Web Design

بهترین ابزار های طراحی رابط کاربری در سال 2021

با استفاده از بهترین ابزار های طراحی رابط کاربری می توانید به سرعت و به راحتی نمونه های اولیه با سطحی متفاوت از نطر دقت، wireframe های منظم و موارد دیگر را ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید اطلاعات خود را پیکر بندی کنید، رابط های کاربری زیبا طراحی کنید و نمایشی از محتوای مورد نظرتان ایجاد کنید.

با استفاده از بهترین ابزار طراحی رابط کاربری می توانید هر نوع اشیا و کالایی را تجسم کنید، در ایجاد رابط های کاربری به نتایج عالی دست یابید و ایده های خلاقانه خود را زنده کنید. تنها کاری که شما باید انجام دهید نصب نرم افزار ها بر روی سیستم خود و شروع به تولید طرح های با کیفیت بالا، نمونه های اولیه تعاملی، انیمیشن و موارد دیگر است.

1. Adobe XD

ابزار طراحی رابط کاربری کامل و دقیق

ابزار رابط کاربری Adobe XD
  • انیمیشن خودکار
  • اجرای سریع وظایف مشترک
  • امکان انجام کار تیمی روی یک پروژه
  • دارای سیستم های طراحی هوشمند

Adobe XD نرم افزار طراحی رابط کاربری UI است که بهترین محیط را برای پروژه های دیجیتال ارائه می دهد. این برنامه دارای ویژگی های انحصاری مانند تغییر اندازه تطبیقی، تکرار شبکه و انیمیشن خودکار است. همچنین می توانید از کار مشارکتی روی یک پروژه لذت ببرید. وقتی که پروژه ای از ابتدا شروع می شود و سوالات و نیاز های زیادی وجود دارد، انجام آن با Adobe XD بسیار راحت است.

با استفاده از ابزار های حرفه ای می توانید رنگ، استایل کاراکتر و اجزایی را ایجاد کنید که در پروژه های دیگر نیز قابل استفاده باشند. Adobe XD از افزونه های شخص ثالث پشتیبانی می کند و با تمام محصولات Adobe ادغام شده است که به شما امکان می دهد برنامه های شخص ثالث و جایگزین های Adobe را فراموش کنید.


2. Sketch

دارای اجزای سازگار قابل استفاده مجدد

ابزار رابط کاربری Sketch
  • توابع طراحی پیشرفته
  • ایجاد اجزایی با قابلیت استفاده مجدد
  • امکان ایجاد تغییرات کلی
  • پشتیبانی از افزونه های نویسنده

اگر به دنبال ابزار طراحی رابط کاربری (UI) هستید که به شما امکان می دهد هنگام کار بر روی طراحی خود تغییرات همه جانبه ایجاد کنید، Sketch می تواند به شما کمک کند. با تشکر از یک محیط بصری زیبا و عملکرد های خوب فکر شده، اتمام حتی پروژه های پیچیده زمان بسیار کمی را از شما می گیرد.

هنگام کار در Sketch می توانید منابع و عناصر رابط کاربری را برای پروژه های بعدی ایجاد کنید. همچنین یک ویژگی مقیاس بندی خودکار وجود دارد که در صورت تغییر در جزئیات کل پروژه، آن را تغییر می دهد. شما همچنین می توانید استایل لایه ها و متن را تغییر دهید. چنین مجموعه ابزار غنی، این برنامه طراحی رابط کاربری را به عنوان یک رقیب جدی در مقابل Adobe XD تبدیل می کند.


3. Figma

ابزار طراحی رابط کاربری منحصر به فرد

ابزار رابط کاربری Figma
  • امکان ایجاد نمونه های اولیه متحرک
  • سیستم طراحی مقیاس پذیر
  • همراه با فضای ذخیره سازی ابری
  • امکان انجام کار به صورت مشترک

Figma ابزاری است که به شما امکان می دهد به سرعت یک رابط کاربری ایجاد کرده و به صورت مشترک طراحی کنید. اگر به صورت تیمی کار کنید بسیار راحت است، به طوری که همه طراحان در یک برنامه تغییراتی ایجاد می کنند. شما می توانید نمونه های اولیه متحرکی ایجاد کنید که تا حد امکان واقع بینانه به نظر برسند و از ابزار های منحصر به فرد Arc و Vector Network برای زنده کردن ایده های اصلی خود استفاده کنید.

همچنین هنگام کار با پروژه ها می توانید آن ها را به جای شلوغ کردن سیستم خود، در فضای ذخیره سازی ابری ذخیره کنید. همچنین می توان نمونه های اولیه و ماکت هایی ایجاد کرد که بعداً می توانید قابلیت استفاده را آزمایش کرده و تمام مراحل قبلی را همگام سازی کنید. با این حال برای انجام هرگونه تغییر، شما به یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد نیاز دارید، در غیر این صورت حتی کوچک ترین تغییراتی در رابط کاربری خود نخواهید داشت. هنگام انتخاب بین Figma و Adobe XD این نکته را به خاطر بسپارید.


4. Balsamiq

طراحی سریع wireframe ها

ابزار رابط کاربری Balsamiq
  • مکانیسم Drag-and-drop
  • امکان پیوند دادن دکمه ها به صفحات دیگر
  • با دقت بالا وایر فریم ایجاد می کند
  • طراحی رابط کاربری به صورت board

اگر شما نیاز به ایجاد سریع Wireframes بدون استفاده از نرم افزار طراحی وب دارید، باید Balsamiq را انتخاب کنید. با استفاده از آن می توانید به سرعت و به طور کارآمد ساختار و ایده های رابط کاربری خود را طراحی کنید. مکانیسم Drag-and-drop و دکمه هایی که چندین صفحه را به هم پیوند می دهند، روند طراحی UI شما را بسیار ساده می کنند.

محیط کار Balsamiq به سبک هیئت مدیره به طور خاص برای ایجاد وایر فریم های با فرکانس پایین طراحی شده است که حتی به مبتدیان امکان می دهد بر این کار مسلط شوند. همچنین ابزار های طراحی رابط کاربری برای انجام سایر کار ها نیز وجود دارد اما کار با متن بدون تمپلیت های آماده برای شما دشوار خواهد بود و بسیاری از افراد انجام آن را بدون لیست درختی مانند اشیا، ناخوشایند می دانند.


5. InVision Studio

تطبیق طراحی خودکار

ابزار رابط کاربری InVision Studio
  • امکان ایجاد انیمیشن ها و transition های سفارشی
  • طراحی قابل تطبیق در یک آرت بورد
  • افزودن تعامل به تصاویر استاتیک
  • ادغام با بسیاری از برنامه ها

InVision Studio یک ابزار غنی در نبرد با Adobe XD است که امکان ایجاد نمونه های اولیه موثر برای رابط کاربری را فراهم می کند. با استفاده از آن می توانید انیمیشن ها و transition های خود را ایجاد کنید، تعاملات را به تصاویر استاتیک اضافه کنید و موارد دیگر. به لطف طراحی تطبیقی، نیازی به ایجاد آرت بورد های زیادی برای دستگاه های مختلف نیست، برنامه همه کار ها را به صورت خودکار و real-time انجام می دهد.

می توانید به جای ایجاد داشبورد با دسته ای از نمودار ها و داده ها، دو آرت بورد با محتوای متفاوت ایجاد کرده و در چند ثانیه به نمونه اولیه مورد نظر تبدیل کنید. هنگام کار با لایه ها، تمام اشیا به طور خودکار به یکدیگر متصل می شوند که روند کار را بسیار ساده می کند. اما برای کار راحت با این نرم افزار طراحی UI به یک سیستم قدرتمند نیاز دارید. اگر تا کنون موفق به تهیه سیستم مورد نظر خود نشده اید تک یک، فروشگاه اینترنتی کامپیوتر مشهد، مشاوره خوبی در این زمینه به شما خواهد داد و تجربه خریدی آسان را برای شما فراهم می کند.


6. Axure

ایجاد نمونه اولیه (prototyping) بسیار دقیق

ابزار رابط کاربری Axure
  • امکان تست عملکرد رابط کاربری ایجاد شده
  • قابلیت های گسترده برای ایجاد لی اوت
  • تغییر اندازه تطبیقی

اگر به دنبال نرم افزار طراحی رابط کاربری هستید که دارای ابزار های قدرتمندی برای ایجاد ماکت ها و نمونه های اولیه با کیفیت بالا است، باید درباره Axure و رقابت آن با Adobe XD بیشتر اطلاعات کسب کنید. به لطف این ابزار حرفه ای می توانید نمونه های اولیه پر از جزئیات را ایجاد کنید. همچنین هنگام طراحی یک رابط می توانید برای هر عنصر توضیحی بنویسید و یک سند متنی را ضمیمه طراحی خود کنید.

این برنامه همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از “Adaptive views” یک صفحه نمونه اولیه را برای چندین اندازه صفحه همزمان طراحی کنید. همچنین می توانید کل نمونه اولیه را با فرمت HTML همراه با کلیه گرافیک ها و کامنت ها بارگذاری کنید که به شما امکان می دهد تعامل و توصیف رفتار رابط را برای توسعه دهندگان حفظ کنید.


7. Framer

ایجاد مستندات خوش ساخت

ابزار رابط کاربری Framer
  • گردش کار مداوم
  • امکان حفظ لایه های طراحی
  • طراحی و کد گذاری همزمان
  • کیت های رابط کاربری آماده

Framer یک نرم افزار prototyping عالی است که با استفاده از آن می توانید رابط های کاربری عالی ایجاد کنید. این برنامه گردش کاری بدون وقفه را برای شما تضمین می کند و همچنین به شما امکان می دهد با استفاده از کد، نمونه اولیه را تهیه کنید. همچنین دارای مستندات ساختار یافته و بسیاری از فیلم ها و دوره های آموزشی ساخت نمونه اولیه است.

همچنین می توانید مولفه های طراحی ایجاد کنید و هر عنصری را که روی کاغذ طراحی کرده اید، به مولفه ای کامل تبدیل کنید. برای تبدیل گرافیک برداری به یک component، باید آن را به لایه ای به نام “Frame” اضافه کنید. این نرم افزار طراحی UI دارای فروشگاهی است که در آن می توانید انواع مختلفی از افزونه ها، کیت های رابط کاربری، پخش کننده های رسانه و موارد دیگر را خریداری کنید.


8. Principle

قابلیت های طراحی آفلاین

ابزار رابط کاربری Principle
  • پشتیبانی از انیمیشن
  • تسریع روند طراحی UI
  • وارد کردن طراحی با یک کلیک
  • تنظیمات آرت بورد انعطاف پذیر

اگر به ابزار های طراحی رابط کاربری برای سیستم عامل Mac نیاز دارید که امکان ایجاد انیمیشن و تعامل برای رابط ها را به روشی سریع فراهم می کند، نرم افزار Principle را در نظر بگیرید. این برنامه دارای ابزار های عالی برای تراز کردن عناصر، ایجاد آرت بورد ها و اتصالات صفحه و همچنین پیش نمایش های زنده است.

با استفاده از این برنامه به صورت آفلاین نه تنها می توانید روند طراحی را تسریع کنید، بلکه اندازه آرت بورد خود را نیز برای ایجاد لی اوت برای سیستم عامل مورد علاقه خود وارد کنید. همچنین می توانید تعاملات متحرک را به راحتی سفارشی کرده و دریافت کنید. اما یک نقطه ضعف وجود دارد اینکه شما نمی توانید با اعضای تیم خود همکاری کنید، بنابراین فقط برای استفاده خصوصی مناسب است.


9. Marvel

ایجاد لی اوت با کیفیت بالا

ابزار رابط کاربری Marvel
  • دارای قابلیت تست کاربر
  • عملکرد منحصر به فرد Handoff
  • وارد کردن طراحی های دارای prototype
  • ادغام با فتوشاپ و Sketch

Marvel نرم افزاری جالب برای طراحی رابط کاربری است که دارای عملکرد غنی است و حتی برای کاربران مبتدی نیز مناسب است. هنگام استفاده از آن این فرصت را دارید که یک فایل GIF اضافه کنید و برای نمونه های اولیه اظهار نظر کنید. همچنین با استفاده از یک رابط کاربری آماده، می توانید نمونه اولیه ای برای دیدن شکل ظاهری برنامه یا صفحه وب ایجاد کنید.

همچنین دارای یک ویژگی منحصر به فرد Handoff است که تمام کد های HTML و CSS مورد نیاز توسعه دهندگان را برای انجام کار در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد. می توانید پروژه های خود را به اشتراک بگذارید و در real-time بازخورد بگیرید. اما ایجاد تنها دو پروژه به صورت رایگان امکان پذیر است. پس از آن شما نیاز به خرید یک لایسنس با قیمت 14 دلار دارید.


10. Pencil Project

مجموعه های ساخته شده در اشکال مختلف

ابزار رابط کاربری Pencil Project
  • دارای کتابخانه گسترده ای از فلوچارت ها و عناصر رابط
  • متن باز
  • دارای تمپلیت های رابط کاربری
  • دارای عملکرد نقاشی

اگر به دنبال یک ابزار طراحی رابط کاربری رایگان هستید که روی ویندوز کار کند Pencil Project گزینه بسیار خوبی برای آزمایش است. این برنامه مجموعه های مختلفی از اشکال داخلی را برای ترسیم انواع مختلف رابط کاربری فراهم می کند که روند طراحی را بسیار ساده می کند. همچنین دارای قالب هایی برای رابط کاربری از دسکتاپ تا سیستم عامل های تلفن همراه است.

در حین کار می توانید با استفاده از تابع ترسیم روند کار را ساده تر کرده و نیاز به تسلط بر نرم افزار طراحی رده بالا را از بین ببرید. این کتابخانه گسترده دارای اشکال مشترک، عناصر فلوچارت، اشکال UI، اشکال GUI برای کاربران Android و iOS و موارد دیگر است. علاوه بر این Pencil Project یک برنامه متن باز است که به شما امکان می دهد تغییرات و تنظیمات لازم را در روند کار ایجاد کنید.

مطالعه بیشتر

منبع: fixthephoto.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا