مفاهیم پایه

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟ ترند های بازاریابی در ایسنتاگرام در سال 2021

در طی مطالعه اخیر در مورد وضعیت فعلی مشاغل کوچک، ما از تیم های بازاریابی پرسیدیم که مهم ترین فرصت کسب و کار های نو ظهور برای ایجاد آگاهی مخاطبان از برندشان کجاست و پاسخ شماره یک آن ها، رسانه های اجتماعی بود. اینستاگرام از پلتفرم های مشهوری است که شاید بهترین مکان برای معرفی کسب و کار هاست و آنقدر گسترده است که بحثی به نام اینستاگرام مارکتینگ بر سر زبان ها آمده است.

وقتی می خواهید تصمیم بگیرید که برای تلاش های بازاریابی خود به کدام بستر رسانه های اجتماعی مراجعه کنید، همه چیز به این می رسد که بفهمید مخاطب هدف شما چه زمانی را صرف کدام شبکه ها می کند. وقتی سایت های مورد استفاده در شبکه های اجتماعی را بررسی می کنیم، به موارد زیر بر می خوریم:

  • YouTube
  • Facebook
  • Instagram

در حالی که بسیاری از کسب و کار ها هم در YouTube و هم در Facebook حضور چشمگیری دارند، بسیاری از برند ها متوجه می شوند که مخاطبان آن ها برای استفاده روزانه از شبکه های اجتماعی خود به اینستاگرام رفته اند. چرا؟

به دلیل اینکه قابلیت پیمایش آن آسان است و فیلم ها و عکس ها به راحتی توسط کاربران قابل دسترس هستند و مزیت های دیگر اینستاگرام که در مقاله های آینده به آن ها اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که این انتخاب شماست که بستر فروش خود را پلتفرم اینستاگرام انتخاب کنید یا فروشگاه اینترنتی خودتان، اما اگر نیاز به راهنمایی برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی داشتید، به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ به سادگی استراتژی های دیگری است که برای بازاریابی شما در یک بستر دیجیتال مشخص، استفاده می شود. آنچه اینستاگرام را به یک پلتفرم عالی تبدیل می کند این است که بسیاری از مشاغل در می یابند که می توانند اینفلوئنسر مارکتینگ را برای کمک به آن ها برای جذب مخاطبان بیشتر اجرا کنند و یا آنقدر تلاش کنند و مشهور شوند تا تیک آبی اینستاگرام را دریافت کنند.

آیا بازاریابی اینستاگرام ارزش منابع و وقت شما را دارد؟

با بیشتر شدن کاربران، روزانه حداقل یک بار در روز در اینستاگرام، بازاریابی در این بستر محبوب رسانه های اجتماعی می تواند ارزش وقت و تلاش شما را داشته باشد. با این حال درست مثل هر بستر دیجیتال دیگر، این کار نیاز به استراتژی دارد.

هنگام ایجاد استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود، باید مطمئن شوید که از ویژگی های زیر در اینستاگرام استفاده می کنید زیرا برای اینستاگرام مهم است که شما از تمام امکاناتی که در اختیارتان گذاشته استفاده کنید.

استوری های اینستاگرام

استوری های اینستاگرام راهی برای ایجاد ارتباط بیشتر با مخاطبان است و به لطف به روزرسانی هایی از جمله امکان منشن کردن حساب ها، افزودن تگ و برچسب های قابل خرید، به یک روش عالی برای تبلیغ محصولات نیز تبدیل شده است. این قابلیت نه تنها به برند ها امکان می دهد یک به یک با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند بلکه باعث بیشتر دیده شدن آن ها می شود.

اهمیت استوری های اینستاگرام در مارکتینگ

IGTV

IGTV با اجازه دادن به برند های تجاری، ایجاد استوری هایی با قالب طولانی تر برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبانشان، استوری ها را به سطح کاملاً جدیدی منتقل می کند.

هشتگ ها

بخش عظیمی از اینستاگرام استفاده از هشتگ است. هشتگ ها با نماد “#” نشان داده می شوند و به اتصال کاربران به پست های مشابه کمک می کنند. هشتگ برند خود را نیز باید در نظر بگیرید. وقتی کاربران آن را به پست های خود اضافه می کنند، در نهایت توسط دیگران که از هشتگ استفاده می کنند، قابل مشاهده هستند و احتمال تعامل با برند ها و یکدیگر را افزایش می دهند.

چگونه می توان موفقیت اینستاگرام مارکتینگ خود را اندازه گیری کرد؟

اندازه گیری موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ شما به سادگی نظارت بر بینش اینستاگرام شماست. هنگام مرور insight اینستاگرام خود، نه تنها افرادی که با پست ها و استوری های شما ارتباط برقرار می کنند را خواهید دید بلکه می توانید درک عمیق تری از اینکه چه کسانی مخاطبان شما را تشکیل می دهد و آنچه آن ها ترجیح می دهند چیست و موارد دیگر را ببینید.



ترند های اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اگر از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کنید یا استفاده از آن را در نظر دارید، مهم است که در جریان آخرین ترند های بازاریابی اینستاگرام قرار بگیرید. اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد که 500+ میلیون نفر از آن ها هر روز این پلتفرم را بررسی می کنند.

با وجود چنین پایگاه کاربری زیادی، گم شدن در میان کسب و کار های پر زرق و برق واقعاً آسان است. با تمرکز بر ترند های اینستاگرام مارکتینگ که در اینجا گنجانده ایم، قادر خواهید بود استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود را به صورت موثر ایجاد کرده و محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید که فالوئر های شما را هیجان زده کند.

1. محتوای با کیفیت (هنوز) بر دیگر فاکتور ها ارجحیت دارد

تاثیر محتوای با کیفیت در اینستاگرام مارکتینگ

تعجب آور نیست که محتوا همچنان مهم ترین موضوعی است که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی اینستاگرام در نظر بگیرید. چندین ابزار بازاریابی محتوا وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد محتوای شگفت انگیز اینستاگرام کمک کند. از سال 2019 کاربران گرایش به محتوای فیلتر نشده و “معتبر” از اینفلوئنسر ها و برند های اینستاگرام را مشاهده کرده اند و این ترند ادامه خواهد داشت.

البته این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید هر چیز قدیمی را به اشتراک بگذارید. در حالی که محتوای صریح در حال افزایش است، شما هنوز هم باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما چشم نواز است و داستانی را روایت می کند. کاربران اینستاگرام به طور فزاینده ای در تعیین واقعی بودن محتوای شما رشد کرده اند، بیشتر به لطف حساب های اجتماعی و اینفلوئنسر هایی که شکست های خود را به اشتراک می گذارند، به جای اینکه اطلاعات خود را فقط برای نشان دادن موفقیت ها با شما در میان بگذارند.

2. حتی استوری های بیشتری در اینستاگرام بگذارید

از زمان راه اندازی آن در آگوست 2016، استوری های اینستاگرام محبوبیت فوق العاده ای در بین اینفلوئنسر های اینستاگرام پیدا کرده است. طبق گفته Meltwater، حدود 86.6٪ از کاربران اینستاگرام استوری می گذارند و تقریباً 80٪ از برند ها می گویند استوری های اینستاگرام تأثیر زیادی بر محتوای اینفلوئنسر در مورد برند تجاری آن ها داشته است.

داشتن یک استراتژی موثر برای استوری های اینستاگرام برای استفاده بیشتر از این ویژگی مهم است. ما توصیه می کنیم برای تشویق به مشارکت از قابلیت موجود برای همه کاربران، نظرسنجی ها، اسلایدر های ایموجی، استیکر ها و موارد دیگر استفاده کنید. اگر بیش از 10 هزار فالوور دارید، می توانید به ویژگی Swipe Up بپردازید. با این کار می توانید به جای تغییر دائمی لینک در بیوگرافی، لینک هایی برای استوری های خاص اضافه کنید تا با تکنیک های بازاریابی شما مطابقت داشته باشد.

3. استفاده از Reels افزایش می یابد

استفاده از Reels برای اینستاگرام مارکتینگ

قابلیت Reels پاسخ اینستاگرام به TikTok است. این قابلیت به کاربران امکان می دهد محتوای ویدیویی با فرم کوتاه هر کدام 15 ثانیه را ایجاد و ویرایش کنند. Reels در آگوست سال 2020 راه اندازی شد و در حال حاضر در بیش از 50 کشور موجود است. Reels یک گزینه عالی برای استفاده از محتوای سبک TikTok، ترند ها و چالش ها بدون نیاز به انتقال به پلتفرم دیگری است.

برند ها می توانند از چند طریق از Reels در استراتژی بازاریابی خود استفاده کنند. برای مبتدیان حتی اگر قصد تولید محتوا در تیک تاک را نداشته باشید، به روز بودن در مورد آنچه که در این پلتفرم اتفاق می افتد، می تواند بازدهی خوبی داشته باشد.

سپس می توانید یکی از اولین سازندگانی باشید که این ترند ها را در Reels راه اندازی می کنند. همچنین آسان است که از طریق محتوای اطلاعاتی وارد Reels شوید. در مورد چیز هایی که قبلاً در مورد آن ها آگاهی دارید، محتوا ایجاد کنید و آن ها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

4. اینفلوئنسر های مرتبط با کسب و کار شما

با گرایش به محتوای معتبر و فیلتر نشده، این نیاز برند های تجاری به اینفلوئنسر های مرتبط وجود دارد. یک کاربر متوسط اینستاگرام به دنبال ارتباط با افراد واقعی است که زندگی آن ها شبیه خودشان است، نه افراد مشهور. وقتی به دنبال یک اینفلوئنسر در اینستاگرام برای نشان دادن برند تجاری خود هستید، انواع اینفلوئنسر ها را در نظر بگیرید. آن ها را به دقت بررسی کنید و از بینشان انتخاب کنید.

5. محتوای لایو بیشتر

اهمیت لایو در اینستاگرام مارکتینگ

استفاده از قابلیت لایو در سال 2020 سر به فلک کشید. براساس گفته های Business Insider، استفاده از قابلیتLive حدود 70٪ در یک ماه (آوریل) افزایش یافته است. این تعجب آور نیست، با توجه به این که حدود چند ماه به قرنطینه کامل پرداخته شد تا از گسترش COVID-19 جلوگیری کند.

محققان بر این باورند که این افزایش به این دلیل است که انسان ساخته نشده است تا برای مدت طولانی از دیگران جدا بماند. بنابراین برای احساس ارتباط بیشتر، مردم به رسانه های اجتماعی روی آورده اند.

نتیجه گیری

ایجاد حضور پر رنگ برند در اینستاگرام قسمت بزرگی از هر استراتژی موفق مارکتینگ در شبکه های اجتماعی است. این به طور مداوم ثابت می شود که اینستاگرام بستری برای اینفلوئنسر ها، ارائه ابزار ها و حتی آموزش هایی است که به برند ها کمک می کند تا با فالوئر های خود ارتباط برقرار کنند.

با ادامه تکامل اینستاگرام، افزودن قابلیت ها و ویژگی هایی که باعث می شود کاربران در این پلتفرم راحت تر باشند، اینفلوئنسر ها و برند هایی که قبلاً افراد دیگری را در این پلتفرم رشد داده اند تمرکز تلاش خود را در اینجا بیشتر و بیشتر می کنند.

ترند های بیشتری نیز هستند که در آینده بیشتر درباره آن ها مطالبی منتشر خواهیم کرد. امیدوارم این مقاله برای شما و کسب و کارتان مفید واقع شود.

منابع: campaignmonitor.com و influencermarketinghub.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا