آموزش

هاست ایمیل چیست ؟

در ارتباط با اینکه هاست ایمیل چیست باید عنوان کرد که میزبانی ایمیل (email hosting) سرویسی است که در آن ایمیل ها و فایل های مرتبط شما برروی یک سرور ذخیره می شود. هنگامی که شما ایمیلی را در آدرس دامنه وب سایت خود دریافت می کنید، این ایمیل در سراسر اینترنت هدایت می شود و در سرور گیرنده ذخیره می شود. در این مرحله مدیران سرور تصمیم می گیرند که چه اقدامی انجام دهند، به ایمیل پاسخ دهند یا به آن پاسخ ندهند، فیلتر هرزنامه را در نظر بگیرند و یا درخواست مسیریابی مجدد دهند و همینطور اگر فرستنده در لیست سیاه باشد مشخص شود.

هاست ایمیل چیست
سرور میزبانی ایمیل می تواند همان سروری باشد که محتوی وب شما را مدیریت می کند.

سرور میزبانی ایمیل می تواند همان سروری باشد که محتوی وب شما را مدیریت می کند. همچنین این سرور می تواند تحت مدیریت میزبان دیگری باشد یا روی دو سرور مختلف باشد که توسط یک شرکت میزبانی مدیریت می شود، در اینجا بحث هاست اشتراکی و اختصاصی مطرح می شود. ارائه دهندگان خدمات ایمیل امکان دارد تنها در ارائه خدمات میزبانی ایمیل تخصص داشته باشند که بسیار معمول است و اکثر شرکت ها از آن استفاده می کنند.

در حالی که بسیاری از شرکت های میزبانی نسخه های رایگان این خدمات را ارائه می دهند، اما شرکت های بسیاری مزیت انعطاف پذیری و قدرت این خدمات ایمیل حرفه ای را ترجیح می دهند. میزبانی ایمیل حرفه ای این امکان را فراهم می کند که دریافت و ارسال ایمیل توسط یک سرور مجزا و مشخص ایمیل صورت گیرد.

هاست ایمیل چیست
در حالی که بسیاری از شرکت های میزبانی نسخه های رایگان این خدمات را ارائه می دهند، اما شرکت های بسیاری مزیت انعطاف پذیری و قدرت این خدمات ایمیل حرفه ای را ترجیح می دهند.

برخی از کاربران برای اهداف غیر ضروری از هاست ایمیل استفاده می کنند اما زمانی که ایمیل شما حاوی صورت حساب مشتریان و اطلاعات آنها یا دیگر موارد محرمانه باشد بهتر است از هاست ایمیل استفاده کرد. همچنین زمانی که شما برای ایمیل از هاست اختصاصی استفاده می کنید هنگام آدرس دهی به مشتریان، اطمینان آنها بیشتر جلب می شود تا زمانی که شما از آدرس ایمیل های معمول استفاده می کنید. در واقع این کار می تواند نشانه حرفه ای بودن شما باشد. علاوه بر این با استفاده از هاست ایمیل دیگر اطلاعات خود را در اختیار یک سرویس ایمیل رایگان مثل گوگل یا یاهو قرار نمی دهید. یکی دیگر از دلایل توجه و پرداخت هزینه به این امر این است که در صورتی که مشکلی به وجود آید کسی برای کمک وجود خواهد داشت.

هاست ایمیل چیست
برخی از کاربران برای اهداف غیر ضروری از هاست ایمیل استفاده می کنند اما زمانی که ایمیل شما حاوی صورت حساب مشتریان و اطلاعات آنها یا دیگر موارد محرمانه باشد بهتر است از هاست ایمیل استفاده کرد.

سناریوهای زیادی وجود دارد که طی آن امکان دارد آسیب قابل توجهی به کسب و کار شما وارد شود، مثلا زمانی که کسی رمز عبور شما را بفهمد، یا زمانی که ایمیل شما هک شود و یا اینکه خود شما رمز ایمیلتان را فراموش کنید. در این موارد اگر از هاست ایمیل استفاده کرده باشید به سرعت این مشکلات قابل حل خواهند بود زیرا شما برای این خدمات هزینه پرداخت کرده اید.

استفاده و پشتیبانی خودتان از ایمیل و تکیه بر خدمات این چنینی علاوه بر افزایش هزینه، احتمال ویروسی شدن و همچنین مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را افزایش می دهد. چنین مشکلاتی باعث می شود که ایمیل از چند ساعت تا چند روز از کار بیفتد؛ برای همین است که بیشتر کسب و کارهای بزرگ و شرکت ها به چنین خدماتی روی می آورند.

هاست ایمیل فقط برای زمانهایی که امکان بروز مشکلات وجود دارد مناسب نیست، این امکان یک راه آسان برای دریافت خدمات قابل اعتماد و کارآمد است، که در این زمینه نیز خدمات شرکت ها با یکدیگر متفاوت است.

هاست ایمیل چیست
استفاده و پشتیبانی خودتان از ایمیل و تکیه بر خدمات این چنینی علاوه بر افزایش هزینه، احتمال ویروسی شدن و همچنین مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری را افزایش می دهد.

با اینکه همه شرکت های حرفه ای و متخصصان باید ایمیل خود را داشته باشند، بیشتر مردم درمورد هاست ایمیل اطلاعاتی ندارند، نمی دانند هاست ایمیل چیست و تفاوت آن را با هاست وب نمی دانند و امکان دارد با مفاهیم آنها گیج شوند. حتی اگر آنها درمورد تفاوت های آنها بدانند باز هم بسیاری هستند که از مزایای هاست ایمیل اطلاعی ندارند.

انواع خدمات ایمیلی که در دسترس هستند

بعد از اینکه متوجه شدید هاست ایمیل چیست به توضیح این موضوع می پردازیم که خدمات ایمیلی چیست ؟ انواع مختلف خدمات ایمیلی وجود دارد که شرکت ها ارائه می دهند که ارزش هرکدام از این خدمات به نیاز شما بستگی دارد. یکی از این خدمات فیلتر کردن ایمیل است که برای کاهش هرزنامه ها و محافظت از صندوق ورودی در مقابل ویروس ها استفاده می شود.

هاست ایمیل پایه

برای زمانی است که شما به ایمیل خود در مرورگر وب خود دسترسی پیدا می کنید.

هاست ایمیل چیست
انواع مختلف خدمات ایمیلی وجود دارد که شرکت ها ارائه می دهند که ارزش هرکدام از این خدمات به نیاز شما بستگی دارد.

سرویس های همکاری ایمیل مبنا

خدماتی را مبتنی بر ایمیل، با استفاده از یک نرم افزار مشارکتی اضافی فراهم می کند. که شامل ویژگی هایی از قبیل کتاب ها، تقویم ها، پوشه ها و فایل هایی است که می تواند در بین گروهی از افراد به اشتراک گذاشته شده و مشاهده و ویرایش شود. این نوع خدمات برای کسب و کارها و سازمانهایی که نیاز به همکاری آنلاین دارند می تواند مفید باشد.

فیلتر مجدد ایمیل

این خدمات برای زمانی کاربرد دارد که شما میخواهید ایمیل های هرزنامه به سرور شما نرسند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا