Seoآموزش

تاثیر تولید محتوا مناسب بر سئو

تولید سئو محتوا از مهم ترین مبحث های سئو می باشد، که مدیران سایت باید به اندازه کافی در مورد این مساله اطلاعات داشته باشند. در واقع محتوای وب سایت شما تعیین می کند کدام کلمات کلیدی صفحات وب سایت شما را در گوگل رتبه بندی کند. محتوا هایی که دارای کلمه کلیدی هستند از نظرموتور های جستجو بهتر از محتوا هایی است که کلمه کلیدی ندارند.

سئو و محتوا کاملا با یک دیگر مرتبط اند و رابطه ای مستقیم با هم دارند، بنابراین با توجه به نکاتی که گفته شد اگر محتوای سایت شما از اهمیت خاصی برخوردار نباشد مسلما گوگل نیز آن را در رتبه بندی های اصلی و اول خود قرار نمی دهد. معمولا محتوایی که یک سئو کار تولید می کند باید برای خواننده قابل فهم و جذاب و سرگرم کننده باشد، به طوری که خواننده اشتیاق به خوانندن محتوا پیدا کند، در واقع به این کار بازاریابی الکترونیکی می گویند.

سئو چیست

ما در اینجا به ارائه مطالبی در مورد تاثیرات تولید محتوا مناسب بر سئو می پردازیم.

روش های تولید محتوا مناسب برای سئو سایت

برای بازاریابی تولید محتوا روش های متفاوتی وجود دارد. که در اینجا ما برای درک بهتر مفهوم تولید محتوا چندین روش را به اختصار توضیح می دهبم.

1.وبلاگ:

وبلاگ از دو کلمه web و log تشکیل شده، که به معنی ثبت وقایع روزانه است. یکی از مهم ترین اصول تولید محتوا وبلاگ نویسی است.

2.اینفوگرافیک:

اینفوگرافیک ها شامل گراف، نمودار، آمار ها و … است درصورتی که این اینفوگرافیک ها برای کاربران جالب و مفید باشد می توانند با اشتراک گذاری این طرح های گرافیکی سال ها در اینترنت باقی بماند.

3.ویدئوها:

با تولید محتوا از طریق تهیه ویدئوهای آموزشی و معرفی محصولات از این طریق می توان نظر بسیاری از کاربران را به سوی خود جلب کرد. البته باید این مورد را نیز درنظر گرفت که تولید فیلم های آموزشی بسیار زمان بر و پر هزینه اند اما از طرف دیگر بازدهی قابل توجهی در کوتاه ترین زمان ممکن را خواهند داشت.

برای مشاهده بازدهی این نوع بازاریابی محتوا ابتدا این ویدئو های آموزشی را در سایت خود و سپس درسایت هایی مانند آپارات و یوتوب منتشر کنیم.

4.مطالعات میدانی:

برای جستجو کردن در مورد یک موضوع مهم علاوه بر تحقیق باید دست به مطالعه میدانی درمورد آن موضوع بزنیم و نتیجه مطالعات و بررسی ها را در قالب یک گزارش به کاربران ارائه دهیم. در آخر می توانید به واسطه این نتیجه خدمت مناسبی به کاربران خود ارائه دهید.

روش های تشخیص کیفیت مطالب

یکی از روش های تشخیص محتوای خوب با استفاده از هوش هر کاربر است. نظرات و قضاوت ها درباره کیفیت محتوا متفاوت است توجه داشته باشید موتور جستجو هم می تواند دچار خطا شود و سایتی که محتوای مناسبی نداشته باشد را در رتبه بندی های خود قرار دهد.

1.تعداد کلمات و طول محتوا:

محتوای خوب نباید کوتاه باشد هرچه به موضوع خود پر و بال دهیم و دامنه توضیحات خود را وسیع تر کنیم احتمال موفقیت ما در رتبه بندی گوگل نیز بیشتر می شود. نتیجه این کار بهبود در سئو داخلی و همچنین به کامل شدن موضوع مورد بررسی ما کمک می کند.

2.لینک دادن (لینک داخلی و لینک خارجی)

محتوای خوب باید از لینک داخلی و لینک خارجی برخوردار باشد. لینک های داخلی معمولا کلید واژه هایی اند که به موضوع هایی در سایت ما مرتبط اند و سایت ما به آن موضوع پرداخته است لینک می دهیم. لینک های خارجی در واقع کلید واژه هایی هستند که ما به موضاعات خارج از سایت مرتبط می کنیم و لینک می دهیم. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که لینکی که می دهیم باید مرتبط با موضوع ما باشد.

در واقع اگر ما محتوای خوب و مفیدی را در گوگل منتشر کنیم، ممکن است سایت های دیگر به ما این امتیاز را بدهند و موضوع سایت ما را لینک بدهند.

3. تصویر متناسب با موضوع

صفحه ای از نظر گوگل مناسب است که حداقل از 2 الی 3 عکس متناسب با موضوع مورد تحقیق برخوردار باشد. طبق بررسی های سایت استوری، صفحاتی که مورد توجه گوگل قرار میگیرند معمولا از 1 الی 2 عدد عکس برخوردارند و جز رتبه بندی های اول گوگل اند.

همچنین اگر عکس هایی که در سایتمان قرار می دهیم از tag های مناسب و کیفیت بالا نسبت به حجم عکس برخوردار باشند، امکان قرار گرفتن این مطالب در رتبه بندی های اول گوگل بیشتر می شود.

تولید سئو محتوا

4. زمان باقی ماندن بازدید کننده در صفحه

مدت زمانی که کاربر در صفحه ما می ماند و به مطالعه موضوع سایت ما می پردازد می تواند از نظر گوگل مهم باشد، در نتیجه هر چه ما محتوایی خوانا و خوب و با کیفیت تولید کنیم امکان اینکه بازدید کننده در سایت ما بماند بیشتر می شود و این خود می تواند باعث این شود که گوگل امتیاز بالاتری به ما دهد و سایت ما را در رتبه بندی های اول خود قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا