WordPressآموزش

نحوه اضافه کردن کاراکتر های خاص به وردپرس

سوالات زیادی در مورد اینکه آیا راهی برای اضافه کردن کاراکتر های خاص به پست ها و صفحات وردپرس وجود دارد یا نه مطرح است. این کاراکتر ها در یک صفحه کلید معمولی وجود ندارند. در این مقاله قصد داریم راه های مختلف اضافه کردن کاراکتر های خاص در پست های وردپرس را به شما نشان دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اضافه کردن کاراکتر های خاص در ویرایشگر بلوک وردپرس

2 روش برای افزودن کاراکتر های خاص در ویرایشگر بلوک وردپرس وجود دارد. می خواهیم نگاهی به هر دوی آنها بیندازیم تا شما راحت تر بتوانید تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما راحت تر است.

1. اضافه کردن کاراکترهای ویژه با استفاده از کد HTML

وقتی یک مقاله می نویسید، وردپرس به طور خودکار آن را به HTML قالب بندی می کند. HTML یک زبان نشانه گذاری است که تقریباً در همه وب سایت ها استفاده می شود.

HTML با لیستی از موجودیت های HTML همراه است. اینها کدهای خاصی هستند که می توانید در داخل HTML برای نمایش کاراکترها، نمادها، فلش ها و موارد دیگر استفاده کنید.

این روش به شما امکان می دهد کاراکترهای خاصی را در HTML اضافه کنید که معمولاً در صفحه کلید وجود ندارد.

✅ برای مثال، اگر می‌ خواهید یک علامت تجاری ™ اضافه کنید، می‌ توانید از کد HTML:
;trade& برای نمایش دادن آن استفاده کنید.

✅ به طور مشابه، اگر می‌ خواهید نماد حق نسخه‌ برداری © را اضافه کنید، می‌ توانید از کد: ;Copy& در مقاله خود استفاده کنید.

اضافه کردن کاراکترهای ویژه با استفاده از کد HTML

توجه داشته باشید که چگونه هر کد html با علامت امپرسند شروع و با علامت نقطه ویرگول به پایان می رسد.

پس از اینکه کد HTML را در ویرایشگر بلوک اضافه کردید، بلافاصله به کاراکتر مربوطه تبدیل نمی شود. زمانی که پست خود را منتشر کنید یا پیش‌ نمایش آن را مشاهده کنید، خواهید دید که کاراکتر ویژه به‌ طور خودکار نمایش داده می شود.

نمایش کاراکتر در پست

طیف کاملی از کاراکترها، از جمله کاراکترهای خاص، کاراکتر های لاتین، نمادهای ریاضی، ارزها، نمادهای اندازه گیری علمی و غیره موجود است.

برای مرجع کامل، می توانید نمودار مرجع کاراکترهای HTML W3.org را بررسی کنید.

روش 2. اضافه کردن کاراکتر های خاص در وردپرس با استفاده از یک افزونه

اگر به طور منظم نیاز به اضافه کردن کاراکترهای خاص دارید، بهتر است به جای اینکه هر بار نمودار مرجع موجودیت HTML را بررسی کنید، از یک افزونه استفاده کنید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Insert Special Characters را نصب و فعال کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله ما در مورد نحوه نصب افزونه وردپرس را مطالعه نمایید.

پس از فعال سازی این افزونه، به سادگی پست یا صفحه ای را که می خواهید در آن کاراکترهای ویژه اضافه کنید، ویرایش کنید. در داخل بلوک پاراگراف، روی فلش کشویی در نوار ابزار بلوک کلیک کنید و گزینه Special characters (کاراکترهای خاص) را انتخاب کنید.

اضافه کردن کاراکتر های خاص در وردپرس با افزونه

با این کار یک پنجره بازشو نمایش داده می شود که کاراکتر های خاص را نشان می دهد. به سادگی کاراکتر خاصی را که می خواهید اضافه کنید پیدا کنید و سپس برای درج آن در ویرایشگر بر روی آن کلیک کنید.

انتخاب کاراکتر خاص برای افزودن در پست وردپرس

اضافه کردن کاراکترهای خاص در ویرایشگر قدیمی وردپرس

اگر هنوز از ویرایشگر کلاسیک قدیمی در وردپرس استفاده می کنید، در اینجا نحوه اضافه کردن کاراکترهای خاص در هنگام نوشتن مقاله آمده است.

ابتدا باید روی دکمه special characters که در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید. با این کار، ردیف دوم گزینه‌ های قالب‌ بندی افزایش می یابد و می توانید کاراکترهای ویژه را ببینید.

اضافه کردن کاراکتر های خاص در ویرایشگر قدیمی وردپرس

با کلیک بر روی دکمه special characters، یک پنجره پاپ آپ ظاهر می شود که برخی از کاراکترهای خاص رایج را نشان می دهد و شامل نمادهای ارز، علامت تجاری، حق چاپ، علائم ثبت شده، نمادها و علائم ریاضی است.

کلیک روی گزینه special characters و نمایش پاپ آپ

به یاد داشته باشید، این روش تنها زمانی عمل می کند که از ویرایشگر قدیمی در حالت WYSIWYG استفاده کنید.

اگر از آن در حالت متن استفاده می‌ کنید، باید به ویرایشگر ویژوال سوئیچ کنید یا از روش موجودیت‌ های HTML که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید.

فقط باید روی نماد یا کاراکتری که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید و در پست شما اضافه می شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نحوه افزودن کاراکترهای خاص در پست ها و صفحات وردپرس را یاد گرفته باشید. موفق و پیروز باشید.

منبع: wpbeginner

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا