Seoآموزش

آموزش ثبت سایت در گوگل

اگر می خواهید وب سایت خود را در گوگل ثبت کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله روش ها و ترفند هایی جهت ایندکس کردن یا ثبت سایت در گوگل را آموزش خواهیم داد تا بتوانید بهره وری و عملکرد وب سایتتان را افزایش دهید. ایندکس شدن در گوگل یکی از مهمترین دلایلی است که در سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو تاثیر می گذارد.

اگر یک صفحه سایت در فهرست گوگل ثبت نشده باشد، 0٪ ترافیک طبیعی را دریافت می کند!

ثبت سایت در فهرست گوگل ، مرحله 2 در فرایند رتبه بندی گوگل است:

  • بازرسی یا خزیدن در سایت
  • فهرست بندی یا ایندکس صفحه سایت
  • رتبه بندی

 

بررسی ثبت شدن صفحات سایت در گوگل

گام اول درک این است که نرخ فهرست بندی یا indexation rate وب سایت شما چیست؟

نرخ فهرست بندی = تعداد صفحات سایت/تعداد صفحات سایت در ایندکس گوگل

ابزار گوگل سرچ کنسول دارای قابلیتی به نام “Index Coverage Status Report” است که تعداد صفحات از وب سایت شما که در ایندکس گوگل قرار گرفته اند را نشان می دهد.

 

ثبت سایت در گوگل

 

اگر خطا یا تعداد زیادی صفحات خارج از ایندکس را مشاهده کردید دلایل زیر را بررسی کنید:

  • نقشه سایت شما ممکن است دارای URL هایی باشد که غیر قابل ایندکس شدن باشند.
  • سایت شما ممکن است تعداد زیادی صفحات کم کیفیت یا تکراری داشته باشد که از نظر گوگل قابل ایندکس شدن نمی باشد.
  • سایت شما ممکن است به اندازه کافی قدرت برای لود تمام صفحات نداشته باشد.

 

نحوه ثبت کردن صفحات سایت در گوگل

می توانید از این تکنیک ها برای بهبود میزان ایندکس شدن سایت خود استفاده کنید.

1- از Fetch As Google استفاده کنید.

گوگل سرچ کنسول دارای یک ویژگی است که به شما اجازه می دهد URL یک صفحه را برای بازیابی وارد گوگل کنید. پس از ارسال، Googlebot از صفحه شما بازدید می کند و صفحه شما را ایندکس می کند.

 

ثبت سایت در گوگل

 

مرحله 1- وارد گوگل سرچ کنسول شوید.

مرحله 2- به مسیر Crawl>>Fetch as Google بروید.

مرحله 3- نشانی اینترنتی مورد نظر خود را وارد کنید و آن را در نوار جستجو قرار دهید.

مرحله 4- روی دکمه Fetch کلیک کنید.

مرحله 5- پس از اینکه گوگل URL را پیدا کرد، روی Submit To Index کلیک کنید. اگر صفحه قابل ایندکس شدن باشد بعد از مدتی توسط گوگل ایندکس می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله آموزش آنالیز سایت و معرفی مهم ترین ابزار های آنالیز را بخوانید.

 

ثبت سایت در گوگل2- از لینک های داخلی استفاده کنید.

موتورهای جستجو از طریق لینک های HTML صفحه به صفحه جستجو می کنند. می توانید بین صفحات سایت که دارای رتبه بالاتری هستند لینک دهید تا امتیاز صفحه مبدا را با صفحات مقصد به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید از ابزار گزارش دهی Ahref استفاده کنید تا بهترین صفحات از سایتتان را که می توانید لینک داخلی ایجاد کنید، پیدا کنید. این گزارش صفحات معتبر در سایت شما را پیدا می کند و به راحتی می توانید به این صفحات لینک داخلی ایجاد کنید. لازم به یاد آوری است که پیوند صفحات باید با موضوع مرتبط صورت گیرد. زیرا جالب نیست دو صفحه غیر مرتبط را به هم لینک دهی کنید.

 

 

3- صفحات با کیفیت پایین را از ایندکس گوگل حذف کنید.

ثبت سایت در گوگل

 

همانطور که محتوا اساس یک وب سایت با کیفیت بالا است، محتوای اشتباه نیز می تواند باعث نابودی سایت شود. تعداد بیش از حد صفحات با کیفیت پایین می تواند تعداد دفعاتی را که گوگل از وب سایت شما بازدید می کند، ایندکس کردن صفحات شما و رتبه بندی سایت شما را کاهش دهد. به همین دلیل وب شایت شما باید به طور دائم بررسی و آپدیت شود تا صفحات درستی در گوگل ایندکس شود.

 

 

صفحاتی که بدون ارزش هستند باید:

 

ثبت سایت در گوگل به صورت NOINDEX تنظیم شوند تا اگر صفحه همچنان برای مخاطبان شما اهمیت دارد، موتورهای جستجو به آن اهمیت ندهند. (مانند صفحه های پرداخت و غیره).

 

ثبت سایت در گوگل از طریق فایل Robots.txt از ایندکس شدن در گوگل جلوگیری شوند. مانند مجموعه ای از صفحات مانند آرشیوها که برای مخاطبان شما اهمیت دارد، اما برای موتورهای جستجو اهمیت چندانی ندارد.

 

ثبت سایت در گوگل به صورت خطای 301 ریدایرکت شوند. وقتی صفحه ای از وب سایت برای مخاطبان و موتورهای جستجو ارزشی ندارد اما دارای ترافیک است. مانند: مقالات یا پست های قدیمی با لینک.

 

ثبت سایت در گوگل به صورت خطای 404 نمایش داده شوند. برای صفحاتی که آن صفحه ارزش خود را برای مخاطبان یا موتورهای جستجو را از دست داده است و دارای ترافیک یا لینک نمی باشد.

 

4- صفحه را در نقشه سایت خود وارد کنید.

نقشه سایت شما یک راهنما برای کمک به موتورهای جستجو است که کدام صفحات در سایت شما مهم هستند. داشتن یک صفحه در نقشه سایت شما ایندکس شدن را تضمین نمی کند، اما عدم دسترسی به صفحات مهم، ایندکس شدن را کاهش می دهد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا