آموزش

نحوه تست سرعت سرور گیمینگ چگونه است؟

اگر یک گیمر آنلاین هستید، حتماً با اصطلاح “پینگ” آشنا هستید و می دانید که این موضوع در عملکرد کلی شما در گیم چه تأثیری دارد. هنگام بازی مواردی مانند تاخیر یا فریز را تجربه می کنید؟ بله، این ها دقیقاً نشانه‌ های پینگ بالا هستند و البته می‌ توانند تجربه گیمینگ شما را خراب کنند. اما قبل از این که موارد دیگر را بررسی کنید بهتر است تست پینگ را روی سروری که به آن متصل هستید انجام دهید. در این پست نحوه تست سرعت سرور گیمینگ با استفاده از تست پینگ را به شما آموزش می دهیم.

ویژگی های سرور توصیه شده برای سرور گیمینگ

قبل از انتخاب مشخصات یک گیم سرور، باید به الزامات بازی مورد نظرتان توجه کنید. این نه تنها به شما در انتخاب یک پلن هاستینگ مناسب کمک می‌ کند، بلکه تعیین می‌ کند که چه مقدار از هر کدام یک از منابع سرور را نیاز دارید. یک بازی نسبتا سبک مانند Counterstrike به منابع بسیار کمتری نسبت به بازی‌ های اپن ورلد گسترده نیاز دارد که به رم، قدرت پردازش و فضای ذخیره‌ سازی بسیار بیشتری نیاز دارند.

  • وقتی صحبت از سرور های اختصاصی برای استفاده به عنوان سرور گیمینگ می شود، هرچه رم بیشتر باشد بهتر است. حدود 128 تا 256 گیگابایت رم برای سرور گیمینگ معمول است.
  • بسیاری از بازی ها هنوز تنها از قدرت یک هسته CPU استفاده می کنند، بنابراین سروری با هسته های CPU کمتر با سرعت کلاک بالاتر مناسب است.
  • درایو های حالت جامد (SSD) داده ها را سریعتر از هارد دیسک های سنتی می خوانند و می نویسند. برای بازی‌ هایی با تعداد زیادی دارایی، درایو های SSD با NVMe می‌ توانند زمان بارگذاری و عملکرد بازی را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.
  • مانند تمام مشخصات، پهنای باند مورد نیاز به بازی هایی که می خواهید میزبانی کنید و تعداد گیمر ها بستگی دارد. به عنوان مثال برای بازی هایی مانند Minecraft شما به پهنای باندی بیشتر از 15 کیلوبیت بر ثانیه احتیاج ندارید.

پینگ در بازی آنلاین چیست؟ پینگ کم بهتر است یا پینگ بالا؟

به زبان ساده، پینگ بازی به تأخیر بین سرور راه دور و رایانه بازیکن اشاره دارد. اگر تأخیر 50 میلی ثانیه دارید، این به معنای مدت زمانی است که رایانه شما به درخواست رایانه دیگری پاسخ می دهد. در دنیای بازی های ویدیویی آنلاین، احتمالاً اصطلاحات «پینگ کم» یا «پینگ زیاد» را شنیده اید. یک بازی پینگ کمتر انتظار می رود زیرا به این معنی است که شما اطلاعات را منتقل می کنید و پاسخ را سریع تر از سرور دریافت می کنید. اگر تأخیر شما زیاد باشد (> 500 میلی‌ ثانیه)، به این معنی است که اتصال به سرور و برگشت بیش از نیم ثانیه طول می‌ کشد. در نتیجه، هنگام بازی آنلاین، لرزش و پدیده‌ ای به نام «رابر بند» را تجربه خواهید کرد.

تست پینگ چه کاربردی دارد؟

تست پینگ تعیین می کند که آیا کامپیوتر شما می تواند با کامپیوتر یا سرور دیگری از طریق شبکه ارتباط برقرار کند یا خیر. اگر اتصال شبکه برقرار باشد، این تست به شما میزان تأخیر اتصال کامپیوترتان به سرور را نیز نشان می دهد که همان تست سرعت سرور گیمینگ است.

چگونه با تست پینگ سرعت سرور گیمینگ را بفهمیم؟

چگونه با تست پینگ سرعت سرور گیمینگ را بفهمیم؟

اگر هنگام انجام بازی های آنلاین دچار تاخیر یا لرزش شدید، باید یک بررسی سرعت سرور انجام دهید. هدف از تست آنلاین پینگ این است که مشخص شود آیا دستگاه در یک آدرس IP خاص قابل دسترسی است یا خیر. یک دستگاه شبکه کامپیوتری باید به درخواست اکو (پینگ) با یک پاسخ اکو (پنگ) واکنش نشان دهد که آنلاین بودن آن را تأیید می کند. این پاسخ باید در میلی ثانیه برسد.

اجرای تست پینگ برای بازی چندان سخت نیست. هنگامی که بازی های آنلاین، به خصوص ذبازی هایی در ژانر تیراندازی اول شخص را انجام می دهید، به شما این امکان را می دهند که پینگ خود را دقیقاً در بازی بررسی کنید. کافیست به دنبال گزینه ای مانند “نمایش آمار عملکرد” در تنظیمات بازی باشید. اما بسیاری از بازی ها دیگر این امکانات را ندارند و برای تست سرعت سرور گیمینگ خود، از تست پینگ استفاده کنید که در ادامه به نحوه انجام آن می پردازم.

تست سرعت سرور گیمینگ با cmd

  1. خط فرمان را با جستجوی cmd یا تایپ cmd در run باز کنید.
تست سرعت سرور گیمینگ
  1. عبارت “ping” و سپس IP سرور خود را بدون پورت تایپ کنید.
  1. اینتر را فشار دهید تا 4 پکت پینگ به سرور شما ارسال شود. پینگ بین 1 تا 80 میلی ثانیه خوب است و تاثیری روی بازی شما نخواهد داشت.
تست پینگ

در مک، همان مراحل را با باز کردن Network Utility و وارد کردن نام میزبان یا آدرس IP مورد نظر برای انجام پینگ تکرار کنید. با دانستن این روش‌ ها برای بررسی پینگ، اکنون می‌ توانید تأخیر را در هر زمان بررسی کنید تا بدانید که آیا به اندازه کافی خوب است یا خیر و دریابید که چگونه به موقع پینگ خود را کاهش دهید. اگر پهنای باندی که دریافت می کنید بسیار کمتر از چیزی است که متعهد به دریافت آن هستید، برای حل مشکل با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس بگیرید.

چرا پینگ در بازی های آنلاین مهم است؟

پینگ پایین‌ تر به معنای گیم‌ پلی است زیرا امکان انتقال سریع‌ تر داده‌ها را بین مشتریان بازیکنان و سرور بازی فراهم می‌ کند. پینگ پایین همیشه برای گیمر های حرفه‌ ای در بازی‌ های تیراندازی اول شخص (FPS)، بازی‌ های مسابقه‌ ای و بازی‌ های چند نفره مطلوب است. برعکس، کسانی که بازی پینگ بالاتری دارند تقریباً به طور قطع در حین انجام بازی با تاخیر مواجه خواهند شد که بر نتیجه بازی تأثیر خواهد گذاشت. در واقع، سرور های بسیاری از بازی‌ های FPS، فوراً اتصال آن بازیکنان را در سطوح بالاتر قطع می‌ کنند تا تجربه بدی برای کسی پیش نیاید.

یک پینگ خوب برای بازی چیست؟

اغراق نیست اگر بگوییم پینگ می تواند تجربه بازی آنلاین شما را عالی یا خراب کند. به عنوان مثال، اگر پینگ شما 20 میلی ثانیه (0.02 ثانیه) باشد، گیم پلی شما سریع تر و روان تر به نظر می رسد. اما اگر پینگ بالاتر 180 میلی‌ ثانیه داشته باشید، به احتمال زیاد ممکن است با تاخیر مواجه شوید و بازی را ببازید.

  • نرخ بیش از 150 میلی ثانیه (ms) “پینگ بالا” یا “پینگ کند” فرض می شود. این وضعیت باعث تاخیر قابل توجهی می شود و تجربه گیم پلی، گرافیک و توانایی پخش لایو استریم در Twitch را خراب می کند.
  • تأخیر 100 میلی‌ ثانیه و کمتر برای اکثر اتصالات باند پهن متوسط است.
  • مقدار تاخیر کمتر از 50 میلی ثانیه برای گیمر های حرفه ای ایده آل است.
  • نرخ پینگ زیر 20 میلی ثانیه کم در نظر گرفته می شود.

پینگ خوب برای بازی، به نوع بازی هایی که انجام می دهید بستگی دارد. یک بازی کندتر مانند Hearthstone ممکن است نیازی به پینگ خیلی عالی نداشته باشد. در حالی که بازی‌ های تیراندازی یا بازی‌ های رقابتی مانند Valorant به ورودی‌ ها و زمان‌ بندی دقیق نیاز دارند، به این معنی که برای بازی در سطح بالا، پینگ بسیار بهتری لازم است.

بنابراین، قبل از شروع کردن بازی، تست سرعت پینگ را انجام دهید تا مطمئن شوید که پینگ سرور گیمینگ تجربه بازی شما را خراب نمی کند. این فقط در مورد سرعت نیست. یک تجربه بازی عالی به چیزی بیش از اتصال ساده به اینترنت نیاز دارد. درواقع، حتی اگر یک سرویس اینترنت با سرعت 6 مگابیت بر ثانیه دارید، نویز شبکه می تواند سرعتتان را به 1 تا 3 مگابیت در ثانیه یا حتی کمتر کاهش دهد، به خصوص در ساعات اوج مصرف.

برای اینکه پینگ بدی دریافت نکنید، به شما توصیه می شود به جای اتصال بی سیم (wifi) از یک اتصال پایدار (اتصال سیمی) استفاده کنید یا به یک طرح اینترنت با پهنای باند بالاتر ارتقا دهید. همچنین می‌توانید با خاموش کردن برنامه‌های غیر ضروری هنگام اجرای بازی‌های آنلاین، پینگ را کاهش دهید.

در صورتی که قصد دارید به همراه دوستانتان در یک فصای خصوصی بازی کنید و همچنین از سرعت هایی عالی بهره ببرید، توصیه می کنیم به فکر تهیه VPS و یا VDS باشید!

در نتیجه

لازم است به طور منظم تست سرعت سرور گیمینگ را انجام دهید تا مطمئن شوید که پینگ شما به اندازه کافی خوب است تا مانع از دیدن حریف در زمان کافی نشود. اکنون، هر زمان که در حین بازی با تاخیر پراکنده مواجه شدید، سرعت شبکه خود را بررسی کنید و تست پینگ را اجرا کنید، زیرا این از اصلی ترین دلایل این سناریو هستند.

منبع: gospeedcheck

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا