آموزش

5 مورد از بهترین پلتفرم های برنامه مدیریت پروژه برای توسعه دهندگان

مدیریت پروژه توسعه وب از ابتدا تا انتها می تواند یک کار دشوار و وقت گیر باشد. مهم نیست که پروژه شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، ممکن است شما در سازماندهی کلیه فرایند های دخیل در برنامه ریزی و اجرای آن کمک کنید. اینجاست که سیستم عامل های مدیریت پروژه وارد می شوند.

ابزارهای مدیریت پروژه یک راه حل ایده آل است که می تواند به شما در سازماندهی وظایف خود کمک کند و در حین اجرای آن ها در زمان صرفه جویی کند. آن ها همچنین می توانند به شما در برقراری ارتباط موثر با سایر برنامه نویسان مشغول به کار در همان پروژه کمک کنند.

در این مقاله لیستی از پنج پلتفرم برتر مدیریت پروژه موجود امروز را گرد هم آورده ایم. با این حال قبل از رسیدن به آن، بیایید سریع بررسی کنیم که چرا این ابزار ها را برای توسعه دهندگان وب مفید می دانیم. بیایید شروع کنیم!

اهمیت برنامه های مدیریت پروژه برای توسعه وب

با پیشرفت پروژه توسعه وب، چالش های جدیدی به وجود می آید. بدون برنامه ریزی صحیح، این مشکلات جدید می تواند مانع بهره وری شما شود و باعث شود شما وقت بیشتری را برای رسیدن به اهداف اساسی صرف کنید. یک بستر مناسب برای مدیریت پروژه می تواند کلید هماهنگی کار های مختلف پروژه شما باشد.

به عنوان مثال، شما می توانید کار های پیچیده مختلفی را طبقه بندی کنید، آن ها را به توسعه دهندگان صحیح اختصاص دهید و یک گردش کار مداوم و سازمان یافته را برای بوت کردن مدیریت کنید. به این ترتیب، می توانید ارتباط مختصر و سریع بین طراح، توسعه دهنده، مدیر پروژه و سایر متخصصان این شغل را حفظ کنید.

این یکی از مهمترین دلایلی است که سیستم عامل های مدیریت پروژه در توسعه وب ضروری هستند. آن ها نه تنها باعث صرفه جویی در وقت شما می شوند، بلکه به حداکثر بهره وری از سازماندهی و تمرکز کمک می کنند.

البته ارتباطات مشتری باید از اولویت بالایی برخوردار باشد. یک بستر مدیریت پروژه می تواند به توسعه دهندگان کمک کند تا کار را به مشتری نشان دهند و حتی در حالی که کار در حال انجام است بازخورد دریافت کنند.

نکته جالب این است که اکثر این ابزار ها همچنین به شما امکان می دهند تا چه مقدار اطلاعات در اختیار مشتری قرار دهید. بنابراین، شما می توانید به راحتی هرگونه اطلاعات حساس را از مشتری پنهان کنید تا بتوانید ارتباط رضایت بخش و به روز را با آن ها حفظ کنید.

یکی دیگر از زمینه هایی که ابزار های مدیریت پروژه در دسترس هستند صورتحساب است. بیشتر پروژه های در مقیاس بزرگ اغلب نیاز به این روند صاف و ساده دارند. ابزار های مدیریت پروژه می توانند فرآیند صورتحساب شما را سریعتر، آسان تر و شفاف تر انجام دهند. همچنین می توانید از آن ها برای ردیابی درست زمان صرف شده در یک پروژه و سوابق پرداخت گروهی بر اساس طبقه بندی ها استفاده کنید.

5 مورد از بهترین سیستم عامل های مدیریت پروژه برای توسعه دهندگان

چندین سیستم عامل مدیریت پروژه وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند از پروژه های خود استفاده کنند. در اینجا، ما لیستی از پنج گزینه عالی را گردآوری کرده ایم، هرچند که آن ها ترتیب خاصی ندارند.

1. Mantis Bug Tracker

5 از بهترین سیستم عامل های مدیریت پروژه :Mantis Bug Tracker

Mantis Bug Tracker سعی در ایجاد تعادل بین قدرت و سهولت استفاده دارد و یک ردیاب نرم افزاری بسیار کارآمد است. نصب آن بسیار آسان است و کل مراحل ردیابی نیز سریع و بسیار ساده شده است.

یکی از مهمترین مزایای این سکو، برقراری ارتباط یکپارچه بین اعضای تیم است. به راحتی می توانید اشکالات را به توسعه دهندگان مختلف اختصاص دهید، وضعیت مسائل موجود را ردیابی کرده و با اعلان های ایمیل همه این فرایند ها را رصد کنید. با این حال، رابط کاربری اساسی است و می تواند از نظر ما از برخی پیشرفت ها استفاده کند.

این ابزار به طور نمونه از چندین پروژه پشتیبانی می کند، همچنین می توانید پروژه های فرعی و دسته بندی پروژه ها را برای همکاری راحت تر ایجاد کنید.

MantisBT کاملاً مبتنی بر وب است (با استفاده از PHP) و قابل نصب بر روی ویندوز macOS یا Linux است. نسخه آزمایشی رایگان برای نسخه میزبان در دسترس است که پس از آن قیمت گذاری با قیمت 14.95 دلار در هر ماه شروع می شود.

2. Redmine

5 از بهترین سیستم عامل های مدیریت پروژه : Redmine

Redmine یکی دیگر از بستر های مدیریت پروژه به همان اندازه قدرتمند است که دارای تمرکز بر مسئله و ردیابی اشکال است. با این حال، بر خلاف Mantis، شما به سطح قابل توجهی از تخصص برای نصب و نگهداری آن نیاز دارید. خوشبختانه، اطلاعات مفصلی برای آماده شدن و راه اندازی شما وجود دارد.

این ابزار در بین توسعه دهندگان وب متخصص بسیار محبوب است. این بیشتر به لطف طیف گسترده ای از ویژگی های موجود به طور پیش فرض است.

Redmine از چندین پروژه پشتیبانی می کند، کنترل دسترسی مبتنی بر نقش را ارائه می دهد و به ردیابی زمان به طور موثر کمک می کند.

همچنین می توانید با استفاده از هر کدام از افزونه های موجود، عملکرد سیستم عامل را گسترش دهید. این نرم افزار مبتنی بر Ruby on Rails است و می توانید مستقیم از سایت Redmine بارگیری کنید. همچنین Redmine کاملاً رایگان است، مگر اینکه تصمیم به خرید برخی از افزونه های حق اشتراک اختیاری را بگیرید.

3. Trac

5 از بهترین سیستم عامل های مدیریت پروژه : Trac

Trac تنها نرم افزار ویکی در این لیست است، به عبارت دیگر کاربران مختلف می توانند در توسعه برنامه کمک کنند. همچنین یک سیستم کنترل نسخه (VCS) نیز وجود دارد که به مدیریت نسخه های نرم افزاری کمک می کند.

این پلتفرم از یک سیستم بلیط فروشی برای ردیابی اشکالات، مشکلات و سایر کار های مرتبط با پروژه شما استفاده می کند. همچنین توسط موتور جستجو پشتیبانی می شود. همراه با اعلان های ایمیل، می توانید به راحتی در تمام کار های خود یکپارچه شوید.

Trac همچنین از افزونه پشتیبانی می کند که مستندات زیادی از انجمن کاربران گسترده آن موجود است. از همه بهتر، دانلود آن کاملاً رایگان است.

4. ProjectPier

5 از بهترین سیستم عامل های مدیریت پروژه : ProjectPier

ProjectPier به دلیل سهولت در استفاده از آن متمایز است و رابط کاربری بسیار بصری است. این پلتفرم دارای ویژگی های اصلی مدیریت پروژه مانند امکان اضافه کردن نقاط عطف، پروژه ها و اختصاص وظایف به اعضای تیم است.

درست مانند سایر این لیست، این پلتفرم نیز با استفاده از PHP ،Javascript و MySQL به صورت وب نوشته شده است. ProjectPier رایگان است و می توانید از صفحه پروژه SourceForge آن را دانلود کنید.

5. Zentao

5 از بهترین سیستم عامل های مدیریت پروژه : Zentao

سرانجام، ما ابزاری را با مدرن ترین رابط کاربری موجود در این لیست داریم. نسخه اپن سورس Zentao به شما امکان می دهد وظایف، اشکالات و مواردی را که محدودیتی در استفاده تجاری ندارند، مدیریت کنید. با این حال، اگر می خواهید ویژگی های انحصاری مانند نمودار های گانت، بازخورد و مدیریت اسناد داشته باشد باید به نسخه برتر ارتقا دهید.

نتیجه

ابزار های مدیریت پروژه در همه اشکال و اندازه ها ارائه می شوند، بنابراین انتخاب صحیح برای نیاز های شما مهم است. با این وجود، همه یک روش عالی برای سازماندهی و اجرای پروژه شما ارائه می دهند، ضمن اینکه زبانه هایی را در مورد هر مسئله ای که بوجود می آید نگه می دارد.

در این مقاله به پنج سیستم عامل مدیریت پروژه غنی از ویژگی های مفید که برای اکثر توسعه دهندگان وب مفید است، پرداخته شده است:

  1. Mantis: یک ردیاب اشکال بسیار کارآمد که قابل نصب است.
  2. Redmine: این ابزار طیف گسترده ای از ویژگی ها و کنترل دسترسی مبتنی بر نقش را ارائه می دهد.
  3. Trac: نرم افزار ویکی با مستندات گسترده.
  4. ProjectPier: رایگان و بسیار آسان برای استفاده.
  5. Zentao: نرم افزار پریمیوم با قابلیت های مختلف و رابط کاربری مدرن.

موفق وپیروز باشد.

منبع : www.a2hosting.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا