Programming

10 مورد از بهترین پلتفرم های توسعه وب سایت

در مورد ساخت وب سایت ها و برنامه های وب جدید، انتخاب پلتفرم توسعه بسیار مهم است. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، کار هوشمندانه ای است که از یک پلتفرم محبوب استفاده کنید، زیرا آن ها گزینه های کاملاً امتحان شده هستند. متداول ترین و بهترین پلتفرم های توسعه وب از نظرات مثبت توسعه دهندگان و کاربران بسیاری برخوردار هستند. بیشتر اوقات، این به خاطر مزایای زیادی است که این پلتفرم ها ارائه می دهند. همچنین، هنگامی که یک پلتفرم محبوب برای پروژه خود انتخاب می کنید، هر زمان که به آن نیاز داشتید به راحتی می توانید به پشتیبانی مفید دسترسی پیدا کنید. در این مقاله، ما در مورد مزایای انتخاب یک پلتفرم محبوب برای کار توسعه وب شما بحث خواهیم کرد. سپس 10 مورد از محبوب ترین ها را بررسی خواهیم کرد.

مزایای انتخاب بهترین پلتفرم توسعه وب

وقتی نوبت به ایجاد وب سایت می رسد، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. مهم است که به دقت بررسی کنید که از کدام پلتفرم استفاده می کنید، زیرا این می تواند در تجربه توسعه وب شما تفاوت ایجاد کند. پلتفرم مناسب می تواند به طور قابل توجهی کارآیی و سرعت کار شما را افزایش دهد و بر ویژگی ها و ابزار هایی که هنگام کار برای شما قابل دسترسی هستند تأثیر بگذارد. علاوه بر این، هنگامی که می خواهید تصمیم بگیرید که از کدام پلتفرم برای پروژه های توسعه خود استفاده کنید، اغلب در نظر گرفتن محبوب ترین گزینه ها کار هوشمندانه ای است. به بیان ساده، پلتفرم هایی که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند، ثابت ترین و معتبر ترین ابزار ها هستند. به عبارت دیگر، آن ها به دلیل خاصی محبوب هستند.

این پلتفرم ها معمولاً بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند و بنابراین از گزینه های جدید تر یا کمتر شناخته شده قابل اطمینان ترند. یکی دیگر از مزایای این کار این است که چون پلتفرم های شناخته شده دارای پایگاه های کاربری بیشتری هستند، شما تضمین خواهید کرد که یک جامعه از توسعه دهندگان با دانش فراوان برای استفاده در صورت نیاز به راهنما یا پشتیبانی دارید. شما می توانید به این فکر کنید که سعی در تصمیم گیری در مورد افزونه ای برای استفاده در یک سایت وردپرسی دارید. احتمالاً با افزونه ای که صد ها یا هزاران توسعه دهنده آن را تأیید کرده اند، به جای اینکه با تعداد بسیار کمی کاربر، اعتماد به نفس و راحتی بیشتری داشته باشید، احساس راحتی می کنید. همین تفکر در هنگام انتخاب پلتفرم نیز اعمال می شود.

چگونه بهترین پلتفرم های توسعه وب را انتخاب کردیم؟

به عنوان یک تیم که عمدتاً از توسعه دهندگان و متخصصان توسعه وب تشکیل شده است، ما اهمیت استفاده از پلتفرم توسعه وب مناسب را درک می کنیم. گذشته از تجربه دست اول، ما همچنین تحقیقات گسترده ای انجام داده ایم تا نظرات توسعه دهندگان را در پلتفرم هایی مانند Github و StackOverflow در نظر بگیریم.

ما تشخیص می دهیم که برخی از پلتفرم های وب برای توسعه front-end مناسب ترند، در حالی که برخی دیگر بیشتر به توسعه back-end گرایش دارند. به همین دلیل ما پلتفرم های مشهوری را انتخاب کردیم که در هر دو عرصه استفاده می شوند. علاوه بر این، برای هر چارچوب، انواع پروژه هایی را که برای آن ها استفاده می شود و همچنین زبان های وابسته را در نظر گرفته ایم. نتیجه یک لیست کاملاً گرد است که تقریباً برای هر نوع توسعه دهنده وب چیزی برای ارائه دارد.

بهترین پلتفرم های توسعه وب

اکنون که شما کمی در مورد چگونگی تعیین اینکه پلتفرم های وب به طور گسترده و معمول استفاده می شود، پیش رو دارید، وقت آن است که گزینه های برتر را معرفی کنیم. حال بیایید 10 مورد از محبوب ترین پلتفرم های توسعه وب را بررسی کنیم.

1. React

پلتفرم React

از نظر فنی، React بیشتر از یک پلتفرم توسعه، در واقع یک کتابخانه JavaScript است. با این حال، بسیاری از توسعه دهندگان وب، به لطف معماری مبتنی بر مؤلفه های آن، آن را در دسته دوم نیز قرار می دهند. این یکی از اولین پلتفرم هایی بود که از مدل مجازی سند (DOM) استفاده می کند، که به شما امکان می دهد داده ها را در یک سند تغییر دهید بدون اینکه نمایش آن در مرورگر تأثیر بگذارد.

React که در سال 2013 ایجاد شده و توسط فیس بوک عرضه می شود، به عنوان یک پلتفرم منبع باز عمل می کند که از اکوسیستم کتابخانه و اجزای قابل استفاده مجدد کاربر (UI) تشکیل شده است، که می تواند برای پروژه های توسعه وب سمت سرور و مشتری استفاده شود. به عنوان مثال، این یک ابزار قدرتمند برای ایجاد وب سایت های تجارت الکترونیکی است.

بخشی از محبوبیت React را می توان به عملکرد سریع و مقیاس پذیری آن نیز نسبت داد. علاوه بر اینکه در کنار تلاش برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به خوبی کار می کند، از Server-Side Rendering (SSR) استفاده می کند که بسیاری از پلتفرم های اجتماعی از جمله Instagram و Twitter به آن اعتماد می کنند. یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد استفاده از React این است که اگر از قبل با HTML و CSS آشنا باشید، یادگیری آن آسان است. این همچنین از نحو JSX استفاده می کند که انتخاب آن را آسان می کند و توسط یک جامعه توسعه دهنده و قابل اعتماد پشتیبانی می شود.

2. ASP.NET

پلتفرم ASP.NET

ASP یک پلتفرم توسعه وب سایت با تعداد ورژن های مختلف، از جمله ASP Classic ،ASP.NET و ASP.NET Model-View Controller (MVC) است. ASP.NET توسط مایکروسافت ساخته شده است و می تواند برای ایجاد هر دو برنامه دسک تاپ و موبایل، همچنین وب سایت های غنی و پویا، صفحات وب و پورتال های آنلاین استفاده شود. این یک پلتفرم سبک است که در درجه اول از #C استفاده می کند. با این حال، یکی از مزایای منحصر به فرد ASP.NET این است که با زبان های کامپایل شده ایجاد می شود. با توجه به اینکه از چندین زبان برنامه نویسی استفاده می کند، می توانید با استفاده از آن برنامه های متنوعی را با سرعت داخلی و مقیاس پذیری ایجاد کنید.

چارچوب ASP.NET می تواند بر روی هر زبانی که از دات نت استفاده می کند اجرا شود. اگر همچنین از Microsoft Stack استفاده می کنید، این گزینه را به عنوان یک پلتفرم back-end مؤثر تبدیل می کند. همچنین می توانید از این پلتفرم منبع باز و سمت سرور در macOS ،Linux ،Windows و موارد دیگر استفاده کنید. برخی از نمونه های قابل توجه وب سایت های ساخته شده با ASP.NET شامل StackOverflow و Getty Images است.

3. Angular

پلتفرم Angular

پلتفرم Angular که از آن به عنوان AngularJS نیز نام برده می شود، از گوگل ارائه می شود که به تقویت آن به عنوان یکی از بهترین گزینه های موجود کمک می کند. این پلتفرم منبع باز جاوا اسکریپت در صورتی که در حال ساخت برنامه های وب با مقیاس بزرگ و با کارایی بالا هستید، بسیار مفید است. حتی از آن برای ایجاد سایت هایی مانند Netflix استفاده شده است.

گرچه کاملاً یک پلتفرم فول استک نیست، اما می توان از Angular به عنوان یک پلتفرم فرانت برای ساخت برنامه های سمت کلاینت و صفحات وب تک برنامه (برای موبایل و دسک تاپ) استفاده کرد. علاوه بر HTML و CSS این پلتفرم از Typescript استفاده می کند که یک مجموعه فوق العاده JavaScript است. همچنین همراه با ابزاری است که به شما کمک می کند کدگذاری مداوم در پروژه های خود داشته باشید.

چند نکته منفی در Angular وجود دارد. به عنوان مثال، این پلتفرم بسیار بزرگتر از سایر پلتفرم ها است و همچنین به همان اندازه برای SEO مناسب نیست. با این حال، منابع و آموزش های زیادی به صورت آنلاین در دسترس است که به شما کمک می کند از ویژگی های آن نهایت استفاده را ببرید.

4. Ruby on Rails

پلتفرم Ruby on Rails

پلتفرم Ruby on Rails که معمولاً به عنوان ‘RoR’ شناخته می شود، یکی از محبوب ترین گزینه های موجود است. Ruby on Rails در سال 2005 توسط David Heinemeier Hansson نوشته شده است، یک پلتفرم منبع باز رایگان است که روی Linux اجرا می شود و همه آنچه برای توسعه سریع برنامه های وب نیاز دارید را به همراه دارد.

همچنین از Ruby و الگوی Model View Controller استفاده می شود که برای توسعه برنامه های مبتنی بر پایگاه داده مفید است. روبی به عنوان یکی از پلتفرم های اولیه back-end، بسیاری از پلتفرم های پس از آن مانند Angular و Vue.js را تحت تأثیر قرار داد. برخی از مشهور ترین کاربران Ruby on Rails شامل Hulu ،AirBnB ، Shopify و Github هستند.

یکی از نکات منفی Ruby on Rails این است که می تواند به کمی منحنی یادگیری و همچنین زمان و تلاش برای استقرار و اجرای آن در محیط های تولید نیاز داشته باشد. با این حال، به لطف جامعه گسترده و منابع و آموزش های موجود، این یک گزینه مناسب برای مبتدیان است.

5. Vue.js

پلتفرم Vue.js

Vue.js یکی از بهترین پلتفرم های JavaScript برای توسعه وب است. این یک گزینه پیشرفته در نظر گرفته شده است که شامل یک معماری مؤلفه و یک اکوسیستم مقیاس پذیر است که برای ساخت برنامه های فرانت مفید است.

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از Vue.js همه کاره بودن آن است. بسته به پیچیدگی پروژه شما، می توانید از آن به عنوان کتابخانه جاوا اسکریپت یا یک پلتفرم کامل فرانت استفاده کنید. یک نکته منفی که باید در نظر گرفت این است که توسط بزرگترین غول های دیجیتال مانند فیس بوک و گوگل پشتیبانی نمی شود. با این حال، به عنوان یک پلتفرم، به طور کلی کاربر پسند است.

اگر از قبل HTML ،CSS و JavaScript را می دانید، تقریباً بلافاصله می توانید ساخت برنامه های خود را شروع کنید. همچنین مجموعه گسترده ای از دوره های ویدئویی، راهنما ها و اسناد و مدارکی وجود دارد که می توانید برای راهنمایی شما در این زمینه به آن ها دسترسی پیدا کنید.

6. Django

پلتفرم Django

Django یک پلتفرم Model View Template (MVT) است که با زبان برنامه نویسی محبوب Python اجرا می شود. این پلتفرم منبع باز رایگان که در سال 2003 ایجاد شده است، توسط اینستاگرام استفاده می شود و بر اساس فلسفه های مفید توسعه ای مانند الگو های Convention Over Configuration (CoC) و Don’t Repeat Yourself (DRY) است.

این ویژگی باعث می شود که این پلتفرم به عنوان یک پلتفرم وب دسته بندی شود، که دارای تعداد زیادی ویژگی و ابزار مفید است. این شامل احراز هویت و رابط ادمین، پیام رسانی موقت و مبتنی بر سشن و ایجاد نقشه XML سایتمپ گوگل است. جنگو همچنین دارای یک ویژگی نقشه برداری رابطه ای شی (ORM) است که پایگاه داده و فرایند های توسعه را ساده می کند. می تواند برای توسعه فول استک یا فقط به عنوان یک پلتفرم back-end استفاده شود و از انواع سیستم های پایگاه داده از جمله MySQL و PostgreSQL پشتیبانی می کند.

جنگو علاوه بر اینکه یک پلتفرم مقیاس پذیر و همه کاره است که یادگیری آن آسان است، یک پلتفرم بسیار ایمن نیز هست که شامل تعدادی از ویژگی های امنیتی خارج از جعبه مانند توانایی جلوگیری از اجرای کد در لایه الگو است. بنابراین، اگر می خواهید وب سایت هایی ایجاد کنید که دارای امنیت درجه یک هستند، Django ارزش بررسی دارد. در حالی که ویژگی هایی مانند ORM به طور کلی یک مزیت است، اما همچنین می تواند کار با پلتفرم را به منظور ایجاد برنامه های شما کمی دشوار تر کند. با این حال، اگر منحنی یادگیری را پشت سر بگذارید، می تواند ابزاری ارزشمند باشد.

7. Laravel

پلتفرم Laravel

لاراول در سال 2011 توسط تیلور اوتول ایجاد شد، یکی از پلتفرم های جدیدی است که در این لیست گنجانده شده است. این از الگوی معماری MVC استفاده می کند و برای اجرای با PHP، یک زبان برنامه نویسی اصلی بسیار محبوب است. برخی از مزایای استفاده از لاراول این است که با پشتیبانی API ارائه می شود و کتابخانه ای از بسته ها و ابزار های مدولار برای گسترش هدف و عملکرد آن ارائه می دهد. این به ایجاد یک پلتفرم پشته کامل کمک می کند که می تواند برای ایجاد طیف گسترده ای از برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد.

این پلتفرم همچنین Laravel Vapor را نیز ارائه می دهد. این راه حل که توسط سرویس وب آمازون (AWS) طراحی شده است، یک پلت فرم استقرار بدون سرور برای شما فراهم می کند که شامل مقیاس گذاری خودکار بر اساس تقاضا و عدم تعمیر و نگهداری است. مزیت دیگری که باید در نظر گرفت Laracasts قابل دسترسی است. این پلتفرم شامل مجموعه ای از صد ها آموزش تصویری و پخش فیلم است که به شما کمک می کند تا با اکوسیستم پلتفرم توسعه آشنا شوید، بنابراین می توانید از آن برای ساختن برنامه های وب خود به راحتی استفاده کنید.

8. Express

پلتفرم Express

Express پلتفرم مینیمالیستی Node.js است. این پلتفرم رایگان و منبع باز بر پایه JavaScript است و از برنامه های کاملی برای موبایل و وب و همچنین REST API پشتیبانی می کند. این پلتفرم دارای استاندارد پشتیبان MEAN استک است و برای ایجاد سایت هایی مانند MySpace و Storify استفاده شده است.

یکی از اصلی ترین ویژگی های Express این است که سریع و انعطاف پذیر است. بیشتر ویژگی ها به صورت پلاگین در دسترس هستند. به همین ترتیب، می تواند یک روند سریع و ساده برای ایجاد برنامه های مبتنی بر Node.js را برای شما فراهم کند. علاوه بر این، ویژگی های توسعه وب را ارائه می دهد که با عملکرد پلتفرم Node.js تداخل نخواهد داشت. پلتفرم های متنوعی دیگر بر اساس Express شامل Sails ،Loopback و Nestjs ساخته شده اند.

9. CodeIgniter

پلتفرم CodeIgniter

CodeIgniter که توسط EllisLab ایجاد شده است، یکی از بهترین پلتفرم های PHP برای توسعه دهندگانی است که قصد ایجاد سایت های پویا را دارند. آنچه این پلتفرم را از بسیاری دیگر متمایز می کند این است که نیاز به هیچگونه پیکربندی نیاز ندارد. این مجموعه همچنین شامل مجموعه ای عظیم از کتابخانه های یکپارچه است. اگرچه CodeIgniter شباهت هایی به پلتفرم ساخته شده بر اساس معماری MVC دارد، مدل ها و نما ها ارائه می شوند اما نیازی به آن ها نیست. برای ساخت وب سایت هایی مانند Guardian و Bufferapp استفاده شده است.

CodeIgniter همچنین یک پلتفرم سبک است و اگر به دنبال عملکرد برتر و امنیت قوی هستید گزینه ایده آلی است. به علاوه، به لطف مستندات واضح و راهنما ها، بدون هیچ زحمتی می توانید با جزئیات آن آشنا شوید. این گزینه ممکن است به اندازه سایر پلتفرم های توسعه در این لیست پیچیده یا دارای ویژگی نباشد. با این حال، اگر به دنبال یک بنیاد زیبا و در عین حال ساده برای ساخت برنامه های وب هستید، ممکن است بهترین انتخاب باشد.

10. Ember

پلتفرم Ember

اگر شما یک توسعه دهنده وب با تجربه هستید و به دنبال یک پلتفرم قوی و قابل اعتماد هستید، Ember گزینه خوبی است که قابل تأمل است. این پلتفرم جاوا اسکریپت که برای اولین بار در سال 2011 منتشر شد، در بین توسعه دهندگان فصلی محبوب است. این مجموعه از ویژگی های اصلی و ابزار های چشمگیری برخوردار است که ساخت برنامه های وب پیچیده را آسان می کند.

Ember که توسط شرکت هایی مانند Netflix ،LinkedIn و Apple استفاده می شود، خود را به عنوان “پلتفرمی برای توسعه دهندگان بلند پرواز” مفتخر می کند. این یک انجمن گسترده، حمایتی و مفید است که از توسعه دهندگان متخصص و علاقه مند به توانایی آن در افزایش بهره وری تشکیل شده است. برخی از بزرگترین مزایای استفاده از Ember ویژگی های سازمانی و سیستم پیشرفته مدیریت نسخه آن است. این پلتفرم همچنین شامل قابلیت های الزام آور مفیدی مانند ارائه گزینه ایجاد خصوصیات خارج از توابع است.

البته، با توجه به اینکه این پلتفرمی است که به توسعه دهندگان با تجربه برای ساخت برنامه های مدرن اختصاص دارد، ممکن است بهترین گزینه برای مبتدیان نباشد. با این حال، اگر می خواهید Ember را انتخاب کنید، مقالات و منابع مستندات زیادی در وب سایت اصلی برای شروع وجود دارد.

نتیجه گیری در مورد بهترین پلتفرم توسعه وب

انتخاب یک پلتفرم توسعه وب برای پروژه شما می تواند یک روند کاملاً مشکل باشد. با این حال، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از استفاده از یک راه حل محبوب بهره مند شوید. می توانید از مزایای مختلف پلتفرم های رایج مانند افزایش اعتبار استفاده کنید و به جامعه پر جنب و جوش توسعه دهندگان اعتماد کنید.

در این پست، ما 10 مورد از بهترین پلتفرم هایی را که می توانند برای پروژه های توسعه وب شما استفاده شوند، بررسی کردیم. بهترین گزینه برای پروژه های شما به سطح تجربه شما و همچنین به زبان های خاصی بستگی دارد که می خواهید استفاده کنید. به عنوان مثال، در حالی که React به عنوان یک کتابخانه جاوا اسکریپت مؤثر برای توسعه دهندگان عمل می کند، جنگو روی پایتون اجرا می شود و لاراول یک پلتفرم PHP است.

گذشته از یک پلتفرم قوی و قابل اعتماد، مدیریت پروژه های توسعه وب زمانی آسان می شود که از خدمات میزبانی با کیفیت استفاده کنید. اگر به دنبال سرویس میزبانی وبی با کیفیت و قیمت مناسب می گردید توصیه می کنیم پلن های میزبانی ممتاز سرور را بررسی کنید تا شگفت زده شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا