Programming

بهترین فریم ورک های CSS برای ساخت وب سایت های بهتر

فریم ورک CSS یک چارچوب نرم افزاری است که برای امکان طراحی آسانتر و سازگارتر با استاندارد های وب با استفاده از HTML / CSS ایجاد شده است. بسیاری از چارچوب های محبوب CSS طراحی گرا هستند و حاوی عناصری هستند که می توانند در ایجاد هر وب سایت یا برنامه ای مجدداً مورد استفاده قرار گیرند، همچنین یک سیستم شبکه برای ارائه طرح CSS رسپانسیو به صفحات وب طراحی شده است.

تمام چارچوب های ذکر شده در این مقاله رایگان و اپن سورس هستند.

1. Bootstrap

Bootstrap

بدون شک Bootstrap پرکاربرد ترین فریم ورک CSS اپن سورس ورایگان است. Bootstrap در سال 2011 توسط توسعه دهندگان Mark Otto و Jacob Thornton ایجاد شد و اکنون توسط میلیون ها وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد.

بوت استرپ از متغیر ها و مخلوط های Sass، سیستم شبکه ای رسپانسیو، اجزای گسترده پیش ساخته برای طرح بندی ساختمان و پلاگین های قدرتمند ساخته شده روی jQuery برخوردار است.

بوت استرپ یکی از ابزار های انتخابی من در مورد ساخت وب سایت های رسپانسیو یا قالب وردپرس است. یادگیری آن بسیار آسان است و مستندات آن بسیار کامل است. اگر می خواهید به یک توسعه دهنده وب تبدیل شوید، یادگیری Bootstrap ضروری است.

2. Pure CSS

فقط 3.8KB است، کوچک و فشرده می باشد، اما دارای تعداد زیادی ویژگی برای نیاز های شما در طراحی وب است.

Pure توسط یاهو در سال 2014 ایجاد شده است، Pure متخصص در تهیه مجموعه ای بسیار سبک از پوسته ها و مولفه های پاسخگو CSS است که به عنوان پایه ای برای ایجاد یک طراحی رسپانسیو عمل می کند.

3. Bulma

Bulma با 21kB، سبک ترین وزن این لیست نیست، اما این فریم ورک CSS اپن سورس آنقدر جالب است که کاملاً شایسته ذکر است. Bulma با رویکرد mobile-first ساخته شده است که باعث می شود هر عنصر برای خواندن عمودی بهینه شود و سیستم شبکه آن به طور کامل با Flexbox ساخته شده است.

دستیابی به یک طرح انعطاف پذیر با ستون های هم اندازه به سادگی اضافه کردن کلاس column. به هر یک از عناصر HTML است. Bulma همچنین با Sass ساخته شده است که به شما امکان می دهد فقط از ویژگی های مورد نیاز واقعی در کار های توسعه وب خود استفاده کنید.

4. Tailwind

Tailwind یک فریم ورک CSS نسبتاً جدید است که برای متفاوت بودن با رقبای خود طراحی شده است. به جای اجزای از پیش طراحی شده، Tailwind کلاس های کم کاربردی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد طراحی های خود را بسازید.

بیایید نگاهی گذرا به برخی از HTML های استفاده شده با Tailwind بیندازیم:

<button class=”bg-blue hover:bg-blue-dark text-white font-bold py-2 px-4 rounded”> Button </button>

5. Materialize

Materialize

Material Design یک زبان طراحی است که در سال 2014 توسط گوگل ایجاد شده است. بیشتر از طرح های مبتنی بر شبکه، انیمیشن ها و انتقال های واکنشی استفاده می کند.

از سال 2019، Material Design در اکثر محصولات گوگل مانند YouTube ،Gmail ،Google Drive و Google Docs اجرا شده است. Materialize یک چارچوب front-end مدرن، رسپانسیو و مبتنی بر Material Design است. استفاده آسان، اجزای سازنده و همچنین الگو های ابتدایی را فراهم می کند که به شما امکان می دهد طراحی وب سایت خود را با حداقل زمان راه اندازی شروع کنید.

6. Mini CSS

Mini همانطور که از نامش پیداست یک چارچوب سبک وزن (7 کیلوبایت gzipped) برای ساخت وب سایت های سریع و رسپانسیو است. این چارچوب فقط به CSS مدرن متکی است، بنابراین لازم نیست نگران درگیری های JavaScript باشید و می توانید آزادانه تصمیم بگیرید که از کدام کتابخانه JavaScript در پروژه خود استفاده خواهید کرد.

7. UIkit

یک فریم ورک CSS سبک و رسپانسیو برای توسعه رابط های وب سریع و قدرتمند است. استفاده از UIKit از CSS و جاوا اسکریپت کامپایل شده آسان است و همه ابزار های مورد نیاز برای طراحی وب مدرن را ارائه می دهد: شبکه، آیکون های سفارشی، اجزا، انیمیشن ها و موارد دیگر. UIKit با Less و Sass سازگار است.

8. Skeleton

با تنها 400 خط کد، Skeleton به عنوان یک پر سبک است. با این حال این سیستم دارای یک سیستم شبکه CSS رسپانسیو، تایپوگرافی، فرم ها، پرسش های رسانه ای است … تمام آنچه شما برای ساخت یک سایت با کیفیت در کمترین زمان نیاز دارید.

Skeleton به عنوان یک نقطه شروع برای پروژه های شما طراحی شده است، فقط شامل تعداد انگشت شماری از عناصر HTML است و یک سیستم شبکه ساده اما کارآمد را فراهم می کند. از آنجا که نیازی به کامپایل یا نصب نیست، این چهارچوب سبک وزن ایجاد هر نوع طراحی رسپانسیو را آسان می کند.

9. Base

Base یک فریم ورک بسیار ساده اما قوی است. Base با كد های كوچك و كم ساخته شده است تا به طراحان و توسعه دهندگان روشی آسان برای ساخت وب سایت های دارای cross-browser، mobile-first و وب اپلیکیشن ارائه دهد. این چارچوب بسیار مفید، پایه و اساس محکمی برای ایجاد طرح های رسپانسیو با کیفیت در کمترین زمان فراهم می کند.

10.Spectre

یک نقطه شروع سبک (10 کیلوبایت گیگابایتی فشرده) برای پروژه های شما، عناصر با طراحی زیبا و همچنین یک طرح مبتنی بر flexbox، رسپانسیو و سازگار با موبایل ارائه می دهد. اندازه و ویژگی های آن بسیار کمتر از چارچوب های کاملاً برجسته مانند Bootstrap است، Spectre یک گزینه عالی برای وب سایت های تک صفحه ای و اپلیکیشن ها است.

11. Milligram

Milligram

Milligram برای شروع سریع و تمیز، سبک های کمی را ارائه می دهد. این چارچوب کوچک اما قدرتمند با تنها 2 کیلو بایت فشرده شده و در سه قالب برتر قرار دارد. Milligram با وجود اندازه بسیار کوچک خود، مجموعه کاملی از ابزار های توسعه وب را فراهم می کند و از امکانات ارائه شده توسط مشخصات CSS3 به طور کامل بهره می برد.

12.Dead Simple Grid

Dead Simple Grid در واقع یک چارچوب نیست. همانطور که از نامش پیداست، این ابزار فقط از یک طرح ساده شبکه تشکیل شده است که می تواند در هر پروژه استفاده شود. فقط با استفاده از 250 بایت کد CSS ،Dead Simple Grid بدون سازه هایی که معمولاً با یک چارچوب کاملتر تهیه می شوند، برای توسعه دهندگان وب که نیاز به سیستم شبکه دارند مفید خواهد بود.

13. Picnic CSS

با اندازه کمتر از 10 کیلوبایت مطمئناً سبک است، اما همچنین دارای تمام مواردی است که شما برای ایجاد یک وب سایت عالی و کاربردی لازم دارید. استفاده از آن بسیار آسان است، زیرا شما می توانید با اضافه کردن خط زیر در بخش صفحه خود، شیوه نامه را تعبیه کنید:

<link rel=”stylesheet” href=”https://unpkg.com/picnic”>

این چارچوب بسیار کوچک اما بسیار کامل است و از تمام اجزای مورد نیاز برای ساخت وب سایت های مدرن بهره می برد: شبکه، فرم ها، برگه ها، راهنمای ابزار، هشدار ها … همچنین در Sass / SCSS با متغیر ها و کلاس های زیادی نوشته شده است تا گسترش آن آسان باشد.

منبع: catswhocode.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا