Web DesignWordPressآموزش

قالب وردپرس Be چیست، چه قابلیت ها و کاربرد هایی دارد؟

در این ویدئو، ما نگاهی دقیق تر به گزینه های Muffin Options در قالب وردپرس، Be خواهیم انداخت. Muffin Options “کنترل پنل” اصلی برای تمام تنظیماتی است که در قسمت Appearance > Be Theme Options در قالب های وردپرس وجود دارد. با این تنظیمات، در مدت زمان بسیار کمتری کار های بیشتری را انجام خواهید داد. همچنین استفاده از آن آسان است و سفارشی کردن وب سایت شما به جای ساعت ها، تنها چند دقیقه طول می کشد.

Be Theme به مزایا و معایبی نیز دارد که قابل توجه است. اولین چیز این است که طراحی نسبتاً ساده اما بسیار شیک دارد. به محض اینکه افراد شروع به کار با این تم می کنند، بلافاصله متوجه می شوند که تنظیم تم بسیار ساده تر از بسیاری از تم های دیگر است.

قالب Be Theme با بیش از 600 وب سایت آزمایشی مختلف ارائه می شود که با یک کلیک قابل نصب هستند. شما به‌عنوان یک طراح وب می توانید، به سرعت یک صفحه بندی مناسب برای وب سایت هایی که برای مشتریان با Be Theme می سازید، پیدا کنید.

راستش را بخواهید باید بگویم که Be Theme برای ایجاد یک سایت جالب که واقعا خوب کار می کند عالی است، اما برای یک وب سایت برتر واقعی که می خواهند توجه زیادی داشته باشند و تأثیر عالی بگذارند … بهتر است از یک تم ممتاز متفاوت استفاده شود.

تنظیمات General

توصیه می کنم ابتدا در زیر گزینه های Global در قالب Be Theme در وردپرس، قسمت General Settings را مرور کنید. این اولین پانل تنظیمات موجود بوده و مطمئناً مکان خوبی برای شروع راه اندازی وب سایت جدید شماست. در این تنظیمات کلی، گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد:

  • صفحه بندی: بسته به تنظیمات شما می توان، طرح صفحه را روی یک باکس یا به صورت عرض کامل تنظیم کرد. همچنین پس از تنظیم طرح هم، می توانید عرض کل مجموعه را به مقدار دلخواه تنظیم کنید. زمانی که در بخش چیدمان هستیم، می توانیم با چند کلیک استایل اصلی تم یا استایل دکمه ها را تغییر دهیم.
  • استایل تصویر: بسیاری از مردم ستایل دادن به تصاویر را دوست دارند، بنابراین ما این گزینه را به قسمت داخلی تم خود اضافه کردیم. البته در صورت تمایل می توانید قابلیت افزودن حاشیه یا حتی یک متن هم برای توضیح تصویر اضافه کنید.
  • پس‌زمینه: تصویر پس زمینه سایت را می توان در قسمت بعدی آپلود کرد، دقیقاً در زیر سر برگ، محتوا یا پاورقی، موقعیت و نمایش متفاوتی را می توان تنظیم کرد.
  • Site Favicon: هر وب سایتی به یک فایوآیکون نیاز دارد، پس باید در بخش بعدی Favicon خود را با فرمت های ico. و png. آپلود کنید. ما نرم افزار “Favic-O-Matic ” را برای تولید تصاویر .ico مورد نیاز برای فاویکون نهایی شما توصیه می کنیم.

اضافه کردن لوگوی به سایت خود

در بخش Global > Logo، می توانید لوگوی خود را آپلود کنید و سپس اندازه، padding و گزینه های دیگر آن را تنظیم کنید. حتی اضافه کردن یک نسخه رتینا جداگانه از لوگوی خود را برای صفحه هایی با وضوح بالا در مرورگر های محصولات اپل کار شما را شکیل تر هم می کند.

در این بخش از قالب وردپرس Be هیچ کمبودی در گزینه های سفارشی سازی لوگو وجود ندارد. شما می توانید با کمک Be، لوگو را به صفحه اصلی پیوند دهید، لوگو را sticky کنید، متن ساده ای را به لوگو اضافه کنید یا یک لوگو SVG داشته باشید، قالب Be Theme کار شما را به شدت آسان می کند.

افزودن Slider ها با قالب وردپرس Be

ساخت اسلایدر با BeTheme

این اسلایدر ها یک نوع محتوای سفارشی در وردپرس هستند که می توانید در برگه «Slides» که قالب Be Theme برای شما تنظیم کرده است، آن ها را به سایت خود اضافه کنید. در بخش slider، می توانید زمان بندی برای حضور اسلایدر در صفحات مختلف را تنظیم کنید.

Advanced

در این بخش از تنظیمات Global گنجینه ای از اجزای مختلف وجود دارد. از تنظیمات Layout & builder گرفته تا گزینه های Google Maps API Key، توابعی از تم ها و حتی اینکه چگونه قالب Be Theme تنظیمات خود را در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می کند. همچنین دارای امکان روشن یا خاموش کردن انواع محتوای یک تم خاص در بخش «Post Type» است، که برای پاک کردن گزینه هایی که از نظر مدیر وردپرس سایت مورد نیاز نیستند مفید است.

Hook در قالب وردپرس Be

Be Theme توانایی اضافه کردن اسکریپت های خاص به صفحات سایت شما را در بخش های خاصی از صفحه بندی سایت شما اضافه می کند. این به ویژه هنگام افزودن بخش های سفارشی، جاوا اسکریپت یا عناصر صفحه بندی به وب سایت خود مفید است.

Header و Subheader

یکی از ویژگی های مورد علاقه من هنگام استفاده از قالب Be Theme، مجموعه ای باور نکردنی از گزینه های منوی ناوبری است. شما در قسمت Header & Subheader > Header، می توانید یکی از صفحه بندی های موجود را انتخاب کنید. همچنین می توانید گزینه های دیگری مثل ویرایش استایل، تنظیمات تصویر هدر و موارد دیگر را تنظیم کنید. همچنین چسباندن هدر تنها با یک کلیک ساده امکان پذیر است.

فکر می کنید تا اینجا به اندازه کافی هدر خود را سفارشی کرده اید؟ هنوز نه. شما حتی می توانید subheaders های فرعی را به همراه موارد اضافی دیگر، برای وب سایت خود تنظیم یا ویرایش کنید. همین تطبیق پذیری است که قالب Be Theme را بین فریلنسر های وردپرس بسیار محبوب کرده است.

Menu و Action Bar

منو در قالب Be

در بخش بعدی از Muffin Options، می توانیم تغییرات مختلفی در ظاهر منو ایجاد کنیم. افزودن یک خط در بالا یا پایین آیتم active menu، یا حذف خطوط تقسیم کننده و حتی سفارشی کردن mega menu داخلی همه چیز در قالب وردپرس Be امکان پذیر است.

Sidebar با قالب وردپرس Be

Sidebars در یک وب سایت بسیار مهم است، بنابراین سفارشی کردن آن ها ضروری است، اما این فراتر از استفاده ابزارک ها است. در بخش Sidebars، شما می توانید صفحه بندی Sidebars را ویرایش کنید، Sidebars های اضافی برای استفاده در صفحات خاص اضافه کنید. حتی می توانید آن را به صورت عرض کامل تنظیم کنید، ‫sidebar را به سمت چپ ببرید، به سمت راست ببرید یا همزمان هر دو آن ها را داشته باشید. همچنین شما می توانید این گزینه های صفحه بندی Sidebars را به صورت جداگانه هم هنگام ایجاد یک صفحه یا پست تنظیم کنید.

بخش وبلاگ، نمونه کار ها و فروشگاه

اگر شما می خواهید یک صفحه بندی خاص برای صفحات وبلاگ خود تنظیم کنید، می توانید با انتخاب یکی از تنظیمات از گزینه Muffin Options این کار را انجام دهید. شما می توانید در صفحه بندی سایت خود از سبک های کلاسیک، شبکه ای، بلاگ های معماری شده و سبک های عکس یا جدول زمانی وبلاگ را تنظیم کنید.

همچنین می توانید صفحات وبلاگ خود را به روشی که همیشه می خواستید تنظیم کنید، ویژگی های خاصی را فعال کنید یا یکی از گزینه های متعددی که به شما پیشنهاد می شود را انتخاب کنید. همچنین می توانید تنظیماتی را برای پست های تکی انجام دهید. می توانید عنوان را روشن یا خاموش کنید، کادر نویسنده را در زیر محتوا نشان دهید، پست های مرتبط اضافه کنید یا بخش نظرات را غیر فعال کنید. البته که من در اینجا فقط به چند مورد از آن ها اشاره می کنم.

بنابراین، تاکنون ویرایش صفحات وبلاگ آسان بوده است. اما در مورد صفحات نمونه کار ها طراحی باید چطور باشد. این صفحات قابل پیش بینی اند. استفاده از Muffin Options ها برای صفحات نمونه کار هم به همان اندازه قبل آسان است. تنظیمات بخش نمونه کار ها مانند تنظیمات بخش وبلاگ است.

یعنی شما می توانید تعداد پروژه های هر صفحه را به آسانی تنظیم کنید. مثلاً عنوان آن را ویرایش کنید، یا فیلتر هایی را فعال کنید، دکمه های بیشتر بارگذاری کنید و فیلتر jQuery قرار دهید، همه این ها چندین مورد از سفارشی سازی های موجود هستند.

اگر به فکر راه اندازی یک سایت فروشگاهی هستید؟ این کار آسان. البته اگر قبلاً نحوه تنظیم صفحات وبلاگ و نمونه کار ها را آموخته اید و از قبل می دانید که چگونه یک صفحه فروشگاه را باMuffin Options ها راه اندازی کنید.

بخش صفحات Muffin Options در قالب Be وردپرس

صفحه محصول در وردپرس

بخش صفحات در Muffin Options چندین گزینه برای صفحات مختلف دارد، که عبارت اند از:

Footer

در قسمت فوتر سایت، می توانید صفحه بندی و پس زمینه را تنظیم کنید و چند تنظیمات پیشرفته دیگر نیز انجام دهید. اگر می خواهید نحوه عملکرد واکنش گرای موضوع را تنظیم کنید، می توانید ویرایش های خاصی برای این بخش انجام دهید.

Footer بیشتر برای راه اندازی سئو و ظاهر اجتماعی سایت بوده مانند پیاده روی در یک پارک است. همه چیز در آن قابل ویرایش است. هنگام کار با یک وب سایت از پیش ساخته شده اولین چیزی که به ذهن می رسد، تغییر رنگ برای مطابقت با برند مربوط به سایت است. شما می توانید آن را با چنان جزئیاتی ویرایش کنید که دیگر هرگز به ویرایش آن ها با کد فکر نکنید.

فونت ها

تایپوگرافی برای یک نام تجاری مهم است، بنابراین Be انتخاب فونت را برای شما آسان کرده است. بنابراین قالب وردپرس Be انتخاب فونت ها را از میان مجموعه وسیعی که Google در اختیار دارد، برای شما آسان کرده. پس از آن، شما می توانید اندازه و سبک آن ها را نیز ویرایش کنید تا عالی به نظر برسند. البته که این تمام چیزی نیست که Muffin Options ارائه کرده است. تنظیمات ترجمه وجود نیز دارد و شما می توانید به راحتی یک وب سایت چند زبانه ایجاد کنید.

CSS و جاوا اسکریپت های سفارشی

در بخش نهایی هم، می توانید کد های سفارشی خود را که می خواهید در سرتاسر وب سایت استفاده کنید، اضافه کنید.

منبع:

betheme.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا