cPanelDirectAdmin

مقایسه cPanel و DirectAdmin

اولین تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین ، تفاوت ظاهری آن ها است:

رابط کاربری گرافیکی

هر دو پانل یک رابط کاربری گرافیکی تمیز، سازمان یافته و مدرن ارائه می دهند. یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش دارد، بنابراین اجازه داده می شود که در مورد پوسته خودتان تصمیم بگیرید. در زیر چیدمان ‘Icon Grid’ پوسته جدید تکامل یافته DirectAdmin ارائه شده است. بعد از آن نیز پوسته پیش فرض cPanel WHM قرار دارد.

DirectAdmin
DirectAdmin
cPanel WHM
cPanel WHM

هر دو کاملاً مدرن هستند و مدیریت سرور و دامنه را از طریق یک رابط کاربری آسان و با کاربرد آسان فراهم می کنند.

حالت نسخه ی نمایشی

هر دو صفحه نمایش، نمایشی زنده را ارائه می دهند (اگرچه به نظر می رسد cPanel فقط نسخه نمایشی cPanel را ارائه می دهد و یک WHM نیست). علاوه بر این، می توانید Demo Mode را روی حسابی که میزبان آن هستید فعال کنید تا بتوانید از آن به عنوان یک ابزار فروش استفاده کنید. این امر در مورد هر دو صفحه صدق می کند.

در نهایت در این زمینه برای پاسخ به این سوال که دایرکت ادمین بهتر است یا سی پنل می توان گفت سی پنل به دلیل رابط کاربری جذاب آن بهتر به نظر می رسد.

سطوح دسترسی

دومین تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین در سطح دسترسی این دو است. DirectAdmin و cPanel هر دو با سطوح مختلف دسترسی ساختار پیدا کرده اند.

DirectAdmin

به نظر می رسد رابط DirectAdmin با توجه به تعداد درگاه ها و سطح دسترسی، کمی ساده تر باشد.

  • کلیه رابط ها (SSL و غیر SSL) بصورت پیش فرض از طریق پورت 2222 ارائه می شوند.
  • 3 سطح دسترسی: مدیر، نماینده فروش، کاربر (یک افزونه اختیاری، فقط برای دسترسی به ایمیل نیز وجود دارد).
  • اگر بخواهید به همه ویژگی ها در یک رابط واحد دسترسی داشته باشید، گزینه ای برای ادغام تمام سطوح دسترسی وجود دارد.
  • اگر به عنوان ادمین وارد سیستم شوید، می توانید بین تمام سطوح کاربران جابجا شوید و می توانید از طریق ‘نمایش همه کاربران’ وارد پروفایل هر کاربر شوید.
  • توانایی ایجاد چندین کاربر ‘مدیر’ سطح بالا در صورت تمایل نیز وجود دارد.

رابط مدیریت DirectAdmin برای شخصی که ترجیح می دهد همه حساب ها و یا دامنه های خود را مدیریت کند، ساده تر به نظر می رسد. اگرچه برای مدیریت سطوح دسترسی چندگانه نیز به اندازه کافی ساده است. امکان ایجاد چندین کاربر با سطح دسترسی ‘مدیر’ همچنین به شما امکان می دهد تا ضمن حفظ کنترل امنیت اصلی، سرور کلی و مسئولیت های مدیریت فروش و کاربر را با سایر کاربران سرور به اشتراک بگذارید.

cPanel

CPanel / WHM با دو رابط مختلف که در پورت های مختلف کار می کنند، ساخته شده است. هرکدام در اختیار کاربران مختلف با امتیازات مختلف هستند.

WHM

  • درگاه 2086 (غیر SSL) و درگاه 2087 (SSL)
  • با ترکیب http یا https با / whm به پورت ها می توان دسترسی پیدا کرد.
  • به نمایندگان فروش و کاربر اصلی سرویس ارائه می دهد.
  • مورد استفاده برای فروشندگان و مدیریت حساب کاربری و پیکربندی سرویس هایی مانند MySQL ،PHP و Apache.
  • ایجاد فقط یک کاربر بالاتر از سطح نمایندگی فروش، که کاربر اصلی یا ادمین است، مجاز است.

cPanel

  • درگاه 2082 (غیر SSL) ودرگاه 2086 (SSL)
  • با ترکیب http یا https با / cpanel می توان به درگاه ها دسترسی پیدا کرد.
  • به کاربران cPanel ایجاد شده توسط ادمین یا فروشندگان، خدمات ارائه می دهد.
  • در درجه اول برای مدیریت دامنه /زیر دامنه / افزونه و مدیریت ایمیل استفاده می شود (اگرچه می توانید PHP ،SSL و خدماتی را که مربوط به دامنه شما هستند را نیز ویرایش کنید).

CPanel فاقد گزینه ای برای مدیریت همه دسترسی ها در یک رابط است. آنها اجازه ورود به عنوان ادمین، به cPanel را از طریق رابط ‘لیست حساب ها’ ندارند. بالاترین سطحی که می توان بدون استفاده از ورود به سیستم root با WHM داشته باشد، نمایندگی فروش است. گزینه ای برای ایجاد کاربران ‘مدیر’ دیگری، از طریق مدیریت فروشندگان وجود ندارد و اگر مدیریت فروش لازم باشد، باید از طریق ادمین اقدام شود.

تم ها و سبک ها

یک تفاوت دیگر بین سی پنل و دایرکت ادمین در تم های آن ها است:

DirectAdmin

DirectAdmin چهار سبک از تم جدید Evolution را برای همه سطوح دسترسی ارائه می دهد.

Icons Grid

DirectAdmin Icons Grid
DirectAdmin Icons Grid
DirectAdmin Icons Grid
DirectAdmin Icons Grid

Sidebar

DirectAdmin Sidebar
DirectAdmin Sidebar

Hybrid

DirectAdmin Hybrid
DirectAdmin Hybrid

DirectAdmin همچنین به تازگی اولین زیر تم (sub-theme) خود را برای Evolution منتشر کرده است که ‘سنتی’ نامیده می شود.

sub-theme
sub-theme

cPanel

در مورد cPanel نیز، تیم cPanel تم x را برای WHM، تم paper_lantern برای cPanel و تم x3mail برای وب میل توصیه می کند. ضمن اینکه به طور پیش فرض، می توانید سبک ‘کلاسیک’ یا ‘پیش فرض’ WHM را انتخاب کنید.

Classic

Classic Theme cPanel
Classic Theme cPanel

Default

Default Theme cPanel
Default Theme cPanel

با تم Paper Lantern می توانید یکی از چهار سبک مختلف برای cPanel را انتخاب کنید. تصویر زیر از Home »Themes »Theme Manager interface گرفته شده است.

تم Paper Lantern
تم Paper Lantern

DirectAdmin و cPanel هردو مستنداتی را برای شخصی سازی مضامین پانل ها و صفحات ورود به سیستم ارائه می دهند. می توان ظاهر پنل را به طور کامل تغییر داد تا متناسب با سبک شخصی یا نام تجاری آنها با هر یک از پانل ها باشد.

مدیریت فایل

هر دو صفحه شامل یک File Manager مدرن و با کاربرد آسان است.

در نگاه اول، به نظر نمی رسد Direct Admin File Manger مانند cPanel گزینه های زیادی را در اختیار قرار دهد. اما بسیاری از این ویژگی ها از طریق راهنمایی های ابزار که در هنگام انتخاب پرونده یا دایرکتوری لازم، برای ایجاد تغییر در آنها وجود دارد، قابل دسترسی می شوند. بنابراین، اجازه ندهید که سادگی صفحه نمایش شما را گول بزند، زیرا ویژگی ها به خوبی و به صورت شهودی در صورت نیاز نمایش داده می شوند.

File Manager
File Manager

File Manager cPanel از نظر ویژگی ها بسیار زیبا و مرتب شده است و کلیت چشم را به خود جلب می کند. در یک پنجره جدید باز می شود تا در صورت لزوم به راحتی بین cPanel و File Manager مبادله انجام شود.

اگر بخواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با مدیریت فایل ها در cPanel داشته باشید به مقاله لینک داده شده می توانید مراجعه کنید.

استفاده از منابع

CPanel فضا و حافظه دیسک بیشتری نسبت به DirectAdmin، اشغال می کند، اما این می تواند به این دلیل باشد که cPanel به طور سنتی از ویژگی های بیشتری پشتیبانی کرده است. با پیشرفت های اخیر که DirectAdmin در طراحی پنل ایجاد کرده و ویژگی های بیشتری که پشتیبانی می کند، استفاده از منابع افزایش یافته است اما هنوز هم به طور قابل توجهی پایین تر از cPanel است. DirectAdmin معمولاً با حافظه بسیار کمتر نسبت به cPanel نیز کار می کند.

پیاده سازی وب و پی اچ پی

از آنجا که کنترل کننده PHP که می توان از آن استفاده کرد بستگی به وب سرور انتخاب شده دارد، نمی توان پیکربندی PHP را بدون در نظر گرفتن پیکربندی وب سرور مدیریت کرد. اینها به شدت وابسته به یکدیگر هستند. بنابراین منطقی است که پانل های اصلی بتوانند مدیریت هر دو را به یک شکل انجام دهند. این امر هوشمندانه است زیرا به پنل این امکان را می دهد تا از اجرای برنامه های ناسازگار جلوگیری کند.

برای DirectAdmin، مدیریت پی اچ پی و سرور توسط CustomBuild اداره می شود و برای cPanel از EasyApache استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا