آموزش

دوره حیات دامنه IR

در این مقاله قصد داریم برای شما عزیزان دوره حیات دامنه IR را شرح بدهیم تا با زمان بندی های استفاده از این دامنه آشنا شوید. در ادامه برای آشنایی با این موضوع با ما همراه شوید.

  • نکته مهمی که باید بگوییم این است که زمان تمدید این دامنه با دامنه های بین المللی متفاوت است.
  • در ابتدا باید آزاد بودن دامنه را چک کنید. برای این کار می توانید از http://whois.nic.ir/ استفاده کنید.
  • در صورت باز بودن دامنه می توانید سفارش خود را برای ثبت دامنه ir درخواست بدهید. مدت زمانی که می توانید دامنه را رزرو کنید، 1 سال و یا 5 سال می باشد.

در مدت زمان یک و یا پنج سالی که شخصی دامنه را رزو کرده است، هیچ شخص دیگری نمی تواند این دامنه را ثبت کند مگر شخصی که شناسه ثبت دامنه به نام او است. در این حالت حتی هنگامی که از who is استفاده می کنید، به شما گفته خواهد شد که امکان ثبت دامنه ای را که رزو می باشد، نخواهید داشت.

تمدید دامنه

پس از اتمام مدت رزرو بودن یک دامنه، به مدت 30 روز، همان مالک می تواند بدون پرداخت کردن هیچگونه جریمه ای مجددا دامنه را ثبت کند و باز هم شخص دیگری نمی تواند تا 30 روز پس از پایان تاریخ دامنه دامنه را رزرو کند.

اما بعد از 30 روز اگر مجدد دامنه رزرو نشد، باز هم تنها مالک همان دامنه می تواند با پرداخت کردن جریمه، دامنه را برای خود رزرو کند.

بعد از گذشت مدت 60 روز، دیگر دامنه آزاد شده و هر شخصی که بخواهد می تواند با شناسه خودش دامنه را رزرو کند و از آن استفاده کند.

امیدوارم از خواندن مقاله دوره حیاط دامنه IR استفاده لازم را برده باشید. اگر در هر موردی برایتان سوالی پیش آمد که جوابش را در این مقاله نیافتید، با مشاورین آنلاین همیشه در دسترس ممتاز سرور، مشورت کنید. قطعا آن ها بهترین رهنود ها را به شما پیشنهاد خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا