HostingServer

10 دلیل برای اینکه ویدیو ها را در سرور خودمان آپلود نکنیم!

قبل از اینکه به جزئیات در مورد اینکه چرا هرگز نباید ویدیو ها را در سرور خودمان آپلود کنیم، بپردازیم، بیایید به تفاوت های بین آپلود و جایگذاری یک ویدیو در وب سایت یا پلتفرم خود بپردازیم. جایگذاری یک ویدیو در واقع روش توصیه شده ما در این پست است. هنگام جایگذاری ویدیو، شما اساساً از یک وب سایت و سرور دیگر مانند YouTube یا Vimeo استفاده می کنید.

در این روش شما ویدیو های خود را در آنجا آپلود می کنید، لینک های آن ویدیو ها را کپی می کنید و سپس لینک ویدیو را در سایت وردپرس خود قرار می دهید. این کار درست اینگونه به نظر می رسد که انگار شما مستقیماً آن را در سایت خود آپلود کرده باشید، با این تفاوت که از فضای ارائه شده توسط میزبان وب خود استفاده نمی کنید. جایگذاری ویدیو در وردپرس یک فرآیند نسبتا سریع و آسان است.

به خاطر داشته باشید که روش جایگذاری فقط برای ویدیو ها در دسترس نیست. شما می توانید همین کار را با فایل های دیگر مانند سند ها، پست های رسانه های اجتماعی، فایل های صوتی، نقشه ها، توییت ها، محتوای سایت های دیگر و غیره انجام دهید.

چرا نباید ویدیو ها را در سرور خودمان آپلود کنیم؟

حتی اگر پلن میزبانی شما مقدار زیادی پهنای باند ماهانه ارائه می دهد، همچنان باید از هاست ویدیوی جداگانه استفاده کنید و از استفاده غیرضروری از پهنای باند خودداری کنید. این ایده خوبی نیست که ویدیو ها را در وب سایت خود میزبانی کنید، زیرا داشتن فایل های بزرگ که توسط افراد زیادی به طور همزمان مشاهده (دانلود) می شوند، می تواند فشار زیادی را در سرور هاست اشتراکی ایجاد کند. این موضوع تأثیر منفی ای روی سایت شما و همه کاربران دیگر در آن سرور اشتراکی دارد.

اگر اکثر محتوایی که در سایت خود تولید می کنید، محتوای ویدیویی است، بهتر است بدانید یکی از چیز هایی که قطعاً به آن نیاز پیدا می کنید، ویدیو مارکتینگ است.

استفاده از پهنای باند بیشتر از حد تعیین شده

پهنای باند مقدار داده موجود (در ماه) برای حساب میزبانی شما است. هر بار که شخصی یک فایل 40 کیلوبایتی را از وب سایت شما دانلود می کند، 40 کیلوبایت پهنای باند برای شما محاسبه می شود. همین قانون در مورد ویدیو هایی که در سایت خود میزبانی می کنید نیز صدق می کند.

درخواست‌ های بیش از حد روی سرور برای یک فایل بزرگ به طور مداوم، می‌ تواند منجر به فراتر رفتن از استفاده شما از پهنای باند تعیین شده پلن میزبانی وب شما شود و در کل باعث مشکلات منابع در سرور شود. این ممکن است منجر به تعلیق موقت سایت شما تا رفع مشکل شود. به خاطر داشته باشید که اکثر سرویس های میزبانی وب اجازه نمی دهند که یک سایت روی تمام سایت های دیگری که سرور یکسان را به اشتراک می گذارند، تأثیر بگذارد.

پس آپلود ویدیو در سرور ها و پلن های هاست اشتراکی نه تنها به سایر سایت های آن سرور آسیب می زند، بلکه به وب سایت خودتان نیز آسیب می زند.

محدودیت های اندازه فایل و فضای ذخیره سازی

محدودیت های اندازه فایل و فضای ذخیره سازی

اگر فایل‌ های ویدیویی بزرگ زیادی را در یک پلن میزبانی اشتراکی وب آپلود کنید، در نهایت فضای ذخیره‌ سازی ای که با برنامه میزبانی به شما ارائه شده است، پر می شود. این اتفاق می افتد، به خصوص اگر به طور منظم از سایت خود بک آپ تهیه کنید. علاوه بر این، با توجه به مقدار فضایی که بک آپ گیری اشغال می‌ کند، انجام آن‌ نیز بسیار طولانی‌ تر خواهد بود. به طور کلی، داده های بیشتر به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، همچینین زمان بیشتری برای بک آپ گیری نیاز دارد.

بارگیری آهسته ویدیو یا مکث های غیرمنتظره هنگام استریم

بارگیری آهسته ویدیو یا مکث های غیرمنتظره هنگام استریم

برای کاربران هاست اشتراکی غیر عادی نیست که فرض کنند سرور تمام بار و آسیب را دریافت می کند و آن ها در امان خواهند بود. با این حال، اینگونه نیست. معمولاً، زمانی که ویدیو را مستقیماً در سایت وردپرس خود آپلود می کنید، در استریم با تأخیر مواجه می شود. که منجر به ناامیدی بینندگان و تجربه کاربری بد می شود.

مشکل تأخیر یا فریز ویدیو می‌ تواند با بیشتر شدن کاربران در سرور اشتراکی، تشدید شود. دلیل دیگر آپلود نکردن ویدیو ها در سایت خود این است که ممکن است بازدیدکنندگانی با اینترنت کند یا اتصال ضعیف به سروری که ویدیو در آن میزبانی می شود وجود داشته باشند. همچنین این نکته را نیز در نظر بگیرید که سرعت بارگذاری ویدیو در سایت بسیار مهم است و می تواند گاهی آزار دهنده باشد. در مواردی که ویدیو نیاز اصلی برند شماست سرور استریم پیشنهاد می شود.

هیچ فرمت استاندارد فایل ویدیویی موجود نیست

در حال حاضر، هیچ فرمت ویدئویی استانداردی وجو ندارد که در همه مرورگر های وب یکسان باشد. این به دلیل مشخصات فعلی HTML5 است. هر یک از مرورگر های اصلی از فرمت های ویدئویی متفاوتی استفاده می کنند. بنابراین فایل های ویدیویی، باید به فرمت های مختلف فایل ویدیویی تبدیل شوند. همه این ها به این معناست که اگر می‌ خواهید محتوای ویدیویی شما در همه مرورگر ها قابل پخش باشد، و اگر می‌ خواهید همه بازدیدکنندگان شما هنگام ورود به وب‌ سایت شما تجربه خوبی داشته باشند، باید چندین فرمت ویدیو برای آپلود داشته باشید.

نیاز به تولید اندازه های مختلف / نرخ بیت

اکثر مردم ویدیو ها را روی لپ‌ تاپ یا دسکتاپ خود مشاهده می‌ کنند، اما این به آن معنا نیست که هیچ‌ کس از موبایل خود برای این کار استفاده نمی‌ کند. با توجه به این موضوع، هدف شما ارائه فایل‌ های بزرگ 1080p HD به تلفن های همراه و ویدیو های 480p کم کیفیت برای لپ‌ تاپ‌ ها و سیستم های دسکتاپ با اتصالات سریع نیست. بنابراین هاست شما، باید هر ویدیو را در اندازه های مختلف تولید کند، به خصوص اگر می خواهید یک تجربه کاربری (UX) خوب و بهینه شده برای بینندگان داشته باشید.

اگر هنگام تماشای ویدیو های استریم ناگهان سرعت اینترنت شما کاهش یابد. وب سایتی که مسئول پخش ویدیو است، پخش ویدیو را ادامه خواهد داد اما کیفیت را پایین می آورد. این کار برای جلوگیری از بافر است و یکی از دلایل اصلی آپلود نکردن ویدیو روی سرور خود و استفاده از سرویسی دیگر برای میزبانی کردن ویدیو، است. چنین خدماتی تخصصی هستند و سرور های ویدیویی مخصوص، تقریباً همه چیز را به سرعت و به راحتی برای شما انجام می دهند.

کیفیت متفاوت در بین مرورگر ها

قبلاً اشاره کردیم که باید بیش از یک فایل برای یک ویدیو ایجاد کنید. برای آن به یک اپلیکیشن نیاز خواهید داشت. ده ها مورد از آن ها در اینترنت وجود دارد و انتخاب کاملاً به شما بستگی دارد. با این حال، ممکن است معلوم شود که به بیش از یک برنامه نیاز دارید، به خصوص اگر می‌ خواهید ویدیوی خود را به همه فرمت‌ ها تبدیل کنید (mp4، .OGG، mkv.، avi.، و غیره).

متأسفانه، هر برنامه، تبدیل ها را با تفاوت های جزئی مدیریت می کند. این موضوع اغلب منجر به وجود کیفیت متفاوت بین تمام نسخه های ویدیوی شما می شود. به طور مثال یک ویدیو ممکن است به عنوان یک فایل OGG در موزیلا فایرفاکس عالی به نظر برسد، اما وقتی به عنوان mp4 در اینترنت اکسپلورر مشاهده می شود، کیفیت کمی پایین تر است.

علاوه بر این، مرورگر های مختلف پخش را به روشی متفاوت انجام می‌دهند، به این معنی که یک ویدیو می‌ تواند در یک مرورگر عالی کار کند اما در مرورگری دیگر باگ داشته باشد. شما می‌ توانید ساعت‌ ها با ویدیو های خود آزمایش کنید و باز هم مطابقت 100٪ را دریافت نکنید. یکی از دلایلی که نباید ویدیو ها را در سرور خود آپلود کنید، درگیر دردسر های اینچنینی نشدن است.

امکان پایرسی آنلاین

اگر ویدیو های خود را در سرور اشتراکی ای با امنیت ناکافی میزبانی می‌ کنید، مسیر های فایل ها اغلب در کد منبع قرار می‌ گیرند و ربودن آن ها را آسان می‌ کند. هر کسی می‌ تواند به سادگی آدرس ویدیو را کپی کند، فایل را دانلود کند، و سپس آن را در اینترنت آپلود کند و ادعا کند که متعلق به خودش است. استفاده از سرور های ویدیویی مخصوص به جای خود میزبانی، انتخاب بسیار بهتری خواهد بود. این کار برای محافظت از فایل ها و سایت وردپرس خودتان است.

پلاگین های ویدئویی وردپرس

هرگز تاثیری که یک ویدیو می تواند بر بازدیدکنندگان شما بگذارد را فراموش نکنید. اشتراک‌ گذاری/جاسازی ویدیو ها در وبلاگ یا صفحه شما می‌ تواند بسیار مهم باشد، به ویژه از آنجایی که افراد بیشتری از YouTube و Vimeo به عنوان موتور های جستجو استفاده می‌ کنند. داشتن ویدئو ها یا حتی گالری های ویدئویی سایت شما را بسیار زنده تر و جذاب تر می کند و پیام شما را واضح تر به مخاطبان ارسال می کند.

تعداد افزونه های وردپرس هر روز افزایش می یابد، بهتر و بهتر می شوند و کار شما را به عنوان صاحب سایت آسان تر و آسان تر می کنند. افزونه های ویدیویی وردپرس زیادی وجود دارد، اما فقط برخی از آن ها با کیفیت هستند. توصیه می کنیم قبل استفاده از این افزونه ها ابتدا آن ها را تست کنید.

نتیجه

حالا که اطلاعات کافی دارید، می دانید که دلیلی وجود ندارد که از هاست ویدیویی جداگانه برای محتوای ویدیوی خود استفاده نکنید. جایگذاری نه تنها بهترین گزینه در مورد منابع است، بلکه در زمان شما نیز صرفه جویی می کند و تجربه کاربری بهینه را تضمین می کند.

منبع: theimagestop

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا