Security

وب سایت هک شده و پیامدهای موثر بر کسب و کار

یک مقاله که اخیراً توسط شرکت امنیت اینترنتی Urgent Technology منتشر شده است، نشان داد که حدود 46٪ از مشاغل انگلستان سالانه حداقل یک مورد نقض امنیت سایبری را تجربه می کنند. این یک افزایش قابل توجه نسبت به سال های گذشته است که نشان می دهد جرایم سایبری یک مشکل رو به رشد برای مشاغل انگلستان است. در این مقاله پیامد های هک وب سایت برای شما توضیح داده می شود.

هک شدن وب سایت شما می تواند پیامدهای جدی برای کسب و کار شما داشته باشد. این می تواند بر شهرت مشاغل شما تأثیر منفی بگذارد، شما را از نظر قانونی مسئول کند، باعث از دست رفتن فروش و موارد دیگر شود. این راهنما متداول ترین روش های هک وب سایت ها و پیامدهای کسب و کار شما را مشخص می کند.

رایج ترین راه های سوء استفاده از وب سایت ها چیست؟

روش های هک
روش های هک

حملات عدم ارائه خدمات (DoS / DDoS)

حمله DDoS تلاش می کند وب سایت شما را با ریختن حجم زیادی از ترافیک اینترنت از بین ببرد. این ترافیک معمولاً از طریق رایانه های کاربران واقعی که به بدافزار آلوده شده اند انجام می شود. مجرمان سایبری اغلب قبل از درخواست پول برای متوقف کردن حمله، یک حمله DoS را برای خاموش کردن یک وب سایت انجام می دهند.

ویروس ها، نرم افزارهای جاسوسی و نرم افزارهای مخرب

اگر مجرمان سایبری به سرور وب شما دسترسی پیدا کنند، با حملات سایبری می توانند وب سایت شما را تغییر دهند، ویروس ها و نرم افزارهای جاسوسی یا نرم افزارهای مخرب را وارد کنند. این برنامه ها سپس روی رایانه های بازدید کنندگان وب سایت شما قرار می گیرد.

حملات بی رحمانه

هدایت به وب سایت های کلاهبرداری
هدایت به وب سایت های کلاهبرداری

مجرمان سایبری ممکن است با انجام حملات بی رحمانه سعی در دسترسی به سرور وب یا بخش های اداری وب سایت شما داشته باشند. یک حمله بی رحمانه بارها و بارها سعی در حدس زدن جزئیات تأیید اعتبار وب سایت یا سرور شما خواهد کرد.

هدایت به وب سایت های کلاهبرداری

مجرمان سایبری که به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند نیز ممکن است کاربران شما را به وب سایت های متقلب دیگر هدایت کنند. آنها غالباً این کار را می کنند تا اطلاعات حساس را از کاربران شما شامل اطلاعات شخصی و اطلاعات کارت اعتباری خود بدست آورند.

حملات تزریق SQL

مجرمان سایبری می توانند از فایل ها یا خطوط کد برای تغییر یا دستیابی به پایگاه های داده مورد استفاده در وب سایت شما استفاده کنند. هکرهای مخرب ممکن است به سادگی از این نوع حمله برای حذف اطلاعات شما استفاده کنند، در حالی که دیگران سعی در سرقت اطلاعات در دیتابیس دارند.

پیامد های هک وب سایت

پیامدهای منفی بالقوه زیادی وجود دارد که ممکن است در صورت هک شدن وب سایت مشاغل شما اتفاق بیفتد، از جمله:

از دست دادن اطلاعات شخصی یا حساس

حملات تزریق SQL و حملات بی رحمانه دو تکنیکی است که می تواند برای دستیابی به اطلاعات شخصی و حساس در وب سایت شما استفاده شود. مجرمان سایبری ممکن است علاقه مند به حذف، کپی یا اصلاح اطلاعاتی باشند که قادر به دستیابی به آنها هستند. انواع هکرهای اطلاعاتی معمولاً علاقه مند به موارد زیر هستند:

  • اطلاعات تجاری محرمانه شامل ایمیل و سوابق مالی
  • جزئیات کارت اعتباری مشتریان
  • مشخصات شخصی مشتریان
  • اسرار تجاری از جمله دستور العمل ها یا برنامه ها

هنگامی که مجرمان سایبری تصمیم به سرقت اطلاعات حساس بگیرند، ممکن است اقدام به فروش آنلاین کنند. اگر آنها اطلاعات کارت اعتباری مشتری شما را دزدیدند، ممکن است خودشان نیز از کارت استفاده کنند. اگر اسرار تجاری را گرفته اند، ممکن است سعی کنند آن را باج بدهند و یا آن را به یک رقیب بفروشند.

مجرمان سایبری
مجرمان سایبری

از دست دادن داده های وب سایت

بعضی از هکرها فقط علاقه دارند که بدخواهانه رفتار کنند. آنها ممکن است تلاش کنند وب سایت شما و هرگونه اطلاعات مرتبط با وب سایت شما از جمله سفارشات، ایمیل و فاکتورها را حذف کنند. این یکی دیگر از پیامد های هک وب سایت است که بسیار بر شغل شما تاثیر گذار است.

آن ها ممکن است با انجام یک حمله موفق بتوانند داده های مرتبط با وب سایت شما را از بین ببرند. این امر به آنها امکان دسترسی مستقیم به سرور یا بخش های اداری وب سایت شما را می دهد. آنها همچنین ممکن است با انجام یک حمله تزریق SQL به پایگاه داده های خود، داده ها را حذف کنند.

اگر از وب سایت، ایمیل، سفارشات و فاکتورهای خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید، ممکن است توانایی عملکرد شغل شما را برای هفته ها یا ماه ها به خطر بیاندازد.

صدمه به اعتماد و شهرت

اگر وب سایت شما هک شده باشد ممکن است به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند یا میزان اعتماد مشتریان به شرکت شما را کاهش دهد. به این دلیل است که خرابی وب سایت ناشی از هک ممکن است باعث شود مشتریان به این باور برسند که شغل شما ضعیف است. اگر یک هکر موفق به قرار دادن نرم افزارهای مخرب در وب سایت شما شود، ممکن است مشتریان نیز اعتماد به برند شما را از دست داده و آن را بسیار منفی مشاهده کنند.

اصول و راهکار های امنیت سایبری برای شرکت ها و سازمان ها

اگر هکرها موفق به ربودن اطلاعات کارت اعتباری شما از وب سایت شما و استفاده از آنها برای خرید شوند، ممکن است مشتریان شما اعتماد به شما را کاملاً از دست دهند. آنها حتی ممکن است اقدامات حقوقی را علیه شغل شما انجام دهند تا هرگونه ضرر و زیانی را که متحمل می شوند، بازیابی کنند.

صدمه به اعتماد و شهرت
صدمه به اعتماد و شهرت

خرابی وب سایت

اگر یک هکر داده های وب سایت شما را با موفقیت حذف کند یا یک حمله DoS را انجام دهد، شما ممکن است خرابی وب سایت را تجربه کنید. اگر بدافزار در وب سایت شما وارد شده باشد، ممکن است شما نیز دچار مشکل شوید زیرا باید نرم افزار مخرب را پیدا کرده و مشکلی که پیش آمده را برطرف کنید.

متأسفانه، اگر شما یک فروشگاه تجارت الکترونیکی را اداره می کنید، خرابی طولانی مدت وب سایت ممکن است منجر به از دست رفتن فروش شود. همچنین می تواند برای مشتریان بسیار ناامید کننده باشد و به شدت به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند.

واکنش زنجیری

انواع خاصی از حملات سایبری می تواند باعث صدمه به اشخاص دیگر شود. به عنوان مثال، اگر هکر یک مشکل امنیتی در وب سایت شما پیدا کند، ممکن است بتواند از این اشتباه برای آسیب رساندن به وب سایت های دیگر در همان سرور استفاده کند. این ممکن است شما را در قبال خسارات وارده به وب سایت های مشاغل دیگر مسئولیت پذیر کند. اگر بدافزار در وب سایت شما قرار داده شده است و در رایانه های مشتریان پخش شده است، شما همچنین ممکن است در قبال ضرر و زیان هایی که تجربه می کنید مسئول باشید.

واکنش زنجیری
واکنش زنجیری

هزینه های تعمیر وب سایت

تعمیر یک وب سایت پس از به خطر افتادن با بدافزار یا نوع دیگری از حمله سایبری می تواند بسیار گران باشد. کارشناسان فضای مجازی باید برای یافتن نحوه وقوع یک حمله و تصحیح مسئله، وب سایت مشاغل شما را از نزدیک تجزیه و تحلیل کنند. این به مراتب گرانتر از خرید خدمات امنیت سایبری و محصولات قبل از وقوع حمله است.

آسیب های دیگر

پیامد های هک انواع دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، اگر یک هکر بد افزار را در وب سایت شما قرار دهد، ممکن است توسط موتورهای جستجو شناسایی شود. موتورهای جستجو سپس وب سایت شما را از رتبه بندی موتورهای جستجو حذف می کنند یا آن را به عنوان یک وب سایت خطرناک برای بازدید نشان می دهند. وب سایت شما همچنین ممکن است در لیست های سیاه بدافزار ظاهر شود. این می تواند منجر به افت قابل توجه در ترافیک و خسارت به برند تجاری شما شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا