Serverآموزش

چگونه یک گیم سرور راه اندازی کنیم؟

راه اندازی سرور اختصاصی گیم، یک تجربه گیمینگ کاملاً قابل شخصی سازی را برای شما فراهم می کند. در کنار ارائه ثبات و قابلیت اطمینان بالا برای بازی‌ های چندنفره آنلاین، راه اندازی سرور گیم اختصاصی به شما این امکان را می‌ دهد تا همه جنبه‌ های گیم پلی را کنترل کنید، از جمله تغییر پیشرفته تنظیمات بازی و انتخاب بازیکنانی که می‌ توانند به سرور شما متصل شوند.

مهم نیست که در حال بازی Minecraft، CS:GO یا Rust هستید، داشتن گیم سرور اختصاصی خودتان به شما امکان دسترسی به حافظه، قدرت پردازش، پهنای باند و قابلیت های ذخیره سازی خیلی بیشتری را نسبت به متصل شدن به سرور های دیگر می دهد.

اگر علاقه دارید که نحوه راه اندازی و ساخت گیم سرور را یاد بگیرید، در این راهنما مراحل انجام این کار را بررسی خواهیم کرد پس برای دریافت اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

چرا باید گیم سرور اختصاصی خود را راه اندازی کنید؟

بازی‌ های چندنفره آنلاین عمومی از میزبانی کلاینت-سرور یا میزبانی همتا به همتا (P2P) استفاده می‌ کنند. متأسفانه، هر دوی این روش های میزبانی دارای اشکالاتی هستند، از جمله غیرقابل تنظیم بودن یا مقابله با لگ در بازی.

  • مدل میزبانی کلاینت-سرور: در مدل سرویس کلاینت-سرور، میزبان اصلی (مانند ناشران بازی) سرور های بازی را کنترل می کند. این بدان معنی است که میزبان اصلی مستقیماً ارتباطات فردی را برای همه گیمر ها مدیریت می کند و پلیر های تکی کنترلی بر تمام جنبه های پیکربندی بازی ندارند. این مدل برای بسیاری از گیمر های آنلاین تفریحی جواب می دهد، اما برای گیمر های حرفه ای تجربه گیمینگ خوبی نخواهد بود.
  • مدل میزبانی P2P: در مدل P2P، بازیکنی که بازی را شروع کرده یا کمترین تأخیر را دارد به عنوان میزبان برای سایر بازیکنان انتخاب می شود. این بدان معناست که سیستم بازیکن میزبان باید قدرت پردازش، پهنای باند، ظرفیت ذخیره سازی و یک اتصال اینترنتی قوی برای حفظ همگام سازی و فعالیت های همه بازیکنان در بازی داشته باشد. اگر هاست اختصاص داده شده توسط بازیکن دستگاه ناکافی یا اتصال اینترنت ناقص داشته باشد، همه بازیکنان در بازی با تاخیر، اشکال مواجه می شوند یا بدتر از آن، کل بازی از کار می‌ افتد.

با راه اندازی گیم سرور اختصاصی خود برای بازی، به یک سرور خصوصی (سروری که منابعی با سایر وب‌ سایت‌ ها یا موارد میزبانی شده به اشتراک نمی‌ گذارد) دسترسی پیدا می‌ کنید که به شما برتری هایی از جمله تنظیم بازی با عملکرد و ثبات اتصال بیشتر، ارائه می‌ دهد.

مزایای راه اندازی گیم سرور اختصاصی

راه اندازی گیم سرور اختصاصی مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • به دست آوردن کنترل کامل بر تجربه بازی خود
  • انتخاب تجهیزات و مشخصات سخت افزاری سرور خود
  • ارائه عملکرد بهتر گیم پلی، قابلیت اطمینان و ثبات
  • ایجاد پروتکل های امنیتی قوی خود

معایب راه اندازی گیم سرور اختصاصی

در حالی که راه اندازی گیم سرور اختصاصی خودتان دارای مزایای زیادی است، قبل از ایجاد آن باید معایب را در نظر بگیرید.

  • خرید و نگهداری تجهیزات گران قیمت، سخت افزار، نرم افزار و اتصال به اینترنت پرسرعت
  • کار از طریق یک فرآیند راه اندازی و مدیریت سرور بسیار فنی
  • مانیتورینگ روزانه سرور
  • مدیریت زیرساخت های امنیت سایبری خود، مانند حفاظت از سرور خود در برابر DDoS
  • هزینه بالای برق
  • نگهداری مداوم از تنظیمات شبکه مانند باز کردن پورت های صحیح، تنظیم قوانین فایروال و موارد دیگر

برای راه اندازی و ساخت گیم سرور اختصاصی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

راه اندازی گیم سرور

اگر می‌ خواهید به جای پرداخت هزینه برای کرایه سرور اختصاصی، مسیر خرید و راه اندازی یک سرور اختصاصی را انتخاب کنید، می‌ توانید از نظر فنی از یک کامپیوتر قدیمی که در خانه دارید استفاده کنید (اگرچه قطعاً باید بیشتر اجزا آن را ارتقاء دهید)، یا می‌ توانید تمام قطعات را از ابتدا خریداری کنید تا یک سیستم بسازید. یک گیم سرور به طور کلی، به تمام اجزایی که یک کامپیوتر گیمینگ دارد، نیاز دارد به غیر از کارت گرافیک.

این قطعات عبارتند از:

  • کیس کامپیوتر
  • مادربرد
  • پردازنده (CPU)
  • حافظه (RAM)
  • هارد دیسک
  • سیستم عامل (OS)

بازی های جدید MMO معمولاً 32 نفره هستند و حداقل به مشخصات زیر نیاز دارید:

  • کیس مخصوص گیمینگ با فن های خنک کننده داخلی
  • مادربرد سرور
  • CPU با حداقل سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز
  • 8 گیگابایت رم (16 گیگابایت یا بیشتر بهینه است)
  • 1 ترابایت درایو SSD با سرعت خواندن و نوشتن بالا
  • سیستم عامل ویندوز یا لینوکس 64 بیتی (بسته به سازگاری بازی)

اگر بتوانید از یک سیستم جداگانه به عنوان گیم سرور اختصاصی خود استفاده کنید، می توانید منابع را در سیستم گیمینگ واقعی خود بیشتر آزاد کنید. این کار ثبات و قابلیت اطمینان بیشتری را تضمین می کند.

توجه: هر چه بخواهید بازیکنان بیشتری در گیم سرور اختصاصی خود داشته باشید، فشار بیشتری بر سخت افزار وارد می شود. اگر قصد دارید بیش از 32 بازیکن در هر بازی داشته باشید، احتمالاً باید اجزای قدرتمند تری را نسبت به موارد ذکر شده در بالا انتخاب کنید. حتماً نیاز های سرور خاص بازی خود را بررسی کنید. حتی کرایه کردن یک سرور اختصاصی مدیریت شده از یک ارائه‌ دهنده معتبر مانند ممتاز سرور که تعمیر و نگهداری مداوم و کار های روتین را انجام می‌ دهد و روش هایی قوی برای حفظ امنیت سرور شما دارد، می تواند گزینه خوبی باشد.

نحوه راه اندازی یک گیم سرور برای بازی های استیم

Steam یک فرآیند یکپارچه و متمرکز برای راه اندازی گیم سرور اختصاصی دارد. قبل از شروع، مطمئن شوید که بازی مورد نظرتان در لیست بازی های دارای سرور های اختصاصی Steam قرار دارد. این لیست به شما می گوید که آیا می توانید نرم افزار مورد نیاز را از SteamCMD (نسخه ای که فقط خط فرمان Steam دارد) یا Steam Client تهیه کنید، یا نه. علاوه بر این، این منبع اطلاعاتی مانند موارد زیر را نیز دارد:

  • این که آیا بازی اجازه ورود ناشناس را می دهد یا برای دسترسی به نرم افزار سرور اختصاصی باید آن را خریداری کنید یا نه.
  • دستورالعمل های گام به گام برای راه اندازی سرور اختصاصی برای برخی از بازی های محبوب.

استفاده از SteamCMD

SteamCMD یک برنامه خط فرمان است که به شما امکان می دهد گیم سرور اختصاصی خود را بدون نصب Steam Client نصب و راه اندازی کنید. قبل از استفاده از SteamCMD، باید شماره ID برنامه Steam بازی را بدانید. اگر این شناسه را ندارید، حتما دایرکتوری نصب بازی را بررسی کنید.

ساده ترین راه برای استفاده از SteamCMD به منظور راه اندازی گیم سرور اختصاصی، ابزار SteamCMD-GUI است. با استفاده از این برنامه راحت، می توانید سرور های بسیاری از بازی‌ های آماده Steam را به راحتی ایجاد و اجرا کنید. استفاده از ابزار SteamCMD-GUI بسیار آسان است، اما قبل از آن باید برنامه SteamCMD را جداگانه دانلود کنید.

چگونه یک گیم سرور برای بازی های غیر استیم راه اندازی کنیم؟

بسیاری از بازی‌ ها از Steam به عنوان مبنایی برای راه اندازی گیم سرور اختصاصی استفاده نمی‌ کنند، که یعنی آن ها نرم‌ افزار سرور خود یا فرآیند راه‌ اندازی سرور منحصر به‌ فرد خود را دارند. به عنوان مثال، ماینکرفت از نرم افزار میزبانی اختصاصی خود برای راه اندازی یک گیم سرور اختصاصی استفاده می کند.

چگونه سرور Minecraft خود را بسازیم؟

یادگیری نحوه ایجاد سرور ماینکرفت خودتان ممکن است ساده تر از آنچه انتظار دارید باشد. برای شروع، ابتدا باید نرم افزار سرور را از وب سایت رسمی Minecraft دانلود کنید. شما گزینه دانلود نرم افزار را برای جاوا یا ویندوز 10 خواهید داشت، بنابراین حتماً نسخه صحیح را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.

پس از دانلود نرم افزار کافیست مراحل خاصی را دنبال کنید تا گیم سرور ماینکرفت خود را راه اندازی کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید به پست دیگر ما در مورد راه اندازی سرور اختصاصی گیمینگ برای Minecraft مراجعه کنید.

نکات اختصاصی سرور گیم

راه اندازی گیم سرور

اگر قصد دارید سرور اختصاصی خود را در خانه بسازید و مدیریت کنید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، از جمله:

مدیریت از راه دور

هنگامی که ابزار های مدیریت سرور داخلی برای بازی ها کنترل کافی را ارائه نمی دهند، مدیریت از راه دور یک گزینه کاربردی و قدرتمند است. ابزار های محاسبات شبکه مجازی (VNC) مانند AnyDesk یاMicrosoft Remote Desktop Connection می توانند از دسکتاپ سیستم گیمینگ واقعی شما یا یک دستگاه دیگر به سرور گیمینگ اختصاصی شما متصل شوند و پیکربندی ها را طوری تغییر دهند که انگار مستقیماً در حال کار با آن هستید. این راه حل، مدیریت سرور اختصاصی از راه دور را آسان می کند.

پیکربندی روتر

  • Port Forwarding: برای راه اندازی یک گیم سرور اختصاصی ساده، باید از پورت فورواردینگ استفاده کنید. این فرآیند با موفقیت به ترافیک خارجی اجازه می دهد تا از طریق روتر شما به کامپیوتر در شبکه شما برسد. به زبان ساده، می‌ توانید پورت فورواردینگ را به‌ عنوان باز کردن دری در روتر خود برای ورود ترافیک خارجی در نظر بگیرید. Port Forwarding می‌ تواند کار هایی مانند افزایش سرعت اتصال، کاهش زمان انتظار و بهبود کلی بازی را انجام دهد.
  • Dynamic DNS: بسیاری از ارائه دهندگان خط مشترک کابلی و دیجیتال (DSL) اغلب آدرس IP خدمات مشتریان خود را تغییر می دهند. این امر دسترسی افراد خارج از شبکه را بدون اطلاع از آدرس IP فعلی غیرممکن می کند. نرم افزار Dynamic DNS (DDNS) که می تواند در روتر یا سیستم شما باشد، هر تغییر آدرس IP را تشخیص می دهد و به ارائه دهنده خدمات DDNS اطلاع می دهد. علاوه بر این، بسیاری از ارائه دهندگان DDNS به شما این امکان را می دهند که یک نام دامنه ساده داشته باشید که بتوانید آن را با دیگران به اشتراک بگذارید (به جای یک آدرس IP پیچیده) که همیشه به آدرس IP صحیح اشاره می کند.

هاستینگ سرور اختصاصی مدیریت شده: یک جایگزین ساده تر

یادگیری نحوه راه اندازی گیم سرور اختصاصی می تواند یک فرآیند طاقت فرسا باشد. از خرید و نگهداری تجهیزات، سخت‌ افزار و نرم‌ افزار های گران‌ قیمت گرفته تا نیاز به تخصص فنی برای راه‌ اندازی و مدیریت سرور، موارد زیادی وجود دارد که باید قبل از ساخت گیم سرور اختصاصی خود در خانه، در نظر بگیرید.

خوشبختانه، راهی برای بهره‌ مندی از تمام مزایای گیم سرور اختصاصی بدون دردسر اجرای آن به تنهایی وجود دارد: دریافت خدمات میزبانی سرور اختصاصی مدیریت شده. میزبانی سرور اختصاصی مدیریت شده از طریق یک ارائه دهنده حرفه ای، راه اندازی سرور گیمینگ خصوصی را آسان، مقرون به صرفه، ایمن و سریع می کند.

اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی، گیم سرور اختصاصی کاملاً قابل تنظیم را ارائه می‌ دهند، بنابراین نیازی نیست در مورد هزینه‌ های سخت‌ افزار، فرآیند راه‌ اندازی سرور، یا خطرات امنیتی مانند حملات DDoS و موارد اینچنینی نگران باشید. آن ها حتی به شما دسترسی کامل root یا Admin به سرورتان را می‌ دهند و برخی کنترل های مورد نیازتان را در دسترس قرار می دهند.

منبع: liquidweb

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا