آموزشمفاهیم پایه

معرفی laravel و تمامی ویژگی های آن

در این مقاله قصد داریم در مورد فریم ورک laravel و تمامی ویژگی های آن صحبت کنیم. لطفا برای درک این مطلب، در ادامه با ما همراه باشید.

مقدمه

یادگیری چارچوب جدید می تواند دلهره آور باشد، اما همچنین می تواند هیجان انگیز نیز، باشد. برای ساده کردن کار شما، ما سعی کرده ایم مستندات کاملاً واضح و کاملی را برای لاراول ایجاد کنیم. در اینجا چند توصیه برای مطالعه اولیه لاراول ارائه شده است:

  • نصب و پیکربندی
  • مسیریابی
  • درخواست ها و ورودی ها
  • بازدیدها و پاسخها
  • کنترل کننده ها

این تمامی موارد مهمی است که باید آن را یاد بگیرید تا بتوانید با این فریم وورک کار کنید. ما در این مقاله بخشی از آن ها را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

پس از خواندن این اسناد، باید در مورد رسیدگی به درخواست و پاسخ در لاراول درک خوبی داشته باشید. در مرحله بعد، ممکن است بخواهید در مورد پیکربندی بانک اطلاعاتی خود و Eloquent ORM مطالعه کنید. یا ممکن است بخواهید در مورد احراز هویت و امنیت مطالعه کنید تا بتوانید امنیت برنامه خود را تامین کنید.

معرفی فلسفه laravel

Laravel یک چارچوب برنامه کاربردی وب، با نحوی بیانگر و ظریف است. ما اعتقاد داریم که توسعه باید یک تجربه لذت بخش و خلاق باشد تا واقعاً تحقق یابد. Laravel تلاش می کند تا با کاهش کارهایی که در اکثر پروژه های وب یکسان هستند، مانند تأیید اعتبار، مسیریابی، جلسات و حافظه پنهان سازی انجام می شود،مشکل توسعه دهندگان را از بین ببرد.

معرفی فلسفه laravel

Laravel قصد دارد بدون آسیب زدن به عملکرد برنامه، فرایند توسعه را برای برنامه نویسی دلپذیرتر کند. توسعه دهندگان معمولا بهترین کد را ایجاد می کنند. برای این منظور، آن ها سعی کرده اند که بهترین مواردی را که در سایر چارچوبهای وب مشاهده می شود، از جمله چارچوبهایی که به زبانهای دیگر مانندRuby on Rails ، ASP.NET MVC و Sinatra دیده اند، ترکیب کنند.

Laravel در دسترس و در عین حال قدرتمند است و ابزارهای قدرتمند مورد نیاز برای برنامه های بزرگ و قوی را ارائه می دهد. وارونگی عالی کنترلی، سیستم مهاجرتی رسا و پشتیبانی از تست کاملاً یکپارچه، ابزارهایی را که برای ساختن هر برنامه کاربردی به آن ها نیاز دارید، به شما ارائه می دهد.

یک شریک خوب برای لاراول شوید.

شرکای Laravel فروشگاه های نخبه ای هستند که دارای توسعه و مشاوره برتر لاراول هستند. هر یک از شرکای ما می توانند به شما در ساختن یک پروژه زیبا و با معماری درست، کمک کنند.

معرفی مزایای laravel

برنامه نویسان وب معمولا بسیار نادر است که برنامه ای را از صفر بنویسند زیرا فریم ورک های آماده و بسیاری هستند که تمامی قابلیت های مورد نظر برنامه نویس و کاربران را دارند، برنامه نویسان نیز برای صرفه جویی در وقت و هزینه کاربران معمولا از بهترین فریم ورک های آماده استفاده می کنند.

فریم ورک های بسیاری برای PHP در دسترس برنامه نویسان قرار دارد که مهم ترین و کاربردی ترین آن ها لاراول می باشد که با بیش از ۵۱۰۰۰ ستاره در Github قرار دارد.

دلایل بسیاری برای استفاده از این فریم ورک قدرتمند وجود دارد که برخی از آن ها شامل: متن باز بودن، دارای یک موتور بسیار سریع و همچنین گسترده ترین مستند سازی را در بین فریم ورک ها دارا است و می تواند به صورت کاملا حرفه ای کلیه عملیات های مشترک در یک وب سایت که شامل authentication ،routing ،session management یا caching می شود را به‌ انجام برساند.

لاراول به راحتی با سیستم های ایمیلی ارتباط برقرار می کند و به منظور نهایت استفاده از قابلیت های PHP مرتبا خود را آپدیت می کند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های لاراول این است که کد بسیار امنی دارد و از برنامه های تحت وب در برابر هر گونه خطرات امنیتی محافظت می کند.

معرفی مزایای laravel

معرفی برخی از ویژگی های Laravel:

  • مدولار بودن: در Laravel 20، کتابخانه و ماژول هایی ساخته شده است که به پیشرفت برنامه کمک می کنند. هر ماژول با مدیر وابستگی compersor که به روزرسانی ها را آسان می کند یکپارچه شده است.
  • قابلیت تست: Laravel شامل ویژگی ها و help است که به آزمایش از طریق موارد مختلف تست کمک می کند. این ویژگی به حفظ کد متناسب با شرایط کمک می کند.
  • مسیریابی: Laravel یک رویکرد انعطاف پذیر را برای کاربر برای تعریف مسیرها در برنامه وب فراهم می کند. مسیریابی به مقیاس بهتر برنامه کمک می کند و عملکرد آن را افزایش می دهد.
  • مدیریت پیکربندی: یک برنامه وب طراحی شده در Laravel در محیط های مختلف اجرا خواهد شد، به این معنی که تغییر مداوم در پیکربندی آن ایجاد می شود. Laravel یک رویکرد سازگار برای رسیدگی به پیکربندی به روشی کارآمد ارائه می دهد.
  • Query Builder و ORM: فریم ورک Laravel شامل یک سازنده پرس و جو می شود که با استفاده از روش های مختلف زنجیره ای ساده می تواند به جستجوی پایگاه های داده کمک کند. این برنامه (ORM (Object Relation Mapper و اجرای ActiveRecord را با نام Eloquent فراهم می کند.
  • سازنده طرحواره: Schema Builder تعاریف و شمای پایگاه داده را در کد PHP حفظ می کند. همچنین، پیگیری تغییرات را در رابطه با مهاجرت پایگاه داده حفظ می کند.
  • موتور قالب: Laravel از موتور Blade Temple، یک زبان قالب سبک استفاده می کند که برای طراحی بلوک های سلسله مراتبی و چیدمان هایی با بلوک های از پیش تعریف شده استفاده می شود و شامل محتوای پویا است.
  • E-mail: فریم ورک Laravel شامل یک کلاس پستی است که به ارسال نامه با محتوای متنی و پیوست های برنامه وب کمک می کند.
  • احراز هویت: تأیید اعتبار کاربر یک ویژگی متداول در برنامه های وب است. Laravel طراحی احراز هویت را آسان می کند زیرا شامل ویژگی هایی مانند ثبت نام، رمز عبور فراموش شده و ارسال یادآوری گذرواژه است.
  • Redis: فریم ورک Laravel از Redis برای اتصال به یک جلسه موجود و حافظه پنهان عمومی استفاده می کند. Redis با جلسه به طور مستقیم تعامل دارد.
  • صف: Laravel شامل خدمات صفی مانند ارسال تعداد زیادی کاربر یا کار مشخص شده Cron، می باشد. این صف ها در انجام کارها به روشی آسان تر کمک می کنند.
  • رویداد ها و Command Bus: فریم ورک Laravel 5.1 شامل Command Bus است که در اجرای دستورات و اعزام حوادث به روشی ساده کمک می کند. دستورات موجود در Laravel طبق چرخه حیات برنامه عمل می کنند.

از کجا شروع کنم؟

ابتدا باید به وب سایت (Laravel (https://laravel.com بروید و جدید ترین نسخه php را دانلود کنید.

نصب و راه اندازی laravel

  1. ابتدا باید Composer را نصب کنید.

  2. لاراول را با Composer نصب کنید.

    Composer درخواست نصب لاراول را می دهد.

  3. آن را اجراکنید.

    معرفی laravel

لاراول به همین راحتی نصب می شود و شما می توانید از آن استفاده نمایید.

امیدوارم از خواندن مقاله معرفی laravel نهایت استفاده را برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا