WordPressآموزش

نحوه غیرفعال کردن نوار ادمین وردپرس برای همه کاربران به غیر از ادمین ها

آیا می خواهید نحوه غیرفعال کردن نوار ادمین را در وردپرس بدانید؟ به طور پیش فرض، می توانید به راحتی نوار ادمین وردپرس را برای هر کاربر از داشبورد غیرفعال کنید. اما اگر تعداد زیادی کاربر ثبت نام شده در سایت خود داشته باشید، این روش ممکن است زمان بر باشد. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه Admin bar وردپرس را برای همه کاربران به جز ادمین هاغیرفعال کنید.

نوار ادمین وردپرس چیست؟

محل قرار گیری نوار ادمین وردپرس

به طور پیش فرض، وردپرس یک نوار ادمین را در بالا برای همه کاربران وارد شده نمایش می دهد. این نوار ابزار هنگام ورود به سیستم در قسمت ادمین وردپرس و همچنین سایر صفحات قابل مشاهده است. نوار ابزار ادمین وردپرس شامل میانبر های مفید برای بخش های مختلف وردپرس است. میانبر های موجود در نوار ادمین بر اساس نقش و مجوز های کاربران در وردپرس تغییر می کنند.

با این حال، هنگام مشاهده صفحات عمومی در وب سایتتان، نوار ادمین می تواند کمی حواس شما را پرت کند. همچنین ممکن است بر طراحی وب سایت و تجربه کاربری شما تأثیر بگذارد. خوشبختانه، چندین روش برای غیرفعال کردن آسان Admin bar وردپرس برای همه کاربران به جز ادمین ها وجود دارد.

روش 1: غیرفعال کردن نوار ادمین وردپرس برای هر کاربر

وردپرس به هر کاربر این امکان را می دهد تا با ویرایش ساده مشخصات کاربری خود، نوار ادمین را غیرفعال کند. به عنوان یک ادمین سایت، می توانید نمایه های کاربر دیگر را ویرایش کنید و Admin bar را برای آن ها غیرفعال کنید. اگر می خواهید Admin bar را برای هر کاربر خاص در وردپرس غیرفعال کنید، باید مشخصات کاربری وی را ویرایش کنید.

کافی است به صفحه Users »All Users بروید و سپس بر روی لینک ” edit “کلیک کنید تا هر کاربری که می خواهید نوار ادمین را برای آن غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن نوار ادمین وردپرس برای هر کاربر

با این کار به صفحه ویرایشگر پروفایل کاربر وارد خواهید شد. از اینجا، علامت کادر کنار گزینه “نمایش نوار ابزار هنگام مشاهده سایت” را بردارید.

غیرفعال کردن نوار ادمین وردپرس برای هر کاربر

برای ذخیره تغییرات، به پایین بروید و روی دکمه “به روزرسانی کاربر” کلیک کنید.

با این کار Admin bar برای آن کاربر خاص هنگام بازدید از وب سایت غیرفعال می شود.

نمایش نهایی بدون نوار ادمین

اگر تعداد انگشت شماری کاربر دارید، می توانید نوار ادمین را برای همه آن ها دستی غیرفعال کنید. با این حال، اگر یک سایت عضویت با تعداد زیادی کاربر راه اندازی کنید، این روش کار نمی کند.

خوشبختانه، روش های دیگری نیز وجود دارد که می تواند به سرعت Admin bar را برای همه کاربران غیر از ادمین ها غیرفعال کند.

روش 2: از پلاگین Hide Admin Bar based on User Roles استفاده کنید

این روش به شما امکان می دهد تا به سرعت نوار ادمین وردپرس را برای همه کاربران غیرفعال کنید. ابتدا باید پلاگین Hide Admin Bar based on User Roles را نصب و فعال کنید. برای جزئیات بیشتر، به راهنمای گام به گام نحوه نصب افزونه وردپرس مراجعه کنید.

پس از فعال شدن، به صفحه Settings »Hide Admin Bar Settings بروید. از اینجا، کادر های کنار نقش های کاربر را که می خواهید Admin bar را غیرفعال کنید، علامت بزنید.

پلاگین Hide Admin Bar based on User Roles

فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

روش 3: از کد برای غیرفعال کردن Admin bar استفاده کنید

این روش شما را ملزم می کند کدی را به پرونده های قالب WordPress خود اضافه کنید. به سادگی کد زیر را به پرونده functions.php طرح زمینه خود یا یک پلاگین مخصوص سایت اضافه کنید.

کد برای غیرفعال کردن نوار ادمین

این کد بررسی می کند که آیا کاربر فعلی ادمین ادست یا نه و اگر ادمین نبود، آن ها نوار ادمین را مشاهده نمی کنند. در صورت مطابقت هر دو شرط، Admin bar وردپرس را غیرفعال می کند. فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کرده و وب سایت خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید همه چیز خوب کار می کند.

روش 4: غیرفعال کردن نوار ادمین برای همه کاربران از جمله ادمین ها

اگر می خواهید نوار ادمین را برای همه کاربران از جمله خود و هر ادمین دیگری در سایت خود غیرفعال کنید باید چه کار کنید؟ با اصلاح کدی که قبلاً نشان دادیم می توانید این کار را انجام دهید.

به سادگی کد زیر را به پرونده functions.php طرح زمینه خود یا یک پلاگین مخصوص سایت اضافه کنید.

کد برای غیرفعال کردن نوار ادمین برای همه کاربران

این کد هنگام مشاهده صفحات عمومی وب سایت شما، نوار ادمین را برای همه کاربران غیرفعال می کند. همه کاربران همچنان می توانند نوار ابزار درون داشبورد ادمین وردپرس را مشاهده کنند.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه نوار ادمین وردپرس را برای همه کاربران به جز ادمین ها غیرفعال کنید.

wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا