Windows

معرفی بهترین نرم افزار های بکاپ ویندوز سرور در سال 2022

بکاپ گرفتن از ویندوز سرور (WSB) مشخصه‌ای است که به شما امکان می‌دهد از داده‌های ویندوز خود در یک سرور نسخه پشتیبان تهیه کنید و در صورت نیاز داده های خود را بازیابی کنید. یک نرم افزار بکاپ گیری ویندوز سرور، ارائه‌دهنده سرویس ذخیره‌سازی third party است که از اطلاعات ضروری شما در سرور های راه دور خود نسخه بک آپ تهیه می‌کند و همچنین می‌تواند به بازیابی داده در هر اتفاق پیش‌بینی نشده‌ای کمک کند.

این نرم افزار ها خدمات ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات را با ترکیب قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری ارائه می دهند. اگر سازمان‌ها راه‌حلی برای پشتیبان‌گیری و بازیابی داده ها داشته باشند، تداوم کسب‌وکار خود را در طول دوره رشد یا وقفه خود حفظ می‌کنند. همچنین برای آموزش های بیشتر می توانید به مقاله بکاپ گرفتن از سرور vps ما مراجعه کنید.

انواع نرم افزار بکاپ سرور

Full Backup: بکاپ کامل به فرآیند کپی کردن هر چیزی که ارزشمند تلقی می شود و نباید گم شود، همانطور که از نام آن پیداست، اشاره دارد. یک نسخه بک آپ کامل اولین نسخه پشتیبان و در بیشتر موارد دقیق ترین نسخه است زیرا معمولاً بدون استفاده از منابع خارجی قابل ارائه است.

Incremental Backup: بکاپ افزایشی از آنجایی که شامل تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها و در نظر گرفتن تغییرات ایجاد شده در آن هاست پس از پشتیبان گیری قبلی است، این مرحله نیاز به دقت بیشتری در طول مراحل مختلف بک آپ دارد. بکاپ افزایشی تمام داده های موجود در نسخه پشتیبان کامل را شناسایی می کند و فقط از فایل های تازه تولید شده نسخه پشتیبان تهیه می کند. از آنجایی که هنوز فایل های کمتری نسبت به یک نسخه پشتیبان کامل برای بکاپ گرفتن وجود دارد، استفاده از نرم افزار های دارای بکاپ گیری افزایشی از ویندوز سرور باعث صرفه جویی در زمان و فضا می شود.

Differential Backup: پشتیبان گیری تفاضلی از همان مفهوم کلی بکاپ افزایشی پیروی می کند، با این تفاوت که فقط از فایل های جدید یا فایل هایی کپی می کند که به هر نحوی تغییر کرده اند. با این مدل Backup، تمام فایل های تولید شده پس از آخرین نسخه پشتیبان کامل را دوباره کپی می کند.

ویژگی های نرم افزار بک آپ گیری سرور

  • شخص ثالث: ویژگی ادغام با برنامه های شخص ثالث بسیار مهم است، راه حل های نرم افزار بکاپ معمولا با طیف گسترده ای از سبک ها و بسته های نرم افزاری سازگار هستند.
  • مقیاس پذیری: یک نرم افزار بکاپ سرور کامل و جامع باید با شرکت شما هماهنگ شود تا از ایمن بودن آن اطمینان حاصل شود.
  • زمان‌بندی خودکار بک آپ گیری: برنامه پشتیبان‌گیری سرور باید گزینه زمان‌بندی خودکار بکاپ های سرور را داشته باشد و به دقت عمل کند.
  • گزارش‌ها: گزارش‌ها یکپارچگی هر backup را نشان می‌دهند و به شما کمک می‌کنند در صورت بروز مشکل به سرعت بازیابی اطلاعات را داشته باشید.
  • اندازه فایل: هنگامی که با بلوک های بزرگ داده سروکار دارید، هزینه ذخیره سازی ابری می تواند گزاف باشد. با استفاده از یک روش فشرده‌سازی خوب، می‌توانید هزینه‌های بکاپ گیری real-time خود را کاهش دهید.
  • انواع بک آپ های چندگانه: یک نسخه full backup ممکن است چندین ساعت طول بکشد و فضای زیادی از هارد دیسک شما را اشغال می کند. از آنجایی که پشتیبان‌گیری کامل real-time امکان‌پذیر نیست، نرم افزار بکاپ سرور شما می‌تواند گزینه‌های مختلفی مانند پشتیبان‌گیری افزایشی، تفاضلی، پیوسته و VMware داشته باشد.
  • هزینه: نرم‌افزار پشتیبان‌گیری برای سرور ها می‌تواند از سرویس‌های رایگان تا سطح بالا را شامل شود. بسیاری از گزینه‌های پشتیبان‌گیری رایگان فقط بکاپ محلی را ارائه می‌کنند و کنترل امنیت فیزیکی هارد دیسک را در اختیار شما قرار می‌دهند.

برترین نرم افزار های بکاپ سرور

در ادامه به معرفی این نرم افزار ها خواهیم پرداخت. با مطالعه ذقیق ویژگی های آن ها می توانید نرم افزاری را که نیاز های شما را برطرف می کند انتخاب کنید.

1 – Veeam Backup & Replication

نرم افزار Veeam Backup & Replication محصول برتر صنعت بکاپ است. این پلتفرم در دسترس بودن قابل اعتمادی را برای همه حجم‌های کاری ابری، مجازی، Kubernetes و فیزیکی شما ارائه می‌کند. از طریق یک کنسول مدیریتی با طراحی ساده، به سرعت به بکاپ سرور، بایگانی، بازیابی اطلاعات و تکثیر سریع و انعطاف‌پذیر می‌رسید.

قابلیت‌های بک آپ گیری: حفاظت مداوم از داده‌ها (CDP) – پشتیبان‌گیری سریع، قابل اعتماد و آگاه از برنامه‌ها، Image Backup – ظرفیت نامحدود و صرفه‌جویی در هزینه برای نگهداری طولانی‌مدت داده‌ها در ذخیره‌سازی object با لایه جدید Veeam Cloud.

با تهیه نسخه Enterprise این نرم افزار برای پلاگین‌های Veeam که قابلیت‌های SAP HANA و Oracle RMAN Replication را رائه می دهند، نصب آسانی خواهید داشت. همچنین تکثیر و failover پیشرفته برای Disaster Recovery، شتاب WAN داخلی برای دریافت سریع نسخه‌های پشتیبان و کپی از سایت، تکثیر DR کاملاً یکپارچه و مبتنی بر ابر و پشتیبان‌گیری ابری سریع و ایمن با Veeam Cloud Connect از ویژگی های دیگر این برنامه پر کاربرد هستند.

2 – Acronis Cyber Cloud

برای اکثر کسب و کار ها، استفاده از Acronis Cyber Backup بهترین نرم افزار بکاپ گیری سرور ویندوز است. این برنامه شبیه به Acronis True Image است، اما برای سرور ویندوز ساخته شده است. Acronis Cyber Backup یک نسخه backup کامل از محیط ویندوز سرور شما ایجاد می کند و کل سیستم یا فایل ها و برنامه های جداگانه را بازیابی می کند.

ویژگی های این نرم افزار:

  1. محافظت برای بیش از 20 بار کاری (workload): با یک راه حل واحد، می توانید پلتفرم ها و بار های کاری مشترک را به طور کامل ایمن کنید.
  2. گزینه‌های ذخیره‌سازی بکاپ انعطاف‌پذیر: پشتیبان‌گیری و بازیابی اطلاعات را برای Acronis، Google یا Microsoft cloud و همچنین فضای ذخیره‌سازی ابری یا فضای ذخیره‌سازی شبکه محلی شما فراهم می‌کند.
  3. پورتال مدیریت مرکزی: با استفاده از پلتفرم مرکزی چند کاربره، هر دو عملکرد امنیت داده و مدیریت مشتری را اجرا کنید.
  4. ضد باج افزار مبتنی بر هوش مصنوعی: Acronis Active Data Protection از داده ها، سیستم ها و نسخه های پشتیبان مصرف کننده در برابر باج افزار محافظت می کند.
  5. بک آپ گیری و بازیابی: ارائه دهندگان خدمات ممکن است از رویکرد ترکیبی پشتیبان گیری ابری به عنوان سرویس استفاده کنند.
  6. بازیابی اطلاعات در اثر اتفاقات ناگوار: Acronis Cyber ​​Backup Cloud DRaaS کلید این کار را برای بار های کاری مجازی و فیزیکی شما فراهم می کند.
  7. ویژگی های کلیدی حفاظت از داده ها:
    1. حفاظت کامل از داده ها برای بیش از 20 پلتفرم، ارزیابی آسیب پذیری
    2. گزینه های ذخیره سازی پشتیبان انعطاف پذیر، گزینه های بازیابی بکاپ مبتنی بر وب
    3. خدمات حمل و نقل داده های فیزیکی، صدور گواهینامه و انطباق
    4. بازیابی داده ساده، حفاظت کامل مایکروسافت 365
    5. برنامه ریزی بک آپ گیری قابل تنظیم، حفاظت از داده های استخراج رمزنگاری شده
  8. ویژگی های حیاتی برای ارائه دهندگان خدمات:
    1. سه گزینه استقرار، ادغام با سیستم های سفارشی
    2. کنسول وب برای مدیریت آسان و مقیاس پذیر، ادغام با سیستم های PSA و RMM
    3. قیمت گذاری ساده و بدون هزینه، برچسب گذاری سفید جامع

3 – Nova BackUp

برای ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده و دفاتر فنی، نرم افزار بکاپ سرور Nova یک ذخیره سازی ابری پایدار و بازیابی اطلاعات است. پلتفرم Nova Cloud Backup و بازیابی برای ویندوز از رمزگذاری AES 256 بیتی درجه نظامی برای ایمن سازی فایل های شما استفاده می کند.

Nova همچنین تمام استاندارد های HIPAA، FERPA، GLBA و سایر استاندارد های امنیت داده های صنعت را برآورده می کند و یک برنامه بکاپ گیری کامل را ارائه می دهد. ضرر های کسب و کار خود را متوقف کنید و قابلیت اعتماد را بهبود بخشید.

از ویژگی های این نرم افزار می توان به پشتیبان‌گیری مستقیم در VHDX اشاره کرد. ویژگی Image Backup برنامه Nova، فایل‌های VHDX مورد استفاده توسط ماشین‌های مجازی Hyper-V Generation 2 را تولید می‌کند. این به شما امکان می دهد تا به سرعت یک ماشین مجازی از یک دستگاه فیزیکی در محیط Hyper-V ایجاد کنید.

شما می توانید مستقیماً از رابط کاربری گرافیکی بکاپ Nova، از Hyper-V و VMware خود (با فعال کردن vStorage API)، SQL و پایگاه داده های Exchange نسخه پشتیبان تهیه کنید.

پشتیبان گیری از فایل و Image Backup: پشتیبان‌گیری از فایل‌های فردی به شما این امکان را می‌دهد که داده‌هایی که در سرور برای شما ارزشمند است را انتخاب کرده و بکاپ بگیرید. پشتیبان‌گیری در سطح بلوک از کل پارتیشن درایو شما ایجاد می‌شود.

4 – Druva Phoenix

Druva Phoenix یک نرم افزار انعطاف پذیر حفاظت از داده ها و بکاپ گیری از سرور ویندوز است که به عنوان یک سرویس ارائه می شود و سازنده تمام هزینه های نگهداری و به روز رسانی را متحمل می شود. بسیاری از فرآیند ها خودکار هستند زیرا همه عملیات از راه دور ذخیره می شوند و رابط از راه دور پیاده سازی می شود و به بخش IT اجازه می دهد تا روی کار های دیگر تمرکز کند.

با این نرم افزار شما یک رابط کاربر پسند و یک تجربه کاربری مثبت خواهید داشت. نیازی به تنظیم یا مدیریت یک هدف برای بکاپ نیست. همچنین در مورد نحوه ذخیره داده های خود نیز نگران نباشید این نرم افزار از روش های بهینه برای فایل های بک آپ شما استفاده می کند.

در این پلتفرم بکاپ گیری، بازیابی اطلاعات در اثر رخ دادن اتفاق ناگوار و بایگانی با سرعت بالا برای end-points، ذخیره سازی ابری و دسترسی به فایل های سرور امکان پذیر است. همچنین برای اهداف قانونی و اجرایی، قابلیت مشاهده و دسترسی کامل داده ها فراهم شده است.

5 – Altaro VM Backup

Altaro VM Backup یک نرم افزار بک آپ گیری و تکثیر ماشین مجازی Hyper-V و VMware است. این ویژگی‌های پایدار، با امنیت بالا و در سطح سازمانی، حذف داده های درون خطی و موارد دیگر را ارائه می‌کند و برای بخش‌های فناوری اطلاعات، مشاوران فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) طراحی شده است. سهولت استفاده، سرعت، مقرون به صرفه بودن و ضمانت پاسخگویی تماس پشتیبانی سریع 30 ثانیه ای این نرم افزار ستودنی است.

ویژگی های این نرم افزار:

  1. Augmented Inline Deduplication: مقدار ذخیره سازی بکاپ مورد نیاز را در هر دو مکان در سایت و خارج از سایت کاهش دهید.
  2. حفاظت مداوم از داده ها: با استفاده از یک مدل حفاظت مداوم از داده ها، راه حل خود را از پشتیبان گیری روزانه به پشتیبان گیری مکرر تغییر دهید، و restore point را بهبود می بخشد.
  3. تکرار بهینه شده از طریق WAN: کاربران می توانند به طور مداوم ماشین های مجازی خود را به یک سایت ذخیره سازی ابری راه دور تکثیر کنند و زمان بازیابی نسخه پشتیبان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند.
  4. همزمانی: این نرم افزار عملیات بک آپ گیری و بازیابی مؤثرتری را اجرا می کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا زمانی را که برای پشتیبان‌گیری و بازیابی اختصاص می‌دهند به شدت کاهش دهند.
  5. رمزگذاری 256 بیتی AES: از طریق پاس امنی که در طول راه اندازی اولیه پیکربندی می کنید، همه نسخه های پشتیبان خارج از سایت به طور خودکار از رمزگذاری AES 256 بیتی بهره می برند.
  6. سهولت استفاده: راه اندازی و اجرای job های بکاپ/بازیابی/تکثیر به لطف رابط کاربری آسان برای استفاده آسان است.

نتیجه گیری

اگرچه روش‌های حفاظت از داده‌ زیادی برای ذخیره اطلاعات از شرایط پیش‌بینی‌نشده وجود دارد، استفاده از بهترین نرم افزار بکاپ گیری سرور به مقابله با این شرایط با حفظ یک کپی واقعی از داده‌های شما کمک می‌کند.

می توان از بهترین راه حل نرم افزاری پشتیبان گیری ویندوز سرور استفاده کرد. فایل‌های کلاینت و سایر سوابق ضروری روی سرور ها بسیار ارزشمند هستند که نمی‌توان از آن ها محافظت کرد. ابزار های پشتیبان گیری بالا را امتحان کنید تا با یک فرآیند ساده و سریع بک آپ گیری و بازیابی، از محافظت شرکت خود اطمینان حاصل کنید.

منابع: softwaretesttips.com و g2.com

منتشر شده توسط
H.Asadi