Seoآموزش

نحوه استفاده از Permalinks برای بهینه سازی در موتور جستجو (SEO)

ادمین ها در تلاش هستند تا وب سایت های خود را در نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) بالاتر ببرند. بنابراین برای رسیدن به این نتیجه فاکتور های بسیاری وجود دارند که باید به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند: کلمات کلیدی، عنوان پست و موارد دیگر. درمیان این ویژگی ها، فاکتوری مهم به نام Permalinks وجود دارد.

یک URL قدرتمند بهینه شده، اشتراک گذاری پیوندها به سایت شما را برای کاربران آسان می کند و به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات شما را پیدا، اسکن و رتبه بندی کنند. این موضوع به نوبه خود منجر به رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت شما می شود.

در این مقاله، شما را راهنمایی خواهیم کرد که چگونه می توانید لینک های ثابت(permalinks) سایت خود را برای جستجو متراکم کنید. سپس بهترین روش ها را برای بهینه سازی URL های شما و دستیابی به نقاط برتر مورد نظر به اشتراک خواهیم گذاشت.

لینک های ثابت (permalink) نام دیگری برای URL یک صفحه در وب سایت شماست. در واقع، رشته ای از متن است که برای پیمایش در وب در نوار آدرس تایپ می کنید. این پیوندها هرگز تغییر نمی کنند، مگر اینکه شما عمداً آنها را تغییر دهید. به طور معمول،لینک های ثابت (permalink) شامل دامنه سطح بالا (TLD) سایت و همچنین شرح صفحه خاصی است که به آن اشاره می کند.

قالب و محتوای لینک های ثابت (permalink) به چند دلیل مهم است:

به عنوان آدرس سایت شما عمل می کنند. یک permalink تمیز و به یاد ماندنی باعث می شود کاربران بتوانند به صفحه ای که دوست دارند برگردند یا آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. permalinks های قوی همچنین تمایل دارند بیشتر در SERP ها خودنمایی کنند.
به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات شما را پیدا و فهرست کنند. مجوزهای اجمالی توصیفی مختصر باعث می شوند موتور جستجو صفحه شما را بهتر نشان دهد. در سمت مقابل، پیوندهای ضعیف باعث می شوند صفحات شما در پایین SERP قرار بگیرند.

چندین قالب برای لینک های ثابت وجود دارد که می تواند مزایای بسیار خوبی برای User Experience (UX) و Search Engine Optimization (SEO) فراهم کند. متأسفانه، این موارد معمولاً با تغییر تنظیمات پیش فرض انجام می شوند که به راحتی قابل چشم پوشی است.

ساختار همیشگی permalink در بسیاری از سایت ها، وردپرس به عنوان یک مثال مرتبط، دارای شماره شناسه صفحه است، به عنوان مثال لینک www.website.com/؟p=123 برای بازدید کنندگان یا موتورهای جستجو مناسب نیست، زیرا به آن ها چیزی در مورد محتوای صفحه نمی گوید. کاربران هرگز به خاطر نمی آورند که از کدام صفحه بازدید کرده اند و از آنجا که این پیوند به نظر می رسد spam است، احتمال نادیده گرفته شدن آن بسیار زیاد است.

تنظیم permalink به این پیش فرض راهی مطمئن برای تضعیف هرگونه استراتژی سئو است. خوشبختانه، یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) گزینه ای از قالب های permalink را ارائه می دهد که می تواند به سرعت در هر صفحه سایت شما اعمال شود.

برخی از قالب های معمول لینک ثابت عبارتند از:

نام پست این قالب به سادگی از نام پستی که صفحه را به عنوان URL اختصاص می دهید استفاده می کند و آن را بعد از نام دامنه وب سایت اضافه می کند. به عنوان مثال: www.yourpage.com/post-name.
نام پست و تاریخ روز آن. تاریخ کامل قبل از نام پست را شامل می شود. به عنوان مثال: www.yourpage.com/2020/7/12/post-name.
تاریخ ماه و نام پست. مانند بالا، اما فقط با سال و ماه.
سفارشی. انتخاب در اینجا به شما بستگی دارد.

نام پست یا قالب سفارشی معمولاً راهی برای دستیابی به اهداف خوانایی و جستجوگرها است. استفاده از نام پست تضمین می کند permalink توصیفی و مربوط به موضوع مورد بحث در صفحه است. وجود کلمات کلیدی در URL همچنین به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه را به درستی فهرست بندی و رتبه بندی کنند.

در مقابل، یک قالب سفارشی به شما امکان می دهد پیوندهایتان را خلاصه تر و هدفمندتر کنید، در حالی که یک ساختار ثابت ایجاد می کند که برای کاربران پیمایش آسان و به یاد ماندنی است.

اکنون یک درک درست از ساختار لینک های ثابت دارید،وقت آن رسیده که نکات مهم برای بهبود سایت شما را معرفی کنیم.(seo)

1. کلمات کلیدی مرتبط را وارد کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در permalinks

Permalinks، فرصت دیگری برای تقویت SEO است. به همین ترتیب، به دنبال جای دادن کلمات کلیدی صفحه انتخاب شده خود در لینک ثابت خود باشید. اگر نمی دانید مهمترین کلمات کلیدی شما چیست، ابزارهای SEO مانند Yoast SEO می توانند به شما در یافتن اطلاعات کمک کنند.

اگر قالب پیوند همیشگی سفارشی را انتخاب کرده اید ، مطمئن شوید که مرتبط ترین کلمات کلیدی را برای صفحه یا پست مورد نظر وارد کنید. علاوه بر این، اگر از قالبی بر اساس نام پست استفاده می کنید، مطمئن شوید که مهمترین کلمات کلیدی شما را شامل می شود.

این موضوع اطمینان حاصل می کند که پیوند ثابت با موضوع صفحه مرتبط است و تراکم کلمات کلیدی اضافی را برای موتورهای جستجو به شما می دهد.

2. از خط فاصله در لینک های خود استفاده کنید.

پیوندهای خوب تا حدی به قابلیت خوانایی متکی هستند و خواندن یکی از آن ها به جای خواندن چند کلمه با هم آسانتر است.

به همین ترتیب، به جای اینکه بگذارید کلمات با هم خوانده شوند، کلمات را در لینک سایت از هم جدا کنید. به عنوان مثال، از www.yourpage.com/this-post به جای www.yourpage.com/thispost استفاده کنید.

این عمل خواندن پیوند ثابت(Permalinks) را برای کاربران انسانی بسیار آسان می کند و همچنین می تواند به موتورهای جستجو در پردازش لینک کمک کند.

3. پیوندهای خود را کوتاه نگه دارید.

پیوندهایی که بالاترین رتبه را در SERP ها دارند، تقریباً 60 حرف می باشند. حتی اگر نتوانید آن هدف را به طور خاص تحقق بخشید ، پیوندهای کوتاه تر دارای کلمات کلیدی کمتر و کلمات کلیدی قوی تر هستند علاوه بر این، خواندن، یادآوری و به اشتراک گذاری آن ها برای کاربران آسان تر است.

برای کوتاه شدن پیوندهای ثابت، کلمات غیرضروری را حذف کنید، به ویژه کلماتی مانند “از” ، “در” ، “به” و “از” را متوقف کنید. همچنین،مهمترین کلمات را برای توصیف صفحه بگنجانید. به عنوان مثال، به جای www.yourpage.com/how-to-impowing-permalink-SEO، از www.yourpage.com/permalink-SEO استفاده کنید.

4. از تاریخ های ثابت در لینک های خود استفاده نکنید.

معمولاً مشاهده خواهید کرد که پیوندهای ثابت سال به سال تمدید می شوند. با این حال، تاریخ ها در permalinks دارای ارزش SEO نسبتاً کمی هستند که موجب کاهش بازدید های سایت می شوند.

بنابراین به یک قالب نام پست ساده پایبند باشید، یا قالب دلخواه خود را بدون تاریخ بسازید.

5. به یک ساختار سازگار پایبند باشید.

نکته آخر، لزوماً تأثیر عمده ای در SEO ندارد، اما UX را بسیار بالا می برد. به زبان ساده، ساختار پیوند ثابت را به صورت گسترده در سطح سایت حفظ کنید.

این موضوع به خوانندگان چیزی را ارائه می کند که انتظار داشته باشند و به آن ها اجازه می دهد تا هر لحظه به راحتی درک کنند که در کجای سایت شما قرار دارند. این امر باعث می شود کاربران بتوانند به راحتی در سایت شما جستجو کنند که این عمل باعث افزایش بازدید سایت می شود.

نتیجه

پیوندهای ثابت (permalinks) یکی از جنبه های مهم SEO است، اما متأسفانه بسیاری از وب سایت ها به آن توجه لازم را نمی دهند. وقتی به درستی بهینه شوند، می توانند ابزاری قدرتمند در SEO شما باشند و به پیشبرد صفحات شما در بالای SERP ها کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا