Seo

استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل، چیست و چگونه انجام می شود؟

زمانی که شما یک کسب و کار کوچک را اداره می کنید یا به عنوان یک فریلنسر کار می کنید، ایمیل بهترین گزینه شما برای بازاریابی و تبلیغ است، البته تا زمانی که آن را به درستی انجام دهید. اما چگونه می توان بازاریابی ایمیل را به درستی انجام داد؟ استراتژی تقسیم بندی لیست ایمیل، همان چیزی است که شما برای مدیریت صحیح تبلیغات بازاریابی خود، به آن نیاز دارید.

چرا ایمیل، در دنیایی از انواع پیام‌ های متنی و شبکه های اجتماعی وجود دارد و همچنان نیز یکی از موثر ترین روش ها برای بازاریابی است؟ شواهد نشان می دهد که کسب و کار ها به ازای هر 1 دلاری که در بازاریابی ایمیلی خرج می کنند، به طور متوسط 36 دلار درآمد کسب می کنند.

تقسیم بندی ایمیل بازاریابی یا “email segmentation” دقیقاً چیست؟

ممکن است زمانی که ابزار های بازاریابی ایمیلی خود را راه اندازی می کنید یا حتی در این وبلاگ در حالی که سعی می کنید نحوه استفاده از لیست ایمیل خود را کشف کنید، با این اصطلاح برخورد کرده باشید. درواقع، تقسیم بندی ایمیل به معنای مرتب کردن لیست مشترکان خود در گروه های مختلف است. سپس می‌ توانید پیام‌ های بازاریابی خود را برای هر بخش تنظیم کنید، بنابراین مشتریان شما بیشتر به پیشنهاد هایی که از شما دریافت می‌کنند، عمل می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین کالا های ورزشی دارید، می‌ خواهید مشتریانی که فوتبال بازی می‌ کنند ایمیل‌ هایی در مورد خرید تجهیزات فوتبال شما دریافت کنند، در حالی که مشتریانی که کوهنوردی می‌کنند ایمیل‌ هایی درباره چوب‌ های کوهنوردی، چکمه‌ ها و بسته‌ ها دریافت کنند.

ایمیل های خود را تقسیم بندی کنید

گزینه های زیادی برای بخش بندی لیست ایمیل شما وجود دارد! بسته به نوع مشتریانی که دارید، می توانید بر اساس موقعیت مکانی، ویژگی های جمعیت شناختی، نگرش ها و عادات، یا اقداماتی که انجام داده اند، تقسیم بندی کنید.

نابغه هلندی بازاریابی ایمیلی Jordie Van Rijn، این نمودار مفید را گردآوری کرده است که برخی از رایج ترین روش های مرتب سازی یک لیست ایمیل روی هر نوع تقسیم بندی برای هر کسب و کاری جواب نمی دهد، و ممکن است مجبور شوید مدتی را صرف فکر کردن در مورد نحوه اعمال تقسیم بندی در لیست مشتریان خود کنید. بیایید کمی در مورد روش هایی که مشاغل کوچک و فریلنسرها می توانند مشترکان خود را تقسیم بندی کنند، فکر کنیم. مشخص می کند.

ارکان تقسیم بندی

هر نوع تقسیم بندی، برای هر کسب و کاری جواب نمی دهد و ممکن است مجبور شوید مدتی را صرف فکر کردن در مورد نحوه اعمال تقسیم بندی در لیست مشتریان خود کنید.

تقسیم بندی ایمیل، برای انواع مختلف کسب و کار

یک کسب و کار محلی مانند پیمانکار محوطه سازی، نیازی به بخش بندی بر اساس کشور یا حتی شاید بر اساس شهر (جغرافیا) ندارد. اما تقسیم‌ بندی رفتاری، می‌ تواند به آن ها در ایجاد ایمیل های تجاری و بازاریابی برای گروه‌ های متمایز، کمک کند.

از طرف دیگر، یک خرده فروش آنلاین کوچک می تواند در هر جایی مشتری داشته باشد. آن ها ممکن است انتخاب کنند که بخش های جغرافیایی ایجاد کنند:

  • پیام‌ های فصل خرید را به کشور های مختلف، مانند شکرگزاری کانادا در مقابل شکرگزاری آمریکایی، تنظیم کنید.
  • سفارشی کردن پیشنهادات محصول برای مشتریان در مناطق روستایی (لباس کار، لباس در فضای باز) متفاوت از مشتریان در مناطق بزرگ شهری (لباس اداری، لباس های رسمی).
  • ایمیل‌ ها را به زبان‌ های مختلف برای مشتریان، در کشور ها یا مناطق مختلف بومی‌ سازی کنید.

در مورد تقسیم بندی ایمیل بر اساس جمعیت شناسی چطور؟ فرض کنید شما یک عکاس پرتره Freelance هستید. می توانید لیست ایمیل خود را به این روش تقسیم بندی کنید:

  • مشتریانی همراه با کودکان، که ممکن است پرتره های خانوادگی سالانه بخواهند.
  • زوج هایی که نیاز به عکس نامزدی و سالگرد دارند.
  • مشتریانی با درآمد بالاتر که ممکن است به بسته‌ های آرایشی سطح بالا/استایلیست شخصی/عکاسی شما علاقه مند باشند.
  • خانواده هایی با درآمد متوسط تر که ممکن است به دنبال بسته های عکس ارزان قیمت باشند.

تقسیم بندی ایمیل، یک رویکرد بسیار مفید برای مشاغل سبک زندگی، مانند مراکز ماساژ، مراکز تناسب اندام، مربیان شخصی و برنامه ریزان سفر است. چرا که صاحبان این مشاغل می توانند از روانشناسی نیز برای بخش بندی، استفاده کنند، مانند:

  • مشتریانی که به دنبال فعالیت های خودمراقبتی هستند.
  • افرادی که به دنبال راه هایی برای بهبود سلامت خود هستند.
  • مشتریانی که نیاز به کاهش استرس دارند.
  • افرادی که اولویت بالایی برای سفر های تفریحی دارند.

به خاطر داشته باشید که می توانید بیش از یک نوع بخش نیز داشته باشید.

به عنوان مثال، یک نویسنده محتوای آزاد، ممکن است فهرست خود را بر اساس کشور تقسیم کند تا بتواند محتوای تبلیغاتی تعطیلات محلی را برای مشتریان در کشور های مختلف عرضه کند. آن ها همچنین ممکن است بر اساس قصد(مقصود مشتری از دریافت یک خدمت) تقسیم بندی کنند، به طوری که مشتریانی که یک نویسنده وبلاگ می خواهند، یک نوع کمپین ایمیل دریافت کنند و شرکت هایی که نویسنده ای برای ایجاد وبینار ها می خواهند، ایمیل های متفاوتی دریافت کنند.

اکنون چگونه می توانید لیست ایمیل خود را بخش بندی کنید؟

هنگامی که در مورد تقسیم بندی های لیست خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که به پلتفرم بازاریابی ایمیلی خود بروید و آن بخش‌ ها را در جای خود قرار دهید.

به طور معمول، این کار را با ایجاد یک بخش سفارشی در داشبورد پلتفرم خود، انجام خواهید داد. سپس می توانید به صورت دستی اعضای لیست موجود را به آن بخش اضافه کنید، یا می توانید تعیین کنید که اعضای لیست با برچسب های خاص به بخش اضافه شوند.

برای مثال، می‌توانید بر اساس تعداد دفعاتی که گیرندگان، ایمیل‌ های شما را باز می‌کنند، بخش‌ هایی را در Constant Contact ایجاد کنید:

Constant Contact

می‌ توانید معیار هایی را انتخاب کنید که تقسیم بندی های شما را مشخص می‌ کند، چه تعداد دفعات خواندن پیام‌ های شما، جایی که گیرندگان ایمیل زندگی می‌ کنند، چقدر برای کسب و کار شما هزینه کرده‌ اند. سپس می توانید بخش جدید خود را ذخیره و پیش نمایش کنید!

دفعه بعد که ایمیلی را برنامه ریزی می کنید، اینکه کدام بخش آن را دریافت کند را انتخاب خواهید کرد. از آنجایی که این بخش به طور خودکار قبل از ارسال ایمیل شما بروز می شود، فقط به مشتریانی می رسد که در آن زمان، معیار های لیست را دارند.

نرخ تبدیل خود را بر اساس تقسیم بندی، پیگیری کنید

تقسیم بندی های ایمیل، دسترسی به مشتریان مناسب را با قانع‌ کننده‌ ترین پیام‌ ها، آسان‌ تر می‌ کنند. آن ها همچنین درک میزان عملکرد بازاریابی ایمیلی شما را، آسان تر می کنند. همانطور که شروع به ارسال ایمیل به کمپین های تقسیم‌ بندی شده می‌کنید، می‌توانید ببینید که آیا آن ها نسبت به کمپین‌ های قدیمی و عمومی شما بهتر عمل می‌ کنند یا خیر.

همچنین می‌ توانید بخش‌ های مختلف را با هم مقایسه کنید تا متوجه شوید که کدام بخش‌ ها احتمالاً پیام‌ های شما را باز می‌ کنند، کدام یک به احتمال زیاد تبدیل می‌ شوند و بر اساس ایمیل‌ های شما چقدر هزینه می‌ کنند. با گذشت زمان، می‌ توانید بهترین مشتریان خود را از نظر وفاداری و درآمد، شناسایی کنید و می‌ توانید بخش‌ ها و پیام‌ های خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنید.

منبع: hostgator