آموزش

بهترین صفحه ساز های کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) وردپرس

آیا به دنبال راهی آسان برای ساخت و سفارشی سازی سایت وردپرس خود هستید؟ اینجاست که می توانید افزونه های صفحه ساز وردپرس را بکشید و رها (Drag and Drop) کنید. سازندگان صفحات وردپرس به شما امکان می دهند طرح وب سایت خود را بدون نوشتن کد ایجاد، ویرایش و سفارشی کنید. در این مقاله، ما 5 مورد از بهترین صفحه ساز های کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید از صفحه ساز Drag and Drop برای وردپرس استفاده کرد؟

هنگام راه اندازی وبلاگ، بسیاری از مبتدیان به سختی می توانند طرح بندی صفحه وردپرس خود را سفارشی کنند.
در حالی که بسیاری از تم های برتر وردپرس با طرح بندی صفحات مختلف ارائه می شوند، سفارشی سازی اکثر آن ها برای افرادی که کد (HTML / CSS) نمی دانند بسیار سخت است.

به همین دلیل است که اغلب کاربران سوال می پرسند آیا صفحه ساز Drag and Drop آسان برای وردپرس وجود دارد؟
افرادی که از Weebly به WordPress یا از Wix به WordPress تغییر وضعیت می دهند، بیشترین دلیل آن ها این است: “ای کاش وردپرس یک وب سایت سازنده کشیدن و رها کردن داشت”.

چندین افزونه عالی برای ایجاد صفحه و Drag and Drop برای وردپرس وجود دارد. آن ها به شما امکان می دهند بدون نوشتن یک خط کد، طرح های وب سایت کاملاً سفارشی در وردپرس ایجاد کنید.

از آنجا که افزونه های مختلف صفحه ساز وردپرس در بازار وجود دارد، ما تصمیم گرفتیم تا برترین سازندگان صفحه وردپرس را مقایسه کرده و رتبه بندی کنیم، بنابراین شما می توانید با توجه به نیاز خود هر یک از آن ها را انتخاب کنید.

مسئله مهمی که وجود دارد این است که بدانید کدام سایت ساز وردپرس برای شما مناسب است. افزونه های زیادی برای ایجاد صفحه برای وردپرس وجود دارد. بنابراین انتخاب سخت است.

هنگام انتخاب صفحه ساز ها باید به چند نکته توجه کنید:

  • سازگاری: اگر نمی خواهید تم خود را تغییر دهید، باید یک صفحه ساز پیدا کنید که با قالب وردپرس فعلی شما سازگار باشد. در غیر این صورت، ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید که طراحی شما مناسب به نظر نمی رسد یا تم شما خراب می شود.
    اکثر این صفحه ساز ها با اکثر تم ها سازگار هستند و در صورت وجود مشکل به ویرایشگر اصلی وردپرس باز می گردند.
  • (Mobile responsiveness) پاسخگویی به موبایل: برای اطمینان از سازگاری وب سایت شما با کل اندازه صفحه، به یک سایت ساز که سازگار با موبایل است نیاز دارید. باز هم، همه گزینه های موجود در این مقاله برای موبایل پاسخگو هستند.
    اما اگر افزونه ای را انتخاب می کنید که با موبایل سازگار نیست، مطمئن شوید که این ویژگی در دسترس است.
  • بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO): اینکه بتوانید محتوای خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید ویژگی مهمی است که باید به آن توجه کنید. هنگامی که در ترکیب با افزونه SEO استفاده می شود، صفحه سازان زیر بهینه سازی محتوای شما را آسان می کنند.
  • ویژگی های برجسته: برترین سازندگان صفحه وردپرس باید طراحی و سفارشی سازی سایت شما را در زمان واقعی آسان کنند. سازنده بصری همچنین باید شامل گزینه های یک ظاهر طراحی شده، قالب ها و سایر عناصر محتوا باشد.

با در نظر گرفتن همه این ها، بیایید بهترین سازندگان صفحه وردپرس موجود برای کاربران وردپرس را بررسی کنیم.

1. SeedProd

SeedProd یک افزونه عالی برای Drag and Drop صفحه فرود وردپرس است. از نظر سرعت و سهولت استفاده، بهترین صفحه ساز وردپرس موجود در بازار است.

شما می توانید بیش از 100+ قالب از پیش ساخته شده زیبا را انتخاب کنید یا یک طرح کاملاً سفارشی با استفاده آسان از صفحه ساز وردپرس و کشیدن آن ها (بدون نیاز به کد نویسی) ایجاد کنید.

الگو های از پیش ساخته شده برای صفحات فرود، صفحات فروش، صفحات ثبت وبینار، صفحات coming soon، صفحات maintenance mode، صفحه 404 و موارد دیگر وجود دارد.

ویژگی ها:

برخلاف دیگر سازندگان صفحه وردپرس که کند و متورم هستند، SeedProd با در نظر گرفتن سرعت وب سایت ساخته شده است. این اطمینان می دهد که صفحات شما بسیار سریع هستند، بنابراین می توانید در SEO رتبه بالاتری داشته باشید.

SeedProd دارای یک سیستم طراحی هوشمند است، بنابراین می توانید با استفاده مجدد از عناصر به جای انجام کار های تکراری، در وقت خود صرفه جویی کنید. شما می توانید طرح های رنگی را تعریف کنید، ترکیب فونت ها، الگو های صفحه، بلوک های سفارشی، بخش ها و موارد دیگر را ذخیره کنید.

این برنامه دارای تمام بلوک ها و ویژگی هایی است که از یک سازنده صفحه قدرتمند انتظار دارید مانند فرم های optin، پروفایل های اجتماعی، زمان شمارش معکوس، فرم های تماس، دکمه ها، بلوک های مختلف محتوا و موارد دیگر.

SeedProd با همه قالب ها و افزونه های محبوب وردپرس کار می کند. همچنین دارای مدیریت مشترک است و می توانید به راحتی با خدمات رایج بازاریابی ایمیلی مانند MailChimp ،ActiveCampaign ،ConvertKit و موارد دیگر ارتباط برقرار کنید.

بیش از 1 میلیون کاربر از SeedProd برای ایجاد چیدمان بهتر وب سایت استفاده می کنند.

قیمت: شروع از 39.50 دلار برای مجوز یک سایت.

نتیجه: SeedProd سریع ترین گزینه ایجاد صفحه در بازار است. همچنین مقرون به صرفه ترین آن است. کتابخانه بزرگ آن ها از قالب های از پیش ساخته شده و بلوک های حرفه ای، صرفه جویی زیادی در زمان دارد. قابلیت سفارشی سازی هر جزئیات کوچک، آن را به یک راه حل مناسب برای همه کاربران وردپرس تبدیل می کند.

2. Beaver Builder

Beaver Builder یکی دیگر از ابزار های ایجاد صفحه وردپرس برای مبتدیان، وبلاگ نویسان و بازاریابان در هر سطحی از مهارت است. پیمایش رابط کاربر پسند آن آسان است و طیف گسترده ای از الگو های حرفه ای طراحی شده برای شروع کار وجود دارد.

ویژگی ها:

  • برای طراحی صفحات خود در زمان واقعی، ویرایشگر frontend را بکشید و رها کنید.
  • بیش از 30 قالب صفحه فرود برای تغییر و ایجاد.
  • بسیاری از ماژول ها را می توانید به صفحات خود بکشید مانند گالری ها، testimonials، توصیفات، دکمه ها و غیره.
  • به شما امکان می دهد فرم های تماس را از طریق ابزارک ها و کد کوتاه وردپرس به سایت خود اضافه کنید.

Beaver Builder یک افزونه محبوب برای کشیدن و رها کردن صفحه وردپرس است.

آیا با نسخه جدید وردپرس سازگار است؟ بله همینطور است. Beaver Builder به روز شده است تا در کنار ویرایشگر جدید وردپرس گوتنبرگ کار کند.

قیمت: شروع از 99 دلار برای سایت های نامحدود.

نتیجه: Beaver Builder یک گزینه سازنده صفحه محبوب در بازار است. این قالب دارای قالب های از پیش ساخته شده است تا به شما در شروع کار کمک کند. بسیاری از متخصصان وب از Beaver Builder برای ایجاد سایت های فروشگاهی و تم های سفارشی خود استفاده می کنند.

3. Divi

Divi یک قالب Drag & Drop و افزونه صفحه ساز وردپرس است. استفاده از آن بسیار آسان است و دارای 20+ طرح بندی/قالب برای انواع مختلف وب سایت ها است.

مانند SeedProd و Beaver Builder این صفحه ساز Divi Builder یک صفحه ساز کشیدن و رها کردن بصری است، یک ویرایشگر واقعی WYSIWYG (آنچه می بینید همان چیزی است که دریافت می کنید).

می توانید مستقیماً روی صفحه خود کلیک کنید و با پیش نمایش زمان واقعی همه تغییرات، ویرایش را شروع کنید. برای مشاهده طرح جدید خود نیازی به ذخیره و پیش نمایش ندارید.

Divi دارای 46 ماژول محتوا است که می توانید آن ها را در هر کجای طرح خود بکشید و رها کنید. می توانید آن ها را در 3 نوع بخش و 20 نوع ردیف مرتب کنید و هر عنصر را با استفاده از تنظیمات طراحی پیشرفته آن سفارشی کنید.

قیمت: شروع از 89 دلار در سال (برنامه مادام العمر نیز موجود است).

نتیجه: Divi یک جایگزین سازنده SeedProd عالی است. تعداد زیادی ماژول محتوا به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه هر نوع وب سایتی را که واقعاً می خواهید ایجاد کنید. برنامه مادام العمر آن ها همچنین آن را به یکی از بهترین معاملات در بازار تبدیل می کند.

4. Elementor

Elementor یکی دیگر از افزونه های قدرتمند صفحه ساز وردپرس است. این یک افزونه صفحه زنده ایجاد می کند، به این معنی که هنگام ویرایش آن با Elementor تغییرات خود را به صورت زنده مشاهده می کنید. به سادگی با ایجاد بخش ها شروع کنید و تعداد ستون ها را برای هر بخش انتخاب کنید.

سپس می توانید ویدجت ها را از پنل سمت چپ به قسمت خود بکشید و رها کنید. Elementor دارای تعداد زیادی ویجت از جمله عناصر رایج وب سایت است.

از ویجت های اصلی تصویر و متن گرفته تا آکاردئون پیشرفته، اسلایدر، توصیفات، آیکن ها، رسانه های اجتماعی، زبانه ها و غیره. هر ویجت دارای تنظیمات خاص خود است.

Elementor همچنین به شما امکان می دهد ابزارک های ایجاد شده توسط سایر افزونه های وردپرس را اضافه کنید.

Elementor دارای قالب های آماده برای استفاده است که می توانید به راحتی آن ها را در صفحات خود وارد کنید. برای ویرایش هر موردی در صفحه، جایگزینی محتوا، به سادگی می توانید با اشاره و کلیک روی آن، کار را تمام کنید.

قیمت: شروع از 49 دلار برای مجوز یک سایت.

نتیجه: Elementor یک افزونه محبوب برای ایجاد صفحه وردپرس است. استفاده از آن آسان است، دارای یک اکوسیستم دارای پسوند های بزرگ است و دارای چندین ماژول / قالب است که می توانید از آن ها برای ایجاد یک وب سایت سفارشی استفاده کنید.
خروجی کد به اندازه کافی کارآمد نیست و کاربران اغلب سرعت صفحه را کندتر گزارش می دهند.

5. ویژوال کامپوزر وب سایت ساز

Visual Composer Website Builder یک ویرایشگر وب سایت وردپرس کاربر پسند است که به شما کمک می کند طرح های سفارشی وب سایت را سریع ایجاد کنید.

این برنامه با یک سازنده ساده Drag and Drop، عناصر محتوای خارج از باکس، قالب های حرفه ای و مجموعه ای از ویژگی های قدرتمند برای ایجاد یک وب سایت همراه است.

شبیه به SeedProd و Beaver Builder است و تجربه طراحی واقعی برای طراحی وب سایت را نیز ارائه می دهد. اما کار های بیشتری می توانید با این افزونه انجام دهید. به استثنای SeedProd درواقع Visual Composer تنها افزونه ای است که به شما امکان می دهد تمام جنبه های صفحه فرود خود مانند لوگو، منو ها، سربرگ ها، پاورقی ها، ستون های فرعی و غیره را ویرایش کنید.

به همین دلیل تیم سازنده آن تصمیم گرفته است به جای صفحه ساز، آن را وب سایت ساز بنامد. این افزونه دارای گزینه های طراحی قدرتمند برای سفارشی کردن ظاهر هر عنصر در صفحه شما است. همچنین دارای ردیف ها و ستون های انعطاف پذیر برای ایجاد طرح بندی شبکه در سایت شما است.

Visual Composer با تمام تم های وردپرس به خوبی کار می کند. این به شما امکان می دهد بدون از دست دادن طرح بندی سفارشی که با Visual Composer ایجاد کرده اید، تم های خود را تغییر دهید.

همچنین شامل پشتیبانی از ویرایشگر جدید گوتنبرگ، Google Fonts و Yoast SEO است.

ویژوال کامپوزر برای حرفه ای ها طراحی شده است که به شما امکان می دهد از پالت رنگ یکسانی برای ثبات در طراحی خود به راحتی استفاده کنید.

قیمت: 59 دلار برای مجوز یک سایت

نتیجه: Visual Composer یک افزونه عالی برای مبتدیان برای راه اندازی وب سایت است. این ویژگی های قدرتمندی را برای ساخت وب سایت به روشی ساده ارائه می دهد.
ویرایش وب سایت با ویرایشگر کشیدن و رها کردن واقعی بسیار ساده است و رابط کاربری آن کمی متفاوت از افزونه های معمولی وردپرس است.

بهترین افزونه صفحه ساز وردپرس کدام است؟

با مقایسه صفحه ساز های مختلف Drag and Drop وردپرس، به وضوح مشخص شد که  SeedProd ،Beaver Builder و Divi سه انتخاب برتر هستند.

Visual Composer و Elementor Pro دیگر گزینه های عالی هستند که یک صفحه ساز وردپرس را به صورت کامل drag & drop ارائه می دهند. با صرف کمی هزینه برای به دست آوردن بهترین راه حل، می توانید به سراغ هر یک از این گزینه ها بروید و پشیمان نخواهید شد.

آیا با وجود استفاده از ویرایشگر بلاک جدید وردپرس، استفاده از صفحه ساز نیاز است؟

اخیراً کاربران زیادی این سوال را می پرسند. ویرایشگر بلاک وردپرس که با نام گوتنبرگ (Gutenberg) نیز شناخته می شود به طور رسمی به عنوان ویرایشگر پیش فرض جدید وردپرس راه اندازی شد.

از نظر سطحی، ویرایشگر بلوک شبیه برخی از صفحه ساز های وردپرس در بالا است.

بنابراین بحث های داغی در وردپرس در مورد گوتنبرگ و صفحه ساز ها در جریان است. آیا گوتنبرگ یک صفحه ساز است؟ آیا ویرایشگر بلوک گوتنبرگ جایگزین صفحه ساز های وردپرس می شود؟ و آیا در صورتی که از ویرایشگر بلاک وردپرس استفاده می کنم، به صفحه ساز نیاز دارم؟

پاسخ به دو سوال اول “نه، هنوز کاملاً” است و پاسخ به سوال آخر بله است، اگر می خواهید راهی آسان برای ایجاد طرح های کاملاً سفارشی وردپرس داشته باشید، به یک صفحه ساز نیاز خواهید داشت.

همچنین گوتنبرگ در شکل فعلی خود با ویژگی های قدرتمندی که این افزونه های صفحه ساز وردپرس ارائه می دهند مطابقت ندارد.

امیدواریم این مقاله به شما در یافتن بهترین افزونه های صفحه ساز Drag and Drop وردپرس برای سایت شما کمک کرده باشد.

منبع: wpbeginner