Hosting

کلود فلر (Cloudflare) چیست و مزایای استفاده از آن چیست؟

انتخاب یک شبکه تحویل محتوا (CDN) برای وب سایت شما می تواند یک روند دشوار باشد. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که خدمتی که استفاده می کنید عملکرد و ویژگی های امنیتی مناسبی را برای سایت شما ارائه می دهد و استقرار آن آسان است. خوشبختانه، Cloudflare گزینه های زیادی برای ایمن تر کردن سایت شما و کمک به بارگذاری سریعتر آن می کند.

در این مقاله، ابتدا بحث خواهیم کرد که کلود فلر چیست؟ سپس، ما به برخی از مزایای عملکردی و امنیتی که با استفاده از آن به دست می آید، از جمله بهینه سازی تصویر، کوچک سازی و محافظت از هک و الحاقات امنیتی (Domain Name System (DNS می پردازیم.

مقدمه ای بر Cloudflare

برای درک Cloudflare، ابتدا به دانش پایه CDN نیاز دارید. در اصل، آن ها سیستم های سرورهای پراکنده ای در سراسر جهان هستند تا صفحات وب سایت شما را سریعتر به بازدید کنندگانی که مطالب را از سایت شما درخواست می کنند، ارائه دهند.

کلود فلر (Cloudflare) چیست

نقشه مکان های سرور کلود فلر

شبکه کلود فلر شامل 200 سرور در 200 شهر است که شامل 90 کشور می شود. این نه تنها بدان معنی است که شما فرصتی دارید که با سرعت های بالاتر به مخاطبان جهانی برسید، بلکه همچنین می توانید برای ارائه پشتیبانی قابل اعتماد برای سایت خود روی این سرویس حساب کنید. به همین دلیل می توان کلود فلر را در لیست بهترین و محبوب ترین CDN های دنیا قرار داد.

علاوه بر این، Cloudflare شامل چندین ویژگی امنیتی داخلی مانند (Firewall Web Application (WAF برای متوقف کردن SQL و غیره است. این کار به شما کمک می کند تا در پهنای باند، با مسدود کردن ربات ها و خزنده های سوءاستفاده کننده، صرفه جویی کنید. سرانجام، ابزارهای بهینه سازی را برای بهبود بیشتر لودینگ صفحه شما فراهم کند.

یکی از موارد منحصر به فرد در مورد کلود فلر این است که بسیار مقرون به صرفه است. عملکرد اولیه CDN و توزیع خدمات DDoS بصورت رایگان و در دسترس است. برنامه های پرداخت شده تا 20 دلار در هر ماه هزینه خواهند داشت.

چگونه کلود فلر می تواند از شما سود ببرد (4 راه اصلی)

کلود فلر می تواند مزایای بسیاری را در بهبود سرعت سایت شما و افزایش امنیت آن ارائه دهد. در اینجا چهار مورد اصلی که این شبکه تحویل محتوا می تواند برای شما سودمند باشد، معرفی شده است.

1) بهینه سازی تصویر برای بهبود سرعت بارگذاری سایت

بهینه سازی تصویر در درجه اول به فشرده سازی اشاره دارد. این عمل کوچکتر کردن اندازه پرونده است. با حذف پیکسل ها از تصویر و یا تغییر اندازه آن، در حالت ایده آل و بدون کاهش کیفیت آن انجام می شود.

نتیجه این است که تصاویر می توانند سریعتر در مرورگرهای کاربران بارگذاری شوند، که باعث افزایش سرعت و عملکرد صفحه می شود. این امر مهم است، زیرا سرعت بارگذاری یک عامل رتبه بندی سئو محسوب می شود.

علاوه بر این، بارگیری سریع می تواند میزان bounce rate شما را کاهش دهد. صفحه ای که دو ثانیه طول می کشد تا بارگذاری شود، با نرخ نه درصد bounce rate مشخص می شود، در حالی که صفحه ای که در پنج ثانیه بارگیری می شود، دارای 38 درصد bounce rate است.

کلود فلر مجموعه ای از ابزارها را برای کمک به شما در بهینه سازی تصاویر خود ارائه می دهد، از جمله:

Mirage: تغییر اندازه خودکار تصویر را فراهم می کند.
Polish: تصاویر را فشرده کرده و آنها را به قالب پرونده WebP تبدیل می کند.
On-demand image resizing: به شما امکان می دهد ابعاد تصویر را تنظیم کنید و پرونده ها را به WebP تبدیل کنید. با این حال، توجه داشته باشید که این ویژگی ها فقط در دسترس کاربران دارای حساب های پرداخت شده است.

کلود فلر (Cloudflare) چیست

2) می توانید از آن برای بهینه سازی کد سایت خود از طریق Minification استفاده کنید

Minification شامل حذف کاراکترهای غیرضروری از پرونده های JavaScript ، CSS و HTML است. این یک گام مهم دیگر در کاهش زمان بارگیری صفحات شما است. این امر به ویژه در مورد کاربران تلفن همراه، که 60 درصد از کل ترافیک جستجو را تشکیل می دهند، صادق است.

دستگاه های تلفن همراه برای بارگیری صفحات وب زمان بیشتری از لپ تاپ می گیرند. اگر پرونده های شما به درستی فشرده نشده باشند، ممکن است تجربه کاربری کلی شما (UX) کم شود.

با Cloudflare می توانید ابزار Auto Minify را فعال کنید تا به طور خودکار پرونده های Javascript ، CSS و HTML را کاهش دهد. برای فعال کردن ویژگی Minify Auto Cloudflare، باید از داشبورد Cloudflare خود، روی Speed> Optimization کلیک کنید. در مرحله بعد، به بخش Auto Minify بروید. در آخر، کادرهای انتخاب فایل های وب سایت را که مایل به کوچک کردن آن هستید، تیک بزنید.

3) Cloudflare از سایت شما با محافظت در برابر هک کردن Brute-Force دفاع می کند

Cloudflare همچنین می تواند از سایت شما در برابر حملات بروت فورس محافظت کند. این حمله با یک روش آزمایش و خطای گسترده انجام می شود که توسط اسکریپت ها یا ربات ها انجام می شود و مجموعه ای از اعتبارنامه های تصادفی را برای دستیابی به سایت شما آزمایش می کند.

یک حمله Brute-Force موفق می تواند عواقب مخربی داشته باشد، به این معنی که جلوگیری از بروز زود هنگام آن ها ضروری است. اگر یک مهاجم به سایت شما دسترسی پیدا کند، می تواند ویروس یا بدافزار تزریق کند و داده های کاربران شما را دزدیده و یا سایت شما را کاملاً از بین ببرد.

Cloudflare بسیاری از این تلاش ها را از قسمت های حساس وب سایت شما مانند پایگاه داده خود و صفحات ورود به سیستم به صورت خودکار مسدود می کند. می توانید از ویژگی های Under Attack Mode برای انجام بررسی های امنیتی اضافی برای کاهش تهدید تلاش های Brute Force استفاده کنید. برای فعال کردن ویژگی Under Attack Mode از داشبورد Cloudflare، بر روی Overview کلیک کرده و گزینه زیر Attack Mode را روی گزینه منوی Quick Actions در سمت راست تغییر دهید.

4) پسوندهای امنیتی سیستم نام دامنه (DNSSEC) سوابق شما را رمزگذاری می کند

نام دامنه افزونه های امنیتی سیستم (DNSSEC) با استفاده از امضاهای رمزنگاری، لایه ای از امنیت را به سوابق DNS اضافه می کند. با استفاده از این امضاها، سرور های DNS می توانند اطمینان حاصل کنند که درخواست ها از سرور معتبر شما تأمین می شوند.

با استفاده از DNSSEC می توانید اطمینان حاصل کنید که بازدید کنندگان شما محتوایی را مشاهده می کنند که در واقع از سرور شما آمده است و نه از هکر. تأیید صحت سوابق DNS شما از این طریق بسیار مهم است.

وب سایتی که ربوده شده است می تواند برای کلاهبرداری فیشینگ، توزیع ویروس و بدافزار یا مسدود کردن دسترسی به سایت شما به طور کامل استفاده شود. Cloudflare یک سرویس DNSSEC رایگان ارائه می دهد که می توانید از داشبورد خود به آن دسترسی داشته باشید. برای فعال کردن DNSSEC، بر روی گزینه DNS در داشبورد Cloudflare خود کلیک کنید. سپس به پایین بروید و بر روی دکمه Enable DNSSEC کلیک کنید.

نتیجه

انتخاب CDN مناسب برای وب سایت شما کار آسانی نیست. مهم است، خدمتی را انتخاب کنید که هم ویژگی های امنیتی و هم عملکردی داشته باشد و هم هنوز استفاده از آن ساده باشد.

در این پست، ما آنچه Cloudflare ارائه می دهد و دلایل سودمندی آن را به شما ارائه دادیم.

  • اندازه پرونده های خود را کاهش دهید تا زمان بارگذاری کاهش یابد.
  • برای بهبود سرعت صفحه، فایل های CSS ،HTML و Javascript وب سایت خود را به حداقل برسانید.
  • فعال کردن محافظت در برابر هک نیروی بی رحمانه برای امنیت وب سایت خود.
  • جلوگیری از ربودن وب سایت با DNSSEC.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا