مفاهیم پایه

هاست ارزان قیمت چیست و آیا می تواند نیازهای ما را برطرف کند ؟

اگر شما به دنبال خدمات میزبانی ارزان قیمت هستید و نمی دانید هاست مناسب مدل کسب و کار شما چیست ، می توانید ویژگی های هاست اقتصادی را بررسی کنید.

هاست ارزان قیمت یا اقتصادی برای وب سایت هایی با بازدید و مصرف معمولی از منابع سرور است که کدنویسی آن بر پایه سیستم عامل لینوکس یا ویندوز می باشد. هاست لینوکس ارزان قیمت برای سایت های شخصی، شرکتی، پروژه های دانشجویی، استارتاپ ها و سایت هایی که نیاز به بازدید و منابع زیادی ندارند مناسب می باشد. تنها دلیل ارزان و خوش قیمت بودن این پلن ها محدودیت در منابع اختصاصی سرور مانند فضا، سی پی یو و رم می باشد با این حال این موضوع موجب نشده که هاست ارزان قیمت از کیفیت پایینی برخوردار باشند و بهترین انتخاب برای افرادی است که قصد دارند یک سایت عادی برای خود یا شرکت خود راه اندازی نمایند.

چگونه ارائه دهندگان هاست ارزان قیمت چنین خدماتی ارائه می دهند و آیا پشتیبانی کافی ارائه می دهند؟

هاست ارزان قیمت



کیفیت سطح پشتیبانی شما توسط یک شرکت میزبانی وب، باید یکی از ملاحظات اصلی در انتخاب یک ارائه دهنده خدمات میزبانی وب باشد. همچنین در نظر داشته باشید که تقریبا تمام ارائه دهندگان می توانند پشتیبانی اولیه را ارائه دهند، اما مسائل مربوط به پشتیبانی در هاست ارزان قیمت که نیاز به مهارت بیشتری دارد کمی سخت تر است.

ارائه دهندگان هاست ارزان قیمت ، با استفاده از بخش های پشتیبانی دور از محل و تکنیسین های کم تجربه تر صرفه جویی می کنند.
از طرفی در اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی امکان ارتقاء به پلن های بالاتر در هر زمان وجود دارد و شما تنها هزینه مابه التفاوت قیمت دو پلن را پرداخت خواهید نمود، امکان برگشت به طرح قبلی هم در صورتی که منابع و امکانات استفاده شده امکان این برگشت (دانگرید) را بدهد میسر خواهد بود.



معنای قابلیت اطمینان چیست و در هاست ارزان قیمت به چه صورت است ؟

یک مسأله مهم که اغلب بسیاری از مردم در نظر نمی گیرند این است که اگر وب سایت آن ها افلاین شود خسارت جانبی که رخ می دهد چیست و چه میزان هزینه در بر خواهد داشت. از آنجایی که بسیاری از شرکت ها کسب و کار خود را آنلاین انجام می دهند، هزینه های درآمد و اعتبار از دست رفته از وب سایت آفلاین می تواند بسیار شدید باشد. به همین دلیل مهم است که مشتریان هنگام خرید هاست، اطمینان سرورهای ارائه دهندگان خدمات میزبانی را بررسی کنند.

هاست ارزان قیمت
خدمات میزبانی با تاخیر کم

این مشکل مخصوصا هنگامی که یک شرکت یا سازمان کسب و کار آنلاین خود را با هاست ارزان قیمت شروع می کند و در هنگام رشد آن را ارتقا نمی دهد، صورت می گیرد. بنابراین اگر این امر به طور جدی بر کسب و کار شما تأثیر می گذارد، قبل از اینکه ضررهای احتمالی صورت گیرد، باید در مورد قابلیت اطمینان با ارائه دهنگان هاست صحبت کنید.
ساده ترین روش برای درک این قضیه این است که هنگام افلاین بودن سایت برای چند ساعت، میزان هزینه تحمیل شده را محاسبه کنید .

تقریبا همه ارائه دهندگان میزبانی وب، برخی از انواع قابلیت اطمینان مانند “تضمین تاخیرکم” را برای مشتریان خود فراهم می کنند تا اطمینان حاصل شود که وب سایت های آنها آنلاین باقی می ماند. استاندارد خدمات میزبانی با تضمین تاخیر کم بین 99.5٪ تا 99.8٪ تعیین شده است که به این معنی ست ارائه دهندگان هاست 363 تا 364 روز از سال قابلیت اطمینان را تضمین می کنند و چند روز از سال صرف به روز رسانی نرم افزار یا سرور می شود. اما توجه داشته باشید که این درصد در هاست ارزان قیمت کمتر است .

امنیت در هاست ارزان قیمت

در هر نوع وب سایتی، امنیت یک مؤلفه کلیدی به شمار می رود، زیرا ممکن است حاوی اطلاعات حساس و یا اطلاعات مشتریان باشد.

اگر در وب سایتی که اطلاعات مشتری را مدیریت کند (مانند یک وب سایت تجارت الکترونیک)، یک ویروس آپلود شود، می تواند اطلاعات را خراب کند که این اتفاق هم از دیدگاه مشتری و هم از لحاظ قانونی دارای مشکل است.

اما این ویروس ها فقط سایت هایی که حاوی اطلاعات مشتری هستند را دچار مشکل نمی کند، بلکه اگر یک شخص ثالث مخرب به یک وب سایت معمولی دسترسی پیدا کند، می تواند نسخه های جعلی وب سایت های شناخته شده (مانند صفحه نمایش بانکی آنلاین) را آپلود کند و از طریق دریافت اطلاعات حساس مشتری، اقدامات غیرقانونی انجام دهد. همچنین این ویروس ها ممکن است مشتریان شما را نیز آلوده کند که باعث خدشه دار کردن اعتبار کسب و کار شما خواهد شد. اما راه حل جلوگیری از عدم نفوذ ویروس چیست ؟ اکثر ارائه دهندگان هاست ارزان قیمت برای جلوگیری از تلاش های هکینگ دارای اقدامات اساسی هستند، اما می توانید از ارائه دهنده هاست خود درخواست اسکن ویروس را داشته باشید تا مطمئن شوید که هاست شما آلوده نیست.

چه اتفاقی می افتد اگر وب سایت آلوده شود؟

اگر این ویروس توسط گوگل یا یک شرکت امنیتی شناسایی شود، وب سایت شما به لیست سیاه اضافه خواهد شد و هشدارهای خودکار برای شخص ثالث مخرب ظاهر می شود. علاوه بر این ارائه دهندگان میزبان بلافاصله خدمات میزبانی را غیر فعال می کنند تا بتوانند آن را حل کنند. اکثر ارائه دهندگان خدمات میزبانی لیستی از اقدامات علیه این ویروس ها تهیه می کنند تا در مواقع لزوم آن را اجرا کنند.

بسته به شدت نفوذ ویروس (یعنی اگر اطلاعات مشتری محرمانه به سرقت رفته باشد)، حتی ممکن است  این مساله از طرق قانونی پیگیری شود تا اطمینان حاصل شود که همه گام های منطقی برای جلوگیری از وقوع آن در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل است که معمولا مشتریان می خواهند وب سایتشان با یک ارائه دهنده خدمات هاست که اقدامات اضافی را برای ایمن سازی وب سایت خود در برابر حملات علیه وب سایت شما انجام می دهد، میزبانی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا