Security

امنیت و عملکرد وردپرس ، دو موضوع مرتبط و نزدیک به هم

امنیت وردپرس و عملکرد وردپرس دو موضوع اصلی هستند که هر روز صاحبان وب سایت را به خود مشغول کرده اند. همه می خواهند یک وب سایت سریع و ایمن داشته باشند که نیاز به مراقبت کمتری داشته باشد. به دلایلی نامعلوم، بسیاری از کاربران فکر می کنند که ایمنی و سرعت دو چیز ناسازگار هستند. با این حال، ما می خواهیم ثابت کنیم که این یک تصور غلط است. در دنیای واقعی، تلاش برای ایمن سازی سایت بر سرعت آن نیز تأثیر مثبت دارد. بنابراین، بیایید به گام هایی که می توانید در جهت افزایش امنیت وردپرس بردارید، نگاهی بیندازیم. در ادامه راجع به امنیت و عملکرد وردپرس نکاتی بیان شده اند.

آیا واقعاً به همه افزونه های وردپرس خود نیاز دارید؟

هزاران افزونه مختلف وردپرس رایگان در مخزن افزونه وردپرس موجود است، علاوه بر این، هزاران افزونه برتر وردپرس در بازارهای مختلف کد مانند Envato و موارد مشابه وجود دارد. در واقع، انتخاب بسیار بزرگ و وسوسه انگیز است، اما آیا واقعاً از افزونه های بیشتری استفاده نمی کنید؟ بله، افزونه ها بسیاری از مشکلات را حل می کنند، ویژگی ها و عملکرد بیشتری را برای سایت شما ارائه می دهند، اما یک بعد تاریک نیز وجود دارد. هر افزونه از یک منبع سرور وب سایت شما استفاده می کند، این امر بر سرعت سایت شما تأثیر می گذارد و به تجربه کاربر آسیب می رساند. این فقط یک بعد تاریک است، بعد دیگر آسیب پذیری احتمالی نهفته در کد نرم افزار است. شما نمی توانید از امنیت کد منبع اطمینان داشته باشید. هیچ کس نمی تواند تضمین کند که هیچ مشکلی امنیتی در نسخه های فعلی یا آینده افزونه وجود نخواهد داشت. پس چرا پلاگین های بیشتری را از آن چیزی که واقعاً ضروری است نگه دارید؟

افزونه های وردپرس
افزونه های وردپرس

ما به شدت توصیه می کنیم پلاگین های نصب شده در سایت را بررسی کنید و سعی کنید تعداد آنها را کاهش دهید. اول از همه، اگر افزونه هایی وجود دارند که فقط نصب شده اند اما فعال نشده اند، به نظر نمی رسد که به آنها احتیاج داشته باشید، آنها را حذف کنید. اکنون افزونه های فعال وردپرس خود را بررسی کنید اگر آنها عملکردها و قابلیت های یکسانی را ارائه می دهند، ممکن است افزونه هایی وجود داشته باشد که می توانید پلاگین های فعال دیگر را برای پوشش آن عملکردها حذف کرده و از آنها استفاده کنید.

پلاگین های کوچک زیادی وجود دارد که برای ارائه یک عملکرد ساده طراحی شده اند. به عنوان مثال، افزونه هایی که اسکریپت Emoji را در هسته WordPress دارند یا مواردی که باعث تغییر مسیر HTTP به HTTPS می شوند، غیرفعال می کنند. خوب نیست که کارهای ساده را با افزونه ها حل کنید، به خصوص اگر راه حل های زیادی وجود داشته باشد که چگونه می توانید با تغییر دادن پرونده هایی مانند .htaccess ، wp-config.php ، function.php (پرونده تم وردپرس) و موارد دیگر به همان نتیجه برسید. از پلاگین هایی که عملکردهای ارائه شده آنها فقط با چند خط کد قابل تغییر است خلاص شوید.

روشی ساده برای شناسایی افزونه ها که ممکن است خطری برای امنیت وردپرس باشد یا باعث ایجاد مشکلات سرعت و سازگاری در آینده شود، آخرین تاریخ انتشار است. اگر این افزونه برای چندین سال به روز نشده و بسیاری مشکلات حل نشده در انجمن پشتیبانی وجود دارد، احتمال اینکه این افزونه غیر قابل کاربرد شود وجود دارد. در این حالت، بهتر است پلاگین بالقوه خطرناک را در با یک مورد دیگر که به طور فعال تولید و نگهداری می شود، جایگزین کنید. در اصل می توان گفت که بسیاری از افزونه های رها شده ممکن است دارای مشکلات سازگاری با آخرین نسخه های PHP باشند که توسط شرکت های میزبان بسیار فعال هستند.

در پایان بررسی امنیت و عملکرد وردپرس از دیدگاه افزونه ها می توان توصیه کرد، بررسی کنید که آیا هیچ یک از افزونه های شما آسیب پذیرهستند یا خیر. آسیب پذیری های افزونه یکی از موضوعات مهم امنیتی وردپرس است، بنابراین دانستن اینکه از پلاگین خطرناک استفاده می کنید بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که هر افزونه ای که حذف می کنید خطرات امنیتی را کاهش داده و سایت شما را سرعت می بخشد.

امنیت وردپرس
امنیت وردپرس

آیا می خواهید تم های بلااستفاده را حفظ کنید؟

ما در مورد پلاگین های بلااستفاده و غیرضروری بسیار صحبت کردیم، اما همین موضوع در مورد تم ها نیز صدق می کند. اگر از تم بلا استفاده در نصب وردپرس خود استفاده کرده اید، لطفاً آنها را حذف کنید. اگر می پرسید که چرا؟ جواب ساده است، dorking Google. بعضی اوقات تم های WordPress نیز می توانند آسیب پذیر باشند. اگر یک هکر بتواند وب سایت حاوی یک الگوی آسیب پذیر را از طریق جستجوی Google با یک جستجوی خاص جستجو تشخیص دهد، قطعاً از آسیب پذیری تم سوء استفاده می کند. تم های بلا استفاده را حذف کنید (مراقب باشید، مطمئن شوید که تم والد را که توسط تم child استفاده می شود حذف نمی کنید). یک یادآوری کوچک، از استفاده قالب ها و افزونه هایی که نمی شناسید یا از منابع غیر قابل اعتماد یا شبکه های تورنت بارگیری کرده اید، خودداری کنید.

آیا واقعاً می خواهید کاربران را ثبت نام کنید؟

دو کلمه باید گفت، افزایش امتیاز. اگر به قابلیت ثبت نام کاربر نیاز دارید، استفاده کنید. اگر چنین نیست، از این کارکرد خودداری کنید و آن را فراموش کنید. بدون عضو ثبت نام شده مشکلی برای سایت شما به وجود نمی آید. این اجازه می دهد تا از خطرات مربوط به آسیب پذیری های افزایش امتیاز جلوگیری کنید و به منابع کمتری از بانک اطلاعاتی مورد استفاده توسط WordPress نیاز خواهید داشت که به سرعت سایت کمک مثبت خواهد کرد. بدون شک در صورت نیاز به ویژگی ثبت نام کاربر، حتما تمام خطرات را ارزیابی کرده و اقدامات امنیتی لازم را از جمله محافظت از اطلاعات شخصی کاربران انجام دهید.

نرم افزار و نسخه های آن

موارد لازم را به روزرسانی کنید و همیشه به آخرین نسخه های نرم افزار موجود ارتقا دهید. شما باید وردپرس، افزونه ها و تم ها را به روز نگه دارید، این تنها روش برای بدست آوردن ایمن ترین و تمیزترین کد نرم افزار شماست. افزونه ها، تم ها و سایر نرم افزارهایی که به روز هستند، به خوبی حفظ شده و توسعه یافته، بهتر، سریعتر و البته ایمن تر عمل خواهند کرد. همین مورد در مورد نرم افزار سرور نیز صدق می کند. اگر میزبانی را به طور کامل مدیریت کرده اید، حتماً آخرین نسخه PHP موجود را انتخاب کنید و اگر سرور کنترل نشده ای را اجرا کرده اید، نصب تمام جدیدترین وصله ها به ویژه موارد مرتبط با امنیت را فراموش نکنید. به یاد داشته باشید که PHP 7 سریعتر و ایمن تر از نسخه های PHP 5 است. همچنین، باید به خاطر داشته باشید که PHP 5 دیگر به روز و نگهداری نخواهد شد، بنابراین زمان آن است که در اسرع وقت به آخرین نسخه PHP مهاجرت کنید.

 امنیت و سرعت WordPress
امنیت و سرعت WordPress

امنیت و سرعت WordPress توسط CDN و WAF

شبکه تحویل محتوا (CDN) یا فایروال برنامه وب (WAF) باید در لیست ضروری شما باشد. در هر دو مورد، شما از مقاومت خوبی در برابر DoS / DDoS با ارقام سرعت بهتر در زمان حمله برخوردار هستید. اگر حمله DoS / DDoS قابل توجه نباشد، بیشتر کاربران شما متوجه افت سرعت نمی شوند.

نتیجه گیری امنیتی و عملکرد وردپرس

وظیفه اصلی شما این است که میزان استفاده نرم افزار از منابع مورد استفاده را کاهش دهید، از شر پرونده ها و نرم افزارهای بلااستفاده خلاص شوید، از افزونه های غیرضروری صرفنظر کنید، فقط از آخرین نسخه های نرم افزاری استفاده کنید و از ابزارهای پیشرفته ای برای محافظت و سرعت بخشیدن به وب سایت خود استفاده کنید. به هر حال، فراموش نکنید که قبل از انجام هرگونه تغییر، از فایل ها و پایگاه داده WordPress خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، در صورت اضطراری می تواند زمان زیادی را برای شما ذخیره کند. امیدواریم که در بهینه سازی سایت خود نتایج خوبی کسب کنید، در نظرات یا در حساب های شبکه های اجتماعی برای ما بنویسید که چه نتیجه ای به دست آورده اید. موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا