DirectAdminآموزش

نحوه ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان روش ریدایرکت کردن یک دامنه روی یک دامنه دیگر در فضای دایرکت ادمین را توضیح دهیم. برای این کار دو روش وجود دارد که در ادامه بیان شده اند. برای افرادی که سرور اختصاصی دارند و از پلن های سایت ممتاز سرور استفاده می کنند، این آموزش بسیار کاربردی است. پس با ما همراه باشید تا نحوه ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین را توضیح دهیم.

روش اول

مراحل ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین

  1. وارد شدن به محیط کاربری

    پس از وارد شدن به محیط کاربری در دایرکت ادمین، در قسمت Account Manager گزینه Domain Setup را انتخاب کنید. ریدایرکت دامنه

  2. اضافه کردن دامنه جدید

    وارد محیط Domain management خواهید شد. در لیست نام دامنه ها را مشاهده خواهید کرد. برای اضافه کردن یک دامنه جدید روی گزینه ADD NEW کلیک کنید. ریدایرکت دامنه

  3. اطلاعات دامنه جدید

    وارد محیط Create Domain خواهید شد، که باید نام دامنه دلخواه خود را وارد نمایید. ریدایرکت دامنه

  4. بعد از وارد کردن نام دامنه بر روی گزینه Create در قسمت پایین کلیک نمایید.

    ریدایرکت دامنه

  5. بعد از ایجاد دامنه، مجدد به قسمت Domain management هدایت می شوید و می توانید دامنه ثبت شده را در لیست مشاهده نمایید.

    ریدایرکت دامنه

  6. از قسمت System Info & Files روی گزینه File Manager کلیک کنید تا وارد محیط مدیریت فایل دامنه های خود شوید.

    ریدایرکت دامنه

  7. در فولدر Domaines روی فولدر مربوط به دامنه جدید خود کلیک نمایید. در مسیر باز شده نیز روی فولدر Public_HTML کلیک کنید.

    ریدایرکت دامنه

  8. در بین فایل های مشاهده شده روی فایل index.html بایستید و گزینه edit file را انتخاب کنید.

    ریدایرکت دامنه

  9. در فایل باز شده کد زیر را در تگ متا، پس از تگ هد قرار دهید. این کد باعث می شود تا آدرس سایت جدید شما بر روی سایت مشخص شده در این کد ریدایرکت شود. قسمت content میزان زمان مشخص شده برای اینکه آدرس منتقل شود را مشخص می کند.

    ریدایرکت دامنه

  10. تغییرات انجام شده را ذخیره نمایید.

    ریدایرکت دامنه

روش دوم

یک روش دیگر نیز برای ریدایرکت دامنه در دایرکت ادمین وجود دارد که در قسمت Account Manager از طریق گزینه Domain Pointer انجام می شود.

ریدایرکت دامنه
ریدایرکت دامنه

بدین صورت که در صفحه باز شده در قسمت Source Domain نام دامنه ای که می خواهیم ریدایرکت روی آن انجام شود را وارد می کنیم. در قسمت Target Domain نیز نام دامنه ای که ریدایرکت به آن باید انجام شود وارد می گردد. سپس روی گزینه Create کلیک نمایید.

ریدایرکت دامنه
ریدایرکت دامنه

اگر نام دامنه از قبل اضافه شده باشد شما با پیغامی همانند زیر مواجه می شوید و امکان ساخت این دامنه و ریدایرکت آن از این قسمت وجود ندارد.

ریدایرکت دامنه
ریدایرکت دامنه

استفاده از این روش نسبت به روش قبل ساده تر است اما بهتر است ریدایرکت دامنه با روش اول انجام شود، به این دلیل که امکان تعریف گواهینامه SSL برای دامنه وجود دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا