آموزش

معرفی چند نمونه از افزونه های آمار و بازدید در وردپرس

بسیاری هستند که آگاهی لازمی از میزان موفقیت و کار آمد بودن سایتشان ندارند، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نمونه از افزونه های آمار و بازدید در وردپرس بپردازیم، لطفا برای آشنایی با آن ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شما هرگز نمی توانید به صورت تصادفی بگویید که سایت شما چقدر در دنیای اینترنت شناخته شده و موفق می باشد، مگر این که برای ادعایی که دارید، سند محکم و مستندی داشته باشید. برای سنجش و اندازه گیری میزان بازدید های سایت وردپرس شما و برای این که بدانید سایتتان چقدر موفق است، ابزار ها و افزونه های بسیاری وجود دارد که با توجه به کارایی هر کدام، می توانید برترین آن ها را انتخاب کنید.

همگی می دانیم که این روز ها ابزار های بسیاری برای آنالیز و بررسی وب سایت ها وجود دارد و شما هم به صورت رایگان و هم به صورت هزینه دار می توانید از آن ها به راحتی استفاده کنید.

معرفی چند نمونه از افزونه های آمار و بازدید وردپرس

Jetpack

Jetpack by Automattic (شرکتی که WordPress را ایجاد کرد) یک افزونه چند منظوره بسیار خوب است. این یک افزونه stats نیست، اما دارای ویژگی های گزارشگری زیادی است که می توانید برای جمع آوری آمار و تجزیه و تحلیل از آن استفاده کنید. در حقیقت، اگر در حال حاضر Jetpack را برای برخی دیگر از قابلیت های آن نصب کرده باشید، شاید به چیز دیگری احتیاج نداشته باشید. Jetpack یک نسخه رایگان و پولی دارد، اما حتی نسخه رایگان نیز، ویژگی های فراوانی را ارائه می دهد.

نکته مهم Jetpack این است که اگر شما فقط از ویژگی stats آن استفاده می کنید، ممکن است افزونه برای شما بسیار سنگین و پر فایده باشد، زیرا این محصول با بسیاری از ویژگی های دیگر نیز همراه است که ممکن است از آنها استفاده نکنید.

WP Statistics

WP Statistics یکی دیگر از افزونه های بزرگ آماری و گزارشگری است که دارای چندین ویژگی جالب است. با استفاده از آن می توانید داده های مربوط به کاربران، بازدیدها، بازدید کنندگان و آمار صفحات و همچنین تجزیه و تحلیل دقیق ترافیک موتورهای جستجو را بدست آورید.

صفحات، نمای کلی و جزئیات مربوط به انواع داده ها (نسخه های مرورگر، آمار کشور ها، بازدیدها، موارد حذف شده، مراجعه کنندگان، جستجوها، کلمات جستجو و بازدید کنندگان و …) وجود دارد. اگر نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر روی داده های خود با یک ابزار خارجی دارید، می توانید آن را از وردپرس به XML ،CSV یا TSV صادر کنید.

Visitors Traffic Real Time Statistics

Visitors Traffic Real Time Statistics برای بررسی بازدید کنندگان وب سایت، یک افزونه آمار کاربردی دارد. این افزونه دارای نسخه رایگان و نسخه هزینه دار است و طبیعتاً نسخه هزینه دار ویژگی ها و قابلیت های بیشتری را ارائه می دهد.

به عنوان مثال، ردیابی صفحه (یعنی این که کدام صفحه ها بیشتر مشاهده می شوند) فقط در نسخه هزینه دار در دسترس است. نسخه رایگان این امکان را به کاربران می دهد تا نسخه های مرورگر، آمار کشور ها، بازدیدها، موارد حذف شده، مراجعه کنندگان، جستجوها، کلمات جستجو و بازدید کنندگان را بررسی کنند.

StatCounter – Free Real Time Visitor Stats

StatCounter یک روش محبوب برای نمایش آمار است و اگر علاقه مند به تهیه پیشخوان برای سایت وردپرس خود هستید، می توانید StatCounter Free Real Visitor Stats را برای این کار در نظر بگیرید.

این برنامه رایگان ویژگی های مناسبی مانند آمار خلاصه و همچنین آمار دقیق و کامل را ارائه می دهد، اگرچه آمار دقیق فقط به 500 صفحه گزارش محدود می شود. با استفاده از این افزونه می توانید اطلاعات مربوط به بازدیدهای وب سایت، بازدیدهای صفحه، صفحات ورود و خروج، مراجعه کنندگان، کلمات کلیدی، صفحات بازدید شده توسط بازدید کننده و غیره را بدست آورید.

(Google Analytics Dashboard for WP (GADWP

برای همه طرفداران Google Analytics که معتقدند سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل سطح پایین نیستند، چند افزونه وردپرس برای لذت بردن و تفریح آن ها وجود دارد. یکی از آنها داشبورد Google Analytics برای (WP (GADWP است.

با استفاده از این افزونه می توانید داده های زمان واقعی در مورد تعداد بازدید کنندگان، مراجعه کنندگان، کلمات کلیدی، بارگیری ها، ایمیل ها، پیوندهای وابسته و غیره را بدست آورید. علاوه بر Google Analytics، می توانید از Google Tag Manager نیز برای پیگیری ترافیک خود استفاده کنید. این افزونه برای استفاده شخصی و تجاری رایگان است.

Google Analytics for WordPress by MonsterInsights

Google Analytics for WordPress by MonsterInsights یکی دیگر از افزونه های بسیار محبوب وردپرس است که ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید. این افزونه نسخه رایگان و پولی دارد و طبق گفته توسعه دهندگان، تمرکز اصلی آن بر سهولت نصب و استفاده است، بنابراین این افزونه مناسب برای کاربرانی است که دانش فنی زیادی ندارند. با این حال، بسیاری از ویژگی ها، مانند ردیابی بازدید از صفحه، بارگیری ها، پیوندها، تبلیغات، رویدادها و غیره را ارائه می دهد.

با نصب و اجرای تعدادی از این افزونه ها به صورت همزمان می توانید نتایج را مقایسه کنید. شاید برایتان جالب باشد که ببینید، نتایج افزونه های مختلف، با یکدیگر متفاوت است. اما این طبیعی است. دلیل این امر این است که افزونه های مختلف برای اندازه گیری ترافیک، بازدید و غیره از روش های مختلفی استفاده می کنند و این مورد منجر به اختلاف نتایج می شود. در هر صورت، حتی اگر نتایج دقیق نیستند، هر یک از این افزونه ها ایده ای را در مورد مسیری که سایت شما در نظر گرفته است (به عنوان مثال افزایش ترافیک یا نقطه مقابل) به شما می دهد و به شما در تصمیم گیری در مورد آنچه باید انجام دهید کمک می کند.

امیدوارم از مطالعه مقاله معرفی چند نمونه از افزونه های آمار و بازدید در وردپرس نهایت لذت و استفاده را برده باشید و بتوانید بهترین بهره بری را از آن ها داشته باشید.

منتشر شده توسط
samira.mohammadpur_server