آموزش

کلمه کلیدی و تاثیر آن بر سئو

ما در این مقاله با نام ” کلمه کلیدی و تاثیر آن بر سئو ” به شما کمک می کنیم تا بتوانید وب سایت خود را در رتبه های اول موتور جستجو پیدا کنید. کلمه کلیدی باعث افزایش اعتبار صفحه، زیاد شدن اعتبار دامنه، لینک بیلدینگ و بالا رفتن فروش آنلاین وب سایت‌ها می شود.

کلمات کلیدی وب سایت یکی از مهم ترین نکات در رعایت سئو داخلی است. شما می توانید با استفاده درست از کلمات کلیدی سئو سایت خود را افزایش دهید و بهترین نتیجه را در موتور های جستجو از جمله گوگل داشته باشید.

در واقع کلمات کلیدی آن دسته از کلمات هستند که کاربر آن ها را در موتور های جستجو سرچ می کند و به عنوان مثال موتور جستجو گوگل تمام سایت هایی که از این کلمه کلیدی استفاده کرده اند را پیدا می کند و در اختیار کاربر قرار می دهد. در واقع هر وب سایتی که مرتبط ترین محتوا را در وب سایت خود قرار داده است، بالا تر از سایر وب سایت ها قرار می گیرد.

کلمه کلیدی و تاثیر آن برسئو

این کلمات کلیدی که شما می توانید در وب سایت خود استفاده کنید انواع مختلفی دارد :

کلمه کلیدی کوتاه : که کمتر از سه کلمه یا سه کلمه هستند، مانند سئو چیست.

کلمه کلید طولانی : کلمات کلیدی که بیش از سه کلمه دارند و معمولا به صورت جمله ای هستند مانند سئو چیست و چرا به آن نیاز داریم.

هر کلمه کلیدی باید دارای ویژگی هایی باشد که از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. کلید واژه در هر محتوا و نوشته باید با محصول یا نوشته مرتبط باشد. یکی از مهم ترین و اصلی ترین موارد برای قرار دادن کلید واژه در وبسایت این نکته است، به این دلیل اهمیت این است که این نکته برای موتور های جستجو مهم است. مهم ترین ویژگی کلید واژه مرتبط با متن، نوشته یا محتوا این است که، ترافیک را به وب سایت هدایت می کنند.
  2. یکی دیگر از اصلی ترین مباحث این است که کلید واژه ای که انتخاب می کنید تا چه حد در موتور های جستجو یافت می شود. ممکن است یک کلید واژه برای موتور های جستجو شما بیشتر یافت شود اما سرچ آن نسبت به سایر موارد کمتر باشد. به عنوان مثال در وب سایت شما لپ تاپ lenovo ideapad 520 i7-8550u بیشترین ارتباط با محصول را دارد. اما در موتور های جستجو این چنین سرچ نمی شود. شما می توانید برای انتخاب بهترین کلید واژه از گوگل ترندز استفاده کنید.
  3. مشخصه بعدی این است که در مقابل رقبای دیگر خود امتیاز بیشتری کسب کنیم تا بتوانیم در رتبه اول سرچ گوگل نمایش داده شویم. یکی از مهم ترین مواردی که باید در این قسمت رعایت کرد این است که رقبایتان همانند شما به دنبال افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو هستند که باید از کلید واژه هایی که رقابت بر سر آنها زیاد است اجتناب کنید و بر روی کلید واژه های دیگر سرمایه گذاری کنید. ابزار های مختلفی برای مطلع شدن از این کلید واژه های پرطرفدار وجود دارد یکی از آنها ابزارKWFinder است که عبارت مورد نظر خود را در این وب سایت جستجو می کنید. این وب سایت عددی برحسب درصد بیان می کند و علاوه بر آن مشخص می کند که رقابت بر سر این کلید واژه چگونه است. از این کلید واژه باید در قسمت های مختلف صفحه استفاده شود تا بتوانیم سئو مناسبی داشته باشیم.
کلمه کلیدی و تاثیر آن برسئو

مکان های قرار گیری کلید واژه اصلی را برای شما بیان می کنیم :

  • استفاده از کلید واژه اصلی در عنوان صفحه
  • استفاده از کلید واژه اصلی در آدرس صفحه
  • استفاده از کلید واژه اصلی در داخل متن صفحه متناسب با تعدا کلمات
  • استفاده از کلید واژه اصلی در تگ متا به ویژه قسمت توضیحات تگ متا (Meta Description)
  • استفاده از کلید واژه اصلی در تصویر ها و متن Alt

یکی از بهترین افزونه هایی که می تواند به استفاده درست شما از کلید واژه اصلی به شما کمک کند، افزونه yoast می باشد. این افزونه به شما در کار بهینه سازی موتور های جستجو برای وب سایت کمک می کند، با استفاده از علائم و شکل ها به شما در سئو صفحه مورد نظرتان رتبه می دهد.

تراکم کلید واژه کانونی جزیی از فرآیند بهینه سازی کلمه کلیدی است که به تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی هدف یا کلید واژه کانونی در یک صفحه وب استفاده می شود اشاره دارد. شاخص تراکم کلید واژه کانونی است که نشان می دهد کلمه کلیدی هدف نسبت به تعداد کلمات موجود در صفحه با چه تراکم و چه مقداری ظاهر شود.

تراکم کلید واژه کانونی یکی از سیگنال هایی است که به موتورهای جستجوگر از طرف وب سایت داده می شود. از این سیگنال استفاده می شود به موتورهای جستجو نشان دهیم که آیا این بخش از مطالب مربوط به یک کلمه کلیدی یا عبارتی خاص است یا خیر. در نهایت شما با خواندن مقاله ” کلمه کلیدی و تاثیر آن بر سئو ” می توانید بر روی سئو سایت خود کار کرده و آن را به بالا ترین رتبه برسانید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا