CMSHostingWordPressآموزش

فاکتور های خرید بهترین هاست فروشگاهی متناسب با نیاز کسب و کار

هاست فروشگاهی مربوط به یک پلتفرم میزبانی وب است که به یک وب سایت فروشگاهی خدماتی شامل: پذیرش، تایید سفارشات، پردازش پرداخت، SSL، سبد خرید و موارد دیگر ارائه می دهد. هاست های فروشگاهی زیادی برای انتخاب وجود دارد. انتخاب و خرید هاست فروشگاهی مناسب به حجم فروش، ترافیک، اندازه سایت، بودجه و تجربه شما در توسعه وب بستگی دارد. اگر قرار است تنها از سایت فروشگاهی خود کسب درآمد کنید، باید با انتخاب هاست مناسب شروع کنید. پس با ما تا انتهای این پست همراه باشید تا در نهایت هاست فروشگاهی را متناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید و در کسب و کار خود از رقبا یک گام جلو بیافتید.

چرا انتخاب هاست فروشگاهی مناسب مهم است؟

فایل های محتوای وب سایت شما باید در جایی ذخیره شوند. در واقع صاحبان وب‌ سایت‌ ها به شرکت‌ های هاستینگ اجاره پرداخت می‌ کنند تا بتوانند محتوای وب سایت خود را در سرور هایی که در اختیار دارند نگهداری کنند. اما پلن های شرکت‌ های میزبانی بسیار متفاوت است. اگر بهترین هاست را برای کسب و کار خود انتخاب نکنید، ممکن است مشکلات زیر را تجربه کنید:

1. مشتریان سایت های کند را ترک خواهند کرد

وب سایت کند

ما در عصر رضایت آنی زندگی می کنیم. امروزه، 47 درصد از مصرف کنندگان انتظار دارند که سرعت بار گذاری صفحه دو ثانیه یا کمتر باشد. جدا از تجربه مشتری، گوگل از سرعت سایت به عنوان یک فاکتور رتبه بندی استفاده می کند. این به این دلیل است که اگر موتور های جستجو نتوانند وب‌ سایت‌ ها را به سرعت پیدا و فهرست‌ بندی کنند، زمان بیشتری برای تولید نتایج نیاز دارند.

برای یافتن صفحات، گوگل از صفحه اصلی سایت ها شروع می کند. اگر سرعت بارگذاری سایت شما پایین است، ممکن است صفحات شما در فهرست گوگل قرار نگیرند. با این اوصاف بهترین شرکت هاستینگ برای شما شرکتی است که می تواند حجم محتوای مد نظر شما را مدیریت کند. این شامل افزایش ترافیک و سایر عواملی است که می‌ تواند در عملکرد سایتتان اختلال ایجاد کند، مانند ذخیره‌ سازی حافظه کش و شبکه‌ های تحویل محتوا.

ذخیره سازی داده ها در صفحات HTML معمولی و حذف تماس های پایگاه داده صفحات وب را سریع تر می کند. شبکه تحویل محتوا (CDN) گروه گسترده‌ ای از سرور ها است که منابع موجود وب‌ سایت شما، مانند تصاویر و فایل‌ های رسانه‌ ای را در خود نگه می‌ دارند و به طور پیوسته کار می‌ کنند تا زمان بارگذاری سایت شما را کاهش دهند. یک CDN با هدایت خودکار بازدید کنندگان به سرور نزدیک به موقعیت جغرافیایی آن ها، زمان بار گذاری سریع تر را تضمین می کند.

2. مشتریان نمی توانند به سایت های آسیب پذیر دسترسی داشته باشند

اگرچه تقریباً هر کسی می‌ تواند یک سایت فروشگاهی راه‌ اندازی کند، اما شما به عنوان صاحب کسب‌ و کار باید قبل از خرید هاست فروشگاهی خود، اقدامات امنیتی مناسب را انجام دهید. امنیت در هر مرورگر متفاوت است و برخی از آن ها ویژگی های امنیتی بیشتری نسبت به سایرین ارائه می دهند. ماموریت گوگل کروم این است که کاربران را هنگام گشت و گذار در وب ایمن نگه دارد. این موضوع گوگل کروم را به محبوب ترین مرورگر تبدیل می کند.

گواهی SSL

اگر سایت شما با رمز گذاری HTTPS ایمن نشده باشد، هنگامی که مخاطبان شما از گوگل کروم استفاده می کنند، سایت شما به عنوان سایتی نا امن شناسایی می شود. اگر سایت شما با HTTPS رمز گذاری شده باشد مشاهده این مورد در نوار URL اعتماد مصرف کننده را به برند شما افزایش می دهد. رمز گذاری HTTPS یکی از لایه های امنیتی گواهینامه های SSL است که نصب این گواهینامه ها سطوح مختلفی از امنیت را برای سایت شما به ارمغان می آورد. گواهی های SSL فایل‌ های کوچکی هستند که روی یک سرور ذخیره می‌ شوند و داده‌ های منتقل شده بین رایانه شما و سرور وب‌ سایت را رمز گذاری می‌ کنند.

آن ها همچنین یک امضای دیجیتال برای تأیید وب سایت مورد استفاده ارائه می دهند. به علاوه برای ایمن سازی انتقال داده ها، تراکنش های کارت اعتباری ایده آل هستند و حتی برای ایمن سازی مرور وب سایت های رسانه های اجتماعی مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. اگر گواهی SSL ندارید، گوگل کروم به کاربران قبل از اینکه فرصتی برای مشاهده صفحه‌ ای که می‌ خواهند باز کنند پیدا کنند، هشدار می‌ دهد. علاوه بر این، گواهی SSL حتی ممکن است سرعت وب سایت شما را افزایش دهد.

در حالی که برخی از صاحبان وب سایت ها می ترسند اضافه کردن گواهی SSL گران یا پیچیده باشد، اما یک صاحب وب سایت خوب رمز گذاری را به عنوان بخشی از کار خود قرار می دهد. به علاوه، به روز نگه داشتن امنیت سایت شما می تواند یک کار تمام وقت باشد. شرکتی که این کار را برای سایت شما انجام می دهد باید بتواند امنیت شما را ارتقا دهد و سرور خود را ایمن نگه دارد. در صورت هک شدن سایت شما، تیم پشتیبانی این شرکت باید بتواند جلوی این مشکل را بگیرد.

در ممتاز سرور با خرید سرویس های ما، گواهینامه SSL رایگان دریافت می کنید. اگر تصمیم دارید به نصب گواهینامه های SSL برای افزایش امنیت و سرعت وب سایت خود بپردازید می توانید به پست دیگر ما در این باره مراجعه کنید.

3. یک ساعت در دسترس نبودن وب سایت میلیون ها تومان درآمد از دست رفته

اگر مشتریان شما نتوانند به سایت شما دسترسی داشته باشند، نمی توانند خرید کنند. میزان درآمد از دست رفته در طول یک ساعت تعطیلی وب سایت شما به حجم فروش، ترافیک و تعداد افرادی که تحت تأثیر قرار گرفته اند تا از شما خرید کنند بستگی دارد. طبق گفته Gremlin، آمازون 220318.80 دلار به ازای هر دقیقه از کار افتادگی ضرر می کند در حالی که سایت کاسکو به ازای هر دقیقه 11082.00 دلار ضرر می کند. اگر این اتفاق خیلی ادامه داشته باشد تاثیر بدی بر شهرت آن ها خواهد داشت. این مشکل مخصوصا برای سایت های بزرگ می تواند منجر به ورشکستگی شود.

گاهی اوقات، سایت های هاستیگ برای تعمیر و نگهداری سایت شما به طور برنامه ریزی شده مدتی سایت شما را از دسترس خارج می کنند. با این که قطعی برنامه ریزی شده سایت برای کسب و کار شما خوب نیست اما قطعی برنامه ریزی نشده تاثیرات بسیار بد تری بر کسب و کار شما می گذارد چرا که رفع مشکل قطعی برنامه ریزی نشده بیشتر طول می کشد.

ملاحظات مهم انتخاب هاست فروشگاهی متناسب با نیاز شما

اگر چه ممکن است یک پلن مقرون به صرفه نیاز های شما را برآورده کند، اما اگر در آینده قصد توسعه وب سایت خود را داشته باشید با مشکل رو به رو می شوید. شما می توانید هاست را در هر زمان تغییر دهید، اما انتقال سایت شما می تواند برای شما و مشتریانتان دردسر ساز باشد. ایده بهتر این است که با خرید هاست فروشگاهی که مناسب کسب و کار شماست خیال خود را راحت کنید. چرا که برای تغییر هاست مدتی وب سایت شما از دسترس خارج می شود که این کار زمانی که در اوج هستید می تواند برای شما گران تمام شود و به نوعی یک برگشت به عقب است. در ادامه موارد مهمی را که هنگام مقایسه شرکت های هاستینگ باید مد نظر بگیرید را با هم مرور می کنیم.

1. امنیت

امنیت سایت

هنگام مقایسه شرکت های میزبانی وب، امنیت باید یکی از دغدغه های اصلی شما باشد. بسیاری از شرکت های هاستیگ برای پلن هاست فروشگاهی خود ویژگی های امنیتی زیر را ارائه می دهند:

  • فایروال ها
  • گواهینامه های SSL
  • حفاظت از حملات DDoS
  • حریم خصوصی نام دامنه
  • محافظت در برابر ویروس

هک کردن یک تجارت بزرگ است. برخی از هکرها برای سرگرمی می خواهند وب سایت ها را نابود کنند. تعدادی از هکر ها هم می خواهند اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری کنند یا از وب سایت شما سود ببرند. آن ها ممکن است کدی را به وب سایت شما اضافه کنند که ویروس ها را روی رایانه بازدیدکنندگان شما پخش می کند. آن ها همچنین می توانند گذر واژه ها را بدزدند یا همه فایل های شما را رمز گذاری کنند تا برای رمزگشایی آن ها از شما باج گیری کنند.

هر نوع کلاهبرداری در مورد وب سایت شما می تواند فروشگاه و شهرت شما را در معرض خطر قرار دهد. یک شرکت هاستینگ باید انواع تدابیر حفاظتی از جمله موارد موجود در لیست بالا را ارائه دهد تا خیال شما را راحت کند.

2. رعایت استاندارد های PCI DSS

وقتی با حجم عظیمی از داده های شخصی، از جمله شماره کارت اعتباری سر و کار دارید، کوچک ترین اشتباه می تواند فاجعه بار باشد. اگر فکر می کنید که این اتفاق برای شما نمی افتد باید بگوییم بسیاری از شرکت ها نقض داده ها را تجربه کرده اند. به طور مثال در سال 2019:

  • 139 میلیون حساب کاربری Canva در معرض خطر قرار گرفت
  • برنامه های شخص ثالث فیس بوک اطلاعات 540 نفر از کاربران را فاش کردند
  • یک سرور نا امن 4 میلیارد رکورد از اطلاعات شخصی را فاش کرد

90 درصد از ورود ها به وب سایت ها ممکن است تقلبی باشد. فروشندگان ملزم به رعایت استاندارد های PCI DSS هستند تا از اطلاعات مشتریان حفاظت شود. هنگامی که به دنبال انتخاب و خرید بهترین هاست فروشگاهی مناسب کسب و کار خود هستید، مطمئن شوید که این شرکت هاستینگ استاندارد های PCI DSS را رعایت می کند تا دیگر نگران نباشید.

3. اندازه فایل

اگر یک سایت فروشگاهی دارید، احتمالاً یک وب سایت پر از تصاویر متنوع دارید. قطعا شما نمی خواهید سایت شما کند باشد و زمان بارگذاری زیادی داشته باشد چرا که این موضوع باعث ریزش بازدید سایتتان می شود. فیلم ها، عکس های با وضوح بالا و فایل های PDF باعث تاخیر سایت می شوند. وب سایت های فروشگاهی معمولا به پهنای باند کافی برای پشتیبانی از همه فایل ها نیاز دارد. در واقع بهترین هاست فروشگاهی، هاستی است که شما را به سمت بهینه سازی تصاویر هدایت می کند.

4. پشتیبان گیری

ساخت و مدیریت فروشگاه آنلاین ممکن است آسان باشد، اما وقتی با مشکل مواجه می شوید کار سخت می شود. اگر وب سایت شما هک شود یا پس از بروز رسانی به درستی کار نکند، یک نسخه پشتیبان می تواند شما را نجات دهد. بدون پشتیبان گیری از سایت خود، ممکن است اطلاعات مشتری، سفارش ها و هر آنچه که برایش زحمت کشیده اید را از دست بدهید.

شما باید تا جایی که ممکن است به طور منظم از داده ها نسخه پشتیبان تهیه کنید. این نسخه های پشتیبان باید در سرور جداگانه‌ ای ذخیره شوند و در صورت نیاز به بازیابی سایت خود، دسترسی به آن آسان باشد. همچنین می توانید خرید هاست فروشگاهی را امتحان کنید که از همه داده های شما نسخه پشتیبان تهیه می کند. در این صورت، لازم نیست این کار را به صورت جداگانه انجام دهید.

5. محدودیت های هاست

هنگامی که در حال انجام تحقیقات برای خرید هاست فروشگاهی هستید حتماً دقت کنید با هر طرح چه امکاناتی در اختیار شما قرار می گیرد. همچنین بررسی کنید که پلن مد نظرتان قابلیت ارتقا دارد یا خیر. محدودیت هایی که ممکن است هنگام مقایسه پلن های هاستینگ با آن ها روبه رو شوید عبارت اند از:

  • هاست فروشگاهی رایگانی که از شما می‌ خواهد برای گواهی‌ های SSL یا میزبانی جداگانه هزینه کنید
  • ذخیره سازی فایل محدود
  • فقط چند قالب وب سایت رایگان دارد، بنابراین ممکن است مجبور شوید برای قالب های بهتر هزینه اضافی بپردازید
  • محدودیت در حجم فروش
  • عدم دسترسی به پشتیبانی و خدمات پس از فروش
  • در صورت تجاوز از محدوده پهنای باند، کارمزد های بیش از حد سنگین از شما دریافت کنند
  • گزینه های گزارش دهی و تجزیه و تحلیل ضعیف
  • مشکل سفارشی کردن وب سایت خود بدون دانش توسعه دهنده

3 معیار برای انتخاب و خرید هاست فروشگاهی

خرید هاست فروشگاهی اشتباه می تواند هزینه و دردسر زیادی برای شما داشته باشد. از آنجایی که انتقال وب سایت شما به هاستی دیگر می تواند دردرسر ساز باشد، یافتن شرکت هاستینگی که تعادلی بین بودجه، نیاز های توسعه وب سایت، نیاز های پشتیبانی و پتانسیل رشد شما ایجاد کند، مهم است.

1. بودجه

بودجه طراحی سایت

یکی از موارد تعیین کننده و مهم بودجه ای است که برای راه اندازی وب سایت فروشگاهی در اختیار دارید. بنابراین مهم است که حتی اگر شرکت هاستینگ مد نظر شما بسته های رقابتی را ارائه می دهند، بدانید که با خرید هر پلن چه چیزی به دست می آورید تا تصمیم بگیرید که آیا واقعاً مقرون به صرفه هستند یا خیر. این به این معنی نیست که هزینه بیشتر همیشه بهترین تجربه را به شما می دهد.

قبل از خرید هاست فروشگاهی خود، در مورد بودجه خود برای موارد زیر تصمیم بگیرید:

  • طراحی وب سایت
  • برنامه نویسی و عملکرد
  • امنیت
  • میزبانی ماهانه
  • نگهداری
  • صدور مجوز
  • ایجاد اپلیکیشن سفارشی

2. چقدر تجربه توسعه دارید؟

صرف نظر از اندازه بودجه خود، اگر تجربه توسعه وب زیادی دارید، می توانید هاست، پلتفرم و برنامه های خود را جداگانه خریداری کنید. بسته به نیاز شما، این می تواند گزینه ارزان تری باشد. با این حال، دیر یا زود شکست خواهید خورد. چرا که ساخت و نگهداری وب سایت شما می تواند حواس شما را از کسب و کار اصلیتان که فروش محصولات است، منحرف کند.

اگر تجربه توسعه وب دارید باید به سوال های زیر پاسخ دهید. می خواهید وب سایت خود را با بسیاری از امکانات غیر استاندارد سفارشی کنید؟ آیا یک کسب و کار غیر استاندارد دارید؟ آیا می توانید زمان و سرمایه ای را که برای شخصی سازی کامل سایت خود نیاز دارید، بپردازید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، ممکن است بخواهید بدون توجه به هزینه، به دنبال پلتفرمی با بیشترین قابلیت ها باشید.

3. به چه میزان پشتیبانی نیاز خواهید داشت؟

این سوال به دانش شما بر می گردد. اگر در این زمینه هیچ اطلاعاتی ندارید، احتمالاً به دنبال خرید هاست فروشگاهی هستید که یک رابط کاربر پسند و تیمی برای طراحی سایت، سئو و حفظ امنیت داشته باشد که همه کار را به آن ها بسپارید.

تیم ممتاز سرور می تواند به شما در زمینه سئو و طراحی سایت خدمات ارائه دهد. همچنین هاست فروشگاهی ممتاز سرور به صورت خودکار از اطلاعات شما بکاپ می گیرد تا دیگر نگران از دست رفتن داده های خود نباشید. به علاوه ممتاز سرور دارای امکان چت آنلاین می باشد و امنیت وب سایت شما را به خوبی تامین می کند تا خیال مشتریان خود را از هر نظر آسوده کند.

منبع: bigcommerce.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا