارید، JPEG معمولاً برای وب سایت ها مناسب است. وقتی یک فایل PNG را فشرده می کنید، کاهش اندازه به میزان چشمگیری نیست، اما کیفیت تصاویر بهتر می شود.

تصویر 2 بهینه سازی تصاویر

اگر سایت شما به تصاویر باکیفیت نیاز دارد، PNG می تواند گزینه عالی باشد. فقط توجه داشته باشید که بهینه سازی تصاویر شما بسیار مهم خواهد بود.

2) برش تصاویر برای برجسته کردن بخش های مهم

اگر می خواهید از تصاویر در سایت خود برای ارائه دستورالعمل استفاده کنید یا نشان دهید که چطور کار می کند، باید به نحوه چیدمان آنها توجه داشته باشید. مثلاً بیایید بگوییم که شما می خواهید به کسی یاد دهید چگونه با استفاده از cPanel گزینه ای را پیدا کند. اگر از این به عنوان تصویر مرجع استفاده کنید، خیلی مفید نخواهد بود:

تصویر 3 بهینه سازی تصاویر

یک تصویر متمرکز تر و برش خورده راهی بسیار بهتر برای کاربران است تا بتوانند مواردی که نیاز دارند را از آن پیدا کنند.

تصویر 4 بهینه سازی تصاویر

برش تصاویر نه تنها به تجربه کاربر کمک می کند بلکه به شما امکان می دهد قبل از بهینه سازی آنها، اندازه پرونده ها را کاهش دهید. اگر از تصاویر زیادی در وب سایت خود استفاده می کنید، توصیه می کنیم ابزاری را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد فقط مناطقی را که می خواهید از آن در تصویر باشد را برای شما نگهدارد.

3) اندازه پرونده تصویر خود را بهینه کنید

بهینه سازی و فشرده سازی تصویر بسیار حیاتی است، ابزارهای فشرده سازی تصویر، عکس های شما را می گیرد و اندازه پرونده آنها را کاهش می دهند.

این امکان را برای شما فراهم می کند تا بیشتر کیفیت یک تصویر را حفظ کنید، و علاوه بر آن حجم آن را نیز کم کنید. به تصویر زیر توجه کنید. این تصویر یک تصویر بهینه نشده است:

تصویر 5 بهینه سازی تصاویر

اکنون ، نسخه بهینه شده همان تصویر در اینجا آمده است:

تصویر 6 بهینه سازی تصاویر

حجم اصلی آن 1 مگابایت بود، در حالی که نسخه بهینه شده فقط 214 کیلوبایت را اشغال می کند. به علاوه، دو تصویر تقریباً یکسان به نظر می رسند.

علاوه بر این، بهینه سازی تصویر تأثیر زیادی در وب سایت شما دارد. هرچه تصاویر بیشتری را فشرده سازی کنید، داده های کمتری برای مرورگرهای بازدید کننده شما برای مشاهده سایت وجود دارد.

می توانید از ابزارهای متنوعی برای بهینه سازی تصاویر خود استفاده کنید. ما طرفدار وب سایت قدرتمند TinyPNG هستیم که از فایل های PNG و JPEG پشتیبانی می کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تصاویر را برای بارگذاری انتخاب کنید.

تصویر 7 بهینه سازی تصاویر

همچنین با استفاده از TinyPNG می توانید تصاویر را به صورت دسته ای بارگذاری و بارگیری کنید و این امر باعث می شود تعداد زیادی از فایل ها به سرعت بهینه شوند.

نتیجه

برای یادآوری مجدد، چک لیست سه نقطه ای زیر را برای اطمینان از آماده شدن هر تصویری که در وب سایت وجود دارد، آورده ایم:

  • قالب استاندارد وب را برای وب سایت خود انتخاب کنید (ما PNG را توصیه می کنیم).
  • برش تصاویر برای برجسته کردن بخش های مهم.
  • پرونده های تصویری خود را بهینه کنید.

تهیه تصاویر برای وب آسانتر از آنچه انتظار دارید است و با بهینه سازی، شما تجربه بهتری را برای کاربران وب سایت خود ارائه خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا