ServerWordPressآموزش

آیا سایت شما می تواند ترافیک بالای وب را تحمل کند؟

دریافت ترافیک بالای وب آرزوی هر صاحب وب سایت است. با این حال، اگر سایت شما مجهز به تعداد زیادی بازدید نباشد، این رویا می تواند به سرعت به یک کابوس تبدیل شود. وب سایت شما ممکن است متوقف شود یا حتی خراب شود، دقیقاً در لحظه ای که بیش از هر زمان دیگری به آن چشم دارید.

با انجام چند مرحله ساده اکنون می توانید اطمینان حاصل کنید که چیزی به نام ترافیک بالای وب وجود ندارد. روش های زیادی وجود دارد که می توانید وب سایت خود را برای رکورد زدن آماده کنید. به عنوان یک پاداش اضافه شده، بسیاری از این تکنیک ها عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشند، حتی در صورت عدم افزایش بازدیدکنندگان.

در این مقاله، ما بررسی خواهیم کرد که چرا ترافیک بالای می تواند به وب سایت شما آسیب برساند. سپس به شما کمک می کنیم حتی در دوره های پر بازدید نیز بهترین تجربه بازدید کننده را داشته باشید.

چگونه ترافیک بالای می تواند به یک وب سایت آماده نشده آسیب برساند؟

“میزان بالای ترافیک” می تواند یک مسئله دشوار برای تعیین مقدار باشد. این ممکن است به شما کمک کند از سیستم عامل های تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics برای ایجاد یک خط پایه برای وب سایت خود، و ردیابی روند بازدیدهای شما به مرور استفاده کنید.

حجم بالای ترافیک یک جهش غیرمنتظره است که به طور قابل توجهی بالاتر از پایه شما است و از روند مورد انتظار خارج می شود. از نظر تعداد، این ممکن است نسبتاً کم باشد یا هزاران بازدید کننده اضافی داشته باشد.

اساساً، اگر بازدیدهای بیشتری از آنچه انتظار داشتید دریافت می کنید، این میزان بازدید برای وب سایت خاص شما زیاد است. این نوع ترافیک بالای وب، بار سرورهای سایت شما را افزایش می دهد. بسته به سرورهای تان، ممکن است آن ها برای پردازش همزمان بسیاری از درخواست ها با مشکل روبرو شوند. این می تواند بر زمان بارگذاری سایت شما تأثیر منفی بگذارد.

به طور ناگهانی، تعداد افراد در وب سایت شما بیشتر از گذشته است و همه آن ها تجربه بدی دارند. این می تواند بر معیارهای اصلی شما، از جمله زمان صرف شده در وب سایت، تعداد صفحات بازدید شده و تبدیل ها تأثیر بگذارد. همه اینها عوامل رتبه بندی موتور جستجو هستند. اگر سایت شما آمادگی مقابله با افزایش محبوبیت را ندارد، افزایش کوتاه مدت بازدید می تواند به مدت طولانی به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) شما آسیب برساند.

ترافیک بالا همچنین می تواند تأثیر فوری بر تجربه کاربر داشته باشد. افرادی که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند ممکن است نتیجه بگیرند که وب سایت شما کند و پر از مشکل است. خوانندگان بلند مدت نیز ممکن است از افت عملکرد ناامید شده و به بزرگترین رقبای تان بپیوندند.

اگر سرورهای شما نتوانند با میزان ترافیک هماهنگ شوند، حتی ممکن است وب سایت شما خراب شود. به جای استفاده از افزایش ترافیک، اکنون کمتر از آنچه در یک روز معمولی انتظار دارید تبدیل می شوید.

توضیح “Reddit Hug of Death”

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود شما افزایش ترافیک وب را تجربه کند. به عنوان مثال، آخرین کمپین بازاریابی یا تبلیغات شما ممکن است بیش از آنچه پیش بینی می کنید جلب توجه کند. پست های شما در شبکه های اجتماعی ممکن است توسط کسی با دنبال کنندگان آنلاین زیاد بازتوییت شود، یا ممکن است آخرین پست وبلاگ شما حتی ویروسی شود.

این فرصتی است برای جذب مخاطب کاملاً جدید و کسب درآمد بیشتر. با این حال، بسیاری از وب سایت ها تحت این فشار قرار می گیرند- تا جایی که حتی نامی برای این پدیده وجود دارد.

Reddit Hug of Death، که به آن ‘Slashdot Effect’ نیز می گویند، هنگامی رخ می دهد که یک وب سایت معروف به سایت کوچکتر پیوند دهد. این منجر به هجوم زیاد و ناگهانی بازدید کنندگان می شود. توسعه دهنده Craig Junghandel از افزایش 4500 درصدی بازدید پس از نمایش در Reddit خبر داد.

در حالی که این برای هر صاحب وب سایتی یک رویا به نظر می رسد، بسیاری از وب سایت ها برای زنده ماندن در Reddit Hug of Death تلاش می کنند. سیستم عامل CodinGame پس از قرار گرفتن در صفحه اول Reddit، دو ساعت خرابی را تجربه کرد، در حالی که وب سایت Craig Junghandel نزدیک به پنج ساعت از کار افتاده بود.

از کار افتادگی همیشه خبر بدی است، اما اگر نظارت خودکار در زمان کار خود را نداشته باشید، افزایش غیرمنتظره ترافیک می تواند به خصوص خطرناک باشد. وب سایت شما می تواند به طور بالقوه برای مدت زمان طولانی آفلاین باشد قبل از اینکه حتی متوجه شوید که مشکلی پیش آمده است.

افزایش چشمگیر ترافیک حتی ممکن است از حد پهنای باند شما نیز فراتر رود. بسته به برنامه میزبانی شما، این ممکن است منجر به هزینه های اضافی شود. برای کنار آمدن با تقاضای بیشتر، حتی ممکن است لازم باشد برنامه میزبانی خود را ارتقا دهید.

افزایش ترافیک به جای یک آزمایش سخت، باید یک تجربه مثبت باشد. خوشبختانه، روش هایی وجود دارد که می توانید وب سایت خود را برای موارد غیر منتظره آماده کنید.

چرا پیگیری ترافیک مهم است؟

اگر می خواهید برای ترافیک بالای وب آماده شوید، به شما کمک می کند درک کنید “ترافیک سنگین” برای وب سایت خاص شما چیست. در اینجا، می تواند به ثبت متوسط ​​ترافیکی که وب سایت تان دریافت می کند، کمک کند. همچنین می توانید نظارت کنید که سایت شما چقدر این میزان بازدید را کنترل می کند.

پس از داشتن این اطلاعات، در وضعیت بهتری برای قضاوت در مورد آنچه که باعث ایجاد ترافیک سنگین برای وب سایت خاص تان می شود، خواهید بود. همچنین می توانید نقطه ای را که سایت شما ممکن است تحت افزایش تعداد بازدید کنندگان شروع کند، پیش بینی کنید.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای تجزیه و تحلیل ترافیک خود استفاده کنید – Google Analytics یک گزینه محبوب و رایگان است. پس از ورود به حساب Google Analytics خود، به صفحه نمایش سرویسی هدایت می شوید. بازدید کلی سایت شما در آنجا به عنوان جلسات نشان داده می شود.

نحوه نصب گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) در وردپرس برای مبتدیان

همچنین ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانند عملکرد سایت شما را کنترل کنند. گزینه های محبوب شامل Google PageSpeed ​​Insights ،Pingdom توسط SolarWinds و GTmetrix هستند.

هرچه ابزار تجزیه و تحلیل عملکرد وب را انتخاب می کنید، توصیه می کنیم پس از اجرای هر یک از نکات بخش بعدی، آزمایشات آن را دوباره اجرا کنید. این به شما کمک می کند که چگونه تغییرات روی وب سایت شما تأثیر می گذارد.

همچنین می توانید از این ابزارها برای تنظیم هشدارها استفاده کنید. به طور خاص، ما توصیه می کنیم وب سایت خود را برای زمان خرابی کنترل کنید، با استفاده از ابزاری مانند Pingdom. اگر وب سایت شما به دلیل ترافیک بالا، زمان خرابی را تجربه کرده است، باید فوراً در مورد آن اطلاعات کسب کنید. این مسئله برای حل سریع مسئله و بازگرداندن وب سایت به اینترنت، در اسرع وقت ضروری است.

چگونه سایت خود را برای ترافیک بالای وب آماده کنیم؟

خواه در حال برنامه ریزی برای یک کمپین تبلیغاتی بزرگ باشید، یا فقط می خواهید اطمینان حاصل کنید که سایت شما خراب نمی شود، مهم این است که برای موفقیت برنامه ریزی کنید. بیایید هفت روش را بررسی کنیم که می تواند وب سایت تان را برای بازدیدهای زیاد آماده کنید.

1.برنامه میزبانی مناسب را انتخاب کنید

برای اطمینان از اینکه سایت شما از پس بازدیدهای سنگین برمی آید، بسیار مهم است که شما برنامه ارائه دهنده و میزبانی مناسب را انتخاب کنید. مشاغل جدید معمولاً بودجه تنگتری دارند، این بدان معنی است که انگیزه اصلی آن ها یافتن یک برنامه مقرون به صرفه است. به همین دلیل، هاست اشتراکی برای بسیاری از شرکت های نوپا و مشاغل کوچک یک انتخاب محبوب است.

با این حال، به عنوان یک مشتری میزبان اشتراکی، منابع سرور را با وب سایت های دیگر به اشتراک می گذارید. اگر سایت شما میزان بازدید بالایی دارد، میزبانی مشترک ممکن است تمام نیازهای وب سایت شما را برآورده کند. با این حال، اگر سایت شما با افزایش ترافیک روبرو شود، ممکن است برای دستیابی به منابع مورد نیاز برای کنترل، نیاز بیشتری داشته باشید.

ما برای کمک به مشتریان خود در ایجاد تعادل بین استطاعت و مدیریت نوسانات ترافیکی، سرورهای خصوصی مجازی (VPS) را ارائه می دهیم. برخلاف میزبان اشتراکی، VPS به صورت پارتیشن بندی شده است. این بدان معنی است که شما به بخشی از منابع، از جمله پهنای باند و حافظه، دسترسی انحصاری دارید.

در حالت ایده آل، شما همچنین باید این گزینه را داشته باشید که برنامه خود را به طور موقت ارتقا دهید. این منابع اضافی می توانند به شما کمک کنند تا از هجوم غیرمنتظره ترافیک پشتیبانی کنید. در میزبانی ممتاز سرور ما برای ترافیک های بالای وب پلن های VPS مقرون به صرفه ای را ارائه می دهیم.

2.نظرات وردپرس خود را مدیریت کنید

اگر یک صفحه یا پست ویروسی شود، می تواند منجر به هجوم نظرات شود. تعامل برای سئو بسیار خوب است، اما یک بخش نظرات شلوغ می تواند بار قابل توجهی به سرور شما اضافه کند. آزمایشات نشان می دهد که حتی 18 نظر نیز می توانند در زمان بارگذاری صفحه تأثیر داشته باشند.

با بهینه سازی عملکرد بخش نظرات خود، می توانید این افزایش بار را جبران کنید. این به سرور کمک می کند تا تعداد زیادی از نظرات را به طور موثرتری پردازش کند و مطالب شما را در اسرع وقت به بازدیدکنندگان ارائه دهد.

روش های مختلفی برای بهینه سازی بخش نظرات وجود دارد. شامل استفاده از یک افزونه مدیریت نظر، مانند wpDiscuz یا GraphComment است. متناوباً، می توانید از یک سکوی نظر شخص ثالث مانند Disqus یا Facebook Comments استفاده کنید.

به طور پیش فرض، وردپرس تمام نظرات شما را با بارگذاری اولیه صفحه بارگیری می کند. برای صفحاتی که صدها یا حتی هزاران نظر دارند، این امر می تواند سرعت بارگذاری صفحه را به طور محسوسی افزایش دهد.

اگر به سیستم نظرات بومی وردپرس پایبند هستید، ممکن است بخواهید تعداد نظرات نمایش داده شده در بارگذاری اولیه صفحه را محدود کنید. برای تعیین این محدودیت، به بخش تنظیمات> گفت و گو در داشبورد وردپرس بروید.

تنظیمات گفت و گو

سپس می توانید کادر زیر را انتخاب کنید: تقسیم نظرات به صفحات. بعد، تعداد نظراتی را که می خواهید با بارگذاری صفحه اولیه نمایش داده شود، مشخص کنید.

از آنجا که نظرات به بار سرور اضافه می شوند، همه نظرات باید ارزش افزوده داشته باشند. امیدوارم که شما قبلاً از افزونه ای برای مسدود کردن نظرات هرزنامه استفاده کرده اید. با این حال، می توانید با حذف نظرات نامناسب، نظراتی که دیگر بی ربط هستند یا حتی هرزنامه ای که از فیلترهای شما سر زده است، بار را کم کنید. با استفاده از ابزار مدیریت phpMyAdmin می توانید نظرات را به صورت انبوه حذف کنید.

3. استفاده از پلاگین Caching را در نظر بگیرید

به طور خلاصه، حافظه پنهان نسخه های ثابت HTML را از محتوای وب سایت شما ایجاد می کند. این تعداد دفعات درخواست وردپرس برای محتوای شما را کاهش می دهد، که می تواند به سایت شما در مدیریت ترافیک زیاد کمک کند.

افزونه های حافظه پنهان زیادی برای وردپرس وجود دارد، از جمله W3 Total Cache. این افزونه محبوب حافظه پنهان مرورگر را به همراه کوچک کردن اسکریپت برای HTML ،JavaScript و CSS شما ارائه می دهد.

4. کاهش زمان لود شدن با استفاده از شبکه تحویل محتوا

هنگامی که وب سایت خود را میزبانی می کنید، معمولاً مکان فیزیکی مرکز داده را انتخاب می کنید. به عنوان مثال، وب سایت شما ممکن است از نظر فیزیکی در یک سرور میزبان در نیویورک قرار داشته باشد. وقتی داده ها مجبور باشند مسافت طولانی را طی کنند، می توانند تأخیر ایجاد کنند. اگر سرور میزبان شما در نیویورک واقع شده باشد، افرادی که از انگلستان به سایت شما دسترسی دارند معمولاً در مقایسه با شخصی در بوستون زمان بارگیری طولانی تری را تجربه می کنند.

شبکه تحویل محتوا (CDN) می تواند باعث کاهش بار سرور شما در مواقع پرترافیک (و کم) شود. همچنین می تواند عملکرد کلی وب سایت شما را افزایش دهد. این بدان معناست که حتی اگر سایت شما در حالت تحت فشار شروع به مشکل کند، باز هم باید عملکرد بالاتری در مقایسه با سایت هایی که از CDN استفاده نمی کنند، ارائه دهد.

CDN شبکه ای از سرورها است که در سراسر جهان واقع شده است. این سرورها که بعضاً به عنوان Points Of Presence (POP) نامیده می شوند برای میزبانی و تحویل کپی از محتوای ثابت وب سایت شما طراحی شده اند. که شامل تصاویر، فیلم ها، CSS و JavaScript است.

هنگامی که شخصی از سایت شما بازدید می کند، CDN می تواند منشا درخواست را با استفاده از مسیریابی موقعیت مکانی جغرافیایی تشخیص دهد. CDN سپس این درخواست ها را به نزدیکترین POP هدایت می کند و محتوای شما را از سروری که از نظر جسمی نزدیک به مکان کاربر است بارگیری می کند. این مساله فاصله داده های شما برای پیمودن را کاهش می دهد، که باعث کاهش تأخیر می شود. تحقیقات نشان می دهد CDN می تواند زمان بارگذاری وب سایت شما را به میزان 38.24 درصد بهبود بخشد.

5. آواتارهای بازدید کننده را غیرفعال یا میزبان محلی کنید

وردپرس با پشتیبانی داخلی از Gravatar همراه است. این بدان معنی است که هر کسی که دارای یک حساب Gravatar است، هر زمان که در سایت شما نظر می دهد، به طور خودکار آواتار آن ظاهر می شود.
این مورد برای افزودن شخصی سازی به بخش نظرات عالی است، ضمن اینکه مشارکت بازدید کننده را نیز تشویق می کند.

با این حال، هر Gravatar به یک درخواست HTTP نیاز دارد. بخش نظرات شلوغ ممکن است به این معنی باشد که سرور باید صدها یا حتی هزاران Gravatars را درخواست کند. این می تواند بار قابل توجهی به سرور شما اضافه کند و بر سرعت بارگذاری صفحه تأثیر بگذارد.

با غیرفعال کردن آواتارها می توانید از بار سرور خود بکاهید. اگر سایت شما مرتباً نظرات زیادی را به خود جلب کند، این می تواند بسیار مفید باشد.

برای حذف آواتارها از بخش نظرات خود، به تنظیمات> گفت و گو بروید. سپس می توانید به قسمت Avatar Display یا نیم رخ پیش فرض بروید.

6. درمورد پلاگین ها و قالب ها سختگیر باشید

یک وب سایت سبک حتی در مواقع پر بازدید نیز با سرعت بیشتری بارگیری می شود. جامعه عظیم تم ها و افزونه ها یکی از بزرگترین نقاط قوت WordPress است. با این حال، تم ها و افزونه های ضعیف طراحی شده و نگهداری شده می توانند وب سایت شما را با کد های غیرضروری پر کنند. این می تواند عملکرد وب سایت شما را کاهش داده و مدیریت حجم زیادی از ترافیک را دشوارتر کند.

برخی از تم ها با چندین افزونه همراه نیز ارسال می شوند. هرچه این قالب هامحبوب تر شوند، به روزرسانی های بیشتری نیز به دست می آورند که در نهایت به یک کد کد بزرگتر و پیچیده تر تبدیل می شود. این می تواند منجر به عملکرد ضعیف شود.

برای اینکه وب سایت شما حتی در مواقع پر بازدید نیز به راحتی کار کند، می توانید تم سریع وردپرس را انتخاب کنید. همچنین باید فقط افزونه ها را از منابع معتبر مانند مخزن رسمی وردپرس یا CodeCanyon نصب کنید.

همچنین قبل از نصب افزونه ها، یک تحقیق هوشمند لازم است. این شامل بررسی های اخیر و تاریخ آخرین به روزرسانی افزونه است. اگر این افزونه دارای نظرات مثبت و جدید باشد و مرتباً به روز شود، احتمالاً افزونه بر عملکرد وب سایت شما تأثیر نمی گذارد.

7. انجام ممیزی های منظم محتوا

حتی با بهترین تلاش تان، ممکن است در برخی از سناریوها، حجم ترافیک بالای وب همچنان باعث بارگذاری بیشتر شود. پس از بارگیری سایت، برای مقابله با هرگونه برداشت منفی که از وب سایت تان دارند، باید یک تجربه یکپارچه را به بازدیدکنندگان ارائه دهید.

برای اطمینان از اینکه شما بهترین تجربه ممکن را ارائه می دهید، انجام یک ممیزی منظم محتوای یک ایده هوشمندانه است. با بررسی محتوای وب سایت خود، اغلب می توانید مسائل کوچکتری را که ممکن است روی تجربه بازدید کننده تأثیر بگذارد، از جمله لینک های خراب، شناسایی کنید.

در حین انجام ممیزی محتوای خود، می توانید به دنبال فرصت هایی برای جذابیت بیشتر محتوا باشید. یک وب سایت آهسته همیشه بر خلاف شما کار خواهد کرد، اما محتوای با کیفیت می تواند در معیارهای اصلی مانند نرخ پرش و زمان صرف شده در وب سایت شما نقش مثبتی داشته باشد.

به عنوان بخشی از حسابرسی محتوای خود، ممکن است عناوین را دوباره بنویسید تا جذاب تر شوند. همچنین می توانید واقعیت ها و آمارهای منسوخ شده را به روز کنید تا به محتوای قدیمی تر روح تازه ای ببخشید.

در حین انجام بازرسی محتوای خود، می توانید پست های بهترین عملکرد و بدترین عملکرد خود را نیز شناسایی کنید و از این اطلاعات برای تأثیرگذاری در تقویم محتوای خود استفاده کنید. با پر کردن سایت خود با محتوای جذاب و با کیفیت، می توانید شانس خود را برای جذب بازدیدکنندگان به حداکثر برسانید، حتی اگر سرور شما به طور محسوسی زیر بار لود شدن گیر کند.

نتیجه

ترافیک زیاد نشانه موفقیت آنلاین است. با این حال، اگر برای تعداد زیادی بازدید کننده آماده نیستید، برای استفاده از این موفقیت باید تلاش کنید. وب سایت شما ممکن است متوقف شود، یا حتی سنگین شود.

خوشبختانه وب سایت وردپرس شما با آماده سازی مناسب می تواند حجم زیادی از ترافیک را کنترل کند. برای بهترین نتیجه، ما توصیه می کنیم یک راه حل پنهان را انتخاب کنید، که می تواند یک افزونه وردپرس شخص ثالث یا سیستمی باشد که توسط میزبان وردپرس شما ارائه شده است. همچنین می توانید با یک شبکه تحویل محتوا (CDN) یا با غیرفعال کردن بازدید کننده Gravatars، بار سرور خود را کاهش دهید.

ارائه دهنده میزبانی شما همچنین می تواند نقش مهمی در کمک به شما در مدیریت حجم زیادی از ترافیک داشته باشد. برای بهترین نتیجه، ما یک ارائه دهنده میزبانی انعطاف پذیر پیشنهاد می کنیم، که طیف وسیعی از برنامه ها را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد تا در مواقع پر بازدید، به طور موقت ارتقا دهید.

منبع: a2hosting

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا