WordPressآموزش

چه تفاوتی بین دسته ها و برچسب ها وجود دارد؟ کدام یک بهتر است؟

خوانندگان غالباً از ما می پرسند چه چیزی برای سئو بهتر است: دسته بندی یا برچسب؟ تفاوت این دو در چیست؟ شاید مطمئن نباشید که دسته ها و برچسب های وردپرس در واقع چه مواردی هستند و تفاوت آن ها با یکدیگر چیست. دانستن این مسئله می تواند به شما در استفاده صحیح از آن ها کمک کند.

در این مقاله، ما تفاوت بین دسته بندی ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوای شما و نحوه تأثیر آن ها بر رتبه بندی SEO را توضیح خواهیم داد.

تفاوت بین دسته ها و برچسب ها

دسته ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده اند. این موارد را به عنوان موضوعات کلی یا فهرست مطالب سایت وردپرس خود در نظر بگیرید. دسته ها سلسله مراتبی هستند و این بدان معناست که برخلاف برچسب شما می توانید زیر مجموعه هایی ایجاد کنید.

برچسب ها برای توصیف جزئیات خاص پست های شما هستند. این ها را به عنوان کلمات نمایه سایت خود در نظر بگیرید. آن ها به شما امکان می دهند مطالب خود را به صورت میکرو دسته بندی کنید. برچسب ها سلسله مراتبی نیستند.

به عنوان مثال، این پست وبلاگ در ممتاز سرور در دسته “آموزش” و زیر دسته “Wordpress” است. با مراجعه به وبلاگ» آموزش» Wordpress در منوی ما می توانید همه پست های این گروه را مشاهده کنید. این پست دارای این برچسب ها است: “رعایت اصول تولید محتوا” است و بر خلاف دسته ها، برچسب ها، طبقه بندی سفارشی هستند و یکی از بهترین روش های جستجوگرها، مرتب سازی محتوا و برچسب ها است.

این برچسب ها را در هیچ کجای مقاله مشاهده نخواهید کرد. با این حال، آن ها به کاربران کمک می کنند تا این مقاله را در جستجوی مرتبط در وبلاگ ما پیدا کنند. یکی از بزرگترین تفاوت ها بین برچسب ها و دسته ها این است که تمام پست های وردپرس باید تحت یک دسته بندی ثبت شوند، اما نیازی به برچسب نیست.

اگر به پست خود دسته بندی ندهید، وردپرس به طور خودکار آن را به دسته پیش فرض اختصاص می دهد. تغییر نام دسته بندی پیش فرض “دسته بندی نشده” به چیزی مانند “دیگر” یا “متفرقه” اغلب مفید است.

چگونه می توانید دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کنید؟

هنگام ایجاد یا ویرایش پست می توانید دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کنید. آن ها را در سمت راست و در زیر تنظیمات “Document” یا “نوشته” پیدا خواهید کرد.

محل دسته ها و برچسب ها در وردپرس

برای افزودن دسته ها و برچسب های جدید می توانید به بخش «نوشته ها» دسته ها »برچسب ها نیز بروید.

چند دسته وردپرس باید داشته باشید؟

تعداد خاصی از دسته ها که باید داشته باشید وجود ندارد. در بیشتر موارد، باید چیزی بین 5 تا 10 دسته داشته باشید تا بتوانید پست های خود را به درستی دسته بندی کنید و مرور سایت خود را آسان کنید. دسته بندی ها شامل گروه بزرگی از پست ها هستند. برای تقسیم پست های خود به گروه های کوچکتر می توانید از زیر مجموعه ها و برچسب ها استفاده کنید.

اگر به تازگی یک وبلاگ راه اندازی کرده اید، پس نگران تلاش برای تهیه لیست کاملی از دسته ها نباشید. فقط 3 تا 5 دسته گسترده را انتخاب کنید و با گذشت زمان موارد بیشتری را اضافه کنید.

آیا باید از زیر دسته ها استفاده کنم؟

شما نیازی به استفاده از زیر دسته ها ندارید، و بسیاری از وبلاگ های بزرگ استفاده نمی کنند. با این حال، اگر دسته بزرگی با تعداد زیادی پست داشته باشید که می توانند در بخش های کوچکتر گروه بندی شوند، زیر دسته ها مفید هستند.

به عنوان مثال، شما ممکن است یک دسته “دستور العمل” داشته باشید که حاوی تعداد بیشتری از دستور العمل های بدون گلوتن است.

مثال ایجاد زیر دسته ها

می توانید این پست ها را در زیر دسته خود قرار دهید، بنابراین یافتن آن ها برای خوانندگان آسان است. یک دسته کودک جدید برای “دستور العمل ها” به نام “بدون گلوتن” ایجاد می کنید و این پست ها را به آن دسته منتقل می کنید.

استفاده از دسته ها در URL های پست ها

بعضی از سایت ها از نام دسته در لینک های ثابت (URL های ارسال) استفاده می کنند، که می توانید آن ها را در بخش تنظیمات» لینک های ثابت تنظیم کنید.

استفاده از دسته ها در URL های پست ها

اگر این مورد در سایت شما وجود داشته باشد، در ابتدا پست تان دارای URL مانند این خواهد بود:
/ دستور العمل ها / پنکیک بدون گلوتن /

پس از انتقال پست به یک گروه کودک، آن دارای یک URL جدید است:
دستور العمل ها / بدون گلوتن / پنکیک بدون گلوتن

به طور معمول، وردپرس سعی می کند URL قدیمی را به آدرس جدید هدایت کند. در صورت لزوم، می توانید از URL قدیمی به آدرس جدید 301 تغییر مسیر دهید. گزینه دیگر نگه داشتن پست در دسته والد و همچنین اختصاص آن به دسته کودک است، اما این می تواند اشکالاتی داشته باشد.

اگرچه، وب سایت ممتازسرور دارای دسته هایی در URL است، ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم از ساختار URL کوتاه تری استفاده کنند که فقط حاوی “نام پست” باشد. با این کار حداکثر انعطاف پذیری در سازماندهی مجدد محتوا بدون نگرانی در مورد راه اندازی هدایت مجدد به شما می رسد.

آیا می توانم یک پست را به چندین دسته اختصاص دهم؟

وردپرس به شما امکان می دهد یک پست را در چندین دسته قرار دهید. این می تواند چندین دسته والد یا یک دسته والد به علاوه یک زیر مجموعه یا زیر دسته باشد. داشتن چندین دسته به نفع SEO شما نیست. فقط درصورتيكه پست ها براي خوانندگانتان بيشترين معنا را داشته باشد، بايد پست ها را به چند دسته اختصاص دهيد.

این احتمال وجود دارد که داشتن پست در چندین دسته به دلیل محتوای تکراری باعث ایجاد برخی از مشکلات SEO شود. اگر از چندین دسته استفاده می کنید، سعی کنید از قرار دادن یک پست در دو یا چند دسته اصلی (والد) خودداری کنید. هر پست باید در یک گروه اصلی قرار بگیرد.

آیا محدودیت تعداد برچسب های یک پست وجود دارد؟

وردپرس خود محدودیتی در تعداد برچسب های موجود در هر پست ندارد. شما به طور بالقوه می توانید 1000 برچسب یا بیشتر به یک پست اختصاص دهید!

با این حال، ما قطعاً چنین چیزی را توصیه نمی کنیم. هدف از برچسب ها کمک به پیوند دادن پست های مرتبط با یکدیگر است. آن ها را به عنوان یک بخش فهرست در یک کتاب در نظر بگیرید. هر برچسب مانند یک کلمه کلیدی در فهرست است.

برچسب ها برای کاربرانی که در سایت شما جستجو می کنند مفید هستند. برخی از افزونه هایی که پست های مرتبط را نمایش می دهند از برچسب ها برای کمک به آن ها در تشخیص موضوع های مربوط به پست ها استفاده می کنند. ما پیشنهاد می کنیم که به طور معمول به حداکثر 10 برچسب در هر پست پایبند باشید.

و کدام یک برای SEO بهتر است؟ دسته ها یا برچسب ها؟

آیا مزایای استفاده از دسته ها نسبت به برچسب ها یا بالعکس از نظر سئو وردپرس وجود دارد؟ جواب کوتاه، نه است. دسته ها و برچسب ها هر دو اهداف مختلفی دارند. شما باید از دسته ها استفاده کنید، اما اگر نمی خواهید از برچسب استفاده کنید. با این حال، توصیه می کنیم برای کمک به خوانندگان در پیمایش سایت خود، به طور مناسب از هر دو استفاده کنید.

در نهایت، شما باید سایت خود را با در نظر گرفتن اهداف کاربران طراحی کنید. همه موتورهای جستجو می خواهند محتوایی را که بیشترین استفاده را برای آن ها دارد به کاربران نشان دهند. این به این معنی است که با سازماندهی محتوای خود برای بهترین کاربرد به شما در گرفتن رتبه بندی بهتر در جستجوگرها نیز کمک می کند.

امیدواریم که این مقاله به شما در درک دسته بندی ها و برچسب ها و بهترین روش های جستجوگرها برای مرتب سازی محتوا کمک کرده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا