Securityآموزش

8 فیلم و سریال درباره امنیت سایبری که حتماً باید تماشا کنید!

اکثر فیلم ها یا سریال ها درباره امنیت سایبری مورد علاقه ما بر اساس داستان‌ های واقعی هستند که تماشای آن‌ ها را در عین حال هیجان‌ انگیز و آموزشی می‌ کند.

در پست های قبلی به این موضوع که امنیت سایبری چیست به طور کامل پرداخته ایم، اکنون ما هشت فیلم و سریال برتر هکری در مورد امنیت سایبری را گردآوری کرده‌ ایم تا از آن ها لذت ببرید و از آن ها بیاموزید…

1. Mr. Robot

فیلم امنیت سایبری: Mr. Robot

بیایید با نمایش هایی درباره هکر ها شروع کنیم. اگر می‌ خواهید در یک درام مبتنی بر تهدید های تکنولوژیکی بسیار واقعی، مانند هک کردن دستگاهتان در حین نوشیدن قهوه در استارباکس یا از حمله داده‌ ها از طریق بلوتوث غرق شوید، آماده شوید تا Mr. Robot را به شما معرفی کنیم.

فیلم حول محور Elliot Alderson، یک هکر با استعداد و مهندس امنیت سایبری است که از اختلال اضطراب اجتماعی و افسردگی بالینی رنج می برد. زمانی که Mr. Robot از او دعوت می کند تا به گروهی از هکتیویست ها بپیوندد، زندگی او زیر و رو می شود تا بزرگترین شرکت مالی جهان را نابود کنند.

جذاب به نظر می رسد؟ در اینجا یک نکته دیگر وجود دارد: تمام صحنه های هک در این مجموعه بسیار واقعی هستند، با تکنیک ها، کد ها و ابزار های واقعی در حال استفاده. بنابراین خود را در دنیای هکر ها غرق کنید، اما مراقب باشید: می تواند اعتیاد آور باشد.

2. Silicon Valley

این یک سریال آمریکایی درباره پنج گیک جاه طلب است که یک استارتاپ را در Silicon Valley تاسیس کردند و به شهرت رسیدند. این مجموعه تصویری خنده دار از صنعت فناوری با استارت آپ ها و شرکت های مبتنی بر سازمان ها و شرکت های واقعی ارائه می دهد. به دنیای مهندسان نرم افزار خوش آمدید (که می خواهند با ایده های درخشان خود دنیا را تغییر دهند).

جوک‌ های شگفت‌انگیز، عبارات شوخ‌ آمیز، طرحی پیچیده و هزاران خط کد. حدس می زنیم که قطعاً آن را دوست خواهید داشت!

3. Black Mirror

فیلم امنیت سایبری: Black Miror

این سریال علمی تخیلی پر شور بریتانیایی، جنبه تاریک وسواس جامعه نسبت به فناوری را به تصویر می کشد. عنوان Black Mirror خود نماد صفحه خالی گوشی است که انعکاس شما را به شما نشان می دهد. آن را به عنوان یک خط باریک بین دنیای دیجیتال و دنیای واقعی در نظر بگیرید که جایی در بین شماست. آزار دهنده به نظر می رسد، اینطور نیست؟

هر قسمت، داستانی شگفت انگیز ارائه می دهد که آینده ای نه چندان دور سرد را نشان می دهد که در آن فناوری می تواند فراتر از کمک به مردم برای زندگی خوب باشد و در واقع علیه ما باشد. برای هیجان‌ انگیز تر کردن همه چیز، برخی از فناوری‌ های ارائه شده در این مجموعه وجود دارد، به عنوان مثال هوش مصنوعی که قادر به باز آفرینی عزیزان است. پس برای یک ماجرای ترسناک آماده شوید.

4. Social Network

این فیلم درام ایالات متحده داستان فیس بوک و بنیانگذار آن مارک زاکربرگ را به ما می گوید. این فیلم بر اساس کتاب میلیاردر های تصادفی نوشته بن مزریک ساخته شده است. اگرچه دیوید کرک پاتریک، نویسنده افکت فیس‌ بوک، گفت که این فیلم تنها 40 درصد درست است و رویداد های تخیلی زیادی را شامل می‌ شود، اما همچنان ارزش دیدن را دارد.

شبکه اجتماعی دوستی و تنهایی واقعی، عشق و خیانت و مردی را به ما نشان می دهد که یک ایده را به یک امپراتوری عظیم چند میلیارد دلاری تبدیل کرده است.

5. The Great Hack

فیلم امنیت سایبری: The Great Hack

داده ها دارایی ارزشمندی هستند که اگر در دستان نادرست قرار گیرند، می توانند به سلاحی قوی علیه جامعه تبدیل شوند. آیا آماده‌اید بیاموزید که چگونه شرکت‌ های بزرگ اطلاعات شخصی ما را برای دستکاری و تهدید علیه ما جمع‌ آوری می‌کنند؟

این فیلم به رسوایی نقض اطلاعات فیس بوک با کمبریج آنالیتیکا می پردازد. این مستند تامل برانگیز، قدرتمند و حتی ترسناک، شما را در مواجهه با واقعیت زندگی آنلاین ما شوکه می کند و قبل از افشای هر گونه اطلاعات شخصی شما، را وادار می کند دو باره فکر کنید.

6. Who Am I

Who Am I یک تکنو تریلر آلمانی است که بنجامین را دنبال می کند، یک جوان طرد شده که در حس خودش گم شده است، اما نه در دنیای آنلاین. اینجاست که او یک ماسک دیجیتالی می گذارد و به یک هکر حرفه ای تبدیل می شود. او بعداً با سایر اخلالگران آنلاین ملاقات می کند و آن ها با هم CLAY (دلقک هایی که به شما می خندند) ایجاد می کنند، کمپینی که مأموریت دارد شرکت های بزرگ را هک و تحقیر کند.

هیچ سیستمی امن نیست و حتی یک انسان قابل هک است. این شعار فیلم است که تصور ما از امنیت اینترنت را تغییر داد.

7. Scorpion

مجموعه تلویزیونی نمایشی ایالات متحده داستان Walter Brian، یک هکر کامپیوتر با ضریب هوشی 197 (میانگین 90-110) را روایت می کند. او در سن 13 سالگی سرور های ناسا را ​​هک کرد و فایل های CAD را برای شاتل فضایی کلمبیا بیرون کشید. برای اینکه بفهمید این پسر چقدر نابغه است، Brian با دیگر گیک ها همکاری می کند تا کمپینی ایجاد کند که جرایم سایبری را حل کند!

اگر در مورد حقایق مختلف علمی، کد نویسی و هک کردن کنجکاو هستید، در امتحان کردن این سریال مرتبط با امنیت سایبری درنگ نکنید.

8. The Imitation Game

The Imitation Game

و آخرین اما نه کم‌ اهمیت در فهرست فیلم‌ های ما درباره امنیت سایبری و هک، The Imitation Game. این درام تاریخی درباره آلن تورینگ ریاضیدان نابغه بریتانیایی است. او ماشینی را ساخت که کد انیگما آلمان را شکست و به متفقین کمک کرد در جنگ جهانی دوم پیروز شوند، جنگ را بیش از دو سال کوتاه کرد و جان بیش از 14 میلیون نفر را نجات داد.

این فیلم داستان مردی را نشان می دهد که درخشش او سزاوار شناسایی جهانی است.

امیدواریم از انتخاب های ما برای بهترین فیلم ها و سریال های تلویزیونی هکری در مورد امنیت سایبری و هک خوشتان بیاید. برخی از آن ها ممکن است شما را نگران کنند و با برخی دیگر ممکن است لبخند بزنید. اما مهم‌تر از همه، ما می‌ خواهیم آن‌ ها شما را وادار کنند درباره داده‌ های آنلاین خود و امنیت آن فکر کنید (حتی دو بار فکر کنید).

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا