WordPressآموزش

رفع مشکل ورود به مدیریت وب سایت های وردپرس و دلایل آن

مشکل عدم ورود به مدیریت سایت وردپرس خود را دارید؟ این می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود، که عیب یابی را برای مبتدیان دشوار می کند. در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که نحوه رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس را بیاموزید و همچنین می توانید دریابید باید چه کاری انجام دهید تا بتوانید دوباره به سایت خود دسترسی پیدا کنید.

رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس و چرا این مشکل پیش می آید؟

ما اغلب از کاربرانی که مشکل عدم ورود به مدیریت سایت وردپرس را دارند می شنویم. این امر خسته کننده است و می تواند بهره وری شما را به بن بست برساند. شما نمی توانید در وب سایت وردپرس خود پست بنویسید، به نظرات پاسخ دهید یا کاری انجام دهید. اگر برای ورود به سایت شخص دیگری مشکل دارید، باید با مالک یا سرپرست سایت تماس بگیرید تا به او اطلاع دهید. آن ها می توانند توضیح دهند که چرا دسترسی ندارید یا برای حل مشکل با شما همکاری می کنند.

اگر شما مالک سایت هستید، می توانید مراحل عیب یابی و رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس را در زیر دنبال کنید. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است شما را از مدیریت وردپرس منع کند، بنابراین اجازه دهید هر یک از آن ها را یک به یک بررسی کنیم. امیدوارم از طریق این روند، بتوانید راه حل مشکل خود را پیدا کنید. همچنین ممکن است در لیست ما مورد خطای متاسفانه این نوع پرونده به دلیل مسائل امنیتی مجاز نیست راه حلی پیدا کنید.

خطا در برقراری ارتباط پایگاه داده

خطا در برقراری ارتباط پایگاه داده

آیا در هر صفحه سایت خود هشدار “خطا در برقراری ارتباط پایگاه داده” را مشاهده می کنید؟ این پیام به دلایل مختلف مانند پایگاه داده خراب یا مشکلات مربوط به سرور میزبانی وب شما نشان داده می شود.

خطای داخلی سرور 500

خطای داخلی سرور 500

یکی دیگر از خطا های وردپرس که ممکن است یک مبتدی با آن روبرو شود “خطای سرور داخلی” یا گاهی “خطای سرور داخلی 500” است. این خطا زمانی نمایش داده می شود که مشکلی وجود داشته باشد اما سرور نتواند تشخیص دهد مشکل در کجاست.

خطای 404 “پیدا نشد”

گاهی اوقات کاربران هنگام تغییر آدرس و آدرس وردپرس در تنظیمات وردپرس خود دچار اشتباه می شوند. دفعه بعد که سعی می کنند وارد قسمت مدیریت خود شوند، خطای Error 404 – Not Found را دریافت می کنند.

خطای 404 "پیدا نشد"

شما نمی توانید از روش 1 استفاده کنید زیرا نمی توانید وارد سیستم شوید، اما روش های دیگر باید شما را از دردسر رها کند.

توجه: اگر می توانید وارد سایت خود شوید اما هنگام مشاهده یکی از پست های خود خطای 404 را مشاهده می کنید، پس مشکل دیگری دارید که احتمالا به ریدایرکت مربوط می شود.

403 خطای ممنوعه

403 خطای ممنوعه

برخی از کاربران هنگام ورود به سیستم wp-admin خطای “HTTP Error 403-Forbidden” را مشاهده می کنند. این خطا می تواند ناشی از مجوز های فایل نادرست، افزونه های امنیتی ضعیف یا پیکربندی سرور شما باشد.

اگر این خطا را مشاهده می کنید، راهنمای ما در مورد نحوه رفع خطای ممنوع 403 در وردپرس به شما کمک می کند تا مشکل را پیدا کرده و برطرف کنید. شما می توانید با حل این مشکل، همچنین رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس را داشته باشید.

رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس با رفع خطای غیر مجاز 401

401 خطای غیر مجاز

پیام دیگری که می توانید هنگام قفل شدن در سایت وردپرس خود مشاهده کنید خطای 401 است. این خطا گاهی اوقات با پیام “دسترسی به دلیل اعتبار نامعتبر محروم است” یا “مجوز لازم است” همراه است.

اگر پوشه مدیریت وردپرس خود را با گذرواژه محافظت کرده اید، می توانید این پیام را مشاهده کنید. همچنین می تواند توسط افزونه امنیتی وردپرس یا اقدامات امنیتی انجام شده توسط شرکت میزبانی شما ایجاد شود.

ورود های محدود

ورود های محدود

به طور پیش فرض، وردپرس به کاربران اجازه می دهد تا هر زمان که می خواهند رمز عبور را وارد کنند. هکر ها ممکن است سعی کنند با استفاده از اسکریپت هایی که ترکیبات مختلفی را وارد می کنند تا زمانی که وب سایت شما دچار مشکل نمی شود، از آن سوء استفاده کنند.

برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنیم تعداد تلاش های ناموفق ورود به سیستم را برای هر کاربر محدود کنید. با این حال، این ممکن است به این معنی باشد که وقتی بیش از حد رمز عبور اشتباه را وارد می کنید، ورودی وب سایتتان قفل شود.

مشکل رمز عبور اشتباه است

مشکل رمز عبور اشتباه است

در اینجا هیچ چیز ناامید کننده تر از این نیست که به شما بگویند در صورتی که مطمئن هستید رمز عبورتان درست است، از رمز عبور اشتباه استفاده کرده اید. این می تواند در صورتی رخ دهد که شما قربانی هک شده اید یا ممکن است فقط یک اشتباه صادقانه انجام دهید.

بدتر از آن، وقتی سعی می کنید رمز عبور خود را تغییر دهید، هرگز ایمیل را دریافت نمی کنید زیرا به آدرسی می رسد که دیگر به آن دسترسی ندارید.

خوشبختانه راه دیگری نیز وجود دارد و می توانید رمز عبور وردپرس خود را از phpMyAdmin بازنشانی کنید. این روش می تواند برای کاربران جدید بسیار طاقت فرسا باشد، اما این بهترین امید شما برای دسترسی مجدد به بخش مدیریت است.

رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس با شناسایی مشکلات افزونه ها

ممکن است به دلیل نقص در افزونه یا موضوع، سایت وردپرس شما قفل نشده باشد. اگر نمی توانید پس از نصب افزونه جدید وارد سرپرست وردپرس شوید، یا در پیام خطا “wp-content/plugins/” ذکر شده است، ممکن است این مورد رخ دهد.

مشکلات افزونه ها

برای دسترسی مجدد به سایت خود، باید افزونه های خود را موقتاً غیرفعال کنید. شما می توانید این کار را با استفاده از FTP یا phpMyAdmin با دنبال کردن راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه غیرفعال کردن همه افزونه ها در صورت عدم دسترسی به wp-admin انجام دهید.

امتیازات مدیریت از دست رفته

گاهی اوقات، ممکن است بتوانید به عنوان سرپرست وارد وردپرس شوید، اما هیچ یک از عملکرد های مدیر را نمی بینید. به عنوان مثال، شما به تم ها یا افزونه های خود دسترسی ندارید. اگر مجوز های کاربر شما تغییر کرده باشد، این اتفاق می افتد. ممکن است هکر ها سایت شما را آلوده کرده و سپس دسترسی مدیریت شما را حذف کرده باشند.

در این مورد، شما باید یک کاربر سرپرست را از طریق MySQL (phpMyAdmin) به پایگاه داده وردپرس اضافه کنید.

امتیازات مدیریت از دست رفته

سایت هک شده وردپرس

اگر مشکوک هستید که سایت شما هک شده است، اقدامات دیگری را باید انجام دهید. یک وب سایت هک شده ممکن است متفاوت به نظر برسد، محتوای متفاوتی را نمایش دهد یا به طور خودکار موسیقی یا سایر رسانه ها را پخش کند. بدتر از آن، ممکن است بازدید کنندگان شما را با ویروس آلوده کند، بنابراین باید سریع اقدام کنید.

پس از آن، شما باید سایت خود را در برابر حملات آینده محافظت کنید. ما در راهنمای خود در مورد سایت های هک شده نحوه انجام این کار را به شما نشان می دهیم.

خطا های PHP

خطا های PHP

خطا های PHP ممکن است بعد از چسباندن قطعه کد از آموزش یا وب سایت وردپرس رخ دهد. کد اشتباه می تواند وب سایت شما را از کارکرد صحیح باز دارد تا نتوانید وارد شوید. اغلب مبتدیان از داشبورد خود از ویرایشگر داخلی وردپرس استفاده می کنند. این ویژگی مفید است، اما اگر ندانید چه می کنید می تواند منجر به فاجعه شود.

اگر به دلیل قطعه کد از سرپرست وردپرس خود خارج شده اید، باید با دستی از برنامه FTP برای دسترسی به فایل های خود مشکل را برطرف کنید. پس از اتصال به سایت وردپرس خود با استفاده از نرم افزار FTP، باید از راهنمای ما در مورد نحوه رفع خطا های نحوی در وردپرس برای تصحیح یا حذف کدی که اضافه کرده اید، پیروی کنید.

امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد که در رفع مشکل ورود به مدیریت وردپرس خود موفق بوده باشید. همچنین ممکن است بخواهید نحوه انتخاب بهترین میزبانی وردپرس را بیاموزید یا لیست افزونه های ضروری برای توسعه وب سایت خود را بررسی کنید.

منبع: wpbeginner.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا