آموزش

چگونه رتبه سایت خود را بالا ببریم ؟

ما در این مقاله با نام ” چگونه رتبه سایت خود را بالا ببریم ؟ ” به بررسی انواع روش های مهم برای بالا بردن سئو می پردازیم. سئو به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است که به وب سایت شما کمک می کند تا در رتبه اول سرچ گوگل باشید و به عنوان یک وب سایت خوب برای گوگل شناخته شوید. به عبارتی وب سایت شما زمانی میتواند سئو خوبی داشته باشد که این تکنیک ها را در سایت اجرا کرده باشیم. حال به بررسی چند مورد از این تکنیک ها سئو می پردازیم :

محتوا نویسی

این مورد که هر متنی را پیدا کردیم درون وب سایت قرار دهیم کار درستی نیست. هرمتنی که در وب سایت قرار می گیرد باید دارای اصول و قوانینی باشد.

اینکه شما چه اندازه قواعد و تکنیک های سئو را در محتوانویسی رعایت کرده اید بسیار مهم است. اگر متنی که نوشته اید بهینه سازی شده باشد در افزایش بازدید بسیار تاثیر گذار است. نوشتن محتوا های با کیفیت به شما کمک می کند تا جزو بهترین موارد برای گوگل باشید.

این موضوع تنها مربوط به یک بخش یا برگه و صفحه نمی شود بلکه این محتوا نویسی باید در تمام ساختار وب سایت پیاده شود.

کلمه کلیدی

یکی از مهم ترین مواردی که در گذشته باید برای سئو سایت در نظر گرفت این است که، حتما یک کلید واژه اصلی برای متن و محتوای خود داشته باشید. اما باز هم کاربران با کلمات در گوگل جستجو می کنند و باز هم می توان آن را یکی از مهم ترین موارد برای سئو سایت در نظر گرفت.

این نکته در انتخاب کلمه کلیدی مهم است که کلمه ای را انتخاب کنید که بیشترین سرچ را داشته اند.

عنوان مناسبی انتخاب کنید

عنوان اولین چیزی است که کاربران بعد از سرچ  به آن توجه می کنند و با خواندن این عنوان ها وارد سایت شما می شوند پس باید دقت کنید که بهترین عنوان ها را برای محتواهای خود در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین بازدید را داشته باشید.

لینک های داخلی و خارجی

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای یک وب سایت در نظر گرفت این است که لینک های داخلی و خارجی را برای وب سایت خود در نظر بگیرید. باید به این نکته توجه داشته باشید که لینک هایی که در محتوا خود قرار می دهید با خود محتوا باید متناسب و هم موضوع باشد.

البته این نکته را مد نظر داشته باشید که به صفحه هایی لینک خارجی دهید که دارای رتبه هایی بالاتر از شما می باشند. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که کاربر را به صفحه های پر بازدید خود منتقل کنید و به صفحه اصلی کاربر را منتقل نکنید.

متا تگ

یکی از مهم ترین و اصلی ترین بخش هایی که باید برای سئو نویسی رعایت کنید این متا تگ ها هستند. این روزها بهترین متا تگ ها، متا تگ های توضیحات هستند. بسیاری از افراد با خواندن این بخش وارد سایت می شوند. بعد از سرچ ابتدا برای شما عنوان سایت را نمایش می دهند و بعد از آن URL و در نهایت متا تگ را مشاهده می کنید.

بهینه سازی عکس ها

یکی از مهم ترین مواردی که در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار می باشد این است که باید سرعت سایت خود رابالا ببرید. یکی از این موارد که به افزایش سرعت سایت شما کمک می کند، کم کردن حجم عکس ها و استفاده کمتر از فلش ها و عکس های متحرک است که باعث می شود تا سرعت سایت شما افزایش یابد و همچنین سئو سایت شما مناسب تر شده و جزو نتایج اول سرچ گوگل می شود.

شبکه های اجتماعی

این روزها بیشتر افراد از شبکه های مجازی استفاده می کنند و بخشی از وقت آن ها را شبکه های مجازی پر کرده است. بهتر است از تمام شبکه های اجتماعی استفاده کنید تنا بتوانید سئو بهتری داشته باشید اما هر کسب و کاری برای یک شبکه اجتماعی مناسب است و تمرکز خود را روی آن بگذارید.

پیشنهادات گوگل برای کلمات کلیدی

یکی از بهترین راه های جستجوی کلمات مهم، خود پیشنهادات گوگل است. هنگامی که یک کلمه را در گوگل سرچ می کنید به پیشنهادات گوگل نیز توجه کنید.

استفاده از alt تصاویر

یکی دیگر از مواردی که باید برای داشتن یک سئو خوب رعایت کنید این است که باید برای عکس های خود alt انتخاب کنید.

ما در این مقاله تلاش کردیم تا به این سوال شما که ” چگونه رتبه سایت خود را بالا ببریم ” پاسخ دهیم. امیدواریم محتوای این مقاله برای شما مفید بوده باشد.