Networkمفاهیم پایه

وب پروکسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله قصد داریم در مورد این که وب پروکسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ با شما عزیزان صحبت کنیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی وب پراکسی

وب پراکسی روشی است برای مخفی کردن آدرس IP شما از وب سایتهایی که بازدید می کنید. وب پراکسی های آنلاین کمی شبیه موتورهای جستجو هستند و دسترسی به آنها بسیار آسان است. هنگامی که از یک پراکسی آنلاین استفاده می کنید، وب سایت هایی که بازدید می کنید قادر به دیدن مکان واقعی شما نیستند زیرا پروکسی باعث می شود که به طور دیگری به صفحه دسترسی پیدا کنید. وب پراکسی به عنوان سپر بین شما و وب سایتی که بازدید می کنید عمل می کند. هنگام مشاهده یک صفحه وب از طریق یک پراکسی وب، وب سایت می بیند که یک آدرس IP خاص به سرور خود دسترسی پیدا می کند، اما آدرسی که می بیند، آدرس واقعی و درست شما نیست زیرا همه ترافیک وب بین رایانه شما و سرور وب برای اولین بار از طریق سرور پروکسی عبور می کند.

راه دیگر برای تجسم و درک بهتر وب پروکسی، در نظر گرفتن آن به عنوان یک واسطه است. به عنوان مثال، هنگامی که از طریق یک پروکسی آنلاین، سایت ممتاز سرور را از اینترنت درخواست می کنید، تمام کاری که واقعاً انجام می دهید این است که به سرور پراکسی بگویید تا به ممتاز سرور برای شما دسترسی داشته باشد و سپس هنگامی که صفحه مورد نظر خود را دریافت می کنند، آن را برای شما ارسال می کنند. این اتفاق خیلی سریع و بیش از حد اتفاق می افتد، به طوری که می توانید ضمن مخفی کردن هویت خود، وب سایت را به طور عادی مرور کنید و بدون اینکه آدرس IP واقعی خود را تسلیم کنید.

وب پروکسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

آیا باید از پروکسی وب استفاده کنید؟

پروکسی وب به دلایل مختلفی می تواند مفید باشد، اما این مهم است که بدانید چه موقع نباید از آن ها استفاده کنید. بیشتر افراد از یک پروکسی وب برای مرور وب به صورت ناشناس استفاده می کنند به طوری که جستجوهای آنها از طرف ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP)، از وب سایت هایی که بازدید می کنند، یا از آژانس های دیگری که ممکن است عادت های وب را ردیابی کنند، مخفی می باشد. اگر گمان می کنید وب سایت خاصی فعالیت شما را در حال ورود به سیستم چک می کند ،می توانید به راحتی از وب پراکسی استفاده کنید تا این اتفاق برایتان نیوفتد.

شاید به هر دلیلی شما از یک وب سایت بلاک شده باشید و می خواهید دوباره به آن صفحه برگردید. به همین ترتیب، ممکن است وب سایتی در کشور شما ممنوع باشد و شما می خواهید سایت را از حالت انسداد خارج کنید تا بتوانید به آن دسترسی داشته باشید. در هر صورت، اگر وب سایت آدرس IP شما را مسدود کرده است، یک پروکسی وب می تواند با دادن یک آدرس IP جدید به شما در رفع انسداد سایت کمک کند و شما به راحتی بتوانید از آن سایت دیدن نمایید.

به راحتی YouTube را در محل کار یا مدرسه مسدود کنید

برخی دیگر از مزایای پروکسی وب (بسته به نوع استفاده شما) مسدود کردن تبلیغات، فشرده سازی داده ها، سرکوب پاپ آپ، حذف اسکریپت ها و غیرفعال کردن کوکی ها است.

محدودیت های پروکسی وب

کاری که یک پروکسی آنلاین فقط می تواند برای شما انجام دهد به طور خلاصه، این است که می تواند آدرس IP واقعی شما را پنهان کند. با این حال، یک پروکسی وب، حتی برای یک شخص رمزگذاری شده و ناشناس، در صورت استفاده از یک حساب آنلاین که با هویت واقعی شما پیوند دارد، هویت شما را پنهان نمی کند و تمامی حقیقت را نمایش خواهد داد.

به عنوان مثال، اگر از طریق یک پروکسی وب به حساب Gmail خود وارد شوید، ایمیل های شما ناگهان ناشناس نمی شوند. شما یوزرنیم و پسوورد اکانت خودتان را وارد کرده اید، پس تمامی اطلاعاتتان، به شما نمایش داده می شود. هویت شما هنوز به حسابی که از آن استفاده می کنید متصل است. در مورد هر حساب کاربری که از طریق یک پروکسی وب مانند حساب بانکی یا حساب آمازون به آن متصل می شوید، همین مسئله صدق می کند. در هنگام استفاده از وب پروکسی، اطلاعات پرداخت ناشناس نمی شوند زیرا شما در حال وارد کردن اطلاعات خودتان هستید.

پراکسی های وب همچنین استفاده از پهنای باند اینترنت شما را پنهان نمی کنند، بنابراین نمی توانید انتظار داشته باشید شخصی بتواند محدودیت داده ها را تنها با استفاده از پروکسی دور بزند. به عنوان مثال، اگر تلفن شما می تواند هر ماه فقط به 2 گیگابایت داده دسترسی داشته باشد، عبور از ترافیک اینترنت شما از طریق یک پراکسی وب هیچ گونه استفاده اضافی از داده را از شرکت مخابراتی شما مخفی نخواهد کرد و تمامی هزینه ها برایتان اعمال خواهد شد. با این گفته، ممکن است برخی از پراکسی های وب وجود داشته باشند که با فشرده سازی داده ها به شما در این زمینه کمک کنند. مرور وب با یک پروکسی آنلاین، سابقه مرور وب شما را نیز مخفی نخواهد کرد. پروکسی تنها مسئولیت انتقال اطلاعات بین شما و وب سایت مقصد را دارد، اما تمام سایتهایی که بازدید می کنید (از جمله خود URL پروکسی وب) هنوز در ناحیه تاریخچه مرورگری که از آن استفاده می کنید ذخیره می شوند که البته می توانید به راحتی آن را حذف کنید😊.

معرفی وب پراکسی

یک پروکسی وب فقط مربوط به URL هایی است که از طریق سایت پروکسی، به آنها دسترسی دارید، نه کل اتصال اینترنتی شما. این بدان معنی است که به وب سایتهایی که به یک برگه دیگر، در رایانه دیگری، از طریق تلویزیون هوشمند، کنسول بازی و غیره دسترسی دارید، تحت تأثیر سایت پروکسی قرار نخواهند گرفت. البته راه حل برای رمزگذاری کل اتصال وجود دارد، شما می توانید به راحتی این کار را با VPN انجام دهید😁.

چیز دیگری که باید در مورد یک پروکسی وب به یاد داشته باشید این است که شما نمی توانید آن را به طور کامل پنهان کنید. ISP شما هنوز هم می بیند که شما به پروکسی دسترسی دارید. آنها سایتهایی را که از طریق پروکسی وب به آنها دسترسی دارید مشاهده نمی کنند، اما واقعیت اتصال به سایت پروکسی هنوز مشهود است. به همین ترتیب، اتصال شما به سایت پروکسی محافظت نمی شود زیرا فقط وب سایتی که بازدید می کنید قادر به شناسایی شما نیست (یعنی اتصال شما به سایت پروکسی فقط به دلیل استفاده از رمزگذاری نمی شود). هرکسی که اتصال شما به اینترنت را کنترل می کند، هنوز می تواند آنچه شما انجام می دهید را ببینید.

اطلاعات بیشتر در مورد پراکسی های وب

پراکسی های وب (پروکسی HTTP) در مقایسه با پراکسی هایی که شما مجبورید بصورت دستی با آدرس IP و شماره پورت آنها را تنظیم کنید، بسیار آسان تر است. با این حال، آن سرورهای پروکسی با انواع دستگاه ها و برنامه ها سازگار هستند، در حالی که یک پروکسی آنلاین فقط در وب مفید است (یعنی هنگام دسترسی به صفحات وب در مرورگر وب خود). شما باید سنجیده رفتار کنید هر بار که به پروکسی وب وصل می شوید، آدرس IP عمومی خود را پیدا کنید، فقط مطمئن شوید که در واقع به عنوان تبلیغ کار می کند. برای مقایسه این دو می توانید آدرس IP خود را قبل و بعد از اتصال بررسی کنید. برخی از پراکسی های وب برای سرعت بخشیدن به دسترسی به اینترنت خود، وب سایت ها را نیز ذخیره می کنند. هنگامی که می خواهید به زودی دوباره به همان صفحه دسترسی پیدا کنید، این صفحه می تواند سریعتر به شما تحویل داده شود زیرا سرور پروکسی دارای یک نسخه پشتیبان است، به این معنی که نیازی به درخواست صفحه جدیدی از سایت مقصد نیست.

امیدوارم از خواندن این مقاله نهایت لذت و استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا