آموزش

چگونه یک وب سایت فریلنسری (مستقل) بسازیم؟

برای هر کسی که مایل به ایجاد یک شغل مستقل و بلند مدت است، یک وب سایت فریلنسری ابزاری ضروری است.

این خانه مجازی شماست – مکانی که می توانید نوع کار، خدمات ارائه شده و توصیفات مشتری و مطالعات موردی خود را به نمایش بگذارید. بستر اصلی شما که دلیل اینکه کسی باید شما را استخدام کند مورد بررسی قرار می گیرد.

راه اندازی مشاغل آزاد و بدون وب سایت غیرممکن نیست، اما کار را بسیار دشوارتر می کند.

در زیر با مزایای داشتن یک وب سایت فریلنسری یا مستقل ، نحوه انتخاب بهترین بستر ایجاد وب سایت برای نیازهای خود، برخی از مهمترین صفحات و نحوه شروع کار آشنا خواهید شد.

5 مزیت داشتن وب سایت مستقل خود

قبل از اینکه مشتری های احتمالی تصمیم بگیرند با شما کار کنند، احتمال زیادی وجود دارد که وب سایت، توصیفات قبلی و نمونه کارها را بررسی کنند. در اینجا پنج دلیل وجود دارد که هر فریلنسر به یک وب سایت نیاز دارد.

1.یک تصویر حرفه ای ایجاد کنید

با داشتن یک وب سایت حرفه ای، شما کاملاً بر نحوه معرفی خود به عنوان یک فریلنسر کنترل دارید. وقتی مشتری بالقوه در مورد شما اطلاعاتی کسب می کند و به دنبال اطلاعات بیشتر می رود، یک وب سایت با کیفیت بالا پیدا می کند که بهترین مهارت ها و کیفیت های شما را ارائه می دهد. این باعث می شود شما مانند یک حرفه ای به نظر برسید، این بدان معنی است که آن ها شما را جدی می گیرند و اطمینان بیشتری می یابند.

اگر تمام آنچه که آن ها هنگام جستجو پیدا می کنند پروفایل های شبکه های اجتماعی شما است – به ویژه اگر به طور منظم در مورد موضوعاتی که مربوط به حرفه شما نیستند پست می گذارید – به همان اندازه اعتماد به نفس در توانایی ها و حرفه ای بودن شما ایجاد نمی شود. وب سایتی که به نظر خوب می رسد و با شما و آنچه انجام می دهید ارتباط برقرار می کند، به شما کمک می کند تا شرط خوبی برای انتخاب آن ها باشید.

2.برند شخصی خود را بسازید

هر فریلنسر چیزی منحصر به فرد برای ارائه دارد. چه چیزی شما را خاص و ارزش استخدام می کند؟ این پیشنهاد ارزش منحصر به فردی است که می خواهید برند خود را در آن ایجاد کنید. وب سایت شما بهترین ابزاری است که برای انجام این کار در اختیار دارید.

این کار به شما فضا می دهد تا اثبات کنید چه چیزی را می توانید ارائه دهید. می توانید مشتریانی را که برای آن ها کار کرده اید به عنوان اثبات اجتماعی خود مورد توجه قرار دهید و حتی می توانید شخصیت خود را برجسته کنید – شاید عکسی از سگ خود داشته باشید یا به عشق خود به جنگ ستارگان اشاره کنید. برای برخی از مشتری ها، دیدن درخشش شخصیت شما باعث می شود که آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنند.

3.نمونه کارهای مستقل خود را به نمایش بگذارید

بدون داشتن نمونه کارهای ثابت، مشتریان بالقوه فقط حرف شما را برای اعتماد دارند. حتی اگر شما در انجام کاری عالی باشید، هیچ راهی برای اثبات آن وجود ندارد. اما وقتی نمونه کارها را روی وب سایت خود جمع می کنید، آن ها می توانند آن را ببینند. نمونه کارها می توانند به جای شما صحبت کنند.

و نمونه کارها به شما کمک می کند تا افرادی که شما را استخدام می کنند سبک شما را دوست داشته باشند. در معرض ریسک کمتری قرار دارید که با مشتریانی روبرو شوید، که به سختی مورد رضایت شما قرار می گیرند، زیرا آن ها قبلاً این فرصت را داشته اند که تأیید کنند نوع کار شما را دوست دارند.

4.تولید لید یا سرنخ

یکی از سخت ترین قسمت های راه اندازی مشاغل آزاد یافتن اولین مشتریان است. بسیاری از فریلنسرهای جدید برای شروع به سایت های پیشنهاد قیمت مراجعه می کنند، اما آن ها مشتری های کم درآمد را جذب می کنند. ساخت وب سایت اولین قدم برای ایجاد نوعی تجارت است که مشتری به شما مراجعه می کند.

پس از ایجاد وب سایت، می توانید با تاکتیک هایی مانند بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی، تجارت خود را شروع کنید. با گذشت زمان، این تلاش ها بازدید بیشتری را به سمت سایت شما سوق می دهد که می تواند به مشتری جدید تبدیل شود.

اما تلاش برای ایجاد شهرت تجاری خود بصورت آنلاین و بدون وب سایت، نبرد بسیار بزرگتری است. شما هیچ مکان مرکزی برای هدایت آن همه ترافیک به آنجا ندارید. و وقتی کسی در مورد شما بشنود، سخت تر می توانند اطلاعات بیشتری پیدا کنند و با شما تماس بگیرند.

5.ایجاد یک تجارت آزاد مستقل

همه اینها به شما کمک می کند تا یک تجارت آزاد و پایدار ایجاد کنید. وب سایت شما به بخشی مهم در ایجاد نوعی شهرت تبدیل می شود. وب سایتی که به خوبی ساخته شده و ارزش شما را به نمایش می گذارد، آن ها را متقاعد می کند که ارزش حرفه ای بودن را دارید.

وقتی به این نقطه رسیدید، مشتریانی به شما مراجعه می کنند و می توانید آنچه را که منصفانه احساس می کنید قیمت گذاری کنید، می توانید بیشتر بر روی کارهایی که درآمد کسب می کنید تمرکز کنید و کمتر در تلاش برای پیدا کردن مشتری باشید. این راه واقعی برای ایجاد موفقیت طولانی مدت به عنوان یک فریلنسر است.


آیا برای ساخت وب سایت فریلنسری خود باید از وردپرس یا وب سایت ساز استفاده کنید؟

اگر در طراحی وب مهارت دارید و می توانید به تنهایی سایتی بسازید، می توانید از این بخش صرف نظر کنید. اما در مورد تمام افراد فریلنسری که خدمات آن ها در حوزه های دیگر قرار دارد، فهمیدن نحوه ساخت یک وب سایت یک سوال بزرگ است.

دو مورد از محبوب ترین گزینه های موجود برای مبتدیان، وردپرس و سازندگان وب سایت هستند.

سازندگان وب سایت با در نظر گرفتن مبتدیان ایجاد شده اند. هدف این است که به شما کمک کند وب سایتی حرفه ای و بدون نیاز به نوشتن یک خط کد ایجاد کنید.

وردپرس نیاز به صرف زمان بیشتری برای یادگیری نحوه استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارد، اما یک سیستم قوی تر است که کنترل بیشتری بر نتیجه نهایی ارائه می دهد.

وردپرس بسیار انعطاف پذیر است و می تواند تقریباً هر نوع وب سایتی را که تصور کنید، ایجاد کند. هنگامی که وردپرس را روی سرور خود نصب کردید، می توانید موضوع مناسب را انتخاب کنید و سپس شخصی سازی را شروع کنید. موضوعی که انتخاب می کنید پایه ای برای ظاهر وب سایت و عملکرد کلی آن خواهد بود.

به زبان ساده، سازندگان وب سایت منحنی یادگیری بسیار کمتری دارند، اما شخصی سازی و مقیاس گذاری سایتی که ایجاد می کنید به همین آسانی نخواهد بود. وردپرس به زمان بیشتری نیاز دارد اما انعطاف پذیری بیشتری را برای شما فراهم می کند تا به جلو حرکت کنید.

5 صفحه که هر سایت مستقل نیاز دارد

کشف اینکه چه چیزی باید در وب سایت مستقل خود قرار دهید، یک سوال شخصی است. می توانید به همان اندازه که برای برندتان منطقی است خلاق و منحصر به فرد شوید. اما در بیشتر موارد، یک وب سایت فریلنسری اگر شامل چند نوع صفحه اصلی باشد، بهتر کار خواهد کرد.

در اینجا پنج صفحه وجود دارد که هر وب سایت مستقل نیاز به آن دارد:

1.درباره ما

بسیاری از افراد خلاق از صفحه About خود برای لیست موفقیت های خود استفاده می کنند. اگرچه این ممکن است به شناخت برخی افراد کمک کند، اما بهترین استفاده از این صفحه نیست. درعوض، صفحه About باید بر روابط بین شما و مشتری بالقوه ای که با هم کار می کنند تمرکز کند.

دقیقاً بگویید چه کاری انجام می دهید و چرا بهترین کار را دارید. با صحبت در مورد نیازهای عمیق مشتری و مطابقت با مهارت و موفقیت های گذشته، صفحه About خود را برجسته کنید.

همچنین می تواند فضایی برای شفاف سازی ارزش های برند و برخی از اطلاعات مربوط به سبک کار شما باشد. فریلنسر با فروش کالاهای مصرفی از این نظر متفاوت است که شما نمی خواهید هر مشتری احتمالی را جذب کنید – می خواهید کالاهایی را پیدا کنید که برای کار شما مناسب باشد. صفحه About می تواند به بازدیدکنندگان فرصتی بدهد تا بفهمند که آن ها مناسب شما هستند یا نه.

2.خدمات

صفحه خدمات شما (یا صفحاتی، اگر می خواهید چند سرویس را ترسیم کنید) حتی بیشتر در مهارت های شما و آنچه می فروشید فرو می رود.

چه کار میکنی؟ روند شما چگونه است؟ و شما به طور معمول برای چه کسانی کار می کنید؟

صفحه خدمات شما نیز باید مانند صفحه About نوشته شود. حتی اگر تمرکز بر روی آنچه شما ارائه می دهید، هنوز هم می خواهید به مشتریان خود نشان دهید که چه چیزی در آن قرار دارد.

یک اشتباه رایج که فریلنسرهای تازه وارد گاهی اوقات مرتکب می شوند، تلاش برای انجام کارهای زیاد است. اگرچه هر مستقل مجری مجبور است مسیر موفقیت خود را پیدا کند، اما در اکثر موارد پایبند بودن به انجام چند کار منطقی تر از تلاش برای ارائه خدمات مختلف و متنوع است. به کارهایی که از انجام آن ها لذت می برید و بیشترین تمجیدها را به خود اختصاص دهید. حتی می توانید سطوح مختلف خدمات را ارائه دهید یا خدمات خود را در بسته های مختلف ترسیم کنید.

این صفحه همچنین باید شامل یک فراخوان جامع برای اقدام (CTA) باشد تا بازدیدکنندگان از اقدامات بعدی مطلع شوند. این می تواند افراد را وادار کند که با شما تماس بگیرند، ایمیل بفرستند یا حتی مستقیماً خدمات شما را خریداری کنند.

3.پورتفولیو

صفحه نمونه کارها جایی است که شما بهترین نمونه های کار خود را در آن به اشتراک می گذارید. صفحات About و Services شما دقیقاً نوع کار شما را شرح می دهد، در حالی که این صفحه آنچه را که در عمل به نظر می رسد به بازدید کنندگان نشان می دهد. اینجاست که تمام ادعاهایی که در جای دیگر سایت مطرح کرده اید را اثبات می کنید.

طرح این صفحه به نوع کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شما یک طراح گرافیک هستید، این صفحه می تواند شامل تصاویر صفحه وب سایت هایی باشد که طراحی کرده اید، یا فقط کلیپ های کار شما را به نمایش می گذارد. اگر نویسنده مستقل هستید، ممکن است این صفحه به سادگی عنوان مقاله های شما با پیوندها ساده باشد، بنابراین افراد می توانند کارهای شما را به صورت زنده در وب بخوانند.

الگوهای وب سایت نمونه کارها مستقل از سازنده وب سایت gator

علاوه بر انتخاب نمونه کارهایی که احساس می کنید بیشترین تأثیر را دارند، به انتخاب نمونه های مختلفی که مهارت های مختلف شما و انواع پروژه هایی را که نشان می دهید، نشان دهید.

4.صفحه توصیفات

اگر لیست مشتریان قبلی خود را دارید، باید سعی کنید گواهی نامه هایی را که می توانید در وب سایت خود نمایش دهید تهیه کنید. تعداد اندکی از گواهینامه های کاملاً محکم می تواند فروش زیادی را برای شما رقم بزند. اگرچه ممکن است سوال شما را عصبی کند، اما بیشتر مشتریانی که از کار شما راضی بوده اند با خوشحالی چند خط در مورد تجربه کار با شما ارائه می دهند.

همچنین می توانید نشان های شرکت های گذشته ای را که با آن ها کار کرده اید نمایش دهید. این یک عنصر ظریف طراحی است که می تواند تا حد زیادی برای متقاعد کردن یک چشم انداز برای فرصتی برای کار با شما کمک کند.

5.صفحه تماس

سرانجام، شما به روشی نیاز دارید که مشتریان احتمالی بتوانند با شما تماس بگیرند. می خواهید دسترسی افراد جدید را تا حد ممکن آسان کنید. بنابراین، مطمئن شوید که چندین فرم تماس را در صفحه مخاطب خود ارائه می دهید.

این ممکن است شامل یک فرم تماس با قسمت های مورد نیاز، آدرس ایمیل و احتمالاً حتی شماره تلفن باشد. نمی خواهید مشتری را از دست دهید زیرا آن ها نمی توانند همانطور که ترجیح می دهند با شما تماس بگیرند.

کار جالب دیگری که می توانید با یک وب سایت فریلنسری انجام دهید افزودن فرم به صفحه مخاطبتان است. بنابراین، به جای نام، ایمیل و پیام، می توانید زمینه هایی را در نظر بگیرید که مخصوص نوع کار شما برای آن ها باشد.

این کار می تواند به شما کمک کند تا روند پردازش سریعتر انجام شود و اطمینان حاصل شود که چشم اندازهای بی کیفیت را از ابتدا خارج می کنید.

چگونه وب سایت مستقل خود را با وب سایت ساز بسازیم

در حال حاضر شما باید درک بهتری از دلیل نیاز به یک وب سایت به عنوان فریلنسر، انواع صفحاتی که می خواهید ایجاد کنید و اینکه از چه ابزاری می خواهید برای ایجاد وب سایت خود استفاده کنید، داشته باشید.

1.برای ایجاد یک وب سایت ابتدا نیاز به یک میزبانی وب دارید.

ممتاز سرور با ارائه بهترین خدمات به شما امکان ایجاد بستری مناسب برای سایت خود را می دهد.

ممتاز سرور

2.ساخت سایت با وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) عالی و ساده برای ساخت وب سایت می باشد.

برای نحوه ساخت سایت کافی که به مقاله “چگونه یک وب سایت بسازیم؟ راهنما و آموزش صفر تا صد طراحی وب سایت” بروید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا