ProgrammingWeb Designآموزش

معرفی فریم ورک Flutter (بهترین و جامع ترین فریم ورک توسعه اپلیکیشن)

iOS و Android تقریباً یک پایگاه کد با نمایش های رابط کاربری و تجربیات کاربری مشابه دارند. این تنها دلیلی بود که غول فناوری یعنی گوگل با Future of Flutter یکی از بهترین فریم ورک های توسعه اپلیکیشن کراس پلتفرم تا به امروز را ارائه کرد. شما به نوعی از این فریم ورک شگفت انگیز آگاه هستید. این Framework چیزی نیست جز فلاتر معروف جهانی. یکی از بهترین ویژگی های Flutter این است که هر کسی که دانش اولیه داشته باشد می تواند آن را یاد بگیرد و این به دلیل زبان برنامه نویسی دارت است که برای برنامه های سریع در هر پلتفرمی بهینه شده است.

فریم ورک Flutter اکنون با سرعتی سریع و پیوسته در حال رشد است. این به این دلیل است که بیشتر توسعه دهندگان از چارچوب های توسعه اپلیکیشن تک پلتفرمی به چارچوب های توسعه اپلیکیشن های چند پلتفرمی تغییر مکان داده اند.

این تغییر بزرگ امکان را به Flutter داد تا رقیب قدرتمندی برای سایر SDK/فریم‌ورک‌ها در سطح جهانی باشد و زندگی و چشم‌انداز جدیدی را برای فناوری توسعه برنامه‌های تلفن همراه cross-platform ایجاد کرده است. به دلیل این تغییر، Flutter اکنون حضور قدرتمندی در بازار بین المللی دارد. نکته جالب دیگر در مورد Flutter این است که یک SDK منبع باز است.

در دنیای برنامه نویسی اکنون به نظر می رسد یا همه در مورد برنامه هایی که از این فناوری های خاص استفاده می کنند صحبت می کنند یا Flutter را با React Native (یکی از قوی ترین رقبای Flutter) مقایسه می کنند. حدس زدن این مسئله آسان است زیرا هر دوی آنها برای اکثر توسعه دهندگان نرم افزار کمی “عجیب” هستند.

چندین استارت آپ و SMME راه حل های دیجیتالی نوآورانه و قوی با استفاده از Flutter ارائه کرده اند و برندهایی مانند Google Ads، Hookle، Tencent و غیره به طور انحصاری از Flutter SDK برای سرعت بخشیدن به تجارت خود استفاده کرده اند. همچنین در سرتاسر جهان، فناوری توسعه اپلیکیشن موبایل به‌طور مداوم به سمت ترند های بی‌سابقه‌ای برای توسعه، از اسکریپت‌ها و کدها و پلتفرم‌های توسعه اپلیکیشن گرفته تا یکپارچه‌سازی، روش‌های توسعه و راه‌های استقرار یک پروژه تکمیل‌شده متمایل هستند. این ترند ها در حال گذر از یک دگرگونی پیش بینی نشده است.

مزایای فریم ورک Flutter

  • Flutter از همان کد در همه پلتفرم ها استفاده می کند. خواه iOS باشد یا اندروید یا هر سیستم عامل هسته لینوکس دیگری باشد.
  • مستندات فلاتر واضح، ساده و قابل درک است.
  • Flutter ویجت های چشمگیر و خاصی را ارائه می دهد.
  • به عنوان یک SDK منبع باز است که توسط گوگل پشتیبانی می شود، جامعه بزرگی در سراسر جهان دارد. این کمک می کند تا روند توسعه و حل مسئله بسیار سریع شود.
  • Flutter مجهز به ویژگی Hot Reload است که به طراحان و توسعه دهندگان این امکان را می دهد که تغییرات را فورا مشاهده کرده و بهبود های لازم را انجام دهند.
  • سازگاری Flutter با سیستم عامل های مختلف عالی است

چگونه فلاتر برای استارت‌آپ‌ها مفید است؟

 فلاتر برای استارت‌آپ‌ها مفید است

اصل اساسی هر استارت آپی در سرتاسر جهان، سازگاری با محیط های فناوری همیشه در حال تحول و ارائه راه حل های دیجیتالی نوآورانه است. علاوه بر این، استارت‌آپ‌ها مشتاق هستند آنچه که خیلی سریع جواب می دهد یا اصلا جواب نمی دهد را آزمایش کنند. تقریباً همین امر در مورد SMME ها نیز صدق می کند. بنابراین، چند نکته کلیدی برای شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت‌آپ‌ها در حالی که فناوری فلاتر را در خود جای داده‌اند، وجود دارد:

  • از زمان راه‌اندازی فریم ورک Flutter، توسعه‌دهندگان استارت‌آپ‌های سراسر جهان راه‌حل‌های قوی با استفاده از Flutter ارائه کرده‌اند که به معیاری برای دیگران تبدیل شد. همه این اتفاقات باعث شد فلاتر در مدت زمان کوتاهی محبوبیت پیدا کند.
  • نه تنها SMME ها و استارت آپ ها، بلکه شرکت های بزرگی مانند Alibaba و eBay نیز راه حل هایی را بر اساس فناوری چند پلتفرمی مانند Flutter پیاده سازی کردند. این نشان می دهد که راحتی آن فراتر از هر شکی است.
  • توسعه برنامه های کاربردی چند پلتفرمی مانند Flutter به توسعه دهندگان نرم افزار اجازه می دهد تا تغییرات و به روز رسانی های سریع را در عرض چند ثانیه ارائه کنند. همچنین، Flutter دارای یک رابط کاربری خیره کننده است و بسیار بهتر از Android Studio یا Visual Studio است.
  • چیزی که Flutter را در میان سایر IDE ها به یک پادشاه تبدیل می کند، توانایی آن در ارتباط با سایر IDE ها در سراسر جهان است. از این رو، صرفه جویی در زمان و منابع برای دستیابی به نتایج مشابه برای هر تیم توسعه ای آسان می شود.

ویژگی های کلیدی Flutter در طول توسعه اپلیکیشن موبایل

ویژگی های کلیدی فریم ورک Flutter

برنامه های ساخته شده در Flutter اکنون به طور گسترده ای برای حداقل میزان کدنویسی شناخته شده اند زیرا Flutter با Hot Reload ارائه می شود. این ویژگی به ویژه برای توسعه دهندگانی که مشغول رفع اشکال هستند یا طراحی جدید را امتحان می کنند کاربرد دارد. Flutter یک ویژگی شگفت انگیز است که به شما امکان می دهد تغییرات لازم را در زمان واقعی قابل مشاهده کنید.

از نظر عملکرد نیز، Flutter بسیار بهتر از برنامه های بومی خود رتبه بندی می شود. Flutter از Dart استفاده می کند و به توسعه دهندگان کمک می کند تا یک تجربه کاربری درجه یک ایجاد کنند.

فریم ورک Flutter هنگام کار با سیستم عامل های اندروید و iOS عالی است. این ویژگی کدنویسی یکباره باعث می شود که دو فایل مختلف را برای یک نتیجه نگهداری نکنید. به عبارت دیگر، یک کد واحد بنویسید و کامپایل کنید و از آن برای ایجاد اپلیکیشن های با کارایی بالا و باورنکردنی برای iOS و اندروید در کمترین زمان استفاده کنید.

توسعه سریع اپلیکیشن Cross-Platform

مزایای استفاده از فریم ورک Flutter

افزایش محبوبیت فلاتر دلایل زیادی دارد. بهترین راه ارائه سریع ترین نتایج است. توسعه دهندگان نرم افزار می توانند کدها را به سرعت اشکال زدایی و تست کنند. رعایت ددلاین های کاری برنامه‌ریزی‌شده، کاهش هزینه‌های مربوطه و سایر منابع و تلاش‌ها در توسعه برنامه‌ها با Flutter بسیار کمتر است.

یکپارچه سازی بی نقص Firebase و خیره کننده 2 بعدی

Firebase یک پلتفرم معروف BaaS (Backend-as-a-Service) برای توسعه وب و اپلیکیشن موبایل است. مشابه Flutter، آن نیز تنها توسط گوگل توسعه یافته است. هنگام ایجاد Flutter، گوگل مراقبت ویژه ای از آن کرد و Firebase را با Flutter SDK یکپارچه و سازگار کرد. در نتیجه، خدماتی مانند داده ها و تجزیه و تحلیل وب، گزارش خرابی و باگ، مدیریت پایگاه داده برای توسعه دهندگان بسیار آسان تر شد.

اگر به دنبال پلتفرمی هستید که بتواند به شما در ایجاد انیمیشن های تعاملی کمک کند. این بهترین انتخاب برای شما است. Flutter با یک Flare 2D ارائه می‌شود که برای برنامه‌های تعاملی، انیمیشن، رابط‌های کاربری جالب و بازی‌ها عالی است. یک توسعه دهنده استاد با دانش پیشرفته Flutter می تواند به راحتی برنامه های باورنکردنی ایجاد کند و بسیاری از مشکلات موجود را حل کند.

پکیج های منبع باز غیرقابل شمارش

همانطور که قبلا ذکر شد، Flutter یک پروژه منبع باز است که توسط یک جامعه اختصاصی از توسعه دهندگان در سراسر جهان پشتیبانی می شود که آماده پاسخگویی سریع به هر سوالی هستند. چندین پکیج منبع باز دارد که به صورت رایگان در دسترس هستند.

در نتیجه، توسعه‌دهندگان می‌توانند انتخاب کنند که از کدام پکیج یا کتابخانه استفاده کنند، بدون اینکه هیچ عملکرد مهمی را به خطر بیندازند. چند مورد از بهترین پکیج های رایگان عبارتند از Frideos_flutter، HTTP، shared_preferences، in_app_purchase، SQLite، Flutter ECommerce، Loading Animations و غیره.

یک Code-base واحد برای پلتفرم های مختلف

ما قبلاً نگاهی اجمالی به این ویژگی فلاتر داشتیم. Flutter یک SDK بدون دردسر برای توسعه یک برنامه برای پلتفرم های مختلف مانند iOS، Android، دسکتاپ است. همچنین می توانید با استفاده از Flutter یک برنامه وب و تعبیه شده داشته باشید. همه اینها به دلیل یک ویژگی Code-base واحد امکان پذیر است.

توسعه دهندگان و شرکت های توسعه اپلیکیشن موبایل همیشه به دنبال راه حلی مانند Flutter SDK هستند زیرا توسعه برنامه را آسان می کند و هزینه ها و زمان مربوطه را کاهش می دهد. Flutter فقط برای این کار است و آنچه را که یک توسعه دهنده برنامه می خواهد انجام می دهد.

ویجت های چشمگیر و شخصی سازی شده

ویجت های چشمگیر و شخصی سازی شده

Flutter از چندین ویجت، موارد تعاملی و لایه‌های به راحتی قابل تنظیم برای ایجاد طرح‌های پویا و رابط‌های کاربری پر جنب و جوش تشکیل شده است. این کار را برای توسعه دهندگان آسان می کند. دو ویجت در فلاتر وجود دارد – ویجت های کوپرتینو و Material Design که هر دو عالی هستند.

انطباق و سازگاری آسان

Flutter برای سازگاری با سیستم عامل های مختلف مانند iOS، Android یا هر سیستم عامل یکپارچه مبتنی بر هسته مانند سیستم عامل لینوکس بسیار آسان تر است. از آنجایی که این فریم ورک از زبان برنامه نویسی گوگل، Dart استفاده می کند، ممکن است به اندازه C++، Python یا Java معروف به نظر نرسد. اما بهترین چیز در مورد این زبان برنامه نویسی سادگی آن است.

توسعه دهندگان اپلیکیشنی که از زبان برنامه نویسی دارت آگاهی ندارند ممکن است به یک یا دو هفته زمان نیاز داشته باشند تا آن را یاد بگیرند. پس از انجام آن، دیگر نگاهی به گذشته نمی کنند. این نوع کارایی و ماهیت ساده Flutter آن را به بهترین انتخاب در بین توسعه دهندگان در جهان تبدیل می کند. فرآیند مستندسازی آن بسیار ساده تر است.

10 برنامه محبوب که با استفاده از Flutter SDK توسعه یافته اند

برنامه های محبوب که با استفاده از Flutter SDK توسعه یافته اند

در اینجا لیستی از برندها که با Flutter توسعه یافته اند یا چندین برنامه برای تأمین خدمات اصلی خود آورده شده است.

  • Google Ads
  • KlasterMe
  • Reflect
  • Xianyu by Alibaba
  • Postmuse – برنامه ادیت عکس اینستاگرام
  • Groupon App
  • Hookle – برنامه مدیریت سوشال مدیا
  • Hamilton Musical 
  • Watermaniac
  • Cryptograph

در نهایت، چرا انتخاب فریم ورک Flutter برای توسعه اپلیکیشن چند پلتفرمی ضروری است؟

  1. با استفاده از ویجت ها، لایه ها و موارد تعاملی، رابط های کاربری پویا و چشم نواز را به سرعت ایجاد کنید.
  2. UI در Flutter از ویجت ها (در کنار هم قرار دادن عناصر کوچک UI ساختمان) با استفاده از ترکیب تشکیل شده است.
  3. فلاتر از رندر در پیکسل مراقبت می کند. این تضمین می کند که ویجت ها در هر دستگاه تلفن همراه یکسان به نظر می رسند. همچنین هرگونه مشکل احتمالی پشتیبانی دستگاه را از بین می برد. از این رو، طراحی UI های خیره کننده آسان است.
  4. ایجاد اپلیکیشن برای موبایل، دسکتاپ و وب با استفاده از پایگاه کد یکسان آسان است.

منبع: quokkalabs.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا