CMS

مقایسه ویکس (Wix) و وردپرس – کدام یک بهتر است؟

آیا می خواهید بین ویکس و وردپرس انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که وب سایت خود را روی یکی از این پلتفرم ها بسازید؟ در حالی که وردپرس محبوب ترین سازنده وب سایت در جهان است، اما تنها گزینه نیست. بعد از دیدن تبلیغات ویکس، برخی از کاربران خواستند که مقایسه دقیق ویکس با وردپرس را انجام دهیم تا بفهمیم کدام گزینه بهتر است.

در این مقاله، ویکس و وردپرس را مقایسه خواهیم کرد و موارد مثبت و منفی را برجسته خواهیم کرد. امید ما این است که با این بررسی و مقایسه ویکس، بتوانید تصمیم بگیرید که کدام پلتفرم برای نیاز های شما مناسب است.

توجه: این مقاله مقایسه بین WordPress.org و ویکس است و شامل WordPress.com نمی شود.

قیمت گذاری و هزینه ها

هزینه ساخت وب سایت در انتخاب پلتفرم سایت ساز یک فاکتور مهم است. کل هزینه های توسعه و نگهداری سایت شما کاملاً به نیاز های شما بستگی دارد. هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم که شما می توانید هر آنچه را که نیاز دارید در بودجه خود انجام دهید. بیایید قیمت ویکس و وردپرس را با هم مقایسه کنیم تا بفهمیم کدام یک به بیشتر به کار شما می آید.

مقایسه قیمت گذاری ویکس:

ویکس یک سازنده وب سایت اصلی را به صورت رایگان ارائه می دهد. با این حال، دو نکته منفی عمده در آن وجود دارد. ابتدا تبلیغات مارک دار ویکس را در بالا و پایین وب سایت شما اضافه می کند. دوم، شما نمی توانید از نام دامنه سفارشی برای سایت خود استفاده کنید، بنابراین آدرس وب سایت شما خواهد بود:

username.wix.com/sitename

جدای از این، برنامه اصلی افزونه های لازم مانند Google Analytics ،Favicons ،eCommerce و غیره را ارائه نمی دهد. برای حذف تبلیغات و دریافت افزونه ها از بازار برنامه های آن ها، باید به یکی از برنامه های برتر آن ها ارتقا دهید. هر برنامه غیر رایگان ویکس دارای محدودیت های مختلف ذخیره سازی و پهنای باند است. شما می توانید ماهانه پرداخت کنید یا یک برنامه سالانه انتخاب کنید.

بهترین برنامه های با ارزش در Wix، برنامه نامحدود (12.50 دلار در ماه) است. اگر به تجارت الکترونیکی و ویژگی های تجاری نیاز دارید، پس باید یک طرح تجارتی را انتخاب کنید.

قیمت گذاری برای وب سایت های مشاغل کوچک و برنامه های تجارت الکترونیکی از 17 دلار در ماه آغاز می شود. صرف نظر از اینکه شما کدام طرح را انتخاب می کنید، این هزینه شامل هیچ برنامه ای نمی شود که بعداً برای خرید از بازار برنامه Wix انتخاب کنید تا از آن در وب سایت خود استفاده کنید.

مقایسه قیمت وردپرس:

نرم افزار وردپرس منبع باز است و استفاده از آن به صورت رایگان در دسترس همه است. معمولاً از ما سؤال می شود که چرا وردپرس رایگان است و چه فایده ای دارد؟ خوب، بزرگترین جذابیت این است که برای نصب آن به نام دامنه و میزبانی وب خود نیاز دارید. چندین ارائه دهنده میزبانی وردپرس وجود دارد که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. بسته به بودجه خود، می توانید با یک برنامه اساسی با یک ارائه دهنده میزبانی وردپرس مانند ممتاز سرور شروع کنید که با سفارش پکیج برنزی هزینه شما ماهیانه 22 هزار تومان باشد و شامل یک نام دامنه و ip سفارشی رایگان باشد.

اگر تصمیم بگیرید از تم ها یا افزونه های برتر وردپرس استفاده کنید (مشابه برنامه های موجود در وردپرس) هزینه سایت وردپرس افزایش می یابد. با این وجود هزاران قالب و افزونه رایگان وردپرس در دسترس است که می توانید برای کاهش هزینه ها از آن ها استفاده کنید. شما می توانید بدون ارتقاء برنامه میزبانی خود، هر ویژگی را با استفاده از یک افزونه به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

وردپرس با پشتیبانی کامل از تجارت الکترونیکی ارائه می شود. برای ایجاد فروشگاه اینترنتی در وب سایت خود می توانید پلاگین WooCommerce را نصب کنید. درست مثل وردپرس، ووکامرس نیز رایگان است و منبع باز دارد.

نتیجه:

وردپرس با برنامه های انعطاف پذیر موجود در انواع شرکت های میزبان وب، ویکس را شکست می دهد. هزینه بستگی به میزان استفاده شما دارد و شما می توانید از وب سایت وردپرس خود به هر شکلی که بخواهید استفاده کنید.

راحتی در استفاده

بیشتر مبتدیان Wix یا WordPress را انتخاب می کنند زیرا نمی خواهند یک طراح وب سایت استخدام کنند. ویکس و وردپرس به شما امکان می دهند بدون یادگیری کدنویسی وب سایت ایجاد کنید. استفاده از هر کدام از آن ها برای مبتدیان بدون تجربه کدگذاری آسان است.

Wix:

Wix همراه با ابزار های قدرتمند و آسان برای ساخت وب سایت خود است. این یک رابط کشیدن و رها کردن ساده است که در آن می توانید هر عنصری را در سایت خود انتخاب کرده و ویرایش آن را در رابط WYSIWYG شروع کنید.

می توانید موارد را در هر کجای سایت خود بکشید و رها کنید، در صفحات خود چیز های دیگری را مرتب کنید، محتوا بنویسید و در یک محیط کاربر پسند رسانه اضافه کنید. بسیاری از مبتدیان این ویژگی را یک نعمت می دانند زیرا آن ها را از برخورد با کد نجات می دهد.

وردپرس:

وردپرس با یک ویرایشگر بلوک فوق العاده قدرتمند همراه است که به شما امکان می دهد صفحات خود را با یک پیش نمایش زنده ویرایش کنید. این به شما امکان می دهد با افزودن بلوک، طرح های بصری خیره کننده ایجاد کنید. بلوک هایی برای همه عناصر مشترک مانند متن، عنوان، دکمه ها، تصاویر پس زمینه، گالری ها و موارد دیگر وجود دارد.

وردپرس همچنین به شما امکان می دهد تا به هزاران تم وب سایت برای استفاده در سایت خود دسترسی پیدا کنید. همچنین هر یک از آن ها با استفاده از تنظیم کننده تم زنده کاملا قابل تنظیم هستند.

به روش های بدون کد بیشتری برای ویرایش وب سایت خود نیاز دارید؟ وردپرس دارای بصری ترین افزونه های سازنده صفحه کشیدن و رها کردن است. این ویرایشگر کشیدن و رها کردن ابزار های بیشتری را برای ایجاد وب سایت هایی با ظاهری حرفه ای و بدون نوشتن کد در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال می توانید از یک سازنده صفحه مانند SeedProd یا Divi استفاده کنید که به شما امکان می دهد وب سایت های کاملاً سفارشی و بدون نوشتن کدی ایجاد کنید.

همه این گزینه ها گزینه ها و ابزار های بیشتری برای ویرایش وب سایت شما فراهم می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در می توانید مقایسه قالب ها و صفحه ساز وردپرس را بخوانید.

نتیجه:

در مورد سهولت استفاده، بین ویکس و وردپرس تساوی وجود دارد. هر دو روش های آسان و بدون کد برای نوشتن محتوا، ایجاد صفحه و مدیریت وب سایت های تجاری و تجارت الکترونیکی را ارائه می دهند. Wix با رابط ویرایشگر خود کار بسیار خوبی انجام می دهد، اما فاقد قابلیت های پیشرفته است. وردپرس سهولت استفاده را ارائه می دهد که می تواند با کمی منحنی یادگیری افزایش یابد که در طولانی مدت بسیار عالی است.

طراحی و چیدمان

طراحی و طرح سایت شما در موفقیت شما نقش مهمی دارد. هر صاحب سایت به یک طراحی وب نیاز دارد که نه تنها زیبا، بلکه کاربرپسند نیز باشد و برند را برجسته کند.

ویکس:

Wix با بیش از 900+ قالب از پیش ساخته شده برای انتخاب ارائه می شود. تمام طرح های Wix کاملاً ریسپانسیو و در HTML5 نوشته شده اند. با استفاده از ابزار های داخلی می توانید طراحی سایت خود را بیشتر تغییر داده، چیدمان را تغییر دهید و موارد را به دلخواه خود مرتب کنید.

طرح هایی برای هر نوع سایتی موجود است. الگو ها به دسته هایی مانند تجاری، تجارت الکترونیک، سرگرمی، هنر و صنایع دستی، شخصی و غیره تقسیم می شوند. یک عیب بزرگ این است که اگر الگویی را انتخاب کنید، نمی توانید آن را تغییر دهید. فقط با استفاده از ابزار های داخلی می توانید آن را اصلاح و سفارشی کنید تا آنجا که می خواهید، اما نمی توانید به الگوی دیگری بروید.

وردپرس:

هزاران تم رایگان و پولی برای وردپرس وجود دارد. تم رایگان با پشتیبانی محدود ارائه می شود، اما همچنین یک روند بررسی دقیق را نیز طی می کند. تم های پولی معمولاً ویژگی های بیشتری را ارائه می دهند و دارای گزینه های پشتیبانی برتر هستند.

تم های وردپرس از سایت های شخصی کوچک گرفته تا سایت های تجارت الکترونیک کامل شامل می شود. اکثر تم ها با گزینه های سفارشی سازی داخلی ساخته می شوند. همچنین می توانید برای سبک سازی یا شخصی سازی تم های وردپرس خود، از یکی از پلاگین ها استفاده کنید.

کاربران می توانند تم های رایگان را از فهرست WordPess.org بارگیری کنند. برای تم های غیر رایگان، چندین فروشگاه قالب وردپرس و موارد دیگر وجود دارد. لیست بهترین فروشگاه های قالب تم وردپرس را مشاهده کنید. علاوه بر این، می توانید یک توسعه دهنده استخدام کنید یا یاد بگیرید که یک موضوع کاملاً سفارشی برای شرکت خود ایجاد کنید.

همچنین پلاگین هایی مانند SeedProd، یک افزونه سازنده صفحه فرود وجود دارد که به شما امکان می دهد بدون در نظر گرفتن موضوع مورد نظر خود، به سرعت یک وب سایت، یک صفحه فروش، یک صفحه محصول یا حتی یک صفحه “به زودی می آید” تنظیم کنید. از همه مهمتر، شما می توانید تم وردپرس خود را در هر زمان که بخواهید تغییر دهید و از تم دیگری استفاده کنید. این اجازه می دهد طراحی وب سایت شما با کسب و کار شما رشد کرده و پیشرفت کند.

نتیجه:

دامنه تم و طرح بندی وردپرس بسیار بیشتر از ویکس است. کاربران وردپرس همچنین می توانند بدون محدودیت تم ها را به راحتی تغییر دهند یا آن ها را به دلخواه خود تنظیم کنند.

پلاگین ها و برنامه ها

افزونه ها و برنامه ها مانند برنامه های افزونه های شخص ثالث هستند که می توانید با استفاده از پلتفرم خود ویژگی های بیشتری اضافه کنید. ویکس به آن ها اپلیکیشن می گوید و در سیستم وردپرس پلاگین نامیده می شوند. بیایید برنامه ها و افزونه های موجود در هر دو پلتفرم و کارهایی را که می توانید با آن ها انجام دهید مقایسه کنیم.

ویکس:

ویکس تقریباً با بیش از 200 برنامه همراه است که می توانید به سایت خود اضافه کنید. این برنامه ها طیف گسترده ای از ویژگی ها مانند افزودن فرم های تماس، گالری، نظرات، دکمه های شبکه های اجتماعی، بازاریابی از طریق ایمیل و غیره را ارائه می دهند.

بسیاری از برنامه ها رایگان هستند یا نسخه ساده دارند. برنامه های دیگر به پرداخت ماهانه نیاز دارند و از نظر قیمت متفاوت هستند. حتی اگر مجموعه محدودی از برنامه ها وجود داشته باشد، آن ها بیشترین ویژگی های درخواست شده توسط دارندگان سایت را پوشش می دهند.

وردپرس:

هنگام نوشتن این مقاله، بیش از 58000+ افزونه رایگان فقط در پوشه افزونه WordPress.org موجود است. نیازی به گفتن نیست، پلاگین های برتر در بازار های دیگر موجود هستند.

این عبارت می گوید: اگر می توانید به ویژگی ای فکر کنید، احتمالاً یک افزونه وردپرس وجود دارد که آن را عملی می کند. خواه بخواهید فرم تماس ایجاد کنید، Google Analytics را نصب کنید، وب سایت عضویت بسازید یا دوره های آنلاین را بفروشید، افزونه ای برای آن وجود دارد. شما می توانید هر کاری را که دوست دارید با وردپرس انجام دهید. افزونه های زیادی هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی وجود دارد که می توانید برای ساخت وب سایت رویا های خود استفاده کنید.

نتیجه:

وردپرس در این زمینه نیز به راحتی ویکس را شکست می دهد. حتی اگر کتابخانه برنامه های Wix در حال رشد باشد، در مقایسه با انتخاب عظیم موجود برای کاربران وردپرس، هنوز محدود است.

وردپرس یا ویکس؟ کدام یک برای وبلاگ نویسی بهتر است؟

بسیاری از کاربران به دنبال بستر آسان تری برای شروع بلاگ نویسی هستند. از ویکس و وردپرس می توان برای ایجاد وبلاگ استفاده کرد. بیایید نگاهی بیندازیم که کدام یک بهتر عمل می کند.

وبلاگ نویسی با ویکس

ویکس به شما امکان می دهد به راحتی بخش وبلاگ را به وب سایت خود اضافه کنید. این همه ویژگی های اصلی وبلاگ نویسی را دارد که معمولاً استفاده خواهید کرد. به عنوان مثال، دسته ها و برچسب ها، عکس ها و فیلم ها، بایگانی ها و غیره.

نظرات در مورد وبلاگ های Wix کند بوده و به راحتی مدیریت وردپرس نیست. در نهایت بسیاری از کاربران سیستم های نظر دهی شخص ثالث مانند فیس بوک یا Disqus را نصب می کنند که هر دو نیاز به ایجاد حساب دارند.

همچنین فاقد چندین ویژگی مانند ارسال تاریخ پس زمینه، ایجاد پست های خصوصی و موارد دیگر است. رابط نوشتن برای پست های وبلاگ با وب سایت ساز Wix یکی نیست. در عوض، از یک ویرایشگر متن ساده استفاده می کند که از نظر گزینه های قالب بندی بسیار محدود است.

وبلاگ نویسی با وردپرس

وردپرس کار خود را به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی آغاز کرد و به یک وب سایت ساز کامل تبدیل شد. امروزه تقریباً 40٪ از کل وب سایت ها را تأمین می کند. این همه ویژگی های وبلاگ نویسی را که شما به آن نیاز دارید مانند سیستم نظرات بومی و سایر ویژگی های پیشرفته دیگری که در Wix وجود ندارند، دارد.

همراه با ویرایشگر قدرتمند بلوک گوتنبرگ که به شما امکان می دهد طرح های زیبایی برای پست های وبلاگ خود ایجاد کنید. مهم تر از همه، شما می توانید وبلاگ خود را با استفاده از پلاگین ها گسترش دهید و هر ویژگی را که فکر می کنید اضافه کنید.

نتیجه

وردپرس کاملاً برتر از ویکس به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی است. وبلاگ های ویکس بسیار ابتدایی هستند و از چندین ویژگی مهم برخوردار نیستند. اگر به فکر راه اندازی یک وبلاگ هستید، Wix حتی به وردپرس نزدیک نمی شود.

مقایسه تجارت الکترونیک ویکس و وردپرس

فروش آنلاین یکی دیگر از ویژگی های مهم است که بیشتر مبتدیان به دنبال آن هستند. بیایید ببینیم وردپرس و ویکس چگونه در تجارت الکترونیکی مقایسه می شوند.

Wix:

ویکس تجارت الکترونیکی را با برنامه های پرداخت شده خود ارائه می دهد. این بدان معناست که کاربران با طرح رایگان نمی توانند فروشگاه تجارت الکترونیکی خود را بدون ارتقاء به یک برنامه پولی در ویکس راه اندازی کنند.

با فروشگاه های ویکس، می توانید پرداخت ها را با استفاده از سیستم پرداخت بومی آن ها بپذیرید یا از برنامه های شخص ثالث برای اتصال درگاه های پرداخت مختلف از جمله PayPal ،Authorize.net و موارد دیگر استفاده کنید.

اگر استفاده از Wix Payments را انتخاب کنید، 2.9٪ از مبلغ معامله شما کم می شود. با فروش محصولات بیشتر، این هزینه پردازش به مقدار قابل توجهی تبدیل می شود. چند برنامه شخص ثالث وجود دارد که می توانید از آن ها برای رونق فروشگاه خود و فروش آنلاین کمک بگیرید. ویژگی های کلی پلت فرم تجارت الکترونیکی ویکس نیز محدود است.

وردپرس:

وردپرس ایجاد فروشگاه آنلاین خود را با استفاده از WooCommerce، که محبوب ترین پلت فرم تجارت الکترونیکی در جهان است، بسیار آسان می کند.

همچنین افزونه های تجارت الکترونیکی دیگری نیز برای وردپرس در دسترس است که می توانید برای فروش کالاهای فیزیکی یا دیجیتالی، خدمات، رویداد ها، اشتراک ها و موارد دیگر استفاده کنید. وردپرس همچنین بهترین بستر برای فروش اشتراک های دیجیتال با استفاده از MemberPress است. این امکان را به شما می دهد که دوره های آنلاین را بفروشید، برای هر محتوای پرداختی و برنامه های عضویت برای انجمن آنلاین خود. اکثر افزونه های تجارت الکترونیکی برای وردپرس حتی دارای تم های اختصاصی و پلاگین های الحاقی خاص خود هستند.

نتیجه:

اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین مناسب ایجاد کنید و آماده رشد باشید، وردپرس + ووکامرس در مقایسه با ویکس انعطاف پذیری، آزادی و انتخاب بسیار بیشتری را ارائه می دهد.

گزینه های قابلیت جابجایی داده در ویکس در مقابل وردپرس

قابلیت جابجایی داده ها به شما این امکان را می دهد که در صورت نیاز محتوای خود را از آن دور کنید. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه Wix و WordPress به شما کمک می کنند محتوای خود را منتقل کنید و از آن در مکان دیگری استفاده کنید.

گزینه های قابلیت جابجایی اطلاعات در ویکس

ویکس دارای گزینه های بسیار محدودی برای انتقال محتوای شما به سیستم عامل دیگری است. شما فقط می توانید پست های وبلاگ خود را در قالب XML صادر کنید. شما باید صفحات، تصاویر، فیلم ها و سایر مطالب خود را به صورت دستی بارگیری کنید. طبق اسناد ویکس، تمام محتوای شما به طور انحصاری در سرور های ویکس قرار دارد و نمی تواند به جای دیگری صادر شود. این در صورت لزوم انتقال محتوای خود به یک پلتفرم دیگر را کمی دشوار می کند. با این وجود هنوز می توانید یک سایت ویکس را منتقل کنید.

گزینه های قابلیت جابجایی داده در وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای مناسب است و جابجایی محتوای شما را بسیار آسان می کند. همراه با یک صادر کننده است که به شما امکان می دهد محتوای خود را در قالب XML بارگیری کنید.

از آنجا که این یک پلتفرم خود میزبان است، می توانید پشتیبان گیری کامل از وردپرس ایجاد کنید، پرونده های رسانه ای خود را بارگیری کرده و حتی پایگاه داده وردپرس خود را به صورت دستی انتقال دهید. در صورت عدم رضایت از شرکت میزبان وردپرس فعلی، می توانید به راحتی سایت وردپرس خود را به یک میزبان جدید منتقل کنید.

نتیجه:

وردپرس هنگام بارگیری و انتقال داده های شما بسیار بهتر است. از طرف دیگر، ویکس به سختی می تواند الز محتوای شما دل بکند!

نتیجه گیری نهایی: ویکس در مقابل وردپرس – کدام یک بهتر است؟

وردپرس به مراتب از ویکس به عنوان یک بستر انتشار وب برای هر نوع وب سایت برتر است. در حالی که ویکس یک سازنده وب سایت با کاربرد آسان را ارائه می دهد، در دراز مدت می توانید کار های بیشتری با وردپرس انجام دهید.

کدام یک ارزان تر است؟ ویکس یا وردپرس ؟

ویکس با نام دامنه و تبلیغات تجاری خود برنامه های رایگان دارد. برنامه های پولی آن ها به شما امکان می دهد مارک تجاری را حذف کرده و از نام دامنه خود استفاده کنید و قیمت آن ها از 4.50 دلار در ماه با فضای ذخیره سازی و ویژگی های بسیار محدود آغاز می شود. اگر می خواهید به برنامه های دارای ویژگی های بیشتر ارتقاء یابید، هزینه های شما افزایش می یابد.
از طرف دیگر، وردپرس فقط به میزبانی و نام دامنه نیاز دارد. با توجه به اینکه انعطاف پذیری را در شما ایجاد می کند تا هر ویژگی را که می خواهید به وب سایت خود اضافه کنید، وردپرس در طولانی مدت بسیار ارزان تر در می آید.

آیا می توانم دامنه خود را از ویکس منتقل کنم؟

بله، می توانید دامنه خود را از ویکس منتقل کنید. با این حال، Wix انتقال فایل ها و محتوای وب سایت شما را کمی دشوار می کند.

جوانب مثبت و منفی استفاده از ویکس چیست؟

جوانب مثبت:
نیازی به نصب نرم افزار یا مدیریت به روزرسانی ها در Wix ندارید
این یک رابط کاربری ساده و آسان برای ویرایش وب سایت ها را ارائه می دهد
ویکس یک راه حل میزبان است بنابراین نیازی نیست نگران تهیه نسخه پشتیبان و امنیت باشید
جوانب منفی:
Wix در طولانی مدت گران تر از وردپرس است
در مقایسه با وردپرس از نظر عملکرد بسیار محدود است
انتخاب های طراحی و ادغام شخص ثالث کمتری دارد
تجارت الکترونیکی و ویژگی های تجاری تقریباً به آنچه پلتفرم های دیگر مانند Shopify و WooCommerce ارائه می دهند نزدیک نیستند

منتشر شده توسط
Melika Asgharzadeh