CMSآموزش

مقایسه دروپال و وردپرس – کدام یک بهتر است؟

احتمالا شما از راه اندازی یک وب سایت هیجان زده هستید و یک ارائه دهنده میزبانی عالی را انتخاب کرده اید، اما نمی دانید کدام سیستم مدیریت محتوا (CMS) را باید انتخاب کنید. در این مقاله، ما دو CMS محبوب را بررسی می کنیم. مقایسه دروپال و وردپرس به شما در تصمیم گیری مناسب برای سایت آینده کمک می کنند!

مقایسه دروپال و وردپرس

قبل از بررسی نقاط قوت و ضعف این دو CMS، بیایید ابتدا ببینیم کدام یک بیشتر در بازار رایج است. وقتی نگاهی به ترند های گوگل می اندازیم، وردپرس در همه مناطق محبوب ترین پلتفرم است. وردپرس تقریبا حدود 59.8 اشتراک گذاری و در مقابل دروپال 4.6 را دارد. اگرچه این واقعیت برای تأیید وردپرس به عنوان بهترین انتخاب کافی است، درک ویژگی های خاص هر CMS می تواند به شما در تصمیم گیری مناسب هنگام انتخاب سایت مناسب کمک کند.

نمودار مقایسه اشتراک گذاری بازار CMS

چرا وردپرس محبوب است؟

وردپرس به دلیل مزایای زیر در بین وبلاگ نویسان و شرکت های کوچک و بزرگ محبوبیت دارد:

  • سهولت استفاده: وردپرس به دلیل سهولت استفاده شناخته می شود و در هنگام شروع به کار نیازی به تخصص فنی بالا ندارد.
  • منحنی یادگیری: وردپرس یک رابط کاربری ساده است. تم ها و ابزار های WYSIWYG به کاربران این امکان را می دهد که از ابتدا شروع کرده و وب سایت کاملاً کاربردی را در مدت زمان کوتاهی داشته باشند.
  • جامعه پشتیبانی بزرگ: دریافت پشتیبانی و کمک در مورد هرگونه مشکلی آسان است، زیرا وردپرس دارای گروه بزرگی از کاربران است که به خوبی در گروه های مختلف اینترنتی متصل هستند. انجمن های زیادی برای جستجو وجود دارد تا بتوانید به سرعت از متخصصان کمک بگیرید.
  • مقرون به صرفه بودن: شما می توانید یک سایت وردپرس را به تنهایی ایجاد کنید یا این گزینه را دارید که توسعه دهندگان وردپرس را استخدام کنید. خوشبختانه توسعه دهندگان وردپرس به دلیل محبوبیت آن می توانند بسیار مقرون به صرفه تر از توسعه دهندگان دروپال باشند.
  • افزونه ها و تم های گسترده: می توانید با بیش از 50،000 افزونه وردپرس و 5،000 تم، عملکرد، ظاهر و احساس سایت خود را گسترش دهید!

چرا دروپال هنوز یک انتخاب است؟

بسیاری از سازمان های دولتی و شرکت های بزرگ هنوز دروپال را به دلیل ویژگی های امنیتی برجسته و طبقه بندی محتوا ترجیح می دهند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا دروپال هنوز یک انتخاب است:

  • امنیت: امنیت دروپال مهمترین ویژگی آن است. این پلتفرم گزارشات امنیتی را ارائه می دهد و در مورد ویژگی های امنیتی آن بسیار شفاف تر از سایر CMS ها است. دروپال با به روز رسانی های مکرر امنیت، از جمله پشتیبانی SSL و CDN برای محافظت کامل از وب سایت و امنیت داده ها را تضمین می کند.
  • پشتیبانی چند زبانه: دروپال از مجموعه کاراکتر ها و انواع آسان مدیریت زبان بدون نیاز به افزونه خارجی برای کمک به وب سایت ها در مکان های مختلف جغرافیایی پشتیبانی می کند.
  • طبقه بندی: طبقه بندی دروپال امکان طبقه بندی بهتر محتوا را فراهم می کند و برای وب سایت های بزرگ محتوا واقعاً خوب عمل می کند تا جستجوی سریعتر سایت را تسهیل کند.

دروپال یا وردپرس: کدام برای من بهترین است؟

اکنون که کمی از مزایای هر دو CMS مطلع شده اید و به مقایسه دروپال و وردپرس پرداخته ایم، وقت آن است که تصمیم بگیرید کدام برای شما بهتر است. در اینجا یک چک لیست کوچکی برای شروع شما وجود دارد:

  • وب سایت شما برای چیست؟: این احتمالاً اولین چیزی است که باید تعیین کنید زیرا می تواند به شما در تصمیم گیری درباره پیچیدگی سایت شما و مدت زمان لازم برای توسعه آن کمک کند.
  • چه کسی سایت را می سازد؟: آیا قصد دارید خودتان سایت را توسعه دهید، یک توسعه دهنده استخدام کنید یا از یک ارائه دهنده میزبانی مدیریت شده بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد؟ اگر قصد دارید این کار را خودتان انجام دهید، پیشنهاد می کنیم وردپرس را انتخاب کنید. استفاده از آن آسان تر است، دارای چندین افزونه است و خدمات میزبانی وردپرس زیادی برای انتخاب وجود دارد. علاوه بر این توسعه دهندگان وردپرس هزینه کمتری نسبت به توسعه دهندگان دروپال دارند، بنابراین می توانید در هزینه های اولیه صرفه جویی کنید.
  • آیا سعی می کنید سایت خود را به تنهایی راه اندازی کنید؟: کار با یک ابزار منبع باز به این معنی است که ممکن است در مورد خطا ها یا بهبود ها به کمک نیاز داشته باشید. ابزاری را انتخاب کنید که دارای گروه های پشتیبانی عالی برای مبتدیان و حتی کاربران سطح پیشرفته باشد. همچنین بررسی کنید که آیا ارائه دهنده میزبانی شما برای CMS انتخابی شما کمک می کند یا خیر.
  • میزبانی وب شما چه کسی ارائه می دهد؟: تقریباً همه ارائه دهندگان میزبانی این روزها بستر های میزبانی را برای وردپرس و دروپال ارائه می دهند. اگر ارائه دهنده میزبانی را انتخاب کرده اید، گزینه ها یا پشتیبانی ارائه شده برای CMS را با آن ها بررسی کنید. ما ممتاز سرور را به دلیل پشتیبانی و قیمت عالی توصیه می کنیم!

اکنون که این چک لیست سریع را مطالعه کرده اید و به مقایسه هر دو پلتفرم پرداختیم، زمان تصمیم گیری است: وردپرس یا دروپال؟ به طور کلی، ما وردپرس را به عنوان اولین انتخاب برای کسانی که نیاز به CMS برای توسعه سریع یک وب سایت حرفه ای و جذاب دارند، توصیه می کنیم!

نتیجه

قبل از انتخاب ابزار ها و بستر خود، درک اهداف تجاری وب سایت شما بسیار مهم است. ارائه دهنده میزبانی مناسب و CMS هنگام توسعه وب سایت های سریعتر و مقرون به صرفه برای دستیابی به حضور آنلاین بهتر مهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا