Hostingآموزشاخبار

بررسی آپدیت ترین ترند های میزبانی وب در سال 2022

در طول سال ها، میزبانی وب از زمان آغاز به کار خود به یک صنعت بالغ فناوری اطلاعات تبدیل شده است. با پیشرفته تر شدن ویژگی ها، پلن های میزبانی و سرور متنوع شده است. حتی امروزه، میزبانی وب یک تجارت رقابتی و یک سرویس ضروری برای هر کسی که یک وب سایت، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین راه اندازی می کند، باقی مانده است. اما آینده میزبانی وب چگونه خواهد بود و روند رشد میزبانی وب چگونه است؟ در این مقاله به بررسی به روز ترین ترند های میزبانی وب در سال 2022 می پردازیم.

به روز ماندن با ترند های صنعت هاستینگ و میزبانی وب و مدل های برتر خدمات ابری قطعا یک چالش است. این به این دلیل است که نرخ رشد بسیار بالایی در این زمینه وجود دارد. چند عامل مؤثر بر صنعت میزبانی عبارتند از پیشرفت در فناوری، نوآوری ها و اتفاقات منحصر به فرد در دنیای واقعی (شیوع همه گیری COVID-19).

رشد کلی منابع میزبانی وب به وضوح مشخص می کند که تمام حجم کاری به سمت سرویس های IaaS و SaaS (انواع سرویس های ابری) منتقل می شود و بنابراین درک تفاوت بین PaaS در مقابل IaaS در مقابل SaaS مهم می شود. این تغییر و تقسیم بندی مشتری به ارائه دهندگان خدمات میزبانی وب اجازه می دهد تا به تمام ترند های این صنعت رسیدگی کنند و همه چیز را برای کسب و کارها در سال 2022 ارزشمند می کند.

در ادامه ترند های برتری را آورده ایم که باید امسال در نظر بگیرید:

  • ترند 1: میزبانی گرین وب
  • ترند 2: میزبانی ابری
  • ترند 3: رقابت قیمت گذاری
  • ترند 4: HTTPS به عنوان استاندارد
  • ترند 5: پروتکل های امنیتی
  • ترند 6: بازار های هدف

اکنون بیایید به بررسی ترند های میزبانی وب در سال 2022 با جزئیات بیشتر بپردازیم و منطق پشت آن را که ما این موارد را برای شما انتخاب کرده ایم درک کنیم:

میزبانی گرین وب

میزبانی وب دوستدار محیط زیست

شاید ندانید این مورد دقیقا چیست. بنابراین ما در این مورد به شما کمک خواهیم کرد. صنعت میزبانی بر محیط زیست تأثیر می گذارد. بله، این مسئله ایست که دست کم گرفته شده است. تولید سالانه CO2 اینترنت برابر است با 31 میلیون خودرویی که در سراسر جهان در یک زمان رانندگی می کنند. هیچ ایده ای ندارید، چگونه این اتفاق می افتد؟

به مکان فیزیکی که داده های وب سایت در آن ذخیره می شود فکر کنید. به این مکان ها دیتاسنتر می گویند. علاوه بر توسعه دهندگان وب که سرور ها را مدیریت می کنند، سخت افزار نیز سهم عادلانه ای از کار خود را دارد. هنگامی که از تلفن های هوشمند، تبلت ها، ساعت های هوشمند، لپ تاپ ها و غیره استفاده می کنید، بعد از مدتی گرم می شوند. بنابراین مهم است که سخت افزار در دیتاسنتر ها باید لزوماً در یک محیط خنک و کنترل شده ذخیره شود. اما این نیاز به تعمیر و نگهداری انرژی فشرده و همچنین مقدار قابل توجهی از CO2 خروجی دارد.

در سال 2022 با ترند های رعایت شده در خدمات میزبانی وب، سرمایه گذاری در برنامه های جبران کربن آغاز شده اند. آن ها شروع به مشارکت فعال در محیط eco-friendly کرده اند زیرا این امر باعث کاهش اثرات منفی بر محیط زیست می شود. این کار با اخذ گواهینامه های انرژی تجدیدپذیر (REC) یا گواهی نامه های کربن افست (VER) انجام می شود.

REC ها گواهی می دهند که یک شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی به تولید انرژی تجدیدپذیر کمک می کند. پول به دست آمده از این خرید، هزینه های عملیاتی طرح های انرژی سبز را تامین می کند. از سوی دیگر، گواهی دیگر VER ثابت می کند که شرکت میزبان در کاهش میزان گازهای گلخانه ای کمک می کند.

رشد میزبانی ابری

ترند میزبانی وب 2022: رشد میزبانی ابری

میزبانی ابری بدون شک یک تغییر دهنده بازی بوده است. همانطور که می دانید هاست ابری سرور فیزیکی ندارد. اما، اساسا داده ها را در چندین رایانه ذخیره می کند. بعداً با کمک یک اتصال شبکه مانند اینترنت دسترسی می دهد. این نوع سرور، دارای قدرت پردازش بی پایان و فضای ذخیره سازی است.

هیچ پیکربندی سرور معمولی وجود ندارد. میزبانی ابری از نظر بودجه مناسب تر است زیرا محدودیت های سرور های فیزیکی را از بین می برد. میزبانی ابری می داند که چگونه پلتفرم کارآمدتری برای داده های شما فراهم کند زیرا منابع سایت مورد نیاز از چندین سرور مجازی مختلف به دست می آیند.

با خرید این سرویس شما یک راه حل میزبانی جامع دریافت می کنید که مقیاس پذیر و همچنین قابل اعتماد است. شرکت‌های امروزی ارزش میزبانی ابری را درک کرده‌اند و به همان اندازه که توانایی دسترسی به قابلیت‌های پردازش کامپیوتری و ذخیره‌سازی توزیع‌شده را دارد، آن را در خود جای داده‌اند. ازین رو این یکی از ترند های برتر میزبانی وب در سال 2022 شده است.

سرمایه گذاری در هاست ابری این فرصت را به کسب و کارها می دهد تا بتوانند یک منبع مرکزی برای تمام داده ها، ارتباطات و پردازش خود فراهم کنند. با استفاده از این مخزن مرکزی، کارمندان مشاغل می توانند از هر مکان راه دور و با استفاده از هر دستگاه متصل به اینترنت بنا به ترجیح خود کار کنند.

سرویس هاست ابری شکلی پرطرفدار از میزبانی است که به وب سایت اجازه می دهد به مجموعه ای از سرورهایی که با هم کار می کنند تکیه کند. این سرور های مبتنی بر ابر منابع مجازی را ارائه می دهند که به صورت 24/7 در دسترس هستند.

رقابت قیمت گذاری

ترند میزبانی وب 2022: رقابت قیمت گذاری

همانطور که اشاره کردیم بازار جهانی صنعت میزبانی وب در حال رونق است. طبق گزارش‌های منتشر شده توسط Market Research Future، انتظار می‌رود بازار میزبانی وب تا پایان سال 2022 به 154 میلیارد دلار برسد و رشد 16 درصدی برای دوره پیش‌بینی شده 2016 تا 2022 داشته باشد.

از آنجایی که تقاضا برای میزبانی وب افزایش می یابد، جنگ رقبا در زمینه قیمت گذاری آغاز می شود و این بحث همیشه موضوع اصلی این صنعت بوده است. صنعت میزبانی وب روز به روز به شدت رقابتی می شود. بنابراین، جدا از ابزارها و ویژگی های منحصر به فرد، شرکت های میزبان وب اغلب با قیمت های خود به صورت تنگاتنگ رقابت می کنند. برای جذب مشتریان جدید، آن ها شروع به ارائه معاملات خرید وسوسه انگیز و نسبتاً با تخفیف می کنند.

هزینه های ایجاد یک وب سایت بسته به پیچیدگی یا سادگی نیاز های شما بسیار متفاوت است. قیمت یک وب سایت به چندین مورد خلاصه می شود: میزبانی وب، دامنه، تولید محتوا، طراحی گرافیک، توسعه وب و بازاریابی و موارد دیگر.

در ممتاز سرور با خرید هاست فروشگاهی به مدت شش ماه به بالا، می توانید وب سایت رایگان دریافت کنید که راه اندازی آن به سریع ترین زمان ممکن ختم می شود و می توانید در بسیاری از هزینه های خود صرفه جویی کنید.

در میزبانی وب، پلن های قیمتی متفاوتی وجود دارد که ویژگی ها و گزینه های متفاوتی را ارائه می دهند. میزبانی وب اشتراکی معمولا ارزان ترین قیمت ها را ارائه می دهد. با این وجود، یافتن ویژگی‌های مناسب، بهترین نرم‌افزار خدمات میزبانی و قیمت مناسب برای یک وب‌سایت می‌تواند بستری روان برای کسب‌وکارها در وب فراهم کند.

HTTPS به عنوان استاندارد

ترند میزبانی وب 2022: HTTPS به عنوان استاندارد

در جولای ۲۰۱۸، گوگل کروم شروع به علامت‌گذاری وب‌سایت‌های غیر HTTPS به‌عنوان «ناامن» کرد. برای تشویق سایت‌ها به تغییر HTTPS، گوگل کروم حتی وعده افزایش رتبه‌بندی منصفانه را داد. این باعث شد که ارائه HTTPS رایگان در عرصه میزبانی وب یک امر عادی باشد. تغییر ندادن آدرس به HTTPS می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی سایت تأثیر بگذارد و این می‌تواند برای کسب‌وکارها در وب پرهزینه باشد.

استفاده از HTTPS مزایای زیادی دارد. این به یک وب سایت کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد، اعتماد مشتری را ایجاد می کند و مهم تر از آن، از داده های حساس محافظت می کند. تغییر به HTTPS برای امنیت وب سایت بسیار مهم است. همچنین تضمین می‌کند که تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده در یک وب‌سایت امن است و سرقت آن توسط اکثر سارقان اینترنتی غیرممکن است. بنابراین، موتور های جستجو و بازدیدکنندگان سایت معمولا از وب سایت هایی که HTTPS در آدرس آن ها وجود ندارد دوری می کنند.

برای ارائه دهندگان میزبانی وب، ارائه HTTPS به مشتریان نه تنها چیزی است که داشتن آن خوب است، بلکه این روزها نیز ضروری است. انجام ندادن این کار باعث می شود در رقابت عقب بمانید، به خصوص اکنون که شرکت های میزبانی وب بسیاری مانند ممتاز سرور وجود دارند که HTTPS یا همان گواهی SSL رایگان ارائه می دهند و این یکی از برترین ترند های میزبانی وب در سال 2022 است.

پروتکل های امنیتی

ترند میزبانی وب 2022: پروتکل های امنیتی

با 1.9 میلیارد رکورد داده های شخصی که بین ژانویه 2017 تا مارس 2018 به خطر افتاده است، ارائه دهندگان میزبانی وب اکنون تأکید بیشتری بر پروتکل های امنیتی دارند. موارد متعددی از نقض داده‌ها و عدم رعایت فاکتور های امنیت سایبری در سال‌های گذشته، ارائه‌دهندگان هاستینگ را مجبور به اعمال امنیت شدیدتر کرده است.

بنابراین، ارائه حفاظت از حریم خصوصی کاربر در حال حاضر در میان ارائه دهندگان میزبانی وب حیاتی تر از همیشه است. یک راه حل قدرتمند میزبانی وب باید بتواند ابزار های اضافی را برای محافظت از اطلاعات شخصی مشتریان فراهم کند. پروتکل‌های امنیتی میزبانی، مانند بررسی آسیب‌پذیری‌های CMS، گواهی استاندارد SSL و ذخیره‌سازی داده‌های رمزگذاری‌شده، اکنون فراگیرتر شده‌اند.

حفظ حریم خصوصی دامنه نیز یکی از بهترین ویژگی هایی است که میزبان وب ارائه می دهد. این یک سرویس افزودنی است که توسط بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی وب ارائه می شود. هنگامی که یک مشتری یک نام دامنه را ثبت می کند، اطلاعات شخصی او در WHOIS، در دسترس عموم قرار می گیرد. حفاظت از حریم خصوصی دامنه تضمین می کند که تمام اطلاعات شخصی مشتریان محافظت شده و از بقیه جهان پنهان می شود.

بازار هدف

ترند میزبانی وب 2022: بازار هدف

شرکت‌های میزبانی وب، مانند سایر کسب‌وکارها، با تلاش مداوم و بررسی ترند ها و تلاش برای حفظ مشتریان قدیمی و جذب مشتریان جدید کار می‌کنند و این مسئله در سال 2022 اهمیت بیشتری پیدا کرده است. با این وجود، همه بخش های بازار نمی توانند توسط یک ارائه دهنده میزبانی وب پوشش داده شوند. یافتن جایگاه مناسب همچنان بهترین راه برای برجسته شدن در میان صدها رقیب است.

وقتی صحبت از قیمت گذاری و انواع خدمات میزبانی می شود، رقابت با ارائه دهندگان میزبانی وب غول پیکر و معتبر می تواند دشوار باشد. بنابراین، اگر قصد راه‌اندازی یک شرکت میزبانی را دارید، ایده خوبی است که بازارهای ویژه را هدف قرار دهید. با انجام این کار، به دلیل رقابت کمتر، رتبه سایت شما می تواند در موتورهای جستجو بهبود یابد.

علاوه بر این، با تمرکز بر گروه خاصی از مشتریان، می توانید در سطح شخصی تری با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. پیدا کردن ویژگی رقابتی برند شما همچنین می تواند به متمایز کردن شرکت میزبان وب شما از رقبا کمک کند. با این وجود، انتخاب مخاطبان به اندازه کافی برای کسب سود همچنان مهم است.

نتیجه گیری

فرصت های زیادی در صنعت میزبانی وب وجود دارد. اما مهم است که باید به چند عامل مانند محیط، ابر و پروتکل های حریم خصوصی در رابطه با میزبانی وب توجه کنید. تنها زمانی بهترین نتایج میزبانی را دریافت خواهید کرد که راه حل های مناسبی را که می توانید توسعه دهید و به مشتریان خود ارائه دهید، بیابید.

همانطور که مطالعه کردید، رعایت ترند های هر صنعت از جمله میزبانی وب، به نفع همه است و برای شرکت های میزبانی استاندارد های بالاتری را تعریف می کند و راحتی مشتریان را در سال 2022 بسیار بیشتر کرده است.

منبع: hostingseekers.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا