WordPressآموزش

نحوه حذف قالب وردپرس با چند روش آسان و سریع!

اگر به تازگی قالب وردپرس خود را تغییر داده اید، ممکن است بخواهید قالب قبلی را حذف کنید. همچنین ممکن است چند قالب وردپرس دیگر از پیش نصب شده در وب سایت خود داشته باشید که ممکن است بخواهید آنها را حذف کنید.
در این مقاله، قصد داریم نحوه حذف قالب وردپرس را بگوییم و اینکه چطور به راحتی یک قالب وردپرس را بدون تأثیر بر وب سایت خود حذف کنید را بررسی کنیم.

چرا قالب وردپرس را حذف کنیم؟

اگر از قالب وردپرس استفاده نمی کنید، توصیه می شود آن را از وب سایت خود حذف کنید. دلایل مختلفی برای حذف قالب های بلااستفاده وردپرس وجود دارد.

  1. فایل‌ های قالب وردپرس به زبان PHP نوشته شده‌ اند و این فرصتی را برای هکرها فراهم می کند تا بتوانند به سایت شما ورود پیدا کنند. (به این معنی که امنیت سایت شما به خطر می افتد).
  2. نصب آنها بر روی سرور، زمان پشتیبان‌ گیری را افزایش می‌ دهد و افزونه امنیتی وردپرس شما برای تکمیل اسکن زمان بیشتری می‌ برد.
  3. به‌ روزرسانی‌ هایی را برای این قالب ها دریافت خواهید کرد، حتی اگر اصلاً از آنها استفاده نکنید که این می تواند آزار دهنده باشد.

✅ بسیاری از کاربران قالب های وردپرس را روی وب سایت های زنده خود نصب می کنند تا آن ها را تست کنند. این کار بسیار اشتباهی است. زیرا نباید پوسته وردپرس را روی وب سایت زنده خود تست کنید. این کار باعث اشغال فضای زیاد سرور و ناامن شدن سایت تان می شود.

نکته: توصیه می شود که برای تست یک قالب وردپرس از یک سایت آزمایشی یا وردپرس محلی استفاده کنید. به این ترتیب چیزی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

تفاوت بین حذف نصب و حذف قالب وردپرس چیست؟

وردپرس به شما امکان می دهد که فقط یک قالب را به عنوان قالب فعال سایت خود نگه دارید. با این حال، می توانید هر تعداد قالب که بخواهید در وب سایت خود نصب کنید.

این قالب ها فعال نخواهند بود، اما همچنان در سایت شما نصب هستند و به‌ روزرسانی‌ ها را برای آن‌ ها دریافت خواهید کرد.

برای حذف کامل یک قالب وردپرس، باید آن را حذف کنید. با این کار تمام فایل های قالب از وب سایت شما حذف می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش انتخاب و نصب قالب وردپرس روی هاست

آیا حذف قالب های قدیمی وردپرس بی خطر است؟

بله، حذف پوسته وردپرسی که از آن استفاده نمی کنید بی خطر است. هر سایت وردپرسی برای عملکرد صحیح به حداقل یک قالب نیاز دارد. این موضوعی است که وردپرس برای نمایش وب سایت شما از آن استفاده می کند.

با مراجعه به قسمت “نمایش” (Appearance) » پوسته ها (Themes) می توانید قالب وردپرسی را که در حال حاضر استفاده می کنید مشاهده کنید. طرح زمینه فعلی شما به عنوان طرح زمینه “فعال” ظاهر می شود.

آیا حذف قالب های قدیمی وردپرس بی خطر است؟

توصیه می‌ شود یک قالب پیش‌ فرض وردپرس را روی وب‌ سایت خود نصب کنید تا در صورتی که قالب فعلی شما غیر فعال شد، به عنوان یک قالب جایگزین بتوانید از آن استفاده کنید.

به غیر از این قالب ها، می توانید با خیال راحت هر قالب دیگری را که در وب سایت تان نصب شده است حذف کنید.

قبل از حذف قالب وردپرس چه کاری انجام دهیم؟

اگر یک قالب وردپرس را سفارشی کرده اید و می خواهید آن سفارشی سازی ها را قبل از حذف آن حفظ کنید، می توانید یک نسخه پشتیبان به طور کامل از وردپرس بگیرید.

همچنین می توانید پوشه قالب را به عنوان یک نسخه پشتیبان در کامپیوترتان دانلود کنید.

برای انجام این کار، می توانید از یک سرویس گیرنده FTP یا برنامه مدیریت فایل در داشبورد حساب میزبانی وردپرس خود استفاده کنید. پس از اتصال، به پوشه /wp-content/themes/ بروید و پوشه قالب غیرفعال را در رایانه خود دانلود کنید.

قبل از حذف قالب وردپرس چه کاری انجام دهیم؟

پس از پشتیبان‌ گیری از قالب قدیمی خود، می‌ توانید آن را حذف کنید.

حذف قالب وردپرس با 2 روش

روش های مختلفی برای حذف پوسته وردپرس وجود دارد. در اینجا 2 روش را به شما می گوییم.

1. حذف پوسته وردپرس از طریق داشبورد مدیریت

این ساده ترین و توصیه شده ترین راه برای حذف پوسته وردپرس است. ابتدا باید به صفحه نمایش و پوسته ها بروید و روی قالبی که می خواهید حذف کنید کلیک کنید.

اکنون وردپرس جزئیات قالب را در یک پنجره بازشو باز می کند. شما باید روی دکمه Delete در گوشه سمت راست پایین صفحه بازشو کلیک کنید.

حذف قالب وردپرس از طریق داشبورد مدیریت

در مرحله بعد، از شما خواسته می شود تا تأیید کنید که آیا می خواهید قالب را حذف کنید. برای ادامه روی دکمه OK کلیک کنید تا وردپرس قالب انتخابی شما را حذف کند.

2. حذف قالب وردپرس از طریق FTP

این روش کمی پیشرفته است، اما اگر نتوانید به بخش مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید، به کارتان می آید.

به سادگی با استفاده از یک سرویس گیرنده FTP به سایت وردپرس خود متصل شوید و سپس به پوشه /wp-content/themes/ بروید.

حذف قالب وردپرس از طریق FTP

از اینجا باید پوشه قالبی را که می خواهید حذف کنید پیدا کنید. روی نام پوشه کلیک راست کرده و گزینه delete را انتخاب کنید.

کلاینت FTP شما اکنون موضوع انتخابی شما را حذف می کند.

اگر قالب وردپرس به طور تصادفی حذف شود چه باید کرد؟

اگر به طور تصادفی یک قالب وردپرس را حذف کردید، راه های مختلفی برای بازگرداندن آن وجود دارد.

ابتدا می توانید قالب را از پشتیبان بازیابی کنید. این کار آسان تر است زیرا بسیاری از افزونه های پشتیبان وردپرس به شما امکان می دهند وب سایت خود را به سرعت به مرحله قبلی بازگردانید.

با این حال، اگر نسخه پشتیبان تهیه نکرده‌ اید، می‌ توانید با دانلود و نصب یک نسخه جدید از همان قالب، قالب را بازیابی کنید.

نقطه ضعف روش دوم این است که شما هر گونه سفارشی سازی را که روی قالب انجام داده اید از دست خواهید داد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه به آسانی یک پوسته وردپرس را حذف کنید.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا