Windowsآموزشمفاهیم پایه

معرفی و آشنایی با انواع کنترل پنل ویندوزی و کاربرد هرکدام از آن ها

برای مدیریت و گزارش گیری آسان از هر سروری، نیاز به کنترل پنل وجود دارد. شما با خرید هر سرور ویندوزی ایران یا خارج، می توانید کنترل پنل جداگانه ای داشته باشید. در این مقاله قصد داریم انواع کنترل پنل های هاست ویندوزی را برای شما عزیزان معرفی کنیم. برای آشنایی با آن ها با ما همراه باشید.

مقدمه

در این مقاله به معرفی اصل کنترل پنل می پردازیم و سپس بعد از معرفی کنترل پنل، انواع کنترل پنل های ویندوزی را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. شما بعد از مطالعه این مقاله با کار اصلی کنترل پنل و کنترل پنل های ویندوزی آشنا خواهید شد.

کنترل پنل چیست؟

کنترل پنل هاست در واقع رابطی بین سرور و کاربر می باشد که شما با کمک آن می توانید اداره وب سایت ها، پایگاه داده ها، ایمیل و موارد دیگر را انجام دهید. امروزه، تقریباً همه شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور مانند ممتازسرور، کنترل پنل های مختلف را حتی روی VPS ها و حتی هاست های اشتراکی شان، ارائه می دهند و شما با توجه به تخصص و نوع آشنایی که با کنترل پنل دارید، می توانید سرویس مورد نظرتان را برای مدیریت هاستتان، انتخاب کنید.

معرفی انواع کنترل پنل های ویندوزی

در بخش زیر جدولی تهیه کرده ایم تا تفاوت های کنترل پنل های ویندوزی با یکدیگر را بهتر بررسی کنیم.

IPV6زبان برنامه نویسیآخرین نسخهمتن بازهزینهنام
دارد Perl 2017-03-05هستنداردwebmin
داردphp 2017-04-27نیستداردplesk
نداردphp 2014-09-17هستندارد ZPanel
نداردjava 2013-12-02نیستدارد H-Sphere
نداردjava 2012-01-31 نیستدارد vDeck
دارد .NET 2018-01-26نیستدارد Hosting Controller

webmin

Webmin یک رابط مبتنی بر وب برای مدیریت سیستم برای یونیکس و ویندوز است. با استفاده از هر مرورگر وب مدرن، می توانید حساب های کاربری، آپاچی، DNS، اشتراک فایل و موارد دیگر را به وسیله این کنترل پنل مدیریت کنید. وبمین نیاز به ویرایش دستی پرونده های پیکربندی یونیکس مانند / etc / passwd را برطرف می کند و به شما امکان می دهد سیستمی را از کنسول یا از راه دور مدیریت کنید. همچنین تا امروز آخرین نسخه وبمین منتشر شده نسخه 6.08 می باشد. یکی دیگر از وجه های تمایز این کنترل پنل قدرتمند، این است که به صورت رایگان در بین کاربران منتشر می شود و شما بدون پرداخت هزینه لایسنس، می توانید از آن استفاده کنید.

معرفی انواع کنترل پنل ویندوزی webmin

plesk

Plesk یک پانل کنترل کاربری آسان و با کاربرد راحت و کاربر پسند می باشد که تجربه مدیریت میزبانی وب کاربر را بسیار ساده می کند. ما مدیریت پلسک را در بسته های میزبانی کامل کنترل، میزبانی وردپرس مدیریت شده، میزبانی مشاغل و بسته های میزبانی VPS ارائه می دهیم تمامی این پلن ها بسته به نیاز کاربر تغییر می کند. اگر نمی توانید بسته مورد نیاز خود را تشخیص دهید، با مشاوران ممتاز سرور تماس بگیرید.

انواع کنترل پنل ویندوزی plesk

ZPanel

منبع آزاد بودن یک نکته بسیار مهم است، زیرا اگر تمایل داشته باشید می توانید اتفاقاتی که در پشت پرده اتفاق می افتد را مشاهده نمایید. می توانید ببینید. کنترل پنل زد پنل نه تنها این نکته مثبت را دارد، بلکه ZPanel به صورت رایگان نیز ارائه می شود و ارائه دهنده سرور شما تنها می تواند هزینه راه اندازی را از شما دریافت کند. ZPanel تقریباً مانند سایر صفحه های کنترل مانند cPanel کار می کند. شما می توانید از آن برای مدیریت تقریبا همه جنبه های سرور وب خود، از جمله حساب های ایمیل، پایگاه داده های MySQL، دامنه ها، DNS ،FTP و پیکربندی پیشرفته تر مانند کارهای Cron و مدیریت سهمیه استفاده کنید. همه این موارد با یک رابط کاربری بسیار قابل انعطاف و قدرتمند بسته بندی شده است.

معرفی انواع کنترل پنل ویندوزی zpanel

H-Sphere

کنترل پنل H-Sphere توسط شرکت Positive Software توسعه داده شده است. این کنترل پنل هاست نیز یکی دیگر از کنترل پنل های قدرتمند ما می باشد. این کنترل پنل ویژگی های بسیاری دارد و محیط کار کردن با آن مانند محیط های دیگر کنترل پنل ها بسیار راحت و ساده می باشد.

H-Sphere یک راه حل میزبانی وب چند رده مقیاس پذیر برای لینوکس (از جمله FreeBSD) و ویندوز است! این نرم افزار دارای چندین گزینه پیشرفته و یک سیستم صدور صورت حساب پیشرفته برای خودکار سازی و بهبود وظایف میزبانی وب شما است. H-Sphere برای کار، بر روی چندین ماشین طراحی شده است و می توان با اضافه کردن تعداد بیشتری سرور وب، پست الکترونیکی، بانک اطلاعاتی و DNS بیشتر بدون هیچگونه خرابی مقیاس بندی کرد. این یک رابط وب ساده و آسان برای استفاده است که می تواند از هر رایانه ای با اتصال به اینترنت استفاده شود.

نصب H-Sphere بسیار ساده است. H-Sphere یک نرم افزار مدیریت میزبانی وب اکثرا برای هاست های اشتراکی است. از این رو Softaculous باید بر روی هر بخش به طور جداگانه نصب شود.

معرفی انواع کنترل پنل ویندوزی h-sphere

vDeck

vDeck یک صفحه کنترل است که به مدیران وب اجازه می دهد تا به راحتی تمام خدمات میزبانی شده خود را در یک رابط مبتنی بر وب مدیریت کنند. برخی از شرکت های میزبان کنترل پنل اختصاصی خود را دارند. با این حال، بیشتر ارائه دهندگان هاستینگ معمولاً پانل های کنترل شخص ثالث را ارائه می دهند که برای نشان دادن نام تجاری خود تنظیم شده اند. vDeck یک پانل کنترل محبوب است که توسط شرکت های میزبان ارائه می شود.

نظرات در مورد vDeck با هم متفاوت است، برخی از کاربران آن را بهترین و بصری ترین صفحه کنترل اضافه شده به بازار می دانند، برخی دیگر احساس می کنند که هنوز هم نیاز به توسعه بیشتر دارد تا بتواند با پنل های کنترل پیشرو مانند cPanel رقابت کند.

انواع کنترل پنل ویندوزی vdeck

Hosting Controller

میزبان کنترلر یک کنترل پنل اتوماسیون میزبان وب کامل است که برای میزبانی وب طراحی شده است تا هر دو سرور ویندوز و لینوکس را از طریق یک رابط متمرکز در یک محیط خوشه ای مدیریت کند. ماژول های HC Enterprise راه حل هایی را برای Microsoft Exchange ،Blackberry ،SharePoint ،OCS و Dynamics CRM ارائه می دهند.

برای ثبت نام آسان و سریع نام دامنه می توانید از ماژول Realtime Register استفاده کنید. برای اینکه کاربران میزبان کنترلر بتوانند از Realtime Register برای ثبت نام دامنه از طریق نرم افزار HC استفاده کنند، می توانند از Hosting Controller استفاده کنند.

معرفی انواع کنترل پنل ویندوزی HCP

امیدوارم از خواندن مقاله معرفی انواع کنترل پنل ویندوزی نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا